Mirena onvindbaar

11-09-2015 21:22 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet het even kwijt. Hadden we eindelijk de knoop doorgehakt om voor een tweede kindje te gaan, kan de huisarts mijn Mirena niet vinden. Nu moet ik wachten op een afspraak met de gyn. En dan hopen dat het daar wel lukt zonder pijnlijke ingrepen...

Ik weet het, geen drama op wereldschaal, maar ik baal wel ff. De 'zoekacties' bij de ha waren trouwens ook geen feestje

Iemand ervaring mee?
Ja, ik! Ik ben nog van de verbazing aan het bekomen. In juni een mirena laten plaatsen om heftige menstruaties te laten onderdrukken, maar het werd er alleen maar onregelmatiger van, dus ik ging vorige week naar de gynaecoloog om de spiraal te laten verwijderen. Daar kreeg men 'm niet gevonden. Toen is een echo gemaakt en er waren drie opties; de spiraal was de buikholte in geschoten (pin me er niet op vast, in ieder geval ergens heen geschoten), niet zichtbaar vanwege een vleesboom of met een stolsel het lichaam verlaten. Daarna is een foto gemaakt en bleek dat de mirena echt weg is. Schijnbaar komt het zelden tot nooit voor, maar nu zitten er dus al twee van ons op het viva forum.
Dat lijkt me een raar idee Joni! Is ie er dan uit gekomen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik dat niet zou merken. Ik bedoel, zoooo klein zijn die dingen nou ook weer niet.

Al hoop ik dat dat het is, want in de buikholte lijkt me nog minder....
Dat van die buikholte klonk mij ook akelig in de oren. Onsmakelijk verhaal maar ik verloor ook vaak stolsels, en het zou kunnen dat het daarmee naar buiten is gekomen. Schijnbaar is zo'n spiraal toch wel klein. Maar ik heb niks gemerkt, (wel van stolsels) geen buikpijn of niks. Echt bizar. Kun jij niet via de huisarts een inwendige echo laten maken? Het lijkt me vervelend om nu te moeten wachten op een afspraak bij de gynaecoloog.
quote:lola81 schreef op 11 september 2015 @ 21:33:

Dat lijkt me een raar idee Joni! Is ie er dan uit gekomen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik dat niet zou merken. Ik bedoel, zoooo klein zijn die dingen nou ook weer niet.

Al hoop ik dat dat het is, want in de buikholte lijkt me nog minder....Volgens mij halen ze, als hij eenmaal geplaatst is, bijna alles weer er uit en blijft er alleen een draadje over.
Geen ervaring, maar mijn grootste nachtmerrie

Vind ik best groot. Zou mij wel opvallen / zou ik wel voelen als die eruit valt denk ik?
Ja hier nog een!!

Al jaren geleden, ik wilde hem laten verwijderen omdat de buikpijn en het bloeden na het zetten maar niet afnam. Ik had de spiraal na mijn tweede kind genomen.

Na 3-4 mnd wilde ik hem laten verwijderen, vanwege de heftige buikpijn en het bloeden, maar foetsie!

Huisarts kon hem niet vinden, echo gehad in ziekenhuis: geen spiraal. En omdat het zetten echt extreem pijnlijk was voor mij, dacht de gyn dat hij wellicht door de baarmoederwand gestoken was met het plaatsen. Dus laporoscopische buikoperatie gehad, maar weer geen spiraal.

Het vermoeden is dus uiteindelijk dat hij met hele vele bloedverlies toch ongezien naar buiten is gekomen.
En ook veel stolsels, dus dat is toch echt het meest aannemelijke verhaal. Dat hebben we dan allemaal wel gemeen.
Zelf gelukkig geen ervaring mee, maar wel in mijn directe omgeving gehoord. Raar idee he dat-ie ergens in je lijf zou kunnen rondzwerven, brrr.

Maar zo'n spiraaltje is behoorlijk klein hoor. Het grootste deel dat je ziet bij plaatsing is het inbrengmechanisme en dat wordt er na plaatsing weer uit gehaald. Ik kan me best voorstellen dat je het niet merkt als je m in de wc verliest (zeker verstopt in een stolsel), het zal geen rammelende 'klingeldekling-tsjie-boem' geven als-ie in de wc plonst... Dus waarschijnlijk is dat de meest logische optie.

Overigens zat die van mij vastgegroeid aan de baarmoedermond. Ook leuk. Je wil niet weten hoe de huisarts heeft moeten trekken om m eruit te krijgen. Gatver. Ik ging compleet out... Maar goed, als-ie gewoon op zijn plek zit is het een fijn ding (vind ik)! En bij het verwijderen zag ik dus goed hoe klein zo'n ding eigenlijk is, veel kleiner dan ik dacht.
Ter gerustelling

Huisarts kon hem hier niet vinden.

Gyn wel. Touwtjes toch iets te kort afgeknipt.

Denk dat dit scenario het meest voorkomende is.
ik ben in schok, ik wist niet dat dit kon gebeuren bij een Mirena spiraal?
Een goede vriendin van mij viel flauw van de pijn toen ze hem plaatsten. Na een jaar wilde ze er vanaf en ook bij haar was het ding ongemerkt verdwenen. Echo's en alles, het ding was onvindbaar. Wie weet hoe lang ze onbeschermde seks heeft gehad.
Ik kwam er zelf achter dat ie er half uit hing. Had van die gozer toenertijd niet zwanger willen raken...

Gyneacoloog is er vast handiger mee! Sterkte!
Tja, ik ben bang dat hij er nog wel ergens zit. Ik heb nooit gebloed, laat staan stolsels verloren. En ook nooit vreemde voorwerpen in mijn broekje gevonden...Ik hoop op een te korte touwtjes scenario zoals bij annavanandelle dan maar
Ja ik ken ook iemand die vreselijke buikpijn had na het plaatsen van de spiraal en toen bleek die ook los te 'zweven' in de buikholte.

Hoop dat de spiraal bij jou gewoon gevonden word en dat het touwtje te kort was ofzo. Sterkte want ik kan me voorstellen dat die zoekactie inderdaad niet prettig is...
quote:annavanandelle schreef op 11 september 2015 @ 21:50:

Ter gerustelling

Huisarts kon hem hier niet vinden.

Gyn wel. Touwtjes toch iets te kort afgeknipt.

Denk dat dit scenario het meest voorkomende is.Hier inderdaad hetzelfde. Niet meteen in paniek raken dus!
Wow ik schrok best van de reacties, dat moet toch niet kunnen? Vriendin heeft er laatst een laten zetten, zal haar even doorgeven dat ze bij veel stolsels uit moet kijken want een kind is totaal niet gewenst.

Lola, hopelijk kan de gyn hem wel vinden.
Ik was trouwens altijd heel tevreden, dit is mijn derde inmiddels. Nooit problemen gehad. Dacht ook dat ik heel veilig was, maar dat valt blijkbaar tegen...
Mijn touwtjes zijn ook foetsie maar een echo een paar maanden geleden liet hem keurig zien hoor. Ik wil ook absoluut geen zwangerschap meer, ben 43 nu, over 15 jaar wil ik ´s nachts om drie uur oma worden, niet meer naar de discotheek rijden.
Had koperspiraal. Na een dikke griep en heel veel hoesten, kwam ie gewoon naar buiten tijdens een hoestbui. De huisarts had dit nog nooit gehoord.
Heb hetzelfde gehad. De mijne hing er half uit. PIJN! Was nog nooit gebeurd.....ahum.

`Bij het zetten (heb er 3 gehad), ging ik ook elke onderuit.
Wauw wat een verhalen. Ik zit hard te denken om een spiraal te laten plaatsen maar als ik dit zo lees ga ik weer twijfelen.
Bij een vriendin van mij is er 2x een vanzelf uitgegaan. Gelukkig merkte ze dit beide keren wel!

Nu bleek zij achteraf pap3b te hebben....wellicht dat dat er verband mee houd en dat het daarom werd afgestoten door haar lichaam???

Heb zelf al bijna 5 jaar een mirena naar volle tevredenheid!

Als dir er straks uit gaat dan gaat er zeler weer een nieuwe in!
Die van mij bleek 14 jaar geleden onvindbaar .. Resultaat? Een prachtige dochter ..

Ik ging naar de huisarts omdat ik steeds zon buikpijn had en wat onregelmatige bloedingen had .. Na onderzoek bleek mijn spiraal ook gewoon zoek te zijn en ik al 2 maanden zwanger .. Was de leukste verrassing in mijn leven en de meest schokkende .. Wilde nooit geen kinderen en ineens zwanger .. Heb geen moment getwijfeld en ben voor mijn kindje gegaan .. En al 14 jaar nu de meest trotse moeder van de wereld hihi
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven