Mirena onvindbaar

11-09-2015 21:22 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet het even kwijt. Hadden we eindelijk de knoop doorgehakt om voor een tweede kindje te gaan, kan de huisarts mijn Mirena niet vinden. Nu moet ik wachten op een afspraak met de gyn. En dan hopen dat het daar wel lukt zonder pijnlijke ingrepen...

Ik weet het, geen drama op wereldschaal, maar ik baal wel ff. De 'zoekacties' bij de ha waren trouwens ook geen feestje

Iemand ervaring mee?
Oh bah hou even op... Hier m'n tweede spiraal inmiddels. Met de eerste nooit problemen gehad en na het verwijderen vrijwel direct zwanger. Toen LAbaby 7 weken oud was een nieuwe spiraal laten zetten. Na een week begon ik te bloeden en dat is nu al bijna 4 weken zo De ene dag heftiger dan de andere dag maar ik kan het gelukkig met een inlegkruisje af.

Ik vraag me af of 'ie wel goed zit, want met de eerste spiraal had ik dit niet. In de papieren die ik meekreeg van de gyn lees ik dat je wel 3-6 maanden (onregelmatige) bloedingen kan houden... help zeg... Helemaal geen zin in!
Bij mij kon de huisarts de spiraal bij de nacontrole ook niet vinden. Was wel blij dat ik tussen het plaatsen en de nacontrole nog met condoom seks had gehad... Kon een dag later in het ziekenhuis terecht. Daar op de echo konden ze m keurig zien zitten.. Ik hoefde trouwens niet naar de gynaecologie. Beleid ziekenhuis hier is eerst naar de echoscopiste, daar kun je een stuk sneller terecht.
Realiseer me nu dat jij het spiraaltje eruit wil hebben.. Dan heb je niet zoveel aan een echoscopiste.. Hoop wel dat je snel naar de echoscopiste mag, maar dan voor een mooiere echo 😄
Voelen jullie niet aan je touwtjes ofzo? Ik controleerde altijd aan de hand van mijn touwtjes of hij er nog zat.
Volgens mijn huisarts was mn Mirena onvindbaar. Ik vond t echt eng!

De gyn had m binnen een minuut gevonden en eruit gehaald...
@lux: ik voelde de touwtjes al niet meer, maar dat was bij de vorige twee ook zo. Toen waren de touwtjes teruggekruld, maar de ha had ze zo te pakken toen ze eruit moesten.
@up4more: wat mooi! Natuurlijk hebben we dat ding om NIET zwanger te worden, maar ja. Van mij mag het ook zo zijn hoor!
quote:lola81 schreef op 12 september 2015 @ 06:47:

@lux: ik voelde de touwtjes al niet meer, maar dat was bij de vorige twee ook zo. Toen waren de touwtjes teruggekruld, maar de ha had ze zo te pakken toen ze eruit moesten.Ja mijne waren ook teruggekruld, maar voelde ze als ik met een vinger over m'n baarmoedermond streek.
Vandaag bij de gyn geweest en daar is het uiteindelijk wel gelukt! Wat een opluchting, voor niks zorgen gemaakt dus. Hij moest wel goed 'diep graven' dus nu flink buikkrampen en wat bloedverlies. Maar ja, alles voor het goede doel

Ik denk wel dat ik de volgende keer minder vertrouwen ga hebben in de Mirena na al deze verhalen...
Gelukkig een goede afloop. Ik zou je geen volgende spiraal

meer aanraden zul je begrijpen.
Gelukkig TO, succes met het gaan voor een tweede kindje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven