Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Hoe bedoel je niets gezien myque? Ik wacht weer een beetje ongeduldig af! Echt aftellen weer, hoop zo dat ik geen baarmoederfoto hoef! Lijkt me best naar! Ik heb na m'n eisprong (of nouja de dag dat ik denk datie was) geen seks meer gehad.
Oja! Je bedoelt met de echo's geen eitje(s). Nouja wie weet toch raak? Seks voor de eisprong is het belangrijkst toch?
Ja dat schijnt zodat de zaadjes al daar klaar liggen als het springt. Wij zaten in t ochtend seks ritme haha s ochtends wakker worden seks maar ja dan moet je op gegeven moment op staan en douchen. Vandaag geen seks en dan maken we morgen de switch naar de avond seks zodat ik de hele nacht plat kan blijven liggen rondom mijn eisprong haha. Uhh ik dwang matig alles plannen!? Mijn naam is haas:P

Heb wel een mooi lingerie setje gekocht om vriendlief morgen te verleiden het moet een beetje spannend blijven
We 'moeten' overal rekening mee houden! ;) niet te laat, niet te vroeg, even blijven liggen etc! Terwijl genoeg vrouwen zwanger raken na knappen van een condoom of zelfs voor het zingen de kerk uit! Pff! Het is toch best oneerlijk verdeeld he..

Een lingeriesetje! Leuk! Leuke en ontspannen seks is idd altijd goed!
Je.kan toch ook gaan voor de middenweg: even 15 minuten blijven liggen en dan douchen of naar wc (s'avonds). Ik moet hoe dan ook altijd even naar wc, zit ook niet op blaasontsteking te wachten ofzo.
Ik moet ook echt altijd na de seks naar de wc! Moet ook gewoon kunnen hoor!
@ Skawa: oh gelukkig was het niet heel naar! Hier aan het wachten op mn eitjes Vrijdag echo.

@ Missy: Wanneer is je NOD precies?

@ Myque: heb je ook niet net (= 1 à 2 dagen) voor je eisprong seks gehad en dus alsnog kans?

In principe zou je ook zwanger moeten kunnen worden als je niet blijft liggen na de seks, maar ja... als het moeilijk gaat dan wil je alles wat voor je gevoel de kansen kleiner maakt elimineren. Ik blijf toch altijd een half uurtje liggen na de seks hoor... tenzij er geen eisprong aan zit te komen of zo...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
@duna, vrijdag echo; spannend!

Ik ga ervan uit dat m'n nod 22 september is. Maar kan ook eerder of later zijn, als ik kijk naar eerdere menstruaties. Ik zal deze keer ook weer eens een test doen (in juni voor het laatst gedaan) voor de zekerheid.
Ik heb toch altijd t gevoel dat alles verdwijnt als ik plas ofzo haha dus ik ga nu voor de seks heel vaak plassen en dan daarna val ik meestal gewoon in slaap s avonds en dan ga ik Halfweg de nacht een keer. Maar ik krijg nooit blaas ontsteking ofzo dus dat scheelt.

Spannend missy! Ik heb morgen ochtend echo benieuwd...
Ik heb regelmatig blaasontsteking, dus wel belangrijk altijd naar de wc te gaan. Ik blijf wel altijd even liggen.

Hopen dat er morgen mooie eitjes zijn, Skawa!
@myque Fijn zo'n tactische positionering in het ziekenhuis... Gelukkig is het voor vrienden en familie in jullie geval geen geheim meer, maar ik denk toch dat je er niet op zit te wachten allerlei kennissen tegen te komen?

@missy Spannend, nog een ruim weekje tot je kunt gaan testen. Is je plan om echt de 22e te testen of ga je nog wat langer proberen vol te houden niet te testen? Ik herken jouw gevoel van 'oneerlijk' wel een beetje. Het ene moment trek ik dat beter dan het andere. Als ik dan zie dat mijn echt serieus beperkte overbuurmeisje per ongeluk zwanger is gemaakt, terwijl ze er allemaal niks van snapt, geen baan heeft en achterin de twintig nog steeds bij haar (overigens ook zeer simpele) ouders woont, vraag ik me wel eens af hoe het in godsnaam zit met die evolutietheorie: de sterkeren zouden toch overleven? Ik wil niet arrogant overkomen, maar ik denk dat wij het goed voor elkaar hebben: allebei een goede baan (WO en HBO-niveau), stabiele relatie, gevulde spaarrekening, eigen appartement, goed over nagedacht en helemaal ingelezen op het gebied van kinderen, zwangerschap, etc... Maar zo werkt het dus blijkbaar niet

@skawa Logisch gevoel hoor, dat je niet naar de wc wil gaan, maar puur lichamelijke gezien maakt het niks uit (andere in/uitgang om het maar even plat te zeggen). Het enige dat je wegspoelt is het restant van jouw vaginale vocht en zijn sperma dat sowieso al buiten je vagina zat. Als het goed is, is er veel meer 'dichter bij het vuur' beland, en doet dat zijn werk wel. Om blaasontstekingen te voorkomen is het sowieso wel verstandig om even te gaan plassen. Maar goed, zoals gezegd, het is logisch dat je alles wil doen wat (al is het maar psychisch) de kansen vergroot: als iemand mij nu zegt dat ik na de seks 3 rondjes op m'n kop moet draaien omdat ik dat 3% meer kans heb, mag je drie keer raden wat ik vanavond ga doen Succes met de echo vandaag, hopelijk is er iets moois aan het groeien!!!

@Famke, hoe was jouw echo vandaag?

Hier was op de echo vanmorgen nog steeds niks te zien. Toch nog geen primolut gekregen, dokter wilde nog even afwachten tot donderdag (dag 20) om zeker te zijn dat er echt niks ging groeien. Sowieso ga ik de volgende ronde naar 100mg, onafhankelijk of ik toch nog een late eisprong krijg of niet (tenzij ik daar natuurlijk zwanger door word). Ik geloof er trouwens niet zo in dat er nog iets gaat groeien, maar ik kom donderdag braaf terug en dan zien we wel.

Verder een fijn weekend gehad: lekker gegeten met vrienden, naar een verjaardag geweest, gesport en gister een heerlijk luie ochtend en eind van de middag naar een rommelmarkt geweest. Daar stond zo'n ontzettend leuk wiegje, ik was in een klap verliefd Dus manlief met puppyogen aangekeken en nu zijn we 15 euro lichter en staat er een wiegje in de kelder te wachten om geverfd te worden....
Ik moet halverwege middag heen!

Maar ik herken je gevoel wel hoor.

De mensen die economisch gezien het meest afhankelijk zijn van de staat, zetten er zo even vier op wereld.

Uitstel van executie van de week er op; gezin met 9 kinderen! Vrouw mag niet werken vanwege geloof, maar ze moesten hun hand ophouden bij de kerk om uit de financiële problemen te komen. Dan denk ik bij mij zelf; had er 3 op de wereld gezet 😳
Famke en Korfje, ik wil niemand een kindje misgunnen, maar ik heb inderdaad ook alles goed voor elkaar: ruime woning, financieel alles goed op orde en een vaste baan.. Terwijl mensen die geen cent hebben maar naar elkaar hoeven te kijken en zwanger zijn..

@korfje, Fijn dat ze de volgende keer met 100 mg gaan proberen. Al zou het natuurlijk leuker zijn als het niet meer nodig is ;)

Dat je al spullen durft te kopen! Ik durf niet eens over namen na te denken.. Anders verheug ik me nog meer en is de teleurstelling ook steeds groter (ben ik bang). Ik zou ook graag een kinderkamertje inrichten enzo.. Maar ik moet nog wat meer geduld hebben van mezelf.

Ik heb al 2 menstruaties niet getest omdat ik beide keren eerder ongesteld werd dan verwacht. Leek me een test wat overbodig, maar ik dacht nu toch maar weer eens voor de zekerheid, ook ivm die baarmoederfoto. Ik heb testen die je vanaf 4 dagen voor je verwachte menstruatie kan doen, dus ik denk dat ik de 21e een test ga doen.
Hoi meiden,

Ik volg deze groep met veel interesse omdat ik waarschijnlijk over een paar weken ook met clomid ga beginnen. Wij wachten eerst nog wat verdere onderzoeken af maar als dat allemaal in orde is dan mag ik aan de clomid. Kan ik hier ook meeschrijven als dat zo ver is?
Nou mijn echo was zwaar ruk. Weer helemaal niets!

Ik ben gelijk donderdag al uitgenodigd voor de prikinstructie en krijg dan voor de zekerheid nog een echo. Maar verwachtte ze niets van, Clomid zit maar 14 dagen in je lijf blijkbaar en werkt de laatste dagen al niet zo goed meer.

Dan krijg ik donderdag weer provera mee en mag ik de volgende ronde dus gaan spuiten met FSH injecties. Ze wil dit drie rondes proberen en dan ook zo een HSG onderzoek uitvoeren als het dan nog niet raak is.

therealarya iedereen is welkom om mee te schrijven. Heel veel succes met wachtten op je uitslagen.

Andere dames: Ik snap wat jullie bedoelen en dat gevoel van oneerlijkheid ken ik ook wel maar tegelijk denk ik iedereen heeft zijn last te dragen en dit is blijkbaar mijn/onze last. Ook al vind ik dat dus ook vaak oneerlijk omdat mijn leven vroeger al heel zwaar geweest is. Andere mensen krijgen een ziekte of een beperking en dat is ook nooit eerlijk. Alhoewel ik op mijn werk veel geconfronteerd word met kinderen die op alle fronten in de steek gelaten zijn door hun ouders. zo triest.

Ik hoop maar gewoon heel erg dat het goed komt. Ik weet niet hoe ik er mee moet leven als ik nooit een kindje krijg.

Gisteren vertelde een vriendin van mij dat ze een abortus had ondergaan. ze vond dit heel moeilijk omdat ze weet van deze situatie en was bang voor mijn oordeel. Ik zei tegen haar dat ik geen kindje kan krijgen is niet zo dat jij een kindje had moeten krijgen wat niet gewenst is. Het is niet zo dat ik daardoor niet zwanger kon worden of jou zwangerschap had kunnen krijgen dus tegenover mij hoef je je echt niet schuldig te voelen. Het steekt dan wel een beetje dat zij zo makkelijk zwanger kon raken maar daardoor vind ik oprecht niet dat zij geen abortus had mogen plegen.

Ik zou het zelf nooit en te nimmer doen maar iedereen heeft recht op een eigen keus denk ik dan.

Nou ja wel benieuwd naar de spuitinstructie van donderdag. Hoe dat in zijn werk gaat. Hou absoluut niet van prikken dus dat word nog even wat overwinnen. Ik heb op mijn werk al wel eens injecties groeihormoon gezet bij een kind met zo een pen dus het komt vast goed.

Alle planningen in mijjn hoofd weer loslaten, ovulatie testen heeft geen zin en seks hoeft niet om het moeten nu haha. Ik baal echt.
@skawa Wel fijn dat je nu meteen een plan van aanpak hebt voor de volgende ronde.

@korfje wij hebben ook alles op orde. Mijn broek zakt hier op het forum ook altijd af van die 'per ongeluk zwanger' topics. Ik bedoel, come on, zijn mensen anno nu zo dom? Ik moet dan altijd op m'n handen zitten om niet een pittige reactie te tikken. Een groot stuk frustratie, en ik schiet er zelf ook niks mee op...

@missy, hier ook een hoge 'testdrempel'. Heb al zoveel witte testen gezien dat ik toch echt wel ruim overtijd of dusdanig veel klachten moet hebben om een zwangerschapstest te doen. Heb er nog 1 liggen en daarvan verstrijkt de houdbaarheidsdatum al bijna.
Myque, ik bestel er altijd maar een paar in de hoop dat het voldoende is Gelukkig kosten die dingen weinig, anders gingen we er nog aan failliet ;)

Ik kan er ook enorm gefrustreerd van worden hoor.. Dat ik soms ook wel denk: waarom gaat niets vanzelf?! Gelukkig kan ik dat weer wat relativeren met dat ik een huis, baan, leuke vriend etc heb. En natuurlijk dat het niet zo gek is dat ik na 5 eisprongen niet zwanger ben.

@Skawa, pfffff! Zelfs de 150 doet dus niets :( K*t zeg! Goed dat ze direct doorpakken en niet gaan zitten wachten. Spuiten lijkt me best heftig (ik heb ook een hekel aan naalden), maar ik hoorde bij mij in het ziekenhuis dat ze dat makkelijk aan kunnen passen als er geen eitjes of te veel eitjes groeien.
En natuurlijk: welkom therealarya!
hoi, hopelijk zit ik hier wat juist.

ik heb nog maar net ontdekt dat ik PCOS heb... heel frustrerend, vooral omdat ik de avond voordien van mijn huisarts had gehoord net voor of op mijn eisprong te zijn... Om dan de dag erachter van mijn gyn een keiharde slag in m'n gezicht te krijgen :(.

Ik moet 25/09 naar mijn gyn om behandeling te bespreken. Ik neem aan dat ik dan ook aan de clomid moet.

Zijn er hier ook mensen die de pil verdenken als oorzaak van PCOS? voor ik aan de pil zat had ik een "tot op de dag" regelmatige cyclus. En na het stoppen van de pil... niets meer... Kan toch geen toeval zijn?
Jc2, ik heb daar ook over gedacht, maar kan er geen berichten over vinden op internet. En ik denk dat er dan veel meer vrouwen last zouden moeten hebben van pcos. Er zijn tegenwoordig zoveel vrouwen die de pil gebruiken. Mijn moeder en zus hebben het ook, dus ik geloof niet dat het door de pil komt.
misschien lokt de pil het uit als je er aanleg voor hebt...?

Net wat informatie over opgezocht. Volgens mijn gynaecoloog is mijn lage FSH-waarde het probleem.

De FSH waarde wordt onderdrukt bij het nemen van de pil... Een link leggen is volgens mij toch voor de hand liggend?
Kom net uit ZKH vandaan. Mijn Gyn die mijn intake had gedaan en tussendoor een keer behandelgesprek deed de controle, had haar al tijden niet gezien. Zegt ze 'we hadden elkaar al eens eerder gezien?, oh ja de eerste keer' daar zakt je broek toch van af?

Lichte groei van baarmoederslijmvlies, maar nog niet een heel uitgesproken dominante ei. Eentje van 10/11 mm. Moet nu op donderdag terugkomen (dag 20) en dan nogmaals kijken of die ene al op 16mm zit. Als deze dan zou springen in de dagen erna, dan zei ze dat ik 50mg mee naar huis krijg en dan geen controles meer krijg....dan werkt 50 Mg twee maanden op rij....De Gyn van de afspraak zei dat het niet uitmaakt dat ik er langer over doe. Eisprong is eisprong. Als er donderdag geen groei is dan ga ik omhoog naar 100mg.

Ik baal behoorlijk! Voel me zo'n nummertje, die snel weer ziekenhuis uitgewerkt wordt.

Oh ja had het progestron prikken nog even ter sprake gebracht, maar vinden ze niet nodig. Als je ongesteld wordt na clomid heb je een eisprong gehad.
@jc2 welkom! Ik had als tiener zijnde al nauwelijks menstruaties. Dus daarom ben ik aan de pil gegaan. PCOS heeft met je hormoonhuishouding te maken.

Er zijn ook vrouwen die pas na de bevalling van 1e kind PCOS krijgen en na bevalling van nummer 2 weer normaal zijn. Misschien ben je in de afgelopen jaren hormonaal veranderd....
@jc2, lijkt mij logisch dat er in het zh en bij artsen ook wat over bekend is. Maar misschien is er nooit onderzoek gedaan naar een verband?

@famke, vervelend zeg! Het lijkt wel of ze in het zh ons gevoel van twijfel en onzekerheid niet helemaal begrijpen. Snap heel goed dat je het zeker wilt weten, geloof ook wel dat een menstruatie binnen 35 dagen het gevolg is van een eisprong.
Dan schrijf ik hier graag mee! Ik heb Pcos. Dit bevestigd door een echo waar die zogenaamde kralenketting te zien was. Voor het weekend heb ik een afspraak in het zkh gehad. Mijn man moet een potje langs brengen voor zaadonderzoek en ik moest nog wat verder bloedonderzoek. Dit is allemaal om het een en ander nog uit te sluiten dus als alles verder normaal is dan mag ik over een paar weken aan de clomid beginnen. Ik kijk er eigenlijk heel erg naar uit. Ik heb dan echt het gevoel dat ik dan ook een keer een eerlijke kans heb om zwanger te worden.

Wat betreft het verband met de pil.. misschien een beetje naïef maar het lijkt me toch dat dit wel een keer onderzocht is?

Famke, vervelend dat je dat zo ervaart bij het ziekenhuis! Ze zouden je juist het tegenovergestelde gevoel moeten geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven