Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
@belle, mijn gynaecoloog gaf ook aan dat zodra ze de goede dosering hebben gevonden dat ik het zonder verdere controles mag gaan proberen. Dus 1e ronde wel een echo en als dat meteen de goede dosering blijkt, zelf zo door.
Weet je zeker dat je een eisprong gehad hebt Belle? Ovulatie testen gedaan? Anders zou ik toch echt even bellen naar t ziekenhuis!
Bij ons was dat ook het beleid hoor alleen ronde twee kreeg ik geen positieve ovulatie test dus toen heb ik gebeld van ik denk niet dat het goed gaat mocht gelijk voor echo en bloedprikken komen en bleek toen idd geen eisprong te hebben daarna hebben ze me onder striktere controle geplaatst en de tweede keer 100mg heb ik ook zelf gevraagd of ik nog een echo mocht ivm de maand ervoor dat mocht en bleek weer niets te doen dus kreeg ik bij 150 Mg zo ie zo weer een echo omdat het nieuwe dosis was. Bleek dus ook niets maar zo doende elke maand een ecHo
@Belle, ik denk dat als er lichamelijk verder geen bijzonderheden zijn, je dit maar moet beschouwen als een blijk van goed vertrouwen in jouw lijf van de arts. Bij mij/ons is een onregelmatige cylus helaas niet het enige probleem, vandaar de meer dan wekelijkse bezoekjes aan het ziekenhuis. Maar aan de andere kant, je wil toch weten wat er allemaal gebeurd! Hopelijk snel duidelijkheid voor je, die dagen 'overtijd' voor niks zijn echt klote.
Bij een 'normaal' werkend lichaam gaan ze ook niet elke maand checken of er wel een eisprong is geweest. Denk dat ze ervan uitgaan dat de clomid zorgt voor een 'normale' cyclus.
Dat zeiden ze idd ook. Wie weet komt het deze week nog en maak ik me zorgen om niks. Zo niet, is er vast een oplossing. Jullie stellen me weer gerust.

Skawa ovulatie testen heb ik niet gedaan, hebben ons gehouden aan het schemaatje wat we hebben gekregen wanneer we seks moeten hebben. Er is ook nooit gesproken over de testen.. Heb ze wel in huis dus ga ze zeker volgende ronde gebruiken.

Hebben jullie je eetpatroon aangepast sinds jullie weten dat je pcos hebt? Ik las hierboven iets over de vele suikers. Heb al een paar keer gelezen dat voedsel zoveel invloed heeft op pcos.
Ik eet gewoon normaal gezond, ik snoep niet superveel en in het zh hebben ze er ook niets over gezegd.

Ik doe ook nooit ovulatietesten..
Ja ik probeer suiker vrij te eten en papaya schijnt de cyste vorming tegen te gaan
Iedereen maakt daar zijn eigen keuzes in denk ik. Zelfde met ovulatie testen. Je moet doen waar je je goed bij voelt, dat is het belangrijkste. Er is geen goed of fout
Idd, daar geloof ik ook in!
quote:missy_ecco schreef op 16 september 2015 @ 17:28:

Bij een 'normaal' werkend lichaam gaan ze ook niet elke maand checken of er wel een eisprong is geweest. Denk dat ze ervan uitgaan dat de clomid zorgt voor een 'normale' cyclus.

Daar gaan ze bij mij wel van uit. Vandaar dus niet bloed prikken. Ongesteldheid na clomid = eisprong.

Ik heb sinds gisteren enorme acne-bulten. Het worden maar geen puisten & doet ZO zeer 😞😞. Ook meer witte afscheiding, zou het dan toch nog weer gaan eind-sprinten in mijn buik? 😳😳.

Morgenochtend weer heen & dan door naar werk.
Spannend famke! Duim voor je dat er toch een eind sprint komt!

Ik moet ook morgen ochtend.
Succes morgen dames! Even weer met de billen bloot!

Hopen dat de acne bulten snel weggaan Famke! En ze er met rede zitten!
Dank je wel missy ecco. Trek jij t nog een beetje op t wachtbankje?
@ korfje: jammer dat er nog niets te zien was op de echo :( Wel fijn dat je al de bevestiging hebt dat je naar 100 mg gaat. Ik heb de familiewieg ook al in huis, maar ik vind het wel een heel dubbel gevoel geven. Hoop gewoon maar dat we hem ooit kunnen gaan gebruiken!

@therelarya: Welkom! Ik snap heel goed dat je uit kijkt naar het moment dat er wat gaat gebeuren, dat gevoel herkennen we allemaal misschien wel. Het is zo fijn als het uiteindelijk zou gaan werken en je dan eindelijk een goede kans hebt!

@ Skawa: Balen dat er niets te zien was op de echo :( Wel spannend dat je nu mag gaan spuiten! Hopen dat dat wat meer effect gaat hebben.

Wel heftig om te horen dat je vriendin een abortus heeft ondergaan. Lijkt me ook zo'n dubbel gevoel geven, maar wel super knap dat je daar zo naar kan kijken als dat je schreef. Heb ik echt respect voor!

Ik snap je helemaal voor wat betreft je baaldag van gisteren, het is ook lastig al die onzekerheid! En zeker als het allemaal nog niet naar behoren gaat terwijl je het wel gehoopt had :(

@Jc2: Welkom! Ik twijfel ook of de pil niet meer negatieve invloed heeft als dat gezegd wordt. Ik weet in ieder geval dat ik nooit meer aan de pil ga, weet nog niet wat we dan wel gaan doen in de toekomst, maar de pil wil ik niet meer. Heeft enorm veel invloed gehad op hoe ik me voelde en mijn libido zonder dat ik wist dat het zo was. Dacht dat dat gewoon bij me hoorde, maar voel me nu beter (op het feit na dat ik soms echt enorm baal van het feit dat ik nog niet zwanger ben) dan dat ik me ooit gevoeld heb.

Volgens mij is de kans op een zwangerschap bij gebruik van clomid (en er vanuit gaande dat het dus goed werkt en er geen verdere problemen zijn) net zo groot als voor iemand met een normale cyclus. geloof dat de kans dan ergens rond de 20% liggen.

@ famke: Ik snap het wel dat je je een nummertje voelt. In principe ben je dat niet denk ik, want ze zien gewoon heel veel mensen op een dag (ongeveer iedere 10 minuten iemand anders denk ik). Dus dat ze je dan niet helemaal kunnen onthouden is misschien niet zo gek, maar maakt niet dat je je minder rot daaronder voelt... Ik vind dat ook echt verschrikkelijk aan ziekenhuizen... Bij onze afdeling fertiliteit is het niet anders en daar baal ik ook enorm van :(

@ myque: Fijn dat je een eisprong hebt gehad! Dat geeft weer hoop Ik ga voor je duimen! Ben wel benieuwd wat de vervolgstappen zullen zijn als je niet zwanger zou zijn....

@ elmo: Balen dat bij jou ook je eitjes niet genoeg gegroeid zijn :( Hopen dat het vrijdag beter is.

@ belle: hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt! En zoals eerder aangegeven, als je twijfelt gewoon echt het ziekenhuis bellen. Je bent er niet voor niets onder behandeling.

Wel spannend al die afspraken op donderdag en vrijdag in het ziekenhuis! Heb wel het idee dat deze maand niet de beste maand is voor ons allemaal... Hopen dat er toch nog een paar positieve echo's komen en zo...

Helemaal met jullie eens dat het een emotionele achtbaan is. Moet zeggen dat ik er na een jaar toch ook echt al zwaar begin te vinden. En vraag me echt wel eens af hoe ik dat jaren vol zou moeten houden als het steeds maar niet wil lukken.... Maarja... daar moet ik nog maar niet te veel bij nadenken misschien.

@ hier: Ik heb vandaag een enorm slechte dag. Ben al 3 weken benauwd, kortademig, druk op de borst en moet veel hoesten . Kan niet eens normaal de trap op lopen met een wasmand. Dan ben ik zo kapot dat ik eerst even moet uithijgen. Vandaag bij de huisarts geweest en die heeft niets bijzonders geconstateerd, dus ik denk dat dat waar ik last van heb echt geen kwaad kan... maar hij zei wel dat het misschien van de clomid kon komen? En ik las in de bijsluiter dat het zou kunnen bij overproductie... en laat ik dat nou net gehad hebben. Dus moet het vrijdag maar overleggen met de arts denk ik.

Heb ook sinds een jaar een hartritmestoornis (die verder niet gevaarlijk is of zo, maar wel irritant) en daar kan het dus ook nog vandaan komen. Dus als ik vrijdag geen duidelijk antwoord krijg, dan toch ook maar naar de cardioloog :(

Grootste punt is nog wel dat we over 2 weken gaan verhuizen en dit weekend al een hoop spullen van zolder naar beneden moeten sjouwen om ze op te kunnen slaan in een opslagbox (moeten 30 september ons huis uit en op 1 oktober pas de sleutel van het nieuwe huis). Dus ik zie heel erg op tegen het weekend :(

Zo dat was een heel verhaal (excuses voor de lengte, maar wilde toch niemand overslaan met reacties)! Er is ook zoveel geschreven afgelopen dagen :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
@Duna. Ah wat vervelend deze klachten net in deze periode!! :( kun je extra hulp inschakelen?
Wat heftig Duna! Er staat bij mij in de papieren van het ziekenhuis dat je bij dergelijke klachten direct contact moet opnemen met het ziekenhuis? Ik hoop dat je veel hulp krijgt dit weekend
@duna, toevallig geen extrasystolen?
@ Duna, dat klinkt echt ongemakkelijk ja! Hopelijk heb je meer dan genoeg hulp van een paar sterke helpers. Laat die maar lekker sjouwen, zorg jij gewion voor de koffie, worstenbroodjes en bier/wijn haha!

Ja, er zullen vandaag en morgen wel weer veel nieuwe updates zijn met alle ontwikkelingen. Ondertussen probeer ik me niet te focussen op naderende menstruatieklachten (rugpijn, moe) of zwangerschapsklachten (moe, krampjes)... Ik wil mezelf niet gek maken, maar sjongejonge wat is dat lastig!

@therealarya je gaat een spannende tijd tegemoet, dus schrijf hier maar lekker mee! Geldt ook voor de andere nieuwe namen, maar mobiel forummen is echt onhandig met teruglezen en reageren...
Stand van zaken: ei is van 10.0 naar 14.0 gegaan, slijmvlies bijna 7.0mm.

Zaterdagochtend echo. Ik word geëchood of eisprong in de dagen daarna plaatsvindt. En dan heeft de arts van twee controles geleden erbij gezet dat ik 2x wordt geprikt op progestron om mijn drop-down te kunnen zien van mijn iet wat korte LF. En dan volgende keer progestron inwendig inbrengen??

Assistent zei wel dat ik volgende keer 100mg krijg om de volgende ronde wat te versnellen. De assistent vind ik doortastender dan de artsen haha.

Nu snel naar werk...
Nou prikinstructie gehad. De eerste naald al in mijn buik gezet. Vond het dood eng maar dacht als andere vrouwen het kunnen moet ik het ook kunnen. Dus 123 prik... Voelde er uiteindelijk weinig van. Het is het idee. De gonal pen is heel makkelijk. De pregnyl is wat moeilijker. Twee glazen capsules 1 met poeder en 1 met steriel water. Je zuigt met een injectie spuit de vloeistof op en dan spuit je het bij t poeder in. Dat zuig je samen weer op dan dunnere naald erop en weer in je buik prikken.

Op de echo was niets te zien wederom wel baarmoederslijmvlies 6cm. Moest gelijk bloedprikken op progesteron en nog iets? Als daar niets uit komt morgen start pro Vera en dan bellen als ik Ongesteld ben op de eerste dag voor uitgangsecho.

Word helemaal lek geprikt vandaag buik arm nu tandarts dus verdovingen in mijn mond:(
Hebben dit weekend 1 extra helpende hand... Dus ik ga wel een beetje rustig aan doen in ieder geval!

@jc2: Weet eigenlijk niet of het extrasystolen zijn. Weet dat mijn hart iedere 10 slagen een keertje 'overslaat'. Maar hoe dat precies heet weet ik niet. Kan in ieder geval geen kwaad is mij vertelt.

@myque: Succes met wachten nog! Is inderdaad heel lastig om niet vanalles te voelen en erbij te bedenken wat het is

@ famke: Fijn dat je ei wel gegroeid is! Ook fijn dat er voor de volgende rond alvast een ander plan van aanpak klaar ligt.

@Skawa: Lijkt mij ook doodeng om jezelf te prikken, maar wel fijn dat het gelukt is! Is nou niet echt je beste dag dan vandaag voor wat betreft prikken/naalden. Succes in ieder geval!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
@skawa Oestradiol? Op mijn prikformulier stond progesteron en 17b-oestradiol in ieder geval... Wat ingewikkeld met die injecties die je zelf moet mengen... Je kan straks allemaal nieuwe skills op je CV zetten, haha, als bijna-volleerd zuster De pregnyl is bij mij toen meteen in het ziekenhuis gezet, het voelt niet zo heel vervelend verder...

@famke dat zijn toch bolletjes die je vaginaal moet inbrengen?
Ja dat ja! Oestradiol nooit eerder van gehoord
Jemig, het is echt niet bij te houden hier! Ik probeer met terugwerkende kracht op iedereen te reageren

@jc2 Welkom. Ik geloof meer in een verband met de slechte voedingsgewoontes dan pilgebruik, maar goed, eigenlijk maakt het niet zo veel uit, we zitten nu toch al in dit schuitje. Ik heb zelf wel de overtuiging dat ik niet snel de pil meer ga slikken als het me lukt om zwanger te worden, maar dat is meer omdat ik al die hormonen door mn lichaam niet zo fijn vind.

@therealarya Welkom. Ik herken het gevoel van uitkijken naar clomidgebruik: eindelijk iets wat je kunt doen. Wanneer moet je naar het ziekenhuis voor de uitslagen van zaad en bloed?

@famke Volgens mij is 35 dagen gewoon de max voor een 'normale' cyclus. Bij mij zeggen ze ook dat als de cyclus langer duurt, dat de clomid niet goed genoeg zijn werk heeft gedaan. Dat wil dan volgens mij niet zeggen dat je geen eisprong hebt gehad hoor, maar meer dat je dosis daarna verhoogd moet worden. Het doel van clomid is nl. niet alleen een eisprong, maar ook normale cyclus. Ik ben vrij zeker dat ik ook sommige lange cyclussen van voor het ziekenhuis eisprongen gehad heb (zelfs in die van 79 dagen).

@skawa Dat prikken klinkt heftig en een beetje ingewikkeld, maar misschien dat spuiten wel beter gaat werken voor jou. Pregnyl hoeft ook maar 1x toch? Fijn dat je morgen al de uitslag van bloed krijgt en dan meteen aan deze nieuwe spannende ronde kan beginnen. Heb je er wel een beetje vertrouwen in? En dan kan je maar beter alle prikken op 1 dag gehad hebben toch? Waarom doen ze eigenlijk een uitgangsecho op dag 1 (en hoe kan je dat in godsnaam plannen)? Dat van de metformine heb ik trouwens ook gelezen, maar las een Nederlands onderzoek waarvan de conclusie was dat clomid + metformine geen grotere kans op zwangerschap geeft dan alleen clomid. Daarom geven ze het dus niet in NL (want alles moet 30x bewezen en onderbouwd zijn) en wel in de VS (want baat het niet dan schaadt het niet). Gek eigenlijk dat er zo anders naar gekeken wordt in verschillende landen!

@elmo Balen dat er minder groei is dan vorige keer, maar wie weet wat er vrijdag te zien is! Ik denk dat stress wel invloed kan hebben, maar geen idee of dat zo direct te vertalen is naar groei.

@belle Ik zou ook bellen na 35 dagen, dat hebben ze bij mij ook gezegd. Als de dosering aanslaat mogen wij ook 3 rondes zelf aan de slag trouwens. Dan is de enige regel dat je na 35 dagen je ongesteld moet zijn of positieve test, anders is kans groot dat clomid niks gedaan heeft en moet je omhoog in dosis. Bij elke nieuwe dosering houden ze dan volgens mij in de gaten wat het doet. Ik eet trouwens zo veel mogelijk koolhydraatarm, sinds een maand of 3 en dat ging heel goed, maar ik moet zeggen dat het me de laatste tijd steeds moeilijker lukt.

@duna Balen zeg, dat kan je er ook nog wel bij hebben. Hopelijk heb je veel lieve mensen in je omgeving die jullie in deze situatie een handje willen helpen en vinden ze snel wat de oorzaak is van dat je je zo benauwd voelt.

@myque Knap dat je probeert niet te letten op alle (mogelijke) kwaaltjes, maar compleet logisch dat dat lastig is. Nog maar een dag of 5 tot je mag testen toch? Misschien dit weekend een hele hoop leuke dingen plannen ter afleiding?

@famke Fijn dat er toch wat gegroeid is, hopelijk nu de eisprong ook snel en is de hogere dosis volgende ronde niet nodig! Je verhaal over progesteron en inwendig inbrengen enzo snap ik niet helemaal, maar je moet dus 2x prikken na de eisprong? En als je dan niet zwanger bent, afhankelijk van de resultaten van het bloedprikken misschien progesteron gaan inbrengen?

Over het wiegje: ik vind het stiekem ook wel een beetje de goden verzoeken en heb me al die tijd ingehouden om iets te kopen, zelfs niks kleins als sokjes oid, maar ik was zo verliefd! Ik zie het maar als een mooi project voor hoop, om erin te blijven geloven dat het (ooit) gaat lukken. Verder ga ik ook zeker niks meer kopen tot ik een goede echo met een baby in mijn buik heb (en ik probeer te geloven dat dat heel snel gaat gebeuren).

Op de echo was trouwens zoals verwacht geen groei te zien. Nu weer een kuurtje primolut om ongesteld te worden en dan hogere dosis clomid. Ik hoop dat ik dit keer wat eerder ongesteld word dan vorige keer Slikken jullie primolut (of provera of wat dan ook) trouwens altijd op een vast tijdstip? Ik wil er erg graag aan beginnen (heb het net gehaald), maar elke dag rond half 3 gaat me natuurlijk niet lukken. Kan het ook nu en dan vanaf morgen s morgens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven