Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
quote:missy_ecco schreef op 14 september 2015 @ 16:31:

@jc2, lijkt mij logisch dat er in het zh en bij artsen ook wat over bekend is. Maar misschien is er nooit onderzoek gedaan naar een verband?

@famke, vervelend zeg! Het lijkt wel of ze in het zh ons gevoel van twijfel en onzekerheid niet helemaal begrijpen. Snap heel goed dat je het zeker wilt weten, geloof ook wel dat een menstruatie binnen 35 dagen het gevolg is van een eisprong.Als ik eisprong heb op dag 22/23 en je telt er 14 dagen bovenop dan zit je over de 35 dagen heen. Waar staat dat het niet langer dan 35 dagen mag/kan zijn met clomid?
Blijkbaar is het dan toch niet helemaal ok. Misschien dat het ook invloed heeft op andere dingen.
Wat naar famke grote verschillen per zh dus. Bij mij prikken ze altijd bloed en zeggen ze dat ze de cyclus max 32 dagen willen houden.

Ik kan me niet voorstellen dat je nog een eisprong krijgt eigenlijk als hij nog zo klein is, moet 20 mm zijn om te springen en daarbij komt dat je clomid wel uitgewerkt zal zijn?

Als ik je een tip mag geven stap over als je daar niet geholpen word. Dit is belangrijk. Ik weet niet hoe t bij jou woonomgevingen is maar hier zitten twee grote ziekenhuizen in de buurt en ik zou over kunnen stappen naar die andere.
Goeie tip Slawa. Vertrouwen in de artsen is wel belangrijk.
Ik zit precies tussen 2 grote jongens in (elk 45 minuten rijden, maar niet in de richting van werk. En om voor een echo 120 km heen en terug te rijden gaat me te ver.

Er zit hier in de buurt ook een kliniek, waarbij je eerst de rekeningen zelf moet betalen en dan via ziekenfonds 80% vergoed krijgt. Dan mag je dus wel even sparen om elke keer de rekeningen in het vooruit te kunnen betalen.

Bij mijn werk in de plaats zit ook nog een groot regio-ZKH, maar ik werk 3 dagen op locatie. Dus dan moet ik op de vrije dagen alsnog 90km rijden

Het is allemaal niet zo praktisch....

De Gyn gaf aan dat ze me echoën tot 20 dagen. Als er op dag 20 16.5mm te zien is, dan doen ze er nog 1 echo achteraan. Vorige keer had ik op dag 20 17,5 en 18,5 mm en sprong ie 2 dagen later. Maar ja toen had ik met dag 18 een 14,5 en een 15,5mm. Dus ik heb er zelf ook eerlijkgezegd een hard hoofd in.

Maar zij zei dat het nog wel kon, omdat mijn baarmoederslijmvlies wel weer dikker was geworden.

Dus ik wil donderdag aandringen op 100mg, dan verkort het de cyclus ook
is er met clomid eigenlijk een grote kans op zwangerschap?
trouwens, gisterenavond naar m'n huisarts geweest om er wat te praten over pcos en hoe het nu verder moet.. Zij denkt ook dat er toch wel een relatie bestaat tussen pilgebruik en PCOS...

Haar medische mening was dat het niet kon omdat de pil in theorie geen permanente veranderingen teweegbrengt (ofzoiets). Maar in haar eerste jaren als huisarts (30 jaar geleden) kwam pco bijna niet voor. Volgens haar bij rond de 1% van de vrouwen. Tegenwoordig is dit al bij 15 tot 20 %. En waarschijnlijk nog hoger omdat volgens haar niet iedereen met pcos daadwerkelijk vruchtbaarheidsproblemen heeft. De curve loopt gelijkaardig met het gebruik van de pil. Dus hoe meer de pil gebruikt werd in de geschiedenis, hoe meer pcos voorkwam. Maar ze was ook niet bekend met enige wetenschappelijke studies hieromtrent. En kan uiteraard louter toeval zijn... maar toch
x
Ik hoop dat je gewoon die 100mg krijgt famke! Ennuh met ovulatie testen kun je ook bijhouden of je een eisprong hebt bv wanneer je geen echo's meer hebt ik koop ze bij de action.

Waar pco's ook door komt ( ik denk persoonlijk de hoeveelheid chemische suiker tegenwoordig die wij eten zie Google Amerikaans onderzoek)

We zitten er nu maar mooi mee.

Als ik ooit zwanger raak ga ik daarna weer de pil gebruiken tegen die overbeharing en verder merk ik weinig van die Pco's. Nu is t ff kut
quote:Skawa schreef op 15 september 2015 @ 09:52:

Ik hoop dat je gewoon die 100mg krijgt famke! Ennuh met ovulatie testen kun je ook bijhouden of je een eisprong hebt bv wanneer je geen echo's meer hebt ik koop ze bij de action.

Waar pco's ook door komt ( ik denk persoonlijk de hoeveelheid chemische suiker tegenwoordig die wij eten zie Google Amerikaans onderzoek)

We zitten er nu maar mooi mee.

Als ik ooit zwanger raak ga ik daarna weer de pil gebruiken tegen die overbeharing en verder merk ik weinig van die Pco's. Nu is t ff kut

ja é, hopelijk kunnen we allen die periode vlug achter ons laten... Zou ook wel kunnen door al die suikers. pffff, wie zal het zeggen... k'heb het er momenteel nog heel moeilijk mee. Zwanger worden zou een positieve gebeurtenis moeten zijn :'(...

Maar goed, gelukkig bestaan er middelen om ons te helpen... fingers crossed
hoe reageerde jullie vriend/man eigenlijk op het nieuws? Zal voor hun ook wel niet makkelijk zijn...
Trouwens in de vs behandelen ze pco's met metformine. In Nederland doen ze dat nog niet maar je kunt metformine kopen bij de apotheek of betere vitamine winkel onder de naam inositol

Drie keer per dag 1 tabletje. En zo veel mogelijk suikervrij eten.

Mijn vriend is heel relaxed tuurlijk had hij het liever anders gezien zonder ziekenhuis gedoe maar hij is heel steunend en lief
pff ik voel me ellendig vandaag. We zijn het huis op zijn kop aan het zetten, de werkkamer van mijn vriend naar onze grote leegstaande zolder, waar ik nu ook een knutselhoekje heb. De kleine kamer die nog leeg stond zou baby kamer worden maar ik wil nu liever de lege werkkamer als kinderkamer. Die is een heel stuk groter maar mijn vriend vind die te groot voor baby kamer. Dus we gingen in gesprek, ik zei er moet een bedje in een commode kleding kast voorlees stoel ect en hij van de kleertjes kunnen makkelijk bij ons in de kast en een commode kunnen ook kleertjes in enz en toen dacht ik ineens wat is dit zinloos we weten helemaal niet of die baby ooit komt en straks duurt het nog drie jaar. Ik weet dat je dankbaar moet zijn als het lukt maar ik wil niet nog drie jaar. Ik wil gewoon een kindje:( en ik eb de hele tijd opvliegers van de clomid terwijl die niet eens wat nuttigs doet deze maand.

Onrustig ben ik dat is het goede woord denk ik. Kan niet concentreren ergens op. Blij dat ik vrijdag weer aan het werk moet want ik kan wel wat afleiding gebruiken. Ik hoop maar dat ik donderdag gelijk provera krijg zodat ik snel kan beginnen met die gonal f injecties. Hopelijk lukt het dan.
Bloeduitslagen waren goed, de waarden waren 37 op cyclusdag 20 en 51 op cyclusdag 23 (moet tussen 12-60 liggen). Dus er is een eisprong geweest, maar de gyn heeft 'm niet kunnen zien doordat waarschijnlijk de vleesboom de eileider wegduwt. Testdag is op 22 september, die kans is er wel in ieder geval. En vrijdag een belafspraak voor het vervolg. Opties zijn zo (blind) doorgaan met Clomid, operatie of medicatie om vleesboom te verkleinen/verwijderen... Benieuwd!
Oh verschillende opties myque! Toch nog even hopen dat het niet nodig is en het deze keer lukt!

Skawa, pff vervelend moment! De spulletjes kun je makkelijk kopen en het kamertje klaarmaken, maar snap dat je dat ook niet te vroeg wilt doen. :(
Hey allemaal,

Ben vandaag nog eens moeten gaan voor een follikelmeeting.

Jammer niet echt positief: dag 14 en 1tje van 10mm.

Vorige ronde: dag 13 en 2 gegroeid. (14 & 20mm)

Moet vrijdag terug, in de hoop dat hij gegroeid is.

Misschien stomme vraag: heeft stress hier ook invloed op?

De traantjes zijn vandaag nog maar eens gekomen... heb echt het gevoel dat ik op iets hoop dat niet zal komen.
quote:Skawa schreef op 15 september 2015 @ 17:51:

pff ik voel me ellendig vandaag. We zijn het huis op zijn kop aan het zetten, de werkkamer van mijn vriend naar onze grote leegstaande zolder, waar ik nu ook een knutselhoekje heb. De kleine kamer die nog leeg stond zou baby kamer worden maar ik wil nu liever de lege werkkamer als kinderkamer. Die is een heel stuk groter maar mijn vriend vind die te groot voor baby kamer. Dus we gingen in gesprek, ik zei er moet een bedje in een commode kleding kast voorlees stoel ect en hij van de kleertjes kunnen makkelijk bij ons in de kast en een commode kunnen ook kleertjes in enz en toen dacht ik ineens wat is dit zinloos we weten helemaal niet of die baby ooit komt en straks duurt het nog drie jaar. Ik weet dat je dankbaar moet zijn als het lukt maar ik wil niet nog drie jaar. Ik wil gewoon een kindje:( en ik eb de hele tijd opvliegers van de clomid terwijl die niet eens wat nuttigs doet deze maand.

Onrustig ben ik dat is het goede woord denk ik. Kan niet concentreren ergens op. Blij dat ik vrijdag weer aan het werk moet want ik kan wel wat afleiding gebruiken. Ik hoop maar dat ik donderdag gelijk provera krijg zodat ik snel kan beginnen met die gonal f injecties. Hopelijk lukt het dan.Dromen mag toch? Wat rot dat je zo'n last hebt van die opvliegers... Vind dat zelf ook zo'n vervelende bijwerking!
Tranen, teleurstelling, hoop en dromen.. Belangrijke ingrediënten in ons leven tegenwoordig!
Wat fijn mygue ik duim zo hard voor je! Elmo probeer positief te blijven ik weet makkelijker gezegd dan gedaan lukt mij ook niet maat dit is pas he tweede ronde. Misschien vrijdag goed nieuws anders volgende eisprong 150mg en wie weet doet dat t! Yentl was ook bij ronde zeven ofzo zwanger
quote:missy_ecco schreef op 15 september 2015 @ 22:07:

Tranen, teleurstelling, hoop en dromen.. Belangrijke ingrediënten in ons leven tegenwoordig!En dat allemaal in een duizelingwekkend tempo van 20-40 dagen voor iedere emotie 1 week...
Nou idd myque! De eerste 10 dagen heb ik vaak een dipje, daarna krijg ik weer wat hoop en de laatste 10 dagen zitten weer vol wensvolle gedachten! Ben weer wat gespannen nu of ik toch zwanger ben deze ronde!
Yep bij een maand met eisprong volgen ze elkaar allemaal op teleurstelling omdat je ongesteld bent hoop op de volgende ronde dromen op t wachtbankje en dan teleurstelling en verdriet
@skawa: houd moed!! Misschien is het straks bij de eerste ronde spuiten wel gewoon raak!☺️

@myque: goed nieuws! Nu duimen maar!!!

@elmo (heb ik dat goed onthouden??) wie weet gebeurt er nog iets! Bij mij was het vorige ronde ook nog raak op dag 18 (15,5/14,5) t/m dag 22, en dat kan nog steeds nu je dag 14 hebt gehad. Wat deed je baarmoederslijmvlies?

Anders ga je gewoon samen met mij en korfje mee omhoog in dosering! (Ik ga er gewoon vanuit dat donderdag-controle niks zal opleveren en dat ik omhoog ga in dosering).
Ik ben weer terug van weggeweest!

@ skawa jeetje zeg jij krijgt wel alles te verduren.. Hopen dat de spuiten je eindelijk geven wat je zo graag wilt!

@ myque spannend!! Duimen en hopen op goed nieuws!

Momenteel wacht ik op m'n menstruatie. Moest eigenlijk afgelopen zaterdag ongesteld worden maar wacht nog steeds. Helaas een negatieve test..

Vind het wel bijzonder dat iedereen goed "in de gaten gehouden" wordt door het ziekenhuis. Ik mocht na 1 ronde al een paar maanden thuis aan de slag zonder tussentijdse controle..
@belle, wat irritant dat je niet ongesteld wordt en geen positieve test! :( op hoeveel dagen zit je cyclus nu? Bij mij is altijd gezegd dat ik na 35 dagen moet bellen.

Ik heb de eerste 3 rondes echo's gehad (1e 50 Mg en daarna 2x 100 Mg) daarna kreeg ik ook voor nog 4x mee. Als er iets zou veranderen moet ik even aan de bel trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven