Napraattopic deel 35

03-09-2015 15:01 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Solomio schreef op 13 september 2015 @ 11:36:

[...]

Soms schrijven mensen op allerlei andere plekken hier op het forum en blijk je elkaar wel te mogen. En dan voeg je elkaar op een gegeven moment toe op FB.

En dan ineens blijkt die iemand in die vluchtelingendiscussie echt zeer verwerpelijke ideeën te hebben. En dan ontvriend je die persoon, maar die persoon weet wel wie jij bent inmiddels.

duidelijk verwoord inderdaad.

plus dat de ene gekkie de andere niet is, sommigen blijken echt door te slaan.
quote:Goede-Fee schreef op 13 september 2015 @ 11:36:

[...]

Weglaten is toch heel wat wat anders dan zelf bepalen hoeveel je van iets toevoegt aan je eten.Euh ja, eens. Ik hoor alleen de laatste tijd zoveel over het weg moeten laten daarvan.
o, de eten-met-pakjes-discussie staat weer op de agenda?
quote:SuzanneSuus schreef op 13 september 2015 @ 11:37:

[...]

Klopt hoor. Maar dat zout in kantenklaarprodukten is niet 'een beetje'.Het is nogal omstreden om zelf te willen bepalen wat je in je mond stopt.. is mij opgevallen de laatste tijd.
quote:Morrigan- schreef op 13 september 2015 @ 11:39:

o, de eten-met-pakjes-discussie staat weer op de agenda? Yup. Staffen en beleid mbt aktueel zijn weer geweest he?
Frida S. kan je net zo goed tekenen als je zus Frida K?
quote:Enigma-2 schreef op 13 september 2015 @ 11:34:

Ik ben blond (zeker van binnen) en ik kom zelden op de actueel-pijler, maar ik snap niet hoe je privé lastig gevallen kan worden als je hier onder een nick schrijft? Ik lees over lastig vallen via PB's, dat snap ik, maar ook over lastig vallen via Facebook. Hoe kan iemand je in godsnaam traceren dan? Heb je dan veel privé-informatie vermeld in de topics?

Niet dat ik van plan ben om me in de discussies te gaan mengen in actueel, zeker niet na het lezen van een aantal pagina's hier, maar meer omdat een gewaarschuwd mens voor twee geldt.

Gelukkig heb je er geen ervaring mee.

Houden zo!
ik kan me trouwens niet heugen dat ik roomboter heb gegeten.

heerlijk, gezouten en dan op lekker vers wit stokbrood
Pakjes zijn saai.
quote:elfje12 schreef op 13 september 2015 @ 11:39:

[...]

Euh ja, eens. Ik hoor alleen de laatste tijd zoveel over het weg moeten laten daarvan.Zout weglaten? Ik eet zelfs zout
quote:yette schreef op 13 september 2015 @ 11:42:

Pakjes zijn saai.Niet eens, maar ik hartje saai.
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar

[...]

Soms schrijven mensen op allerlei andere plekken hier op het forum en blijk je elkaar wel te mogen. En dan voeg je elkaar op een gegeven moment toe op FB.

En dan ineens blijkt die iemand in die vluchtelingendiscussie echt zeer verwerpelijke ideeën te hebben. En dan ontvriend je die persoon, maar die persoon weet wel wie jij bent inmiddels.Zoiets ja. En Missie, maak je niet zo druk. Ik had het helemaal niet over jou.
quote:Enigma-2 schreef op 13 september 2015 @ 11:34:

Ik ben blond (zeker van binnen) en ik kom zelden op de actueel-pijler, maar ik snap niet hoe je privé lastig gevallen kan worden als je hier onder een nick schrijft? Ik lees over lastig vallen via PB's, dat snap ik, maar ook over lastig vallen via Facebook. Hoe kan iemand je in godsnaam traceren dan? Heb je dan veel privé-informatie vermeld in de topics?

Niet dat ik van plan ben om me in de discussies te gaan mengen in actueel, zeker niet na het lezen van een aantal pagina's hier, maar meer omdat een gewaarschuwd mens voor twee geldt.Hetzelfde is mij een aantal jaren geleden overkomen maar dan via hyves en ben toen jaren weggeweest en sinds vorig jaar voorzichtig weer terug met plezier.
quote:elfje12 schreef op 13 september 2015 @ 11:31:

Over het zout in eten, dat kun je echt niet altijd weglaten. Want dan smaakt het niet meer of het gerecht mislukt. Appeltaart bijvoorbeeld. Als je daar geen zout doorheen doet (door het deeg) dan mislukt het deeg en het smaakt ook nog eens goor. Hetzelfde met brood.

Dat ligt er maar aan. Met voldoende goede specerijen hoef je het zout niet te missen. Ik ben niet anti-zout ofzo hoor, al gebruik ik het zelf spaarzaam. Vaak gaat zout juist ten koste van de smaak, vooral in pakjes en kant en klaar maaltijden. Dat vind ik dan weer bremzout.

En als ik eens 'luie wijven eten' maak (bv laatst een pastasalade waar ik kant en klaar gesneden rauwkost door had gedaan vanwege tijdgebrek) dan vind ik het koken ook maar half zo leuk. Want een beetje extra moeite doen is voor mij juist de lol.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik at nagenoeg zoutloos en moest op doktersadvies meer zout gaan eten. Ik vond het echt wennen!
quote:Solomio schreef op 13 september 2015 @ 11:22:

[...]

Nog steeds, denk ik.

Jij mag door voor een jaarvoorraad Knorr wereldgerechten

quote:hatsetats schreef op 13 september 2015 @ 11:46:

[...]

Dat ligt er maar aan. Met voldoende goede specerijen hoef je het zout niet te missen. Ik ben niet anti-zout ofzo hoor, al gebruik ik het zelf spaarzaam. Vaak gaat zout juist ten koste van de smaak, vooral in pakjes en kant en klaar maaltijden. Dat vind ik dan weer bremzout.

En als ik eens 'luie wijven eten' maak (bv laatst een pastasalade waar ik kant en klaar gesneden rauwkost door had gedaan vanwege tijdgebrek) dan vind ik het koken ook maar half zo leuk. Want een beetje extra moeite doen is voor mij juist de lol.Oeps, ik koop alles kant en klaar gesneden De mouwen opstropen en alles zelf snijden dus o dear!
quote:Amaqanda schreef op 13 september 2015 @ 11:51:

[...]

Jij mag door voor een jaarvoorraad Knorr wereldgerechten

Gezellig.
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Sidroht schreef op 12 september 2015 @ 14:51:

Ik ben het woord voor woord eens met FV.

Ik kom hier al een jaar of 12/13 inmiddels. En dit blijft een terugkerend ding. Er is altijd gezeik op de mods. Ik ben ook ergens anders mod geweest en het is een kutbaan. Je doet het nooit goed, je grijpt of te laat in, volgens de ene groep, of te vroeg, volgens de andere groep, iedereen zou het beter doen dan jij en iedereen heeft er een mening over. Terwijl het vaak lastig is, want je kunt niet iemand wegsturen omdat hij nou eenmaal dom is met een kutpersoonlijkheid, als er geen regels overtreden worden.

Daarnaast denk ik idd dat internet gewoon een breder publiek trekt en idd meer domme mensen. En die domme mensen pleuren ongegeneerd al hun onderbuikgevoelens op internet, zonder censuur, want 'vrijheid van meningsuiting'. Dat die vrijheid van meningsuiting bestaat is een feit, maar dat dat ook een grote verplichting en verantwoordelijkheid met zich meebrengt dat wat je zegt anderen niet onnodig hoeft te kwetsen en dat je je mening niet hóeft te uiten ook al mag het wel, dat beseffen heel veel mensen zich niet. Dat een mening een mening is en eigenlijk nergens op slaat als hij gebaseerd is op een gevoeletje, dat beseffen ook steeds meer mensen zich niet. Dat de realiteit en cijfers weleens anders kunnen zijn dan hoe jij je voelt ook niet. Maar iedereen is even slim (je bent gewoon ánders intelligent, als je een IQ van 80 hebt, zegt men dan tegenwoordig) en iedereen mag overal wat van vinden. Een dialoog is zo'n beetje onmogelijk, met het heen en weer gooien van meningen zonder te luisteren, zonder je eigen mening te onderzoeken en zonder open te staan voor argumenten en zonder zelf argumenten te gebruiken.

.....................Werd je ontslagen?
LOEP ME MAAR aub.
Wij voeren een tweesporenbeleid op het gebied van pakjes. Mijn man gebruikt meestal pakjes, ik meestal niet. We zijn allebei geen held in de keuken, maar ik heb er wel meer lol in dan hij. En tot nu toe is er hier nog niemand gestorven door een overmaat aan pakjes .
quote:Moiren_ schreef op 13 september 2015 @ 11:49:

Ik at nagenoeg zoutloos en moest op doktersadvies meer zout gaan eten. Ik vond het echt wennen!Ik had/heb hetzelfde.
quote:Goede-Fee schreef op 13 september 2015 @ 11:39:

[...]

Het is nogal omstreden om zelf te willen bepalen wat je in je mond stopt.. is mij opgevallen de laatste tijd. We hebben het over eten en niet over seks, toch?
quote:ThunderassMan schreef op 13 september 2015 @ 11:53:

[...]

We hebben het over eten en niet over seks, toch? Dit nodigt eigenlijk uit voor een ander soort smiley..

[...]

En dan ineens blijkt die iemand in die vluchtelingendiscussie echt zeer verwerpelijke ideeën te hebben. En dan ontvriend je die persoon, maar die persoon weet wel wie jij bent inmiddels.Dus LV heeft hier huilend afscheid genomen omdat Eindeloos (en nog iemand?) hem/haar heeft geblockt op FB. Zo was het toch?
LOEP ME MAAR aub.
Ik ben bang dat ik stijf sta van het zout want behalve pakjes ben ik ook dol op chips e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven