Hartelijk welkom

10-09-2015 15:43 3046 berichten
Deel 2 van 'Wees welkom'. Deel 1

Twaalf van de twintig miljoen Syriërs hebben hun huis verlaten.

Acht van die twaalf miljoen Syriërs zijn in andere delen van het land gaan wonen.

Vier van de twaalf miljoen Syriërs zijn neergestreken in Turkije, Libanon en Jordanië.

Ongeveer 250.000 Syriërs zijn in Europa beland.

Het filmpje van Rosling is een paar maanden oud: intussen zijn er (volgens de laatste telling in juli) nog eens 100.000 Syriërs in Europa gearriveerd. Hier vind je de laatste cijfers van de UNCHR over de Syrische vluchtelingen.

2. Zo’n 350.000 Syrische vluchtelingen dus. Is dat veel of weinig?

De Hongaarse premier Viktor Orbán waarschuwde onlangs dat Europeanen een minderheid op hun eigen continent worden. Maar in dit tempo kan dat nog eeuwen duren. Ten opzichte van de totale Europese bevolking - ongeveer Voor deze berekening is deze lijst van bevolkingsaantallen gebruikt (min Turkije en Rusland). 630 miljoen inwoners - vormen de Syrische vluchtelingen namelijk een kleine groep: zo’n 0,05 procent. Er wonen ongeveer evenveel mensen in de stad Utrecht. volledig artikel: https://decorrespondent.n ... ndebat/247360256-2c9daf42

De bedoeling is en blijft een positief geluid temidden van angst voor verandering en anderen, het vorige topic bleef relatief respectvol, afgezien van een paar fanatiekelingen, laten we dat hier zo houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een walgelijk gedrag Lammy, ze vraagt speciaal of er niet gequote wordt.

Typerend weer dit.
quote:Zusenzoo schreef op 14 september 2015 @ 08:09:

Wat een walgelijk gedrag Lammy, ze vraagt speciaal of er niet gequote wordt.

Typerend weer dit.

Hmmm. En zeggen dat Europa er niet toe doet en mensen toewensen dat ze ook ontheemd raken vind jij niet walgelijk? Dat wordt door veel mensen een fantastische post genoemd?

Bijzonder.
Je snapt er bijzonder weinig van. Dat is vooral duidelijk.
Je zit hier op een openbaar forum. Als je niet met je eigen woorden geconfronteerd wil worden in de vorm van een hier volstrekt legale quote, kun je beter niet posten.
Dankzij het asielbeleid waardoor o.a. de gewone wegen om hier te komen gesloten zijn voor vluchtelingen sterven er jaarlijks meer dan 3000 mensen. En dan gaan er juichberichten rond op facebook wanneer een boot met vluchtelingen omslaat.

Het heeft mij lange tijd verbaasd hoe het mogelijk was in de 2e wereldoorlog dat Hitler zo makkelijk 6miljoen joden kon vergassen. Tegenwoordig zie ik hoe simpel dit is. Laat de meerderheid geloven dat een minderheid de schuld is van veel van hun problemen en voila.
It's never too late start living!
::quote:Ikbenanoniem schreef op 14 september 2015 @ 08:16:

[...]

Hmmm. En zeggen dat Europa er niet toe doet en mensen toewensen dat ze ook ontheemd raken vind jij niet walgelijk? Dat wordt door veel mensen een fantastische post genoemd?

Bijzonder.
quote:Ikbenanoniem schreef op 14 september 2015 @ 08:16:

[...]

Bijzonder. Koekoek
Only dead fish go with the flow.
quote:Zusenzoo schreef op 14 september 2015 @ 08:18:

Je snapt er bijzonder weinig van. Dat is vooral duidelijk.Ik snap het wel. De emotie gaat met GG op de loop en ze heeft nare dingen gezien. Maar dat is geen vrijbrief om dan maar zulke dingen te schrijven. Je kunt ook je fatsoen houden, je verhaal doen zonder anderen nare dingen toe te wensen. Dat had haar verhaal sterker gemaakt. Door zo af te geven op anderen en dingen te schrijven als dat 'mensen haar kont mogen kussen', maakt ze haar verhaal een stuk zwakker. Onfatsoenlijk, stemmingmakerij en sfeerverpestend. Mensen zijn voor minder geband.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 14 september 2015 @ 08:22:

Je zit hier op een openbaar forum. Als je niet met je eigen woorden geconfronteerd wil worden in de vorm van een hier volstrekt legale quote, kun je beter niet posten.

Volgens mij wordt er wel vaker gevraagd om niet te quoten op dit openbare forum en meestal wordt dat gewoon netjes gerespecteerd.

Maar wat is de toegevoegde waarde van de quote? Hij is toch heel duidelijk gewoon bedoeld om Grumble te neten of niet dan?
quote:Ikbenanoniem schreef op 14 september 2015 @ 08:31:

[...]

Ik snap het wel. De emotie gaat met GG op de loop en ze heeft nare dingen gezien. Maar dat is geen vrijbrief om dan maar zulke dingen te schrijven. Je kunt ook je fatsoen houden, je verhaal doen zonder anderen nare dingen toe te wensen. Dat had haar verhaal sterker gemaakt. Door zo af te geven op anderen en dingen te schrijven dat mensen haar kont mogen kussen, maakt ze haar verhaal een stuk zwakker. Onfatsoenlijk, stemmingmakerij en sfeerverpestend. Mensen zijn voor minder geband.Wie wenst Grumble dan iets naars toe?
quote:leen65 schreef op 14 september 2015 @ 08:24:

Dankzij het asielbeleid waardoor o.a. de gewone wegen om hier te komen gesloten zijn voor vluchtelingen sterven er jaarlijks meer dan 3000 mensen. En dan gaan er juichberichten rond op facebook wanneer een boot met vluchtelingen omslaat.

Het heeft mij lange tijd verbaasd hoe het mogelijk was in de 2e wereldoorlog dat Hitler zo makkelijk 6miljoen joden kon vergassen. Tegenwoordig zie ik hoe simpel dit is. Laat de meerderheid geloven dat een minderheid de schuld is van veel van hun problemen en voila.Ah Godwin's law. Nouja dan kunnen we de discussie wel stoppen lijkt me, tegen nazi-vergelijkingen is niemand bestand.
Grimble

Rake post, naar dat je erin terecht kwam en dit is precies waarom ik dit topic startte: het zijn mensen. Bange, vermoeide, dakloze mensen. En wij maar mekkeren over goedkopere huurwoningen.
quote:Timetraveler schreef op 14 september 2015 @ 08:34:

[...]

Ah Godwin's law. Nouja dan kunnen we de discussie wel stoppen lijkt me, tegen nazi-vergelijkingen is niemand bestand.Waarmee mag je mensen die juichen, omdat andere mensen verdrinken dan wel vergelijken? Gandhi? De Dalai Lama? Niet heel treffend dacht ik zo...
Je kunt geen vergelijking maken tussen mensen die moeten vluchten voor hun leven, die helemaal niets meer hebben en mensen die in een land wonen waar vrede is, met rechten en tal van sociale voorzieningen.

Als je wil proberen om een antwoord te vinden op de vraag hoe we dan al die mensen op gaan vangen, dan kunnen we ellenlang discussiëren over hoe slecht de ouderen het hebben die waar we via via van hebben gehoord (want ik neem aan dat we er zoveel mogelijk voor zorgen dat we onze eigen familie goed verzorgen) etc., maar we kunnen toch beter kijken naar wat er wel mogelijk is? We hebben toch ruimte, we hebben toch geld & spullen in overvloed, we hebben toch kennis, we hebben toch mensen die belangeloos willen helpen.

Er zijn al duizenden vluchtelingen Europa en ons land binnengekomen en er komen er nog meer. Asiel zoeken is een mensenrecht. En ik begrijp angst voor het onbekende, maar we kunnen daarom toch niet zomaar de grenzen dichtgooien of iedereen maar terugsturen omdat wij nog even niet weten hoe we dit gaan doen? Omdat wij niet willen dat onze levensstandaard erop achteruit gaat?

Dat hier de o.a. de ouderenzorg beter kan, dat weten we al lang en ik heb op mijn manier geprobeerd (een druppel) daaraan bij te dragen. En NU hebben we dit "probleem" en probeer ik dat ook. En heel veel mensen doen dat, waardoor er al veel geld, spullen & ruimte zijn. Daar doe je niks meer tegen, dat is er al. Dus de "wees welkom" is voor een groot deel al bereikt. Daar mogen we w.m.b. trots op zijn! Nu is de vraag wat er is nog meer is en hoe "we" dat gaan regelen.
Over hoe de ouderenzorg beter kan: een paar vluchtelingen hadden wel een ideetje.

http://www.zwollenu.nl/ni ... en-helpen-zwolse-ouderen/

Supermooi! En win-win.
Mooie post Grimble. Ik hoop dat je hem wilt laten staan zodat meer mensen hem kunnen lezen. Ik snap je verbitterde afsluiting, maar maak niet dezelfde fout als de mensen waar je tegen ageert. Niet iedereen denkt zoals zij.
quote:Ikbenanoniem schreef op 14 september 2015 @ 08:02:

[...]

Ja, ik snap dat je dit liever weghaalt. Veel emotie en weinig fatsoen.

Oh sorry, ik denk dat je me verwart met iemand voor wie het woord fatsoen nog iets zou betekenen uit de mond van iemand die deze onfatsoenlijke behandeling verdedigt.

In de ogen van zo een iemand ben ik graag onfatsoenlijk.

Ik had zelf al besloten dat ik de post zouaten staan. Wilde er nog wat spelfouten en kromme zinnen uithalen maar die blijven er nu vanwege nog zo een fatsoensrakker.
IMHO
Ik hoop het. Dat de discussie eindelijk stopt. Dat ik me uiteindelijk heb laten verleiden door die vergelijking te maken ...ja. Ik haal het ook niet meer weg. Ik vind het gewoon in en in triest hoe er over vluchtelingen gedacht en geschreven wordt. Ik vraag me afof mensen echt beseffen wat ze zeggen.
quote:sannennas schreef op 14 september 2015 @ 08:32:

[...]

Wie wenst Grumble dan iets naars toe?Uit de post van GG:

En al die mensen die hier in dit topic zo parmantig posten over keuzes maken, over vol, over testosteron, over hun moraaltjes, over zij passen hier niet - jullie kunnen de pot op, ik trek jullie met alle liefde door met jullie meninkjes. Het doet niet ter zake. Jullie doen niet ter zake. En als we zo doorgaan dan doet Europa over niet al te lange tijd niet ter zake meer en als dat gebeurt, wie weet zijn jullie ook maar een generatie van het lot van de mensen die ik vandaag gezien heb verwijderd - ik gun het jullie van harte.

Dit bedoel ik. Het is dan nogal wat wat je zegt. Net al die ontheemden te hebben gezien en dit vervolgens doodleuk toewensen aan een groep forummers en daarbij de rest van Europa.

Ik voel me niet aangesproken. Ik heb hier nauwelijks iets gepost en wat ik heb gepost zijn een aantal vragen in zijn algemeenheid. Ik vind het alleen not done om dit zo te schrijven. Dan ga je de fatsoensregels zwaar te buiten. En diskwalificeer je jezelf als gesprekspartner.
quote:Eindeloos schreef op 14 september 2015 @ 00:39:

En wat het scheefwonen betreft, er zijn alleen staanden die wonen in een 7 kamerwoning voor 350 euro zonder toeslag. Simpel weg omdat ze er al 30 jaar wonen. Gráág naar een kleine woning, maar niet voor 700 euro huur.700 euro is een heel normale huur hoor. In al die jaren had je ook kunnen kijken of je je geld in een koopwoning had kunnen stoppen. Maar hey in dit topic zijn het alleen vluchtelingen die vervooruitziend moeten zijn en logische beslissingen moeten maken. Voor scheefwoners is er natuurlijk wél alle begrip.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ikbenanoniem, laat me niet lachen. Er worden hier genoeg andere dingen gezegd. Misschien niet door jouw, maar er waren opmerkingen van het kaliber "ik geef ze wel een duwtje van de boot".

En dan bij zo'n verhaal ineens de fatsoensrakker spelen over 'zo discusieer je niet'. Waar is die verontwaardiging en 'zo dicusieer je niet' bij die andere types.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:lammy schreef op 14 september 2015 @ 06:59:

[...]

Nee het probleem is vooral het feit dat wij jarenlang horen dat het geld op is. Wij moeten ons groen en geel betalen aan de zorg. Veel kunnen dit niet meer opbrengen, logisch toch.

Ook de ouderenzorg heeft grote klappen gehad. Ik werk zelf als verzorgende n de wijk en zie dit dagelijks om me heen.

Vooral de huishoudelijke zorg is dramatisch laag. Ouderen zonder familie die op 1,5 uur huishoudelijke hulp worden gezet. In die tijd moet alles worden gedaan, ook de was.

Hoef jou vast niet uit te leggen dat dit niet lukt.

Begeleiding geven is ook wegbezuinigd.

Kortom de poen is op volgens het rariteitenkabinet. Oké, slikken en roeien met de riemen dan maar.

Maar ineens, zomaar is er genoeg geld, miljarden nog wel. Niet voor de ouderen, neeeeheeee voor de asielzoekers. Is het nou no moeilijk voor te stellen dat dit vragen oproept? En boosheid?

Nee ik begrijp dit best.

ja toch?Dat is misschien het verschil: ik heb het verhaal dat het geld op is, nooit geloofd. Het is slechts een smoes om politieke ideetjes die bepaalde partijen al jaren hebben, erdoorheen te drukken met de crisis als excuus. De methodes die daarbij gebruikt werden, namelijk groepen mensen in een kwaad daglicht stellen (uitkeringstrekkers zijn luie opvreters, ouderen zijn eigenlijk stiekem allemaal rijk), heb ik altijd walgelijk gevonden. Maar ja, Nederland trapte er met open ogen in. En nu komen de vluchtelingen en blijkt er ineens wel geld te zijn, maar nu zijn ineens de vluchtelingen de kwaaie pier, terwijl de regering dat zou moeten zijn.
quote:meivogel schreef op 14 september 2015 @ 08:42:

Mooie post Grimble. Ik hoop dat je hem wilt laten staan zodat meer mensen hem kunnen lezen. Ik snap je verbitterde afsluiting, maar maak niet dezelfde fout als de mensen waar je tegen ageert. Niet iedereen denkt zoals zij.

O ja, het is 'wij' en 'zij'.

Dat is dus het hele probleem he.

Ik weet niet aan wie ik me meer erger zolangzamerhand; die domme PVV-ers met hun xenofobe geblaat, of die op-wolken-lopende figuren die propageren dat je alles en iedereen maar het land in kan laten zonder na te denken over wat voor gevolgen dat heeft. Onder meer een golf aan weinig ontwikkelde Moslims (veelal mannen, heel gek) met middeleeuwse ideeën over vrouwen en religieus andersdenkenden.

Er is ook nog een middenweg, maar daar mag in deze volstrekt gepolariseerde patstelling niet eens meer over gediscussieerd worden. Om er maar een Godwinnetje in te gooien: iedereen die het niet met de één of juist de ánder eens is, wordt volledig kaltgestellt.

Walgelijk en levensgevaarlijk.
quote:GrimbleGrumble schreef op 14 september 2015 @ 08:42:

[...]

Oh sorry, ik denk dat je me verwart met iemand voor wie het woord fatsoen nog iets zou betekenen uit de mond van iemand die deze onfatsoenlijke behandeling verdedigt.

In de ogen van zo een iemand ben ik graag onfatsoenlijk.

Ik had zelf al besloten dat ik de post zouaten staan. Wilde er nog wat spelfouten en kromme zinnen uithalen maar die blijven er nu vanwege nog zo een fatsoensrakker.

Get a grip Grumble en koel af voordat je dingen schrijft. Reageren vanuit puur emotie is niet verstandig.

En zoals gezegd, ik voel me niet aangesproken door wat je schrijft. Ik weet wat ik heb gepost en wat ik wel en niet fatsoenlijk vind.
Wat een schitterende post, Grimble.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven