Geld & Recht alle pijlers

Lightinthebox, ervaringen???

14-09-2015 10:15 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een paar dingen besteld en mer ideal betaald. Nu krijg ik een mail dat AL die dingen niet op voorraad zijn en moet ik gegevens overhandigen om mijn geld terug te krijgen, zoals rek nr, adres bank, swift code ( wat is dat???). Dit riekt mij een beetje naar fishing, oplichting? Ze hebben alle gegevens die ze nodig hebben toch al omdat ik geld heb overgeboekt? Wehkamp vraagt toch ook niet naar deze gegevens als ze geld terug boeken?

Iemand ervaring mee??

Ik hoor wel vaker dat mensen er bestellen, dus leek me wel safe.....
Qua bestellen is het safe.

Wij even er heel veel besteld en ook gekregen.

Echter geen ervaring met wat jij beschrijft.

Zou idd even opletten ivm fishing.

Hopelijk hebben anderen hier ervaring mee.
Ik zie bij klacht.nl dat ze heel snel met oplossingen komen. Misschien daar je vraag/klacht ook even plaatsen
Is normaal bij winkels in het buitenland dat ze die gegevens opvragen bij het terugstorten van je geld. BIC en Swift code van jouw bank kun je gewoon even Googlen.
Oke, wist ik niet, Whatcomesaround.
Heb 4 maanden op mijn bestelling gewacht
Tip voor de volgende keer: Betaal via Paypal, dan heb je dat gedoe niet zo. Ik had via Ali-express besteld en was niet leverbaar en kreeg het gewoon via paypal teruggestort op mijn bankrekening
Mijn bestelling kwam ook een maand te laat maar kwam uiteindelijk wel
quote:lolanu schreef op 14 september 2015 @ 10:40:

Heb 4 maanden op mijn bestelling gewacht

Ik 'slechts' een maand.

Ik zal er niet snel meer iets bestellen, vanwege die levertijd.

Gelukkig was alles wel leverbaar, dus geen ervaring met het onderwerp.

Totaal offtopic dus, deze reactie.
Do something nice for someone today. Leave them alone.
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar
Maak voor de volgende keer een PayPal account aan.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik heb ook een maand moeten wachten op mijn bestelling, maar het werd netjes geleverd en verder niks geks gemerkt. Ze geven zelf ook aan dat de levertijd erg lang is.

Maar ja, het was dus leverbaar en bij jou niet. Ik wil alleen maar aangeven dat ze verder wel echt een bedrijf zijn dat gewoon levert, dus geen louche zaken of iets dergelijks.
Ik heb een halfjaar moeten wachten en opassen met kleding de maten zijn in china veel kleiner daar moet je ook opletten. Dus vallen ze hier kleiner.
1 keer iets besteld en al binnen 2 weken bezorgd , dus ik heb er goede ervaring mee.
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Die gegevens zijn omdat ze gebruik maken van sofort, die gegevens krijgen ze niet door van de bank.

Mocht je dat niet prettig vinden kun je dat aangeven en zeggen dat je de terugbetaling liever als tegoed ontvangt.

En wat de rest zegt, via paypal of credit card is dat weer niet nodig.
Lightinthebox is een Chinees bedrijf. Levertijden kunnen enorm variëren maar meestal minimaal 2 weken. Douane controleert random = vertraging. Boven de 25 euro loop je het risico dat je BTW en importheffingen moet betalen.

Aliexpress is een marktplaats van Chinese bedrijven die rechtstreeks leveren. Aliexpress staat garant voor goed ontvangst van de producten. Na goed ontvangst van het product geef je het bedrag vrij en wordt de leverancier betaald. Aliexpress is betrouwbaar. Producten verstuurd met Chinapost (vaak gratis) is 2 wkn levertijd. DHL/Fedex is 3 dagen maar gaan altijd langs de douane = admin kosten, import en BTW boven de 25 euro.
Sommige bedrijven hebben zelf geen opslag, of heel klein. Zodra je bestelt, bestellen zij het bij de fabrikant. Die bestaan ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Light in the box? NIET DOEN!!!

Ik bestelde 2 elektrische kabeltjes voor weinig geld (paar euro): een HDMI kabel en een HDMI-VGA verloopstuk. Met verzendkosten tussen de 8 en 9 euro (als het te mooi lijkt om waar te zijn...). Het zou 9-14 dagen duren. Ik kreeg een tracking code, maar die werkte niet. Ik stuurde een mail in het Engels om de juiste tracking code. Mijn bericht werd helemaal niet gelezen: er kwam een standaardantwoord over de levering en of ik de tracking code maar even in de gaten hield (die het dus niet doet!!!). Ook werd opeens vermeld dat het wel 28 dagen kon duren (misleiding!) en het ticket werd gesloten. Na 8 weken was de zending er nog niet. Ik schrijf opnieuw. Weer een heel lang standaardantwoord over hoe goed en betrouwbaar ze zijn, maar dat het enige tijd langer kan duren. Als die termijn verstreken is, moet ik maar opnieuw contact opnemen. En vooral de tracking informatie blijven volgen (!!!!). Ticket gesloten. Ik heb weer een bericht gestuurd dat ik mijn geld terugeis, tenzij ze kunnen waarmaken dat het artikel inderdaad binnen 3 dagen geleverd wordt. Daar heb ik nog geen antwoord op.

Intussen heb ik de benodigde kabels (waarvan één van het merk Philips) gewoon bij Action kunnen kopen voor vrijwel hetzelfde bedrag dat ik 2 maanden geleden bij Lightinthebox,com heb uitgegeven.

Doe jezelf een lol, en bestel niks bij die charlatans uit China!
Ik betaal bij dat soort bedrijven altijd met creditcard, dat is het makkelijkste qua terugvorderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven