Geld & Recht alle pijlers

Erfenis vader

20-08-2015 08:55 434 berichten
Mijn vader ligt op het sterfbed. Mijn famillie maakt nu al ruzie om de erfenis. Zelf hoef ik geen erfenis van mijn vader. Stiefmoeder had het erover en ze is hem liever kwijt dan rijk. Ik was gister uit mijn plaat gegaan hoe durft ze,terwijl mijn vader zit te knokken voor zijn leven het lef kan opbrengen om het over de erfenis te hebben samen met haar dochters. Ik kan dan zo kwaad worden alsof de wereld maar om geld draait ten koste van een ander.

Hoe zit het met erfenis tussen mijn vader en stiefmoeder ze zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Kan hij ervoor zorgen dat ze niks krijgt? Welke wegen moet hij bewandelen? Ik gun dat mens niets maar dan ook niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 17 september 2015 @ 13:38:

Het vakantiehuis was van haar vader en moeder,bij de dood van moeder ging de helft van de helft 25% naar de 3 kinderen en 25% naar de vader.Bij dood vader heeft hij 75% waarvan helft naar stiefmoeder en helft naar de 3 kinderen dus 37,5%.Dus de 3 kinderen in totaal 62,5% en stiefmoeder 37,5%.We hadden het geen van beiden goed:-))Nee, de vordering die de kinderen op hun vader hebben wordt volgens mij alleen uitgedrukt in een waarde, niet in een zoveelste deel van het huis. Ze hebben dus recht op 25% van de waarde die het huis destijds had. Als het huis toen 100K waard was hadden ze toen (met alle kinderen samen) recht op 25K. Als het huis nu 200K waard is hebben ze nog steeds maar recht op 25K, dat is niet verdubbeld omdat het huis meer waard is geworden. Fictieve bedragen uiteraard, en een fictieve waardevermeerdering.
quote:Tas28 schreef op 17 september 2015 @ 13:39:

[quote]Doreia schreef op 17 september 2015 @ 13:31:

[...]

Vuile heks, je stervende vader zeurt dat hij pijn heeft.... Mens, wat heb jij een donkere geest.

Ik heb geen donkere geest ik heb littekens die niet vervaagd zijn mede dankzij meneer die terminaal in bed ligt ik ben getekend voor mijn hele leven ik ga niet in details treden.[/quote]

Laat dan gewoon dat hele vakantiehuis los. Heb ik al eerder gezegd. je denkt dat je daarmee je stiefmoeder en je vader een hak zet, maar dat is niet zo. Je trekt aan het kortste eind, altijd, als je hier je energie in wil steken en er een strijd van wil maken. Dat huis ga je nooit krijgen.
quote:Tas28 schreef op 17 september 2015 @ 13:39:

[quote]Doreia schreef op 17 september 2015 @ 13:31:

Ik heb geen donkere geest ik heb littekens die niet vervaagd zijn mede dankzij meneer die terminaal in bed ligt ik ben getekend voor mijn hele leven ik ga niet in details treden.Als je zó'n hekel aal je vader en zijn vrouw hebt, waarom wil je dat huis dan? Het is langer van je vader en zijn vrouw geweest dan van je moeder. Je vindt er waarschijnlijk niets meer van je moeder, de kans is groot dat het in de loop der jaren flink is aangepast. Kortom: je maakt je nu druk om iets waar je toch niet meer vindt wat je zoekt. En je klinkt heel bitter en haatdragend, eng gewoon.
Ik heb geen zin om hier over door te gaan. Mijn wonden gaan weer open en mijn woede staat straks op 10 en ben ik geneigd om aan zijn bed te schreeuwen. Laat het rusten
quote:Tas28 schreef op 17 september 2015 @ 13:48:

Laat het rustenDat lijkt me het beste advies. Volg dat zelf dan ook op.
quote:prik schreef op 17 september 2015 @ 13:47:

[...]

Als je zó'n hekel aal je vader en zijn vrouw hebt, waarom wil je dat huis dan? Het is langer van je vader en zijn vrouw geweest dan van je moeder. Je vindt er waarschijnlijk niets meer van je moeder, de kans is groot dat het in de loop der jaren flink is aangepast. Kortom: je maakt je nu druk om iets waar je toch niet meer vindt wat je zoekt. En je klinkt heel bitter en haatdragend, eng gewoon.Ik mag geen herinneringen hebben aan mijn moeder?
In het huis zijn nog steeds spullen aanwezig van mijn moeder. Broertje heeft me dat verteld. Het bed, tapijt, banken die mijn moeder heeft uitgezocht heeft staan er nog muren die zij geverfd heeft is nog steeds hetzelfde.
quote:Tas28 schreef op 17 september 2015 @ 13:53:

Ik mag geen herinneringen hebben aan mijn moeder?Herinneringen zitten in je hoofd. Maar die worden bij jou nu verdrongen door bitterheid en haat.

[...]

Ik mag geen herinneringen hebben aan mijn moeder?

Joh, behalve een fotootje aan de muur en een tafeltje heb ik niks tastbaars aan mijn moeder. Zelfs echt herinneringen heb ik niet meer omdat ik pas 8 was. Mijn broer heeft werkelijk helemáál niks tastbaar, zelfs geen herinneringen omdat ie nóg jonger was. Thuis werd er nooit meer over haar gesproken, en als het wel gebeurde was het negatief, dus ook daar hebben we ook niks uit kunnen halen.

Maar we zijn nooit, echt nóóit zó vreselijk verbitterd geweest.
Wat een ongezond gedrag zeg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Tas28 schreef op 17 september 2015 @ 13:56:

In het huis zijn nog steeds spullen aanwezig van mijn moeder. Broertje heeft me dat verteld. Het bed, tapijt, banken die mijn moeder heeft uitgezocht heeft staan er nog muren die zij geverfd heeft is nog steeds hetzelfde.Wat jij zoekt en je zo boos over maakt is de nostalgie van dit alles. Je moeder zit niet in bed, tapijt, banken en dat soort zaken. Je wordt er sentimenteel van dat je moeder die uitgezocht heeft, maar dit IS je moeder niet.
quote:Tas28 schreef op 17 september 2015 @ 13:56:

In het huis zijn nog steeds spullen aanwezig van mijn moeder. Broertje heeft me dat verteld. Het bed, tapijt, banken die mijn moeder heeft uitgezocht heeft staan er nog muren die zij geverfd heeft is nog steeds hetzelfde.En als je dan eens zou vragen of je (wat van) die spullen zou mogen hebben?
quote:Doreia schreef op 17 september 2015 @ 14:23:

[...]

Wat jij zoekt en je zo boos over maakt is de nostalgie van dit alles. Je moeder zit niet in bed, tapijt, banken en dat soort zaken. Je wordt er sentimenteel van dat je moeder die uitgezocht heeft, maar dit IS je moeder niet.Wat voor jou niks is betekent voor mij heel veel.
quote:Tas28 schreef op 17 september 2015 @ 14:55:

Wat voor jou niks is betekent voor mij heel veel.Denk je echt dat je verdriet over is als je het bankstel of die oude vloerbedekking zou krijgen? Ik geloof er niets van.
quote:Tas28 schreef op 17 september 2015 @ 14:55:

[...]

Wat voor jou niks is betekent voor mij heel veel.Het gaat je niet om het vakantiehuis. Je bent er al heel erg lang niet meer geweest. Waar het jou om gaat is de káns om er nog eens naartoe te kunnen gaan en daar nog iets van je moeder te vinden, die na het overlijden van je vader weg komt te vallen. Je hangt naar het idee dat je daar ooit nog eens naartoe kunt, als een soort bedevaartsoord. Niet omdat je het HUIS nu specifiek zo graag wil hebben.

Heb jij een plek waar je je moeder kan herdenken? Ligt ze ergens begraven? Of is er een urn met haar as?

[...]

Ik mag geen herinneringen hebben aan mijn moeder?Wie zegt dat? Herinneringen zitten echter in je hoofd, niet in een huis wat totaal anders is dan toen (dat kan echt niet anders) Er ZIJN géén herinneringen van je moeder in dat huis. Dat maak jij jezelf wijs. Je bent er in geen jaren geweest. Kans is zeer groot dat als er foto 's getoond zouden worden dat je het niet eens herkend.
quote:Doreia schreef op 17 september 2015 @ 15:02:

[...]

Het gaat je niet om het vakantiehuis. Je bent er al heel erg lang niet meer geweest. Waar het jou om gaat is de káns om er nog eens naartoe te kunnen gaan en daar nog iets van je moeder te vinden, die na het overlijden van je vader weg komt te vallen. Je hangt naar het idee dat je daar ooit nog eens naartoe kunt, als een soort bedevaartsoord. Niet omdat je het HUIS nu specifiek zo graag wil hebben.

Heb jij een plek waar je je moeder kan herdenken? Ligt ze ergens begraven? Of is er een urn met haar as?

Er is ook al geopperd dat ze haar vader om sierraden/foto's ed moet vragen. Maar dat doet ze niet.

Snap ik wel want dáár zit ze "die" vrouw niet mee dwars. En dáar is het tas om te doen. Niet om spullen of een huis maar om het "haar' te ontnemen.

Kinderachtig, wraakzuchtig en zeer zeer ongezond.
Dus als je een stuk vloerbedekking krijgt is alles ok? Weet je nog wat voor kleur het had eigenlijk?
Ik heb geen zin gezeik als ik in dat huis zit denk ik aan vroeger jullie bepalen niet voor mij wat ik wel en niet mag herinneren.
quote:Tas28 schreef op 17 september 2015 @ 16:39:

Ik heb geen zin gezeik als ik in dat huis zit denk ik aan vroeger jullie bepalen niet voor mij wat ik wel en niet mag herinneren.

Ik heb je meerdere handreikingen gedaan, vanuit mijn eigen ervaring gesproken en volgens mij ook niet bepaald wat jij je wel of niet mag herinneren.

En zo zijn er meerderen die je tips aan de hand gedaan hebben, verteld hebben dat een mooie herinnering in je hoofd, of bijvoorbeeld een sieraad, meer waarde zullen hebben op de lange duur. Beetje raar dus dat je dit zo algemeen zegt, vooral omdat je de manier waarop wij het (zouden) doen ondermijnd.
Maar je hebt toch geen huis nodig om aan vroeger te denken? Je bent er al heel lang niet geweest. Nooit aan vroeger gedacht in al die jaren? Je Overromantiseert de boel en gedraagt je echt schandalig. Ben je onder behandeling van een psych? Dat lijkt me best nodig. Dit is geen leven.
Tas, ik ben eerlijk gezegd heel erg geschrokken over de dingen die je de laatste twee dagen hebt gezegd over je vader. Hoe verbitterd je klinkt, de dingen die je zegt.

Je zegt letterlijk dat hij nu krijgt wat hij verdient. De pijn.... Dat karma nu met hem aan het werk is.

Ik vind het echt ongelooflijk dat je dít zegt, maar nog wel naar hem toe gaat en aan zijn bed gaat zitten.

Er zal een heleboel gebeurd zijn tussen jullie waardoor je zo over je vader denkt. Dat valt niet terug te draaien of te veranderen. Je hebt veel pijn en hebt het gevoel dat je vader er nooit voor je was.

Maar láát hem nu dan. Ga niet aan iemands bed zitten over wie je dit soort harde dingen zegt, over wie je zo denkt.

Ik vind dat je dat echt niet kunt maken.

Waarom ga je er nog naartoe? Zou je zelf iemand aan je sterfbed willen die zo over je denkt?

Het is je goed recht om zo te denken over je vader, maar laat iemand dan ook zijn laatste momenten en die laatste tijd met zoveel pijn, de super kwetsbare doodsstrijd voeren zonder mensen die hem eigenlijk haten en heel erg veel pijn gunnen.

Ik kan echt bijna niet geloven dat je deze dingen hebt gezegd.

Zoek hulp voor jezelf meid, om je jeugd en de dingen die gebeurd zijn te verwerken. Dit lukt je niet in je eentje.

Op deze manier raak je zelf alleen maar verbitterd. Degene die daar het meeste onder lijdt ben jij zelf...
quote:Tas28 schreef op 17 september 2015 @ 16:39:

Wanneer ben je voor het laatst in dat huis geweest?

Prima vrouw, dan ga je ervoor. Zorg dat je het huis krijgt, koste wat kost! Het eerste wat je bewindvoerder gaat doen, is de erfenis namens jou afhandelen en kijken welk belang voor jou groter is; de nostalgische waarde of de opbrengst uit de verkoop. En ik weet nu al welke keus dat gaat worden. En je bent niet de enige die aanspraak maakt op die woning, je zal hem moeten delen. Linksom of rechtsom, wat jij wil gaat niet gebeuren. Waarom zou je je daar dan zo ontzettend druk over maken? Het is kansloos.
quote:ElleMichelle schreef op 17 september 2015 @ 13:38:

[...]

Het vakantiehuis was van haar vader en moeder,bij de dood van moeder ging de helft van de helft 25% naar de 3 kinderen en 25% naar de vader.Bij dood vader heeft hij 75% waarvan helft naar stiefmoeder en helft naar de 3 kinderen dus 37,5%.Dus de 3 kinderen in totaal 62,5% en stiefmoeder 37,5%.We hadden het geen van beiden goed:-))Vorderingen zijn bedragen ten hoogte van de toen vastgestelde waarde van de bezittingen van de overledene. Oftewel: je hebt geen huis, maar 25% van de toenmalige waarde van het huis als vordering. Dat is heel wat anders! Het huis is dus gewoon eigendom van degene die het erft, maar uit de erfenis moet eerst (met geld!) de vordering betaald worden.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 september 2015 @ 18:04:

Tas, ik ben eerlijk gezegd heel erg geschrokken over de dingen die je de laatste twee dagen hebt gezegd over je vader. Hoe verbitterd je klinkt, de dingen die je zegt.

Je zegt letterlijk dat hij nu krijgt wat hij verdient. De pijn.... Dat karma nu met hem aan het werk is.

Ik vind het echt ongelooflijk dat je dít zegt, maar nog wel naar hem toe gaat en aan zijn bed gaat zitten.

Er zal een heleboel gebeurd zijn tussen jullie waardoor je zo over je vader denkt. Dat valt niet terug te draaien of te veranderen. Je hebt veel pijn en hebt het gevoel dat je vader er nooit voor je was.

Maar láát hem nu dan. Ga niet aan iemands bed zitten over wie je dit soort harde dingen zegt, over wie je zo denkt.

Ik vind dat je dat echt niet kunt maken.

Waarom ga je er nog naartoe? Zou je zelf iemand aan je sterfbed willen die zo over je denkt?

Het is je goed recht om zo te denken over je vader, maar laat iemand dan ook zijn laatste momenten en die laatste tijd met zoveel pijn, de super kwetsbare doodsstrijd voeren zonder mensen die hem eigenlijk haten en heel erg veel pijn gunnen.

Ik kan echt bijna niet geloven dat je deze dingen hebt gezegd.

Zoek hulp voor jezelf meid, om je jeugd en de dingen die gebeurd zijn te verwerken. Dit lukt je niet in je eentje.

Op deze manier raak je zelf alleen maar verbitterd. Degene die daar het meeste onder lijdt ben jij zelf...

+100

TO denkt alleen maar aan zichzelf en aan wat zij wil. Daarom zit ze nog bij haar vader. Ze hoopt dat ze toch nog krijgt wat ze wel, dat is haar enige doel. Ze zit daar niet voor hem, omdat het zo slecht met hem gaat en omdat ze uit liefde nog bij hem wil zijn in deze laatste periode. Het is haar alleen maar om zichzelf te doen. Dat is al vanaf het begin van dit topic zo en dat zal ook niet veranderen.

En ik hoop inderdaad dat het karma is. Dan krijgt het TO namelijk ook heel hard te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven