Jongensnamen topic
zaterdag 19 september 2015 om 00:23
quote:fashionvictim schreef op 18 september 2015 @ 23:20:
[...]
Ah, ik hoopte al dat jij zou reageren! Ik heb even doorgestreept wat ik niks vind en de leuke opties overgehouden. Misschien inspireert het tot nog meer suggesties?
Dank.
Dit was wel mijn beste lijstje, dus nu wordt het wat lastiger.
Castor
Damon
Dion
Hero / Heron
Leto
Orpheus
Xanthos
Savitr
Rama
Raya
Aries
Pax
Ramses
Alexios
Ariston
Artemon
Callias
Cassander
Chares
Darius
Gaios
Leonidas
Lysander
Myron
Nikias
Philo
Sophos
Thales
Tychon
Zeno
Caesar
Cassian
Vitus
Valerius
Abel
Amnon
Asher
Dathan
[...]
Ah, ik hoopte al dat jij zou reageren! Ik heb even doorgestreept wat ik niks vind en de leuke opties overgehouden. Misschien inspireert het tot nog meer suggesties?
Dank.
Castor
Damon
Dion
Hero / Heron
Leto
Orpheus
Xanthos
Savitr
Rama
Raya
Aries
Pax
Ramses
Alexios
Ariston
Artemon
Callias
Cassander
Chares
Darius
Gaios
Leonidas
Lysander
Myron
Nikias
Philo
Sophos
Thales
Tychon
Zeno
Caesar
Cassian
Vitus
Valerius
Abel
Amnon
Asher
Dathan
zaterdag 19 september 2015 om 09:30
quote:polala schreef op 19 september 2015 @ 01:04:
Odin is leuk! Misschien nog Iolaus, Tristan, Orion, Griffin, Caelum, Perseus, Taurus, Loki, Xanthus, Baldur, Tyr.
En als het ook historisch mag zijn: Wat vindt je van Ramses of Dante? (Die laatste is mijn stiekeme favoriet. Helaas vindt mijn man t niks).
Dante staat op ons lijstje! Man vindt het mooier dan ik, ik vind zelf Dantes mooier, naar De graaf van Monte Cristo.
Ramses ben ik niet zo'n fan van, doet me teveel aan Shaffy denken.
Odin is leuk! Misschien nog Iolaus, Tristan, Orion, Griffin, Caelum, Perseus, Taurus, Loki, Xanthus, Baldur, Tyr.
En als het ook historisch mag zijn: Wat vindt je van Ramses of Dante? (Die laatste is mijn stiekeme favoriet. Helaas vindt mijn man t niks).
Dante staat op ons lijstje! Man vindt het mooier dan ik, ik vind zelf Dantes mooier, naar De graaf van Monte Cristo.
Ramses ben ik niet zo'n fan van, doet me teveel aan Shaffy denken.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 september 2015 om 09:32
quote:iduna schreef op 19 september 2015 @ 00:23:
[...]
Dank.
Pax is mijn all time favorite naam, als het alleen aan mij had gelegen was ik er al lang uit. Helaas vindt man het absoluut niks, die heeft hem keihard gevetood.
[...]
Dank.
Pax is mijn all time favorite naam, als het alleen aan mij had gelegen was ik er al lang uit. Helaas vindt man het absoluut niks, die heeft hem keihard gevetood.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 september 2015 om 09:48
http://www.familyberry.co ... 67bc53806c4204124ccbc9eaf
Heb je hier al eens gekeken?
Heb je hier al eens gekeken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 19 september 2015 om 09:48
Hey leuk topic.
Ben nog maar elf weken zwanger hoor, maar ik vind het altijd al leuk om alvast over namen te fantaseren.
Mijn zoontje heet Daan.
Een naam hoeft van ons niet hip te zijn, we moeten het gewoon leuk vinden klinken..
Daan is een top tien naam, maar daar zit ik niet mee, het past bij ons.
Hier mijn lijstje, wat vinden jullie ervan?
Niek
Chris
Freek
Arne
Stef
Alex (ander)
Cas(per)
Eva
Anne
Isa
Feline
Iris
Lieke
Anique
Simone
Rosanne
Fenna
Celine
Ben nog maar elf weken zwanger hoor, maar ik vind het altijd al leuk om alvast over namen te fantaseren.
Mijn zoontje heet Daan.
Een naam hoeft van ons niet hip te zijn, we moeten het gewoon leuk vinden klinken..
Niek
Chris
Freek
Arne
Stef
Alex (ander)
Cas(per)
Eva
Anne
Isa
Feline
Iris
Lieke
Anique
Simone
Rosanne
Fenna
Celine
zaterdag 19 september 2015 om 09:49
quote:liefzoontje schreef op 19 september 2015 @ 09:48:
Hey leuk topic.
Mijn zoontje heet Daan.
Niek
Chris
Freek
Arne
Stef
Alex (ander)
Cas(per)
Eva
Anne
Isa
Feline
Iris
Lieke
Anique
Simone
Rosanne
Fenna
CelinePrima namen, niks mis mee.
Hey leuk topic.
Mijn zoontje heet Daan.
Niek
Chris
Freek
Arne
Stef
Alex (ander)
Cas(per)
Eva
Anne
Isa
Feline
Iris
Lieke
Anique
Simone
Rosanne
Fenna
CelinePrima namen, niks mis mee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 19 september 2015 om 09:55
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 september 2015 @ 09:48:
Heb je hier al eens gekeken?Nee, ga ik doen.
Heb je hier al eens gekeken?Nee, ga ik doen.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 september 2015 om 10:10
zaterdag 19 september 2015 om 10:13
zaterdag 19 september 2015 om 11:38
quote:liefzoontje schreef op 19 september 2015 @ 09:48:
Hey leuk topic.
Mijn zoontje heet Daan.
Niek
Chris
Freek
Arne
Stef
Alex (ander)
Cas(per)
Eva
Anne
Isa
Feline
Iris
Lieke
Anique
Simone
Rosanne
Fenna
Celine
Van je jongensnamen vind ik ze allemaal prima, behalve Arne, die vind ik niet zo. Van Freek weet ik niet of ik die ouwelullerig moet vinden of juist wel weer een cool voor een lief minimannetje.
Ik vind Stef trouwens absoluut geen hondennaam, heb zelfs nog nooit bedacht dat een hond zo zou kunnen heten.
Van je meisjesnamen vind ik Isa en Feline het mooist. Anique het minst mooi, vind de naam vrij hard klinken en stel me er een lompe boerentrien bij voor. Tevens vind ik dan de spelling Anniek mooier. Celine vind ik een tikje ordi.
Andere ideeën:
Ruud
Job
Wout
Sander
Luuk
Rik
Pim
Tom
Guus
Gijs
Bart
Bram
Niels
Veerle
Vera
Nienke
Leonie
Imke
Sofie
Lisa
Femke
Roos
Lotte
Merel
Iris
Jorien
Hey leuk topic.
Mijn zoontje heet Daan.
Niek
Chris
Freek
Arne
Stef
Alex (ander)
Cas(per)
Eva
Anne
Isa
Feline
Iris
Lieke
Anique
Simone
Rosanne
Fenna
Celine
Van je jongensnamen vind ik ze allemaal prima, behalve Arne, die vind ik niet zo. Van Freek weet ik niet of ik die ouwelullerig moet vinden of juist wel weer een cool voor een lief minimannetje.
Ik vind Stef trouwens absoluut geen hondennaam, heb zelfs nog nooit bedacht dat een hond zo zou kunnen heten.
Van je meisjesnamen vind ik Isa en Feline het mooist. Anique het minst mooi, vind de naam vrij hard klinken en stel me er een lompe boerentrien bij voor. Tevens vind ik dan de spelling Anniek mooier. Celine vind ik een tikje ordi.
Andere ideeën:
Ruud
Job
Wout
Sander
Luuk
Rik
Pim
Tom
Guus
Gijs
Bart
Bram
Niels
Veerle
Vera
Nienke
Leonie
Imke
Sofie
Lisa
Femke
Roos
Lotte
Merel
Iris
Jorien
zaterdag 19 september 2015 om 13:36
quote:fashionvictim schreef op 19 september 2015 @ 09:32:
[...]
Lastig he, die kerels?
Die van mij werkt ook nog eens in het onderwijs en heeft uitgerekend bij de leukste namen weer een vervelende variant in de klas (gehad). Soms denk ik dat hij dat maar zegt, omdat hij niet uit zichzelf durft te zeggen dat hij zelf een naam niks vindt.
[...]
Lastig he, die kerels?
Die van mij werkt ook nog eens in het onderwijs en heeft uitgerekend bij de leukste namen weer een vervelende variant in de klas (gehad). Soms denk ik dat hij dat maar zegt, omdat hij niet uit zichzelf durft te zeggen dat hij zelf een naam niks vindt.
zaterdag 19 september 2015 om 13:58
quote:mendy schreef op 19 september 2015 @ 11:38:
[...]
Andere ideeën:
Ruud
Job
Wout
Sander
Luuk
Rik
Pim
Tom
Guus
Gijs
Bart
Bram
Niels
Veerle
Vera
Nienke
Leonie
Imke
Sofie
Lisa
Femke
Roos
Lotte
Merel
Iris
Jorien
Dankjewel voor je ideeen.
Tom vind ik leuk, maar dan liever Thomas
Rik ook leuk!
Iris staat op mijn lijst.
De andere namen komen al veel voor in mijn omgeving, behalve Merel, Vera en Jorien, maar die namen zijn niks voor mij.
[...]
Andere ideeën:
Ruud
Job
Wout
Sander
Luuk
Rik
Pim
Tom
Guus
Gijs
Bart
Bram
Niels
Veerle
Vera
Nienke
Leonie
Imke
Sofie
Lisa
Femke
Roos
Lotte
Merel
Iris
Jorien
Dankjewel voor je ideeen.
Tom vind ik leuk, maar dan liever Thomas
Rik ook leuk!
Iris staat op mijn lijst.
De andere namen komen al veel voor in mijn omgeving, behalve Merel, Vera en Jorien, maar die namen zijn niks voor mij.