Napraattopic deel 36
maandag 14 september 2015 om 23:42
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 19 september 2015 om 13:52
quote:hatsetats schreef op 19 september 2015 @ 13:39:
[...]
Ik sta in de gym ff rusten dus bijlezen. Staan al die spierbundels me raar aan te kijken want tranen. Wat n fokking kutziekte is het toch ook. Ik denk aan je en hoop voor je. Je hebt er geen ruk aan maar toch.
I knew it. Ik dacht, laat ik ff niets schrijven over dat Hats erover kan meeschrijven ( leek me zo lullig voor je), begin je er zelf over.
Het is echt een k-ziekte. Een arts schreef eens dat de geneeskunde grote sprongen maakt in de behandeling van kanker maar dat het soms nog mensonteerender wordt.
( en toch zie ik ook echt wel de vooruitgang)
[...]
Ik sta in de gym ff rusten dus bijlezen. Staan al die spierbundels me raar aan te kijken want tranen. Wat n fokking kutziekte is het toch ook. Ik denk aan je en hoop voor je. Je hebt er geen ruk aan maar toch.
I knew it. Ik dacht, laat ik ff niets schrijven over dat Hats erover kan meeschrijven ( leek me zo lullig voor je), begin je er zelf over.
Het is echt een k-ziekte. Een arts schreef eens dat de geneeskunde grote sprongen maakt in de behandeling van kanker maar dat het soms nog mensonteerender wordt.
( en toch zie ik ook echt wel de vooruitgang)
Je bent zelf een theepot
zaterdag 19 september 2015 om 13:57
quote:-RoseRed- schreef op 19 september 2015 @ 13:28:
Jip, en haar vriend woont bij haar , blijkbaar meteen na zijn vakantie in Israël , en heeft ook al verklaring van goed gedrag bij gastouder buro gedaan, en nog meer onzin.,
Haar zieke vader, haar nare stiefmoeder en het huis is Spanje.
En dan nog verbaasd zijn dat haar andere topics erbij worden gehaald
Jip, en haar vriend woont bij haar , blijkbaar meteen na zijn vakantie in Israël , en heeft ook al verklaring van goed gedrag bij gastouder buro gedaan, en nog meer onzin.,
Je bent zelf een theepot
zaterdag 19 september 2015 om 13:58
Sjeses, ik haal wel een hoop overhoop hier geloof ik, was echt mijn bedoeling niet!
Hats, het spijt me echt als ik bij jou iets heb open gehaald
Suus, het is soms idd mensonterend, heb ik helaas ook veel te veel voorbeelden (gehad) om me heen. Dat maakt het ook wel angstig soms, ondanks dat ik weet dat mijn genezingskansen groot zijn.
Hats, het spijt me echt als ik bij jou iets heb open gehaald
Suus, het is soms idd mensonterend, heb ik helaas ook veel te veel voorbeelden (gehad) om me heen. Dat maakt het ook wel angstig soms, ondanks dat ik weet dat mijn genezingskansen groot zijn.
zaterdag 19 september 2015 om 13:59
zaterdag 19 september 2015 om 13:59
quote:SuzanneSuus schreef op 19 september 2015 @ 13:57:
[...]
Zou ze die vriend ook al aangemeld hebben bij de schuldhulpverlening, nu ze samen wonen, kan alles meteen herrekent worden.
zo heeft ze bijstand zo heeft geld zat.
[...]
Zou ze die vriend ook al aangemeld hebben bij de schuldhulpverlening, nu ze samen wonen, kan alles meteen herrekent worden.
zo heeft ze bijstand zo heeft geld zat.
zaterdag 19 september 2015 om 14:00
zaterdag 19 september 2015 om 14:01
quote:-RoseRed- schreef op 19 september 2015 @ 13:59:
[...]
zo heeft ze bijstand zo heeft geld zat.Ik vind dat echt bizar. Als ik ooit zo dom zou zijn om in de schulden te komen, dan zou ik er toch alles aan doen om er zo snel mogelijk uit te komen. En dan niet nog een hond en een kind (die zat ook in de planning toch?) nemen.
[...]
zo heeft ze bijstand zo heeft geld zat.Ik vind dat echt bizar. Als ik ooit zo dom zou zijn om in de schulden te komen, dan zou ik er toch alles aan doen om er zo snel mogelijk uit te komen. En dan niet nog een hond en een kind (die zat ook in de planning toch?) nemen.
zaterdag 19 september 2015 om 14:06
quote:hatsetats schreef op 19 september 2015 @ 13:59:
Dezelfde hersentumor waar mijn andere zus 10 jaar terug aan overleed omdat er geen behandeling voor was, daar is nu wel n behandeling voor. Nog lang geen 100% kans op genezing, maar 20% is meer dan nul. Goddank voor haar zoon, die nu die behandeling krijgt.
Dit komt me akelig bekend voor. Schoonpa had er ook 2. Geopereerd en chemo, maar helaas ook niet het gewenste resultaat.
Ik hoop echt dat je neef (?) een uitzondering is en die 20% waar mag maken
Dezelfde hersentumor waar mijn andere zus 10 jaar terug aan overleed omdat er geen behandeling voor was, daar is nu wel n behandeling voor. Nog lang geen 100% kans op genezing, maar 20% is meer dan nul. Goddank voor haar zoon, die nu die behandeling krijgt.
Dit komt me akelig bekend voor. Schoonpa had er ook 2. Geopereerd en chemo, maar helaas ook niet het gewenste resultaat.
Ik hoop echt dat je neef (?) een uitzondering is en die 20% waar mag maken
zaterdag 19 september 2015 om 14:09
I know the feeling...
Gelukkig ís er wel hoop voor haar zoon! Klote ziekte! Je houdt er niet van maar toch .
I know the feeling...
Gelukkig ís er wel hoop voor haar zoon! Klote ziekte! Je houdt er niet van maar toch .
zaterdag 19 september 2015 om 14:11
Wat verschrikkelijk zeg. Ik heb zelf een hersentumor die goedaardig is. Dan realiseer je je wel hoe 'fijn' het is dat je iets hebt wat goed te behandelen is en waar prima medicijnen tegen bestaan . Had zo anders kunnen zijn.
En ook een grote voor Grobbekuiken natuurlijk!
Wat verschrikkelijk zeg. Ik heb zelf een hersentumor die goedaardig is. Dan realiseer je je wel hoe 'fijn' het is dat je iets hebt wat goed te behandelen is en waar prima medicijnen tegen bestaan . Had zo anders kunnen zijn.
Tjezus, wat vals
zaterdag 19 september 2015 om 14:20
getver, dat is wrang. en fijn, voor je neefje, dat geeft in ieder geval hoop.
wat een shit kan een mens toch over zich heen krijgen he...het zou verboden moeten worden.
maar goed, ik denk dan altijd maar het is nog erger voor de mensen die zelf ziek zijn.
getver, dat is wrang. en fijn, voor je neefje, dat geeft in ieder geval hoop.
wat een shit kan een mens toch over zich heen krijgen he...het zou verboden moeten worden.
maar goed, ik denk dan altijd maar het is nog erger voor de mensen die zelf ziek zijn.
zaterdag 19 september 2015 om 14:23
Ik heb net zitten mee lezen, Grobbe heb ik van de week een pb'tje gedaan, en ik doe nu even een flinke groepsknuffel.
Ik mag geen plaatjes plakken, maar hier komt hij.
http://scontent-a.cdninst ... 299957321_798952561_n.jpg
Ik mag geen plaatjes plakken, maar hier komt hij.
http://scontent-a.cdninst ... 299957321_798952561_n.jpg
zaterdag 19 september 2015 om 14:26
ik vind het trouwens opvallend zo vaak als je tegenwoordig over hersentumoren hoort.
in mijn omgeving ook al een paar gevallen meegemaakt. variërend van binnen 3 weken dood tot geopereerd terwijl er geen hoop was en 2 jaar later volledig hersteld, zo lijkt het.
verder ken ik nog twee mensen die familie met hersentumoren hadden. daarvan is er één inmiddels ook al overleden en de ander worstelt er nog steeds mee, met up en down diagnoses.
afgezien van dat het deels genetisch bepaald is, zet het me toch ook regelmatig aan het denken of er niet meer oorzaken zijn.
gelukkig worden ze steeds knapper met de behandelingen.
in mijn omgeving ook al een paar gevallen meegemaakt. variërend van binnen 3 weken dood tot geopereerd terwijl er geen hoop was en 2 jaar later volledig hersteld, zo lijkt het.
verder ken ik nog twee mensen die familie met hersentumoren hadden. daarvan is er één inmiddels ook al overleden en de ander worstelt er nog steeds mee, met up en down diagnoses.
afgezien van dat het deels genetisch bepaald is, zet het me toch ook regelmatig aan het denken of er niet meer oorzaken zijn.
gelukkig worden ze steeds knapper met de behandelingen.
zaterdag 19 september 2015 om 14:28
quote:MevrouwJack schreef op 19 september 2015 @ 14:11:
[...]
pfoe, en dan heb je dus ook nog goedaardige tumoren.
meid, wat zul je in de stress hebben gezeten. en misschien soms nog wel.
omdat je volgens mij dan helemaal beseft hoe betrekkelijk iets kan zijn en hoe je mazzel kunt hebben.
en soms dus ook helemaal niet.
[...]
omdat je volgens mij dan helemaal beseft hoe betrekkelijk iets kan zijn en hoe je mazzel kunt hebben.
en soms dus ook helemaal niet.
zaterdag 19 september 2015 om 14:31
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 14:28:
[...]
en soms dus ook helemaal niet.Klinkt stom, maar ik was helemaal opgelucht toen ik de diagnose kreeg. Inderdaad omdat je normaal denkt dat dat jou niet gebeurt, en je je ineens beseft dat je net zo kwetsbaar bent als iedereen. En dan kan het maar beter iets zijn waar genoeg over bekend is en wat goed te behandelen is.
[...]
en soms dus ook helemaal niet.Klinkt stom, maar ik was helemaal opgelucht toen ik de diagnose kreeg. Inderdaad omdat je normaal denkt dat dat jou niet gebeurt, en je je ineens beseft dat je net zo kwetsbaar bent als iedereen. En dan kan het maar beter iets zijn waar genoeg over bekend is en wat goed te behandelen is.
Tjezus, wat vals