Werk & Studie alle pijlers

Bedrijfsuitjes

21-09-2015 19:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak hebben jullie een bedrijfsuitje?

Het bedrijf waar ik werk heeft er 10 per jaar, ik vind het best veel en heb voordat ik daar ging werken ook aangegeven dat als ik het prive kan regelen graag meega maar dat het niet altijd zal zijn.

Ik heb als enige medewerker twee kleine kinderen en ben vaak gebonden aan de tijdem van de kinderopvang, mijn man werkt vaak tijden in het buitenland maar ik heb wel een vaste oppas maar zij kan ook niet altijd.

Ik ga 3 keer per jaar mee naar het uitje, de uitjes worden altijd doordeweeks gepland vanaf 17 uur tot een ongeveer 21:30 uur. Soms worden er ook spontane uitjes gepland 5 dagen vooraf en dan is het voor mij nog lastiger om iets te regelen.

Ik heb dit nooit als een probleem ervaren omdat ik hierover eerlijk ben geweest voordat ik hier ging werken.

Toch krijg ik iedere keer van die lullige opmerkingen naar mijn hoofd van een aantal collega's. Morgen hebben we iets staan maar ik kan niet. Ik leg verder ook geen verantwoording af waarom ik niet kan misschien is dat het probleem wel. Ik zeg gewoon jammer maar ik kan helaas niet hopelijk komt de volgende keer beter uit, heel veel plezier allemaal.

Maar iedere keer door dezelfde collega's nou echt jammer zeg, je mist zo ook een stuk teambuilding. Goh jij kan ook nooit valt me wel op zeg. Vind je ons niet gezellig?

Ik reageer hier niet op. Ik vind dat ik ze ook geen verantwoording hoef af te leggen waarom ik niet kan.

Daarentegen zeg ik wel tegen mijn leuke collega's die er nooit moeilijk over doen en zelf ooit ook kleine kinderen hebben gehad waarom ik niet kan en die zeggen joh dat wordt wel makkelijker met de jaren maak je niet druk...

Hoe doen jullie? Ga je naar ieder uitje?
hier een keer per jaar een afdelingsuitje vanaf 12 uur met aansluitend iets te eten na een vaak actieve activiteit. Is verplicht want anders komt er niemand.

Wel ga ik in diverse settingen regelmatig lunchen. Met de directie, mt of een paar gezellige collega's.

Ik heb ook kinderen en soms komt het gewoon niet uit. Jammer dan ik ben niemand uitleg verschuldigt zolang ik gewoon mijn werk doe.
In de tijd dat ik nog voor een werkgever werkte (een jaar of 14) ben ik denk ik welgeteld 2x meegeweest. Werk is werk. Ik heb in al die jaren twee collega's gehad waar ik ook buiten werktijd mee omging. Bij de rest van mijn collega's zat ik daar echt niet op te wachten.

Ik zou zeggen, ze doen hun best maar en trek je er verder niks van aan.
Heel lullig gezegd hangt het bij mij af van de collega`s. Heb voorheen dure reizen meegemaakt naar o.a. Oostenrijk een paar dagen skieeen, alles 5 sterren (verschrikkelijk). Maar ook wel eens bij een ander bedrijf een reis met partner een weekend naar Londen met alle dagen vertier afgezegd. En bedrijfsuitjes dat je naar Belgie moet om in mijn ogen te gaan `bootcampen` is niet aan mij besteed. Toen ik bij de Postbank werkte vond ik de bedrijfsuitjes ook niet leuk, die kon je gelukkig nog afzeggen, was toch grootschalig.

Gewoon gezellig wat eten en drinken is goed genoeg hahahahah. Oh en laatst met het bedrijf waar ik nu werk gebowld en erna gegeten, gezellig en goed genoeg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
In de 7 jaar dat ik nu bij deze werkgever in dienst ben, hebben we 1x een uitje/bedrijfsfeest gehad voor het hele bedrijf (zaterdagavond) en 1x een kickoff van het nieuwe jaar voor de business unit. Daarnaast hebben we voor onze divisie 3x per jaar een kwartaal meeting, en 3x per jaar een unit meeting.

Verder kan het zo zijn dat afhankelijk van het project waar je op bent ingezet, er ook een aantal "buitenschoolse activiteiten" worden georganiseerd.

Niets daarvan is verplicht, hoewel het duidelijk is dat je afwezigheid inderdaad ten koste gaat van het groepsgevoel. De opmerkingen daarover kan ik dus zeker wel plaatsen. Het is aan jouzelf om wel of niet te refereren aan het wel/geen oppas kunnen krijgen, dan wel jezelf in stilzwijgen te blijven hullen.

Mijn ervaring is: nee je bent geen verantwoording schuldig, maar door helemaal niets zeggen plaats je jezelf onnodig buiten de groep. Het is dus maar wat je belangrijk(er) vindt.
Ik zou willen dat ze er bij ons meer deden ...

Hier 1 (semi-verplicht) uitje per jaar.

Afgelopen jaar ook geprobeerd om een personeelsfeestje van de grond te krijgen met een aantal mensen.

Directie sprong mee op de kar, zaal geregeld, dj geregeld, het merendeel van 't personeel had op voorhand interesse ...

En dan bij de inschrijving ineens maar 15 inschrijvingen (terwijl er toch echt wel minstens 40 moesten inschrijven om uit de kosten te komen).

De boel dus af kunnen blazen.

Elke maand zou ik - zeker met kinderen - misschien ook wat veel vinden.

Maar de helft van de tijd zou ik zelf toch echt wel proberen mij vrij te maken.

Of als de reden is dat ik geen opvang heb en dat mijn collega's er echt naar vragen dat ik meega ... mogen ze rustig die reden weten.

Wie weet hebben zij nog wel ergens een oplossing.

Of ervaren andere collega's ook opvangproblemen, maar komen er niet voor uit en kunnen jullie wel es iets organiseren met kinderen erbij.
Gewoon aangeven dat je geen oppas kan krijgen en zeker niet op korte termijn, maar dat je anders graag was meegegaan, bla, bla. Dat je man in buitenland enz...

Zou het toch wel benoemen omdat sommige collega's anders denken dat je geen zin hebt.

Zijn het misschien ook jonge collega's zonder kinderen die dat soort opmerkingen maken? Als zij beginnen over teambuilding, zeg jij lachend dat je kinderen rekenen op 'gezinsbuilding'.
Af en toe eens vragen na zo'n opmerking; "Oh leuk, kan ik mijn kinderen ook meenemen?, Jij zorgt toch wel voor alle vervoer, want ze moeten wel weer om 7 uur op bed liggen."
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Jemig, 10x per jaar. Ik heb vriendinnen waarmee het me niet eens lukt om 10x per jaar wat te ondernemen.

Ik vind 1x per jaar genoeg. Mijn collega's zijn me lief, maar het zijn niet m'n vrienden en ik heb ook een privéleven.

Ik zou me niet zoveel van het commentaar van dergelijke collega's aantrekken. Ieder maakt z'n eigen keuzes in z'n eigen tijd. Heel simpel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven