Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
ja goed punt, ik moet de gedachte dat een paar tientjes per maand niks uithaalt definitief loslaten.
--
Ik ben weer terug van een weekje vakantie en ga weer een frisse start maken met besparen en consuminderen. Zojuist het laatste boodschappengeld uitgegeven maar gelukkig komt het salaris deze week weer.

Over goedkope merken kiezen: als je het niet probeerd weet je ook nooit of het bevalt of niet. Ik probeer regelmatig verschillende / goedkopere merken en heb nou nog nooit iets gehad wat ronduit vies was hoor.

Een tijdje terug las ik hier over Roamler dus heb de app gedowload maar nu 2 weken later nog geen een activatiecode op twitter of fb voorbij zien komen iemand tips (of een code)?
Nee, ik wacht ook op een code
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Je kunt ze in elk geval via Marktplaats kopen hoorde ik in dit topic (weet niet meer wie het zei!)

Zodra ik weer invites heb zal ik het hier ook laten weten, maar dan is het wel gewoon wie op dat moment het eerst komt, het eerst maalt.... Anders heb ik gewoon zowat een wachtlijst staan! Wist niet dat de app zo populair was.

Overigens heb ik nu zelf nog een tweede app gevonden: Smartspotter. Dit is ongeveer hetzelfde als Roamler. Ik heb daar ook zo´n 3 weken op moeten wachten voordat ik werd toegelaten.... Nu dus maar eens de hort op, centjes verdienen
ik koop alleen maar bij lidl/aldi over het algemeen, zeuren over merken is hier in huis niet aan de orde.

morgen avond ga ik een avondje naar de film, moet kunnen, eens per jaar.
--
quote:tinnifin schreef op 21 september 2015 @ 13:38:

@ milouda : hoe heb jij dat aangepakt, ik geloof in stap voor stap, maar welke stap dan nu voor mij ??

Bij mij heeft een echtscheiding geholpen

Ik stond ineens er alleen voor, zonder buffer, en dan moet die knop wel om.
@Tinnifin, jouw nick betekent in mijn taal erwtjes, dus elk klein erwtje/centje die je spaart wordt uiteindelijk een grote hoop.

Een mooier tip dan dit kan ik je niet geven
quote:tinnifin schreef op 21 september 2015 @ 14:37:

ik koop alleen maar bij lidl/aldi over het algemeen, zeuren over merken is hier in huis niet aan de orde.

morgen avond ga ik een avondje naar de film, moet kunnen, eens per jaar.

Ik ging dus alleen nog maar naar de film met 50% korting, gratis voorpremiere of een tweede kaartje gratis actie. En nu al zeker een jaar niet meer. We kijken thuis een film met zelfgemaakte popcorn en een cola.

Minder uitgeven gaat makkelijker als je het overal doorvoert. En al die euro´s samen levert toch een leuk potje op.

Ik zelf vind alleen nog minder afhaal en uit eten lastig, omdat we allebei zoveel werken en weinig tijd hebben voor koken/boodschappen doen.
Ik koop ook veel bij de lidl, groente en fruit vind ik beter smaken. En de in gouden verpakking filter koffie van 500gr , vind ik net zo goed smaken als de DE.
Haha Annavanandelle heb je gelijk in, paard kopen is niet echt consuminderen (alhoewel m'n grasmaaier wel veel minder hard slijt als ik die lap niet continu hoef te maaien ) maar behalve dat we onze kinderen graag willen leren dat je niet continu met open portemonnee hoeft te lopen, willen we ze ook graag veel meegeven qua natuur en ook leven met dieren. en ook in dit geval proberen we wel portemonnee ook veel dicht te houden, de stal wordt voor het allergrootste gedeelte gemaakt van materiaal wat we al hebben, gaat ons waarschijnlijk maar een euro of 200 in totaal kosten.

Vamke we gaan voor een koudbloedige... Wat heb jij?
Wij zijn ook al superlang niet meer naar de bioscoop geweest. Komt vooral omdat we niet voor elk wissewasje oppas willen regelen, Dus dan maar gewoon thuis een filmpje kijken. Dat het ook in de portemonnee scheelt is mooi meegenomen, maar dat geld gaat wel weer op aan andere dingen..
Bioscoop doen we hier eigenlijk ook nooit meer, met dezelfde rede Bumba.

Wel een mooi televisietoestel gekocht een 2 jaar geleden, en een set waarmee we films e.d via de pc op de tv kunnen afspelen.

Hier zowieso een dure maand (maanden ws) Bijna uitgerekend van onze tweede. Nu bezig met de babykamer etc. Ondanks dat ik alles bewaard heb van de oudste en dus niet veel 'hoef' te kopen, vliegt het geld toch even mijn portemonaie uit. Toch wat nieuwe kleding, nieuwe doppen voor de kruiken, nieuw fotolijstje voor op de babykamer. Oudste verhuisd van kamer, dus daarom ook wat kosten, al heb ik wel de meeste meubels gratis gekregen via facebook (peuterbed met matras/kast/beddengoed/dekbed) Lang leve facebook groepen.
@milouda: ah....riffia in the house?

Als ik dit lees maak ik toch andere keuzes, deels gebaseerd op andere waarden

Ik vind vriendschap ontzettend belangrijk, en ook al ben ik alleenstaande moeder met vier kinderen, of daatom juist, heb ik wel veel behoefte aan avondje weg/ inspiratie.

Verder speelt bij mij ern rol, denk ik, dat ik de sloeber van de vriendenkring, ik draag in mijn erntje een volledige hypotheek....mijn vrienden zitten zeker op 2 tot 3 x modaal.

Denk dat ik het daarom soms lastig vindt om nee te zeggen of meer dat ik eigenlijk continu boven mijn stand leef.....
--
Als dat heel belangrijk voor jou is, dan zou dat het laatste moeten zijn om op te besparen, denk ik. Ik zou dan eerst beginnen te besparen met dingen die jij minder belangrijk vind en pas als het echt niet anders kan die dingen oppakken die je eigenlijk niet wilt oppakken. Want anders hou je het gewoon niet vol, denk ik. Althans, ik niet....
quote:tinnifin schreef op 21 september 2015 @ 20:52:

@milouda: ah....riffia in the house?

Als ik dit lees maak ik toch andere keuzes, deels gebaseerd op andere waarden

Ik vind vriendschap ontzettend belangrijk, en ook al ben ik alleenstaande moeder met vier kinderen, of daatom juist, heb ik wel veel behoefte aan avondje weg/ inspiratie.

Verder speelt bij mij ern rol, denk ik, dat ik de sloeber van de vriendenkring, ik draag in mijn erntje een volledige hypotheek....mijn vrienden zitten zeker op 2 tot 3 x modaal.

Denk dat ik het daarom soms lastig vindt om nee te zeggen of meer dat ik eigenlijk continu boven mijn stand leef.....Ja dat snap ik ook wel, heb ook veel vrienden die veel meer verdienen en het een stuk gemakkelijker uitgeven. Ik zou dan ook besparen op dingen die je minder belangrijk vind.
Maar je hebt wel al een buffertje op kunnen bouwen Tinnifin?

Tja het is altijd lastig al die keuzes en je moet doen waar je je goed bij voelt. Wij hebben al zolang een erg royale buffer en lage hypo dat ik niet meer goed zonder zou kunnen. Geeft ons zoveel vrijheid, als we ineens bedenken dat we iets willen dan kan dat ook (bijna) altijd. En zeker nu we kinderen hebben vind ik een buffer toch wel erg belangrijk.

Ik zou gewoon klein beginnen, met letterlijk de paar tientjes die je overhoudt op je spaar te zetten.

En je hoeft niet direct alleen maar achter de geraniums te gaan zitten hè, zijn zoveel dingen te doen die weinig of zelfs niks kosten. Bv ik zie veel kennissen regelmatig met de kids naar binnenspeeltuinen ed gaan, wij doen veel met ze in de natuur, zondag nog naar een stuk bos met echte klimbomen geweest, of we gaan geo-cachen, of etc
Wij gaan juist wel weer naar de bioscoop. Kopen een 10-rittenkaart en gaan zeker elke keer als er iets leuks draait. ( lezen wel eerst de recenties). Drinken neem ik zelf mee (water) maar kopen wel iets lekkers daar.

Besparen niet op uitjes / vakanties maar weer op andere dingen.

Boodschappen bijvoorbeeld. Zojuist voor ¤ 52,- in mijn karretje gedaan en maar ¤ 36.- betalen als we het ophalen donderdag. Zitten wel ¤ 6,- boven het budget (¤ 40,-) maar hebben zoveel voorraad dat we nog eventjes vooruit kunnen nu.

Volgende week alleen maar stokbrood halen en dat is het.

Zou zelf ook wel met mijn 30e met pensioen willen maar dan ben ik al te laat. Wij zijn ook niet 24/7 met geld bezig maar hopen zeker voor ons 50e de hypotheek weg te hebben.
interessant om te lezen dit ...

Ik heb geen buffer, ik ben een weduwe met een volledige hypotheek en vier kinderen, ik heb ook geen pensioen oid dergelijks van mijn man.

Ik geef weinig uit aan:

- kleding ( krijgen, ruilen of 2e hands)

- eten ( ¤ 100 per week voor gezin van 5)

- mijn vader betaalt mijn autokosten, auto gekregen van zus, reparaties doet mijn buurman , ik pas dan op zijn kinderen in ruil

- kadootjes ( weinig sinterklaas, weinig bij verjaardag en ook bij partijtjes max 6 euro,. voor mijn vrienden maak ik zelf kadootjes goedkoop)

- ik heb geen betaalde oppas, maar een netwerk van mensen die mij helpen en ik leer ze zelf alleen thuisblijven.

- ik ga beperkt uit ( 1 x film , 1 x toneel, concert, af en toe koffie , meestal betalen mijn vrienden de kosten)

- weinig aan elektronica

- uitjes met de kids , wij gaan idd ook naar de bieb, of het bos in meestal dat soort dingen.

Verder vind ik sporten wel belangrijk en ook het onderhoud van mijn koophuis. Dat lijkt me min of meer logisch.

nu ben ik bijv weer veel afgevallen, leuk maar mijn kleding slobbert om mij heen, ook al heb ik erg weinig kleding, ik wil er wel verzorgd uitzien, dus speuren op marktplaats.
--
@Tinnifin, had jij samen met je overleden echtgenoot een overlijdensrisicoverzekering afgesloten met de hypotheek?
@ milouda, nee, het huis stond op mijn naam , helaas.....
--
quote:naomi1978 schreef op 21 september 2015 @ 17:40:

Haha Annavanandelle heb je gelijk in, paard kopen is niet echt consuminderen (alhoewel m'n grasmaaier wel veel minder hard slijt als ik die lap niet continu hoef te maaien ) maar behalve dat we onze kinderen graag willen leren dat je niet continu met open portemonnee hoeft te lopen, willen we ze ook graag veel meegeven qua natuur en ook leven met dieren. en ook in dit geval proberen we wel portemonnee ook veel dicht te houden, de stal wordt voor het allergrootste gedeelte gemaakt van materiaal wat we al hebben, gaat ons waarschijnlijk maar een euro of 200 in totaal kosten.

Vamke we gaan voor een koudbloedige... Wat heb jij?

Wij hebben een fries, een kwpn-fokmerrie en een jaarlling uit die merrie.

Wij besparen momenteel vooral op de boodschappen (50 euro per week). Aan kleding hebben we beide nog nooit veel geld uitgegeven. Uit eten gaan kunnen we zeker waarderen, maar beperken we nu tot 3-4x per jaar (ipv eerder elke maand wel een keer). Naar de bios ga ik eigenlijk nooit meer, eigenlijk wel jammer. Vind het altijd een heerlijk avondje uit, maar wel duur. Nou waren er de laatste tijd ook geen films die me echt aantrokken om speciaal voor naar de bios te gaan, dus dat scheelt. Verder uitgaan doen we eigenlijk niet, heel af en toe eens een terrasje met mooi weer. Drink zelf eigenlijk geen alcohol, dus dat scheelt dan al aardig in de kosten. En eerlijk gezegd zit ik net zo lief achter het huis met uitzicht op de wei
Ik heb gister een lekker consuminderig cadeautje voor ons zoontje gekocht. Namelijk een tweedehands glijbaan Nieuw was ie ¤55 geweest en wij hebben er nu ¤15 voor betaald. Helemaal blij mee! Hij gaat er vast dol-enthousiast van worden. Ik moet mezelf nu echt bedwingen om het nog niet aan hem te geven

Verder krijgt ie een echt bed van ons, maar dat kopen we pas in de loop van het jaar, want op dit moment is hij er nog niet echt aan toe...
quote:Bumba1985 schreef op 23 september 2015 @ 08:52:

Ik heb gister een lekker consuminderig cadeautje voor ons zoontje gekocht. Namelijk een tweedehands glijbaan Nieuw was ie ¤55 geweest en wij hebben er nu ¤15 voor betaald. Helemaal blij mee! Hij gaat er vast dol-enthousiast van worden. Ik moet mezelf nu echt bedwingen om het nog niet aan hem te geven

Verder krijgt ie een echt bed van ons, maar dat kopen we pas in de loop van het jaar, want op dit moment is hij er nog niet echt aan toe...

Prima toch om zo je kado's te kopen! Ik verbaas me altijd weer dat mensen bereid zijn zoveel neer te tellen voor een glijbaan omdat ie nieuw is.

Hier krijgt zoon straks voor zijn verjaardag een zijwielfiets ook tweedehands. Als hij 1x valt zit er ook een krasje op de bagagedrager, en dat was het enige punt wat beschadigd is.
Wat een superleuk cadeau Bumba! En zeker zonde van het geld om zoiets nieuw te kopen. Zal hij vast blij mee zijn straks
Hier ook al kado-technisch consuminderig bezig geweest vandaag. Bij de kruidvat uit de 50% korting een cars puzzle voor zoontje gekocht, en via een facebookgroep van Thomas de stoomlocomotief de houten serie 2 setjes en 3 treintjes, nieuw betaal je voor 1 zo'n treintje al gauw 15 euro. Ik was voor alles samen 7.50 kwijt. De gebruikerssporen had zoon er anders zelf ook wel op gemaakt :P

Thomas krijgt hij als extra bij zijn verjaardagskado, omdat dat goedkoper uitviel dan het budget. Puzzle leg ik weg voor sinterklaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven