
starten kledingwinkel online
woensdag 23 september 2015 om 09:02
Ik wil binnekort gaan beginnen met een kledingwinkel online.
Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring in hebben zoals in adverteren, inkoop, leuke acties enz..
Zelf werk ik in de zorg met een vaste aansluiting, maar helaas maar voor 28 uur.
Ik ben dol op mode en keek mij leuk om dit naast mijn werk te gaan doen.
Is het verstandig om zoiets nu op te starten.
Alle tips zijn welkom ;-]!!
Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring in hebben zoals in adverteren, inkoop, leuke acties enz..
Zelf werk ik in de zorg met een vaste aansluiting, maar helaas maar voor 28 uur.
Ik ben dol op mode en keek mij leuk om dit naast mijn werk te gaan doen.
Is het verstandig om zoiets nu op te starten.
Alle tips zijn welkom ;-]!!

woensdag 23 september 2015 om 10:53
Doe maar gewoon braderie want partime een webshopje met 1 broek in 3 kleuren en wat tops is niet interessant. Daarnaast moet je ook administratie voeren, website bijhouden, en niet te vergeten hard werken voor niets.
Ik weet niet of je een startkapitaal hebt van 40k maar dan nog zou ik de gok niet nemen.
Ik weet niet of je een startkapitaal hebt van 40k maar dan nog zou ik de gok niet nemen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 23 september 2015 om 11:08
quote:fietsie schreef op 23 september 2015 @ 10:47:
Heb je ook hulp voor de tekst van je website? Met name je tweede post hier zit vol met taal- typ- en stelfouten. Als ik op een site kom waar het Nederlands aan alle kanten rammelt, ga ik op zoek naar een volgende, en zo denken meer mensen!Precies! Ik stoor me aan taalfouten, en een bedrijf dat zulke teksten op de website heeft staan komt echt niet professioneel over. En daar ga ik dus ook niets bestellen, omdat ik dan ook meteen twijfel aan de professionaliteit van de rest van het bedrijf.
Heb je ook hulp voor de tekst van je website? Met name je tweede post hier zit vol met taal- typ- en stelfouten. Als ik op een site kom waar het Nederlands aan alle kanten rammelt, ga ik op zoek naar een volgende, en zo denken meer mensen!Precies! Ik stoor me aan taalfouten, en een bedrijf dat zulke teksten op de website heeft staan komt echt niet professioneel over. En daar ga ik dus ook niets bestellen, omdat ik dan ook meteen twijfel aan de professionaliteit van de rest van het bedrijf.

woensdag 23 september 2015 om 11:22
Een website die door een handig neefje is gemaakt is meestal niet van voldoende kwaliteit maar misschien heb je wel een prof in je omgeving die het wel echt goed kan.
Houd er met zoekwoorden rekening mee dat vaak op je eigen pc jouw voorkeuren hoger staan, dus websites die je al bezocht hebt. Het kan best zijn dat je je winkel zelf wel hoog ziet staan omdat je hem zelf al bezocht hebt maar dat de rest van de wereld hem op pagina 50 heeft staan en je dus niet gevonden wordt.
Veilig willen beginnen met 3 broeken en wat topjes klinkt leuk en vooral veilig ja. Maar dat is wel heel weinig keus voor een webshop, mensen bestellen vaak niet een setje maar meerdere dingen tegelijk. Dus tenzij jij echt unieke kleding verkoopt zullen mensen toch snel de hele boel elders bestellen. Als je daarbij minder goede voorwaarden hebt dan je concurrentie helemaal. Snel en goedkoop/gratis verzenden en retourneren zijn wel grote pluspunten voor een webshop zeker met kleding. Daarnaast zul je ook regelmatig moeten vernieuwen om klanten vast te houden en nieuwe aan te trekken.
Maar wat ik en vele andere ook al vroegen is wat jouw webshop bijzonder gaat maken. Wat is jouw unique selling point zoals dat zo mooi heet? Waarom zouden mensen bij jou gaan bestellen en niet bij zalando of een van de vele andere kleding webwinkels? Als je daar geen goed antwoord op hebt (niet aan of voor mij of wie dan ook hier maar voor jezelf!) kun je er beter niet aan beginnen..
Houd er met zoekwoorden rekening mee dat vaak op je eigen pc jouw voorkeuren hoger staan, dus websites die je al bezocht hebt. Het kan best zijn dat je je winkel zelf wel hoog ziet staan omdat je hem zelf al bezocht hebt maar dat de rest van de wereld hem op pagina 50 heeft staan en je dus niet gevonden wordt.
Veilig willen beginnen met 3 broeken en wat topjes klinkt leuk en vooral veilig ja. Maar dat is wel heel weinig keus voor een webshop, mensen bestellen vaak niet een setje maar meerdere dingen tegelijk. Dus tenzij jij echt unieke kleding verkoopt zullen mensen toch snel de hele boel elders bestellen. Als je daarbij minder goede voorwaarden hebt dan je concurrentie helemaal. Snel en goedkoop/gratis verzenden en retourneren zijn wel grote pluspunten voor een webshop zeker met kleding. Daarnaast zul je ook regelmatig moeten vernieuwen om klanten vast te houden en nieuwe aan te trekken.
Maar wat ik en vele andere ook al vroegen is wat jouw webshop bijzonder gaat maken. Wat is jouw unique selling point zoals dat zo mooi heet? Waarom zouden mensen bij jou gaan bestellen en niet bij zalando of een van de vele andere kleding webwinkels? Als je daar geen goed antwoord op hebt (niet aan of voor mij of wie dan ook hier maar voor jezelf!) kun je er beter niet aan beginnen..

woensdag 23 september 2015 om 11:22
De gouden tip is 'ken je doelgroep'
De beste doelgroep is imo welgestelde tweeverdieners die iets unieks willen voor hun kind. Social media is alles, nog belangrijker dan een goede site.
Je moet wel echt uniek en creatief zijn, anders bereik je die doelgroep niet. Standaard china meuk hoeven ze niet.
De beste doelgroep is imo welgestelde tweeverdieners die iets unieks willen voor hun kind. Social media is alles, nog belangrijker dan een goede site.
Je moet wel echt uniek en creatief zijn, anders bereik je die doelgroep niet. Standaard china meuk hoeven ze niet.
woensdag 23 september 2015 om 11:26

woensdag 23 september 2015 om 11:34
quote:prik schreef op 23 september 2015 @ 11:08:
[...]
Precies! Ik stoor me aan taalfouten, en een bedrijf dat zulke teksten op de website heeft staan komt echt niet professioneel over. En daar ga ik dus ook niets bestellen, omdat ik dan ook meteen twijfel aan de professionaliteit van de rest van het bedrijf.Precies! Ik onlangs, iets heel anders dan kleding, besteld bij een heel klein webwinkeltje. Site was simpel maar goed genoeg, genoeg lovende recensies op andere sites, Nederlands prima in orde, dus ik durfde het aan. Achteraf goede service, snelle levering, maar als één van die drie niet in orde lijkt, dan ga ik verder.
[...]
Precies! Ik stoor me aan taalfouten, en een bedrijf dat zulke teksten op de website heeft staan komt echt niet professioneel over. En daar ga ik dus ook niets bestellen, omdat ik dan ook meteen twijfel aan de professionaliteit van de rest van het bedrijf.Precies! Ik onlangs, iets heel anders dan kleding, besteld bij een heel klein webwinkeltje. Site was simpel maar goed genoeg, genoeg lovende recensies op andere sites, Nederlands prima in orde, dus ik durfde het aan. Achteraf goede service, snelle levering, maar als één van die drie niet in orde lijkt, dan ga ik verder.


woensdag 23 september 2015 om 12:47
Er zijn hier goede opmerkingen gemaakt. Je spelling viel me ook al op in negatieve zin en bedenk een goed plan. Hoe komen mensen bij jouw webwinkel en waarom kopen ze bij jou? Die antwoorden moet je wel hebben. Daarnaast klinkt het alsof je er heel luchtig over denkt, bijv door de opmerking 'een linkje naar iDeal'. Besef je wel dat het gebruik van een betalingsmethode als iDeal niet gratis is? Er komt veel bij kijken als je een webwinkel gaat starten. Nu is dat op zich allemaal wel uit te vogelen natuurlijk, maar succesvol zijn is weer iets anders natuurlijk. Ik denk dat je dit er best als hobby/part time bij kan doen, maar dat je dan nooit succesvol zult zijn.
woensdag 23 september 2015 om 12:48
quote:sabrina010 schreef op 23 september 2015 @ 12:37:
Dank jullie wel voor alle tips. Ik ga er mee aan de slag.
Krijgen we ook nog een terugkoppeling van wat je ermee gedaan hebt? Ik ben nu namelijk wel benieuwd of je het allemaal nog wel ziet zitten, en hoe die webwinkel dan uiteindelijk gaat lopen.
Dank jullie wel voor alle tips. Ik ga er mee aan de slag.
Krijgen we ook nog een terugkoppeling van wat je ermee gedaan hebt? Ik ben nu namelijk wel benieuwd of je het allemaal nog wel ziet zitten, en hoe die webwinkel dan uiteindelijk gaat lopen.
woensdag 23 september 2015 om 14:46
quote:sabrina010 schreef op 23 september 2015 @ 12:37:
Dank jullie wel voor alle tips. Ik ga er mee aan de slag.
Aller-, aller-, allerbelangrijkste bij een eiegn ondernemening starten is optimisme, en daar ontbreekt het je niet aan!
Online winkels hebben op dit ogenblik nog maar 1 echt probleem, en dat zijn de retouren.
Inkopen, ontvangen, beheren en verzenden van je voorraad is geen probleem, zolang je maar voldoende ruimte hebt, om op te slaan en kapitaal hebt om de voorraad voor te financieren. Retouren zullen je uitdaging worden. Ongeveer 40% komt gemiddeld retour. Dat betekend dus ontvangen, kwaliteit controleren, opnieuw verpakken, en weer in je voorraad opnemen. Daarna nog administratief afhandelen, klant geld retouneren, en je boekhouding bijwerken.
Komt het beschadigd terug, ben je je geld kwijt, want de nederlandse wet verplicht jou om het terug te nemen, ongeacht of jij, danwel de klant het heeft beschadigd.
En ja, de verzendkosten van retouren, die zal je voor goed fatsoen toch ook echt voor je eigen rekening moeten nemen, want je grote broers (CoolBlue, Zalando, Wehkamp, Bol.com) doen dat ook allemaal.
Een webwinkel is gauw gestart, maar de logistiek er achter is nogal complex.
Waar ga je bijvoorbeeld inkopen? Buiten de EU? Kan jij goederen inklaren? BTW afdragen of verlegen? Hoeveel invooerrechten betaal je per welk verzendend land? En zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.
Succes!
Dank jullie wel voor alle tips. Ik ga er mee aan de slag.
Aller-, aller-, allerbelangrijkste bij een eiegn ondernemening starten is optimisme, en daar ontbreekt het je niet aan!
Online winkels hebben op dit ogenblik nog maar 1 echt probleem, en dat zijn de retouren.
Inkopen, ontvangen, beheren en verzenden van je voorraad is geen probleem, zolang je maar voldoende ruimte hebt, om op te slaan en kapitaal hebt om de voorraad voor te financieren. Retouren zullen je uitdaging worden. Ongeveer 40% komt gemiddeld retour. Dat betekend dus ontvangen, kwaliteit controleren, opnieuw verpakken, en weer in je voorraad opnemen. Daarna nog administratief afhandelen, klant geld retouneren, en je boekhouding bijwerken.
Komt het beschadigd terug, ben je je geld kwijt, want de nederlandse wet verplicht jou om het terug te nemen, ongeacht of jij, danwel de klant het heeft beschadigd.
En ja, de verzendkosten van retouren, die zal je voor goed fatsoen toch ook echt voor je eigen rekening moeten nemen, want je grote broers (CoolBlue, Zalando, Wehkamp, Bol.com) doen dat ook allemaal.
Een webwinkel is gauw gestart, maar de logistiek er achter is nogal complex.
Waar ga je bijvoorbeeld inkopen? Buiten de EU? Kan jij goederen inklaren? BTW afdragen of verlegen? Hoeveel invooerrechten betaal je per welk verzendend land? En zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.
Succes!
jouw leven is een keuze
woensdag 23 september 2015 om 15:33
donderdag 24 september 2015 om 07:45
quote:SweetFirefly schreef op 23 september 2015 @ 15:33:
[...]
Nee, ik zou realisme op 1 zetten.
Als je in Nederland iets voor jezelf wil beginnen is de realiteit alles behalve positief. Dus, ja, realisme is belangrijk, maar bekijk die realiteit wel altijd met een "glas-is-half-vol" mentaliteit. Als "we" dat niet doen, wordt er in dit land helemaal niets meer oondernomen en donderd onze hele economie als een kaartenhuis in elkaar, dus ik denk dat je als (startend) ondernemer vooral een geboren optimist moet zijn om vanuit de realiteit van nederland anno 2015 toch iets voor jezelf op te bouwen!
Laten we eerlijk zijn; Realism is het woord waar negativisten vaak hun houding mee camoufleren!
[...]
Nee, ik zou realisme op 1 zetten.
Als je in Nederland iets voor jezelf wil beginnen is de realiteit alles behalve positief. Dus, ja, realisme is belangrijk, maar bekijk die realiteit wel altijd met een "glas-is-half-vol" mentaliteit. Als "we" dat niet doen, wordt er in dit land helemaal niets meer oondernomen en donderd onze hele economie als een kaartenhuis in elkaar, dus ik denk dat je als (startend) ondernemer vooral een geboren optimist moet zijn om vanuit de realiteit van nederland anno 2015 toch iets voor jezelf op te bouwen!
Laten we eerlijk zijn; Realism is het woord waar negativisten vaak hun houding mee camoufleren!
jouw leven is een keuze

donderdag 24 september 2015 om 08:36
quote:2east schreef op 24 september 2015 @ 07:45:
[...]
Als je in Nederland iets voor jezelf wil beginnen is de realiteit alles behalve positief. Dus, ja, realisme is belangrijk, maar bekijk die realiteit wel altijd met een "glas-is-half-vol" mentaliteit. Als "we" dat niet doen, wordt er in dit land helemaal niets meer oondernomen en donderd onze hele economie als een kaartenhuis in elkaar, dus ik denk dat je als (startend) ondernemer vooral een geboren optimist moet zijn om vanuit de realiteit van nederland anno 2015 toch iets voor jezelf op te bouwen!
Laten we eerlijk zijn; Realism is het woord waar negativisten vaak hun houding mee camoufleren!
Het gaat denk ik (maar corrigeer me als ik fout zit) vooral om het realiseren dat je een webwinkel als je er een succes van wil maken er niet zomaar even naast doet. Zelf schets je al een heel beeld van wat erbij komt kijken, een hoop tijd en eigenlijk ook startkapitaal. Daarnaast kun je nog zo optimistisch zijn maar als de markt al (over)vol is voor jouw product moet je iets toe te voegen hebben anders gaat je onderneming ten onder.
Faillissementen kosten de maatschappij trouwens ook bakken met geld en er gaan heel wat bedrijven over de kop vooral veel starters die (over) positief beginnen zonder (realistisch) te kijken of er wel vraag naar is. Mensen komen op die manier (diep) in de schulden met alle gevolgen van dien.
[...]
Als je in Nederland iets voor jezelf wil beginnen is de realiteit alles behalve positief. Dus, ja, realisme is belangrijk, maar bekijk die realiteit wel altijd met een "glas-is-half-vol" mentaliteit. Als "we" dat niet doen, wordt er in dit land helemaal niets meer oondernomen en donderd onze hele economie als een kaartenhuis in elkaar, dus ik denk dat je als (startend) ondernemer vooral een geboren optimist moet zijn om vanuit de realiteit van nederland anno 2015 toch iets voor jezelf op te bouwen!
Laten we eerlijk zijn; Realism is het woord waar negativisten vaak hun houding mee camoufleren!
Het gaat denk ik (maar corrigeer me als ik fout zit) vooral om het realiseren dat je een webwinkel als je er een succes van wil maken er niet zomaar even naast doet. Zelf schets je al een heel beeld van wat erbij komt kijken, een hoop tijd en eigenlijk ook startkapitaal. Daarnaast kun je nog zo optimistisch zijn maar als de markt al (over)vol is voor jouw product moet je iets toe te voegen hebben anders gaat je onderneming ten onder.
Faillissementen kosten de maatschappij trouwens ook bakken met geld en er gaan heel wat bedrijven over de kop vooral veel starters die (over) positief beginnen zonder (realistisch) te kijken of er wel vraag naar is. Mensen komen op die manier (diep) in de schulden met alle gevolgen van dien.

donderdag 24 september 2015 om 10:38
Wat leuk en wat goed van je. Wat me wel opvalt is dat je leunt op handige familieleden. Ik hoop wel dat je ze eerlijk gaat belonen voor hun werk.
Ik ben webdesigner, ontwerp ook webwinkels en doe grafisch ontwerp. Nou ik heb al heel wat familieleden met de vraag gehad "kun je effe een website maken en een logo" of" maak jij even mijn facebook". Als ik ze dan een prijs opgeef, dan bleek dat "niet de bedoeling".
En dan geef ik nog korting. Maar nee dat moet gratis.
Inmiddels heb ik wel voor twee familieleden een site gemaakt, weliswaar betaald, maar dat zijn echt mijn lastigste klanten.
Ik heb constant het gevoel dat ze me willen misbruiken (lees dat ik gratis iets voor ze doe).
Ik moet er van leven en het kost echt veel tijd. Dus ook als je dat als handig neefje ernaast doet...
Je zou ook eens iets als "mijnwebwinkel" oid. kunnen proberen. Is makkelijk te realiseren. Deze hebben vaak ook gratis uitprobeer pakketten. Maar wellicht weet je dat allang.
En nog een tip (maar ik geloof dat je dat al weet). Blijf positief en geloof erin. Maar wees ook niet bang om je strategie aan te passen. Ik denk dat op braderieën staan juist extra goed kan werken. Deel dan ook meteen iets uit van je webwinkel. Bijvoorbeeld een folder met een kortingscode.
Toen ik voor mezelf begon als web en grafisch ontwerper heb ik ook bakken negatief commentaar gekregen. Er is niks van uitgekomen. En ik ben in 2008 (tegelijk met de crisis) begonnen.
Ik ben webdesigner, ontwerp ook webwinkels en doe grafisch ontwerp. Nou ik heb al heel wat familieleden met de vraag gehad "kun je effe een website maken en een logo" of" maak jij even mijn facebook". Als ik ze dan een prijs opgeef, dan bleek dat "niet de bedoeling".
En dan geef ik nog korting. Maar nee dat moet gratis.
Inmiddels heb ik wel voor twee familieleden een site gemaakt, weliswaar betaald, maar dat zijn echt mijn lastigste klanten.
Ik heb constant het gevoel dat ze me willen misbruiken (lees dat ik gratis iets voor ze doe).
Ik moet er van leven en het kost echt veel tijd. Dus ook als je dat als handig neefje ernaast doet...
Je zou ook eens iets als "mijnwebwinkel" oid. kunnen proberen. Is makkelijk te realiseren. Deze hebben vaak ook gratis uitprobeer pakketten. Maar wellicht weet je dat allang.
En nog een tip (maar ik geloof dat je dat al weet). Blijf positief en geloof erin. Maar wees ook niet bang om je strategie aan te passen. Ik denk dat op braderieën staan juist extra goed kan werken. Deel dan ook meteen iets uit van je webwinkel. Bijvoorbeeld een folder met een kortingscode.
Toen ik voor mezelf begon als web en grafisch ontwerper heb ik ook bakken negatief commentaar gekregen. Er is niks van uitgekomen. En ik ben in 2008 (tegelijk met de crisis) begonnen.