Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
@missy ecco: Fijn dat de zaad-uitslag goed was! :D 1e drempel zijn jullie weer overheen! Alvast succes met de foto. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
@korfje: bij mij hebben ze niet op chlamydia getest bij de cyclus-analyse ronde. Kreeg de indruk dat ze dacht als je nu naar lab gaat om progestron te prikken, dan kun je ook wel meteen voor chlamydia.

@bij mijn ZKH kun je wel op zaterdagochtend en zondagochtend heen voor echo.

Ik hou mijn ogen niet open, slaap bijna met de telefoon in mijn handen. Slaap lekker!!
@skawa, die grenzen zijn wel lastig he.. Knap dat je pleegouder wilt worden. Ik werk ook intensief met gezinnen en kom veel uithuisplaatsingen tegen. Echt heftig allemaal. Op de crisisgroep zul je ook wel veel tegenkomen. Ik weet niet of ik dat wel zou kunnen, pleegkids in huis en dan ook de echte ouders erbij krijgen..
Na een lange nacht woelen en denken zit ik toch weer met wat vragen (nogmaal zeer blij dat ik hier terecht kan!). Ik zit vandaag op dag 14 na men eisprong en heb nog geen MS... En ook totaal nog niet het gevoel dat ik ze ga krijgen. Dinsdag zei bloedafname geen Hcg, maar nu lees ik vanalles over een vals negatieve bloedtest, een late innesteling waardoor hcg nog niet hoog genoeg is, ... Enzovoort. Hierdoor krijg ik dus toch weer wat hoop? Heb ook echt wel het gevoel zwanger te zijn en heb al sinds zaterdag krampen , steken, plopjes , .. Ter hoogte v eierstokken en baarmoeder + gevoelige tepels. Hebben jullie hier ooit al van gehoord?
Ik wil niet heel bot overkomen, maar denk dat de kans dat de bloedtest klopt groter is dan de kans op een late innesteling. Maar je kunt toch een urinetest doen thuis? Ik snap je twijfel wel hoor, had ik dinsdag ook toen ik niet ongesteld werd..
Ja ik zou gewoon morgen testen. En evt ook een paar dagen erna. Je kan natuurlijk ook een LF-fase van 16 hebben, maar je kunt net zo goed zwanger zijn. Dus testen maar morgen.
MissyD, wat Famke zegt, over een paar dagen een (goedkoop) zwangerschapstestje wagen, maar ik ben het ook eens met MissyE, ik geloof niet zo in al die uitzonderingen op de regel. Misschien omdat ik het zelf ook regelmatig aan den lijve heb ondervonden, en dus altijd een paar dagen later gewoon ongesteld werd.

Qua kosten sta ik er wel anders in. Als na alle pogingen ook de 3 IVF's op niks uitlopen, dan houdt het gewoon op. Het geld wat we daaraan kwijt zijn steek ik liever in de studie van #1 en dan moet ik me er gewoon bij neerleggen dat #1 enig kind zal blijven. Is natuurlijk ook wel een wezenlijk verschil met jullie... Als ik nu voor #1 zou gaan, dan ging ik ook door totdat alle opties geprobeerd zijn, ongeacht wat dat zou betekenen of kosten denk ik...
Missy dee misschien was je eisprong wel later dan je dacht of idd LF fase langer. Ik ken dat zoeken naar hoop maar denk dat je soms heel snel ongesteld word als je je er bij neerlegt dat t deze maand niet gelukt is. Die bloedtest deden ze niet voor niets anders zouden ze je die pijnstillers niet voorschrijven. Positief op naar ronde 3!
@missy dee: ik denk ook dat je of een latere eisprong of een latere innesteling of een langere LF hebt. De bloedtest negatief is echt de uitzondering op de regel dat je dan alsnog zwanger zou zijn en ik denk dat je je alleen maar valse hoop geeft. Daarnaast kun je met je hoofd heel veel uitstellen, dus hoe meer je denkt dat je zwanger bent hoe langer het kan duren voordat je ongesteld wordt als je testen negatief blijken te zijn.

Ik weet hoe je je voelt want ik heb de laatste keer ook een LF van 17 dagen gehad... maar als de testen negatief zijn (zeker de bloedtest) dan kun je er toch echt wel vanuit gaan dat het (helaas) ook negatief is :(

@myque: Voor mij is het ook kosten wat kost, maar het moet mentaal ook wel te hebben zijn... kan me zo voorstellen dat ik na 3 ivf's er al helemaal doorheen zit. Dan ben je echt al wel enkele jaren bezig...
hoi iedereen, net terug van de gyn...

Zit vanaf morgen ook aan de clomid... Wel raar dat ik niet eerst iets moet nemen om mijn MS op te wekken...?

Hopelijk krijg ik vlug resultaat
Dat kreeg ik altijd wel jc2 maar elk zh heeft zijn eigen manier. Fijn! Hoop met je mee
@jc2, duimen voor eitjes! Met hoeveel Mg begin je?

@skawa, wil je de tabel weer aanpassen? Ik start vandaag met ronde 8 100 mg
@skawa, wanneer begin jij ook alweer met prikken?

Veel dames in de weken voor de menstruatie? Hoop toch wel dat er weer es iemand zwanger is!!
Vandaag nog maar een broodje geitenkaas gegeten. Wie weet is het voorlopig de laatste!!
Mag je geen geitenkaas als je zwanger bent dan?!
Geen rauwmelkse witte kazen dacht ik?

Ik gruwel van geitenkaas haha zal morgen de tabel aan passen ik begin zodra ik ongesteld word:( helaas nog geen spoor van.... Pff ongeduldig
Naar mijn weten niet...vriendin van mij nam altijd geitenkaas. En toen één keer niet: toen bleek ze zwanger en vertelde ze later dat geitenkaas niet mocht en Carpaccio ook niet. Dat wordt afzien, want houd van broodje met geitenkaas, Carpaccio, zalm en brie 😂 (niet in deze combi! ;))
Wanneer mag je testen famke?
Geitenkaas en brie kan prima, maar rauwmelkse kazen niet en die vind je eigenlijk bijna niet in de supermarkt... Carpaccio, vacuumverpakte vis/zalm, gerechten met rauwe ei en o.a. salami en filet americain zijn wel no-go's. Tenzij de voorschriften afgelopen tijd weer veranderd zijn. 😉
Meen je! De helft wist ik niet! Eet en drink ook alles gewoon nog. Als ik zwanger ben kan ik nog snel genoeg bekijken wat ik beter wel en niet kan eten!
@skawa, irritant dat wachten!! Als et dan toch moet, liever direct!
Woensdag 7 oktober als ik LF van 14 dagen red. En niet na 10 dagen al ongesteld wordt

Een Google-actie: geitenkaas zoals verkocht in NL is van gepasteuriseerde melk en kan daarom gewoon gegeten worden. Dit geldt volgens mij ook wel voor brie?

De Carpaccio ga ik missen (broodjes, voorgerechten) en ook verse zalm op broodjes en salades. Zalm uit de oven kan dan wel weer, dus dan moet ik dat maar nemen aangezien mensen mijn eetpatroon wel kennen met een menukaart voor mijn neus, gaat het nog flink lastig worden om het dan 10-12 weken stil te houden....en dan het Eufel wijntjes afslaan, terwijl je niet de Bob bent (ook zo'n leuke )

Hoe lang zijn jullie van plan het stil te houden voor de wederzijdse ouders?
anoniem_24520 wijzigde dit bericht op 25-09-2015 23:59
Reden: Hoe
% gewijzigd
@jc2: hopen op een succesvolle ronde!

Heb me ook nog niet enorm verdiept in wat je wel en niet mag eten, maar komt wel als ik zwanger ben! En Google is wat dat betreft ook geniaal!

@missy: ik verwacht over 2 weken mijn ongesteldheid... of eigenlijk liever niet zeg maar...

@Famke: misschien dan vaker de Bob zijn?

Mijn moeder is op de hoogte van ons traject en leeft heel erg mee, dus zij hoort het heel snel denk ik. Schoonouders wonen verder weg dus die gaan we verassen wanneer het kan maar zal toch ook wel redelijk snel zijn
@duna, duimen dat er iets aan het innestelen is!

@famke, nog niet zo over nagedacht. Maar denk wel snel! M'n moeder is ook op de hoogte. Heb het haar maar verteld na een woeste bui bij haar thuis (erg veel last van de clomid). Schoonouders weten het niet. We willen ook graag een combinatietest als het zover is, dus even kijken hoe we dat gaan doen in combi met wie wanneer vertellen.
T hangt een beetje van mijn vriend af. Ik heb echt ontzettend lieve schoonouders waar ik stapel gek op ben dus had dit traject graag met ze gedeeld maar vriend wil dat niet. Mijn ouders weten t wel en dat weet hij ook dus ik vertel t liefst snel aan beiden ouderparen maar ja... Van t vriendinnen groepje denk ik dat ze t snel al raden en ze 12 weken ontlopen zie ik ook niet zitten.

Echter die twaalf weken is omdat de kans op miskraam dan groter is. Als ik een miskraam krijg in die twaalf weken heb ik de steun van mijn vriendinnen hard nodig dus tja... Dat specifieke groepje weet ook van dit traject

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven