Luizen, hoe kom je er echt vanaf???

23-09-2008 10:11 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel spreekt voor zich. Ben op zoek naar tips etc om dit probleem op te lossen...

Bedankt alvast..
Wij hadden in de kerstvakantie ook luizen heerlijk, jongste zoon was amper 6 weken en ik gaf (en geef) borstvoeding. X-it was het enige middel dat gewoon naast BV kon omdat er geen pesticiden in zitten wat bij alle andere antiluizen middelen wel het geval is.

Binnen twee weken waren de kinderen luis vrij en zat er geen leven meer in de neetjes. Moet zeggen dat het hier ondanks flink kammen wel een poosje duurde voordat de neten allemaal uit het netniet kroeshaar van mijn kinderen was (uiteindelijk ben ikzelf luisvrij gebleven gelukkig) maar ik heb ook de tent op zijn kop gezet hier en alles in de diepvries of luchtarm afgesloten of uitgewassen op 90 graden...

Sterkte ermee...
quote:drietweeeneen schreef op 23 september 2008 @ 12:28:

[...]

Laat een kind met luizen aub niet zwemmen!!!!

Namens de andere kindjes uit dat zwembad, bedankt!Ik bedoel ook na behandeling.
Een stukje uit het artikel op gezondheid.be dat ik hierboven al gelinkt heb, luizen kunnen wél zwemmen, hoe raar het ook klinkt.

Enkele raadgevingen

• Luizen kunnen in tegenstelling tot vlooien niet springen, en worden dan ook alleen doorgegeven door rechtstreeks persoonlijk contact. Ze kunnen echter wel zwemmen en het dragen van badmutsen in openbare zwembaden is dan ook een nuttige preventieve maatregel. Dus als zoon- of dochterlief luizen heeft, vergeet dan niet de school te verwittigen en laat ze een weekje niet het zwembad inplonzen. Het bespaart heel wat leed bij vriendjes die op dat ogenblik misschien nog luizenvrij zijn.

• Vergeet niet dat neten 10 dagen kunnen overleven op kleding!

• Neten die behandeld werden moeten niet verwijderd worden. Ze zijn immers leeg. Het verwijderen is immers een pijnlijke zaak en heeft hoogstens een psychologisch effect.
.
Voor mijn dochter gebruik ik millium shampoo. Die mag dagelijks gebruikt worden, doodt luizen en neten en laat daarna een geurtje achter waar luizen niet van houden (aldus de bijsluiter, niet mijn eigen tekst). Dus werkt ook preventief.

We wassen haar haar op het moment 2x per week met dat spul (luizenalarm op school) en stappen volgende week waarschijnlijk weer over op gewone shampoo, want het is niet goedkoop. Tot nu toe werkt het prima

Behandel in geval van luis ook de kammen en borstels.

Je kunt alle knuffels, beddegoed enz. wassen (min. 60 graden), invriezen of buiten gooien. In een afgesloten plastic zak gaan ze ook dood.

Een plastic zak in de bodem voorzien van een gaatje, daar een kleerhanger in, en dan de jas op school ophangen met de zak eroverheen. Of je kind dat zelf ook wil/kan doen moet je zelf natuurlijk even bekijken.

Haren vast scheelt ook. En dat luizen kunnen zwemmen wist ik niet. Wel schijnt het zo te zijn dat chloor de werking van luizenshampoo teniet doet.

Wij wonen in Duitsland, en als bij een kind hoofdluis aangetroffen wordt moet je hem/haar thuis houden, en pas als je een doktersverklaring hebt dat er geen luis meer te zien is mag het kind weer naar school. Dat de meeste ouders hun mond stijf dichthouden zal niemand gek vinden.....
Heeft er iemand ervaring met een elektronische luizenkam? Volgens de reclame is er geen lotion of schampoo meer nodig.
Een alternatief geneesmiddel is gewoon mayo op je haar smeren en het een uur laten intrekken, luizen kunnen niet tegen vet haar, of andere vettige dingen ... dus voor je hoofd: mayo erop kletteren.

voor je huis? stomen. invriezen etc etc
Ikzelf ben luizenmoeder en ook wij geven het advies om dagelijks te kammen. De meeste middeltjes helpen helaas niet meer.

Ik lees hier wel handige tips moet ik zeggen.

In elk geval zou ik luizenzakken/capes aanschaffen en dan ook meerdere. Niet alleen voor school, maar bv ook om je jas in te stoppen bij zwemles, sporten of wat dan ook.

Ikzelf heb een electrische luizenkam, nog niet hoeven te gebruiken gelukkig maar ik kon er vrij goedkoop aan komen omdat we ze via school hebben besteld en daardoor korting kregen omdat er meerdere zijn besteld toen.

Maar het schijnt wel goed te werken hoewel het wel pijnlijker is als een gewone luizenkam.

En bij de direnspeciaalzaak zijn luizenkammen goedkoper en vaak wit, hier zie je luizen beter op dan de zwarte kammetjes die je bij de drogist kunt kopen.
Luizenmoeder met/zonder luizen en neten!!

Ik en m'n dochtertje luis en neten vrij, Nyda spray alles wassen op 60C. Kleding knuffels in zakken. ( ook de hoodfkussens wassen!!) Haar in Nyda laten zitten iedere dag kammen, dames haal zuiverinszout bij de drogist kost niet duur!! oplossen met water inlaten trekken 10.min.cremespoeling erin en kammen maar. NU naar 8 dagen zelfs neten vrij.!!!!
Echt elke dag kammen, ook in 'luisvrije' periodes.

Dan heb je er nooit weer één.

Alles kookwassen, invriezen etcetera is niet nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven