eerste bevalling pas na 35 uur volledig ontsluiting,2e x...?

23-09-2008 15:32 41 berichten
Hallo,

Zijn er hier moeders die bij de eerste bevalling (net als ik) er een eeuwigheid over deden om volledige ontsluiting te krijgen?

Ik ben vrijdag a.s. uitgerekend van nr 2 en vroeg me af of de bevalling bij de 2e ook zo lang duurde...

Totaal kwam ons meisie na 36 uur ter wereld en daar was ik meteen toen ze op mijn buik lag overheen (ja ja cliche, maar waar ). Maar het zou toch fijn zijn als het de 2e x iets sneller zou gaan...

Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
De bevalling van de eerste duurde 29 uur en woog mijn zoon 9,5 pond. De bevalling van mijn dochter duurde 6 uur en zij woog 7 pond. Dus de tweede bevalling was eigenlijk een eitje
Wow 9,5 pond... Mijn dochtertje was 6 pond!

Bij mijn zus was het andersom, de eerste woog 6 pond en de 2e 8,5! Dat vond ik al een prestatie. Bij haar ging de 2e bevalling een stuk "makkelijker" dan de eerste...ondanks dat het mannetje een stuk groter was.

Maar dit soort berichten houden me positief, bedankt!
Hier alleen maar succes-bevallingsverhalen. Allebei uur of 4. 2e was nog makkelijker en dat wilde ik hier ff kwijt. Dat is toch vaker zo? Hoop bij jou ook, binnen 2 weken ben je weer mama!! Ist allemaal achter de rug. maar snap dat je er niet naar uitkijkt.... Succes!
Geen enkele bevalling is hetzelfde. Je kan er dus niets over zeggen!
mijn tweede bevalling duurde de helft van de eerste. Meestal gaat het zo, maar voor hetzelfde geld duurt het langer.
Bij mij was de tweede erger dan de eerste, had ook wel gehoopt dat het makkelijker zou zijn maar als er een kilo verschil inzet gaat die vlieger niet op!

Succes!
Over een tweede kan ik nog niet praten, maar bij de eerste heb ik er ook ontzettend lang over gedaan. Moet er wel bij vertellen dat ik niet de hele tijd heftige weeen had.. maar om een voorbeeld te geven... liep met 26 weken al met 1 cm.. met 32 weken hele nacht weeen gehad toen was het 3 cm.. dezelfde avond nog 5 cm.. en toen heeft het 2 weken en 2 dagen geduurt voordat ik aan de 10 kwam. (weeen kwamen ontzettend onregelmatig.. soms een hele dag niet.. soms een hele dag wel.

Ben ook wel nieuwsgierig hoe dat met een tweede zal gaan... ben nu 6 weken te vroeg bevallen.. hoop toch dat de tweede wat langer blijft zitten en de bevalling dan wat sneller zal gaan ;)

Ben wel als de dood voor het gewicht.. had nu een die over de 6 pond zat (en dat met 6 weken te vroeg)

(kingmarja 9,5 pond??!!!??? pff)

Libra wens je alvast heel veel succes!!!
Oh EL, sja waar het toch aan ligt dat het bij de ene zoooo lang moet duren en dat de ander het "zo gepiept" heeft...

Wel goed om te horen dat de 2e (nog) sneller ging!
quote:Maricke schreef op 23 september 2008 @ 15:49:

Geen enkele bevalling is hetzelfde. Je kan er dus niets over zeggen!Eeeh ja dat snap ik ....Ik weet dat je er niets over kan zeggen, maar het is wel fijn om even wat succes story's te horen...
VivreLaVie

Jeetje dat zal dan geen onbezorgde zwangerschap zijn geweest voor je...

Mijn dochtertje kwam precies een week later dan de uitgerekende datum...ze zeggen vaak dat de 2e eerder komt, ach ik trek me ook niet zoveel aan van: "ze zeggen dat" verhalen, aangezien het (zoals hierboven al beschreven) bij iedereen anders gaat.

Zwanger worden/zijn en bevallen is iets waar je gewoon geen invloed op hebt... Zo raar, het kindje is zo dichtbij, maar ik weet er nog niets van... is het gezond, een jongen of een meisje, lijkt het op zijn/haar zus?
Mijn 2de bevalling was zwaarder dan de eerste ....

De 3de bevalling was makkelijker dan de 2de... misschien ook wel makkelijker dan de eerste.

En de kinderen wogen allemaal onder de 3 kilo (gelukkig ;) )
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Mijn eerste bevalling duurde 36 uur, zoon was 50 cm en 6 pond.

Mijn tweede bevalling duurde 32 uur, dochter was 49 cm en 6 pond.

Al met al wel wat sneller, maar niet echt een succesverhaal, sorry ;)
quote:Gsis schreef op 23 september 2008 @ 16:21:

Mijn 2de bevalling was zwaarder dan de eerste ....

De 3de bevalling was makkelijker dan de 2de... misschien ook wel makkelijker dan de eerste.

En de kinderen wogen allemaal onder de 3 kilo (gelukkig ;) )hihi niet allemaal succes story's dus....
quote:rainz schreef op 23 september 2008 @ 16:28:

Mijn eerste bevalling duurde 36 uur, zoon was 50 cm en 6 pond.

Mijn tweede bevalling duurde 32 uur, dochter was 49 cm en 6 pond.

Al met al wel wat sneller, maar niet echt een succesverhaal, sorry ;)Nou dat scheelde inderdaad niet veel zeg! Toen ik bij de verloskundige kwam bij deze zwangerschap, zei ze al wel dat de kans klein was dat het langer zou duren dan bij de eerste, haha! Maar dan zou het waarschijnlijk een keizersnede worden ofzo!
Eerste 23 uur, tweede vijf uur. Het kan dus wel .

En man wat was ik blij, de eerste was echt zo'n drama. Ben nu zwanger van de derde en zie helemaal niet op tegen de bevalling. Die tweede bevalling was zo goed te doen, no problem, doe ik zo weer.
Als dat waar is gebeurd het binnen nu en anderhalve week ;)

Je weet dus nog niet of het een jongen of meisje is.. wat spannend haha! leuk zeg! Hoe oud is je dochter? en 6 pond is echt klein als ze ook nog eens langer is blijven zitten!
Mijn eerste bevalling duurde 34 uur. Maar er zat een mooie opbouw in en eigenlijk was het best wel relaxt. Uiteindelijk wel naar het ziekenhuis omdat het te langzaam ging. Nadat ik was ingeleid ging het heel snel.

Toen de tweede zich aandiende kreeg ik meteen hele heftige weeen. Ik was toen in paniek en dacht: o nee dit hou ik toch nooit 34 uur vol. Nooit bij stil gestaan dat het ook (veel) korter kan duren: uiteindelijk maar 2,5 uur.

Grappig was wel dat ik om 18:00 uur nog bij de verloskundige was geweest. Zij had gezegd dat alles nog potdicht zat en dat het nog wel twee weken zou kunnen duren.

Thuis ben ik uitgebreid in bad gegaan en heb met mijn moeder gebeld. Besproken dat het nog wel even kon duren. Ik hang op, stap uit bad en mijn vliezen breken.

Drie uur na mijn telefoontje belde ik weer met mijn moeder nu met de mededeling dat ze er een kleinzoon bij had. Zij dacht echt dat ik een grap maakte juist omdat het de eerste keer zolang had geduurd.
Mijn dochter is net vorige maand 2 geworden.

Bij haar wisten we ook niet of het een jongen of een meisje was.

Ik was er van dag 1 van overtuigd dat zij een jongen was.... echt een super instinct, not, haha.

Dus ik zeg nu niets meer...In mijn omgeving ben ik een van de weinige die niet het geslacht weet.

Heb ook echt geen idee hoor.

Ze was 3100 gram en 50 cm, niet een super grote meid, maar ik denk dat het kindje dat nu geboren wordt ook niet heel groot is. Ik ben zelf ook niet zo groot, een grote baby zal niet eens passen volgens mij...
haha maze, dat is nog eens een succes story!

Bij mijn dochter ging het ook alllemaal geleidelijk aan. Ik had al wel vanaf het begin om de 5 min weeen, maar die waren goed uit te houden.

Ben 2 x naar het ziekenhuis gestuurd (met rugweeen in de auto, niet fijn) en heb daar de 2e x een ruggenprik gekregen en weeen opwekkers...

Jemig 2,5 uur, geweldig zeg! Je moeder zal echt van haar stoel gevallen zijn.

Ik ben er wel een beetje bang voor dat mensen om mij heen (verloskundige, partner enz.) denken als het begint:"oooh dat kan nog wel even duren, en het misschien ook binnen no time gebeurd...

Bij mijn dochter had ik na 1 week overtijd van die homeopatische korrels gekregen. Soms denk ik wel eens dat die korrels misschien wel wat teweeg hebben gebracht, maar mijn lichaam er nog niet helemaal klaar voor was, ofzo.
Ja dat anderen denken : oooh dat duurt nog wel even" had ik ook een beetje.

Toen de verloskundige kwam, na een paniekerig telefoontje van mij, was ze al bij iemand anders. Die andere had 7 centimeter ontsluiting. Ze dacht even snel op en neer te kunnen maar toen ze bij mij kwam had ik 9 cm. Toen moest ze dus meteen blijven en heel snel iemand regelen voor die andere. Ik was zoooo blij dat ik meer cm ontsluiting had!

Bij de oudste had meteen mijn hele familie vrij genomen bij de eerste wee. Het begon toen dinsdag op woensdagnacht en woensdagmiddag zat iedereen braaf te wachten bij mijn ouders thuis.

Maar nee hoor er gebeurde niks. Donderdag zijn ze weer aan het werk gegaan, iedereen zat te balen haha! Kostte ze allemaal een vrije middag!

uiteindelijk is mijn zoon donderdag om 11:15 uur geboren.
De eerste bevalling duurde 25 uur (dankzij ruggeprik, anders had het nog veel langer geduurd), de tweede bevalling voelde precies als de eerste en duurde ook lang, maar heb er zelf op aangedrongen om naar het ziekenhuis te gaan en een ruggeprik te krijgen, hierdoor deze keer gelukkig 'maar' 19 uur.

Bevondien kwam de eerste 9 dagen voor de uitgerekende datum en de tweede was 1 dag over tijd!
hoi jessesmama, sja dat bedoel ik...er zijn geen regels voor zwanger zijn en bevallen.

Ook ik kreeg uiteindelijk een ruggenprik en weeenopwekkers. Wow dat was echt even heerlijk, rust en geen weeen.

Ik ga deze bevalling wel weer thuis beginnen, maar wie weet eindig ik weer in het ziekenhuis.

Het enige wat ik wel weet en me aan vast kan houden is dat je alles weer vergeet! Nu heb ik nog geen idee hoe het straks gaat verlopen, en als het achter de rug is, ben je zo blij dat je het zo weer bent vergeten! (zeg ik nu stoer)
Bij mijn eerste bevalling ( baby woog 8,5 pond) duurde het 38 uur voor ik volledige ontsluiting had. Bij de tweede ( ruim 9 pond) maar 7 uurtjes.

Ik had me erop ingesteld dat het nog wel heel lang zou duren voor de baby echt zou komen; met als resultaat dat ik thuis al moest persen en we toen nog naar het ziekenhuis moesten.
Natuurlijk is elke bevalling anders, maar het is volgens mij wel zo dat een tweede doorgaans makkelijker gaat dan een eerste!

Dit even in het kader van 'moed inspreken' :-)

N.B. mijn eerste en enige bevalling was een keizersnee, dus helaas geen ervaringsverhalen hier over de duur van een natuurlijk bevalling.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven