Mode & Beauty alle pijlers

Haar te glad voor haarklem

30-09-2015 17:07 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk moet lang haar vast. Dus ik draag het nu altijd in een staart. Alleen dat vind ik best saai. Vind het vaak mooier als iemand anders het haar vast heeft met een klem. Alleen mijn haar is te glad en te zwaar. Dus een klem zakt altijd binnen 5 minuten uit. (heb ik ook met schuifspeldjes). Weten jullie een misschien een haarklem die niet uitzakt?
Toen ik nog lang haar had deed ik beide

Ik deed mijn haar eerst in een staart en die klemde ik dan vast met een klem
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je hebt ook van die klemmetjes met anti slip laag
Of volumepoeder/zeezoutspray in je haar doen. Wordt het heel stroef van.
Of je gooit je hoofd omlaag, spuit haarlak aan de volledige onderkant/achterkant van je haar (wat dan hangt, als je snapt wat ik bedoel) Daarna blijft klem veel beter zitten.
quote:Summerdance schreef op 30 september 2015 @ 17:10:

Toen ik nog lang haar had deed ik beide

Ik deed mijn haar eerst in een staart en die klemde ik dan vast met een klem

Dit. Een lage staart, die omhoog klappen en de klem eroverheen, in het vaste haar vasthaken en uitzakken kan niet vanwege de elastiek. Houd er alleen rekening mee dat je er de eerste keren aardig hoofdpijn van kunt krijgen.

En mini-klemmetjes kun je heel goed gebruiken om een knot te maken. Eerst een staart maken met elastiekje, dan de staart om het elastiekje draaien en dan mini-klemmetjes rondom, op de grens tussen knot en hoofd.
Dan ga ik het eens met een elastiek proberen.

Tips over eerst haarlak spuiten werkt ook niet...
Je weet dat schuifspeldjes beter blijven zitten als de ribbeltjes aan de onderkant zitten?

Is misschien vreselijke mosterd maar het was voor mij een openbaring toen ik daar achter kwam.
quote:Gravinnetje schreef op 30 september 2015 @ 17:26:

Je weet dat schuifspeldjes beter blijven zitten als de ribbeltjes aan de onderkant zitten?

Is misschien vreselijke mosterd maar het was voor mij een openbaring toen ik daar achter kwam.Dat wist ik al.
Eerst wat mouse in je haar en dat droogfohnen?
Ik heb ook zwaar, glad haar en gebruik altijd van die Stay-in-Hair klemmetjes, van Zenner zijn die geloof ik. Werkt perfect!
Haar versteviger die vloeibare en idd de stay in haar klemmetjes bij de drogist
niet je haar proberen vast te zetten als het net gewassen is (en niet te vaak wassen)je haar preppen met mousseExtra stroeve knipjes gebruiken
Ik maak meestal ook eerst een paardenstaart met een elastiekje en dan met een klem vastzetten. Zonder staart piekt het er binnen no time weer uit. Het gekke is dat als ik zelf het idee heb dat mijn kapsel compleet uitgezakt is en dat er allemaal plukjes uitpieken ik juist de meeste complimenten krijg over mijn kapsel;)
Zenner heeft Stay-in-hair haarklemmen. Die zakken gegarandeerd niet uit.
Ab imo pectore
Ik zag gister bij Etos of Kruidvat speciale haarklemmen die niet uit het haar glijden (althans, dat beweert de verpakking) Volgens mij met rubber
Het haar mooi invlechten en dan met haarlak bespuiten. Op Pinterest is veel inspiratie te vinden.
Heb hetzelfde probleem en gebruik op aanraden van de kapper instant volume powder van Taft. Je haar wordt hier stugger van waardoor klemmetjes en schuifjes beter blijven zittten. Werkt super! Er is ook nog een goedkope variant van Kruitvat huismerk maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee..
It was in love I was created, and in love is how I hope I die.
Spray eerst wat droogshampoo in je haar. Hier wordt je haar wat stugger en stroever van waardoor de klem meer grip heeft.
Je hebt van die zogenaamde kappersklemmen die goed in je gladde haar blijven zitten.
quote:Jellyfishy schreef op 30 september 2015 @ 21:12:

Heb hetzelfde probleem en gebruik op aanraden van de kapper instant volume powder van Taft. Je haar wordt hier stugger van waardoor klemmetjes en schuifjes beter blijven zittten. Werkt super! Er is ook nog een goedkope variant van Kruitvat huismerk maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee..Ik wel. Zoals ik eerder al heb aangegeven, werkt het prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven