Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*
vrijdag 11 september 2015 om 14:14
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!
Komen de volgende quotes jou bekend voor?
- waarom word je altijd gelijk zo boos?
- dat snap jij toch niet!
- dit is echt heel belangrijk!
- ik haat jullie!
- maar iedereen uit de klas mag...
- maar niemand uit de klas hoeft...
- ja duuuuh!
- ik ben geen baby meer hoor!
Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.
Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.
(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.
Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.
Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Komen de volgende quotes jou bekend voor?
- waarom word je altijd gelijk zo boos?
- dat snap jij toch niet!
- dit is echt heel belangrijk!
- ik haat jullie!
- maar iedereen uit de klas mag...
- maar niemand uit de klas hoeft...
- ja duuuuh!
- ik ben geen baby meer hoor!
Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.
Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.
(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.
Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.
Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
dinsdag 29 september 2015 om 18:54
Waarom, waarom hebben die pubers altijd iets van je nodig als je net even geen tijd hebt. Vanmiddag, ik ben druk in de keuken haalt mijn jongste twee gebakschoteltjes uit de kast. Op de vraag wat hij daar mee gaat doen, krijgt ik een heel verhaal over een proefje met tuinkerszaad. Daar mag hij dus niet de antieke schoteltjes voor gebruiken. De docent had gezegd dat het prima zou lukken op een oud schoteltje. Tja leg het verschil maar eens uit.
Enfin, zoon heeft dus ook watten nodig en potgrond en allemaal wel nu, want morgen moet hij een foto mee van het geheel in de vensterbank en vanavond moet hij trainen. De pannen staan op het gas, maar tussen drie en vijf heeft hij eerst wiskunde en aardrijkskunde en zo gemaakt. En om vijf uur dus nog snel biologie. De potgrond ligt in de schuur op de kast en zoon kan er niet bij, ook niet met een trapje. Ik wel, maar een ander moment komt beter uit. Grrrr.
Vorige week ook al zoiets, toen moest hij een stamboom maken en wilde weten wanneer mijn oma doodging, en wanneer ze geboren werd enz. Omdat alle kinderen al vaker een stamboom hebben moeten maken heb ik de tweede keer alles opgeslagen in mijn computer. Maar juist als ik geen tijd heb, wil kind dat hebben.
Waarom vragen ze dat niet meteen als ze thuis komen?
Enfin, zoon heeft dus ook watten nodig en potgrond en allemaal wel nu, want morgen moet hij een foto mee van het geheel in de vensterbank en vanavond moet hij trainen. De pannen staan op het gas, maar tussen drie en vijf heeft hij eerst wiskunde en aardrijkskunde en zo gemaakt. En om vijf uur dus nog snel biologie. De potgrond ligt in de schuur op de kast en zoon kan er niet bij, ook niet met een trapje. Ik wel, maar een ander moment komt beter uit. Grrrr.
Vorige week ook al zoiets, toen moest hij een stamboom maken en wilde weten wanneer mijn oma doodging, en wanneer ze geboren werd enz. Omdat alle kinderen al vaker een stamboom hebben moeten maken heb ik de tweede keer alles opgeslagen in mijn computer. Maar juist als ik geen tijd heb, wil kind dat hebben.
dinsdag 29 september 2015 om 19:06
quote:fietsie schreef op 29 september 2015 @ 18:54:
Waarom, waarom hebben die pubers altijd iets van je nodig als je net even geen tijd hebt. Vanmiddag, ik ben druk in de keuken haalt mijn jongste twee gebakschoteltjes uit de kast. Op de vraag wat hij daar mee gaat doen, krijgt ik een heel verhaal over een proefje met tuinkerszaad. Daar mag hij dus niet de antieke schoteltjes voor gebruiken. De docent had gezegd dat het prima zou lukken op een oud schoteltje. Tja leg het verschil maar eens uit.
Omdat ze er dan uiteraard niet aan denken .
Omdat ze er pas aan denken 2 à 5 minuten voor tijd. En het dus "nu" extreem belangrijk is.
Volgende keer gewoon hen nadoen ... "Ik zal het straks wel doen en je straks wel helpen" .
(Uiteraard vergeet je dat "straks" dan.)
Hadden ze er maar eerder mee moeten komen ...
Ideaal anti-conceptie topic .
Omdat ze er dan uiteraard niet aan denken .
Omdat ze er pas aan denken 2 à 5 minuten voor tijd. En het dus "nu" extreem belangrijk is.
Volgende keer gewoon hen nadoen ... "Ik zal het straks wel doen en je straks wel helpen" .
(Uiteraard vergeet je dat "straks" dan.)
Hadden ze er maar eerder mee moeten komen ...
Ideaal anti-conceptie topic .
dinsdag 29 september 2015 om 19:10
Wees maar blij dat ie het ´s avonds vraagt. Mijn dochter krijgt het voor elkaar om mij er ´s ochtends voor wakker te maken. Of nog erger; vijf minuten voordat ze naar school moet om vervolgens te verwachten dat ik haar dan wel even met de auto breng, dat scheelt haar een kwartier.
Mij ook. Maar dan de andere kant op.
Mij ook. Maar dan de andere kant op.
dinsdag 29 september 2015 om 19:16
dinsdag 29 september 2015 om 22:05
dinsdag 29 september 2015 om 22:30
quote:fietsie schreef op 29 september 2015 @ 18:54:
....
Omdat ze dan eerst moeten kletsen, vervolgens eerst AL het andere huiswerk doen en er dan 5 minuten voor bedtijd achterkomen dat ze nog van alles op internet moeten opzoeken.
Nou, da's dan jammer. Hopelijk denk je er de volgende keer eerder aan.
"Maar ik heb morgen proefwerk!'. Dan had je er helemaal eerder aan moeten beginnen.
Hopelijk deze les in 1 keer geleerd.
....
Omdat ze dan eerst moeten kletsen, vervolgens eerst AL het andere huiswerk doen en er dan 5 minuten voor bedtijd achterkomen dat ze nog van alles op internet moeten opzoeken.
Nou, da's dan jammer. Hopelijk denk je er de volgende keer eerder aan.
"Maar ik heb morgen proefwerk!'. Dan had je er helemaal eerder aan moeten beginnen.
Hopelijk deze les in 1 keer geleerd.
woensdag 30 september 2015 om 23:01
woensdag 30 september 2015 om 23:05
quote:koko67 schreef op 30 september 2015 @ 21:44:
Mam, mijn geodriehoek ben ik kwijt en ik heb morgen wiskunde.
Op mijn vraag wat ze wil dat ik nu zeg, krijg ik een verbijsterende blik.
" Duh, hoe gaan WE dit oplossen?"
Hey, die tekst ken ik .
Mijn antwoord was trouwens; hoe heb je je huiswerk dan gemaakt??
(Wat haar antwoord daarop is geweest weet ik niet meer, dus dat is vast heel erg vaag geweest. Ze heeft mazzel, twee straten vanaf school ligt een action en de congierge is een engel die ze in dat soort noodgevallen toestemming geeft om het schoolplein te verlaten in de pauze).
Mam, mijn geodriehoek ben ik kwijt en ik heb morgen wiskunde.
Op mijn vraag wat ze wil dat ik nu zeg, krijg ik een verbijsterende blik.
" Duh, hoe gaan WE dit oplossen?"
Hey, die tekst ken ik .
(Wat haar antwoord daarop is geweest weet ik niet meer, dus dat is vast heel erg vaag geweest. Ze heeft mazzel, twee straten vanaf school ligt een action en de congierge is een engel die ze in dat soort noodgevallen toestemming geeft om het schoolplein te verlaten in de pauze).
donderdag 1 oktober 2015 om 09:28
quote:Christiana schreef op 30 september 2015 @ 23:01:
[...]
Wat zei je misschien tijd dat je je kamer opruimt
Haha, dat is letterlijk wat ik tegen haar heb gezegd.
Maar uit haar redactie merkte ik dat dat toch wel een enorm suffe reactie was van mij.
Ik vind het nog steeds bijzonder hoe bij mijn puberdochter al haar problemen automatisch mijn problemen worden.
[...]
Wat zei je misschien tijd dat je je kamer opruimt
Haha, dat is letterlijk wat ik tegen haar heb gezegd.
Maar uit haar redactie merkte ik dat dat toch wel een enorm suffe reactie was van mij.
Ik vind het nog steeds bijzonder hoe bij mijn puberdochter al haar problemen automatisch mijn problemen worden.
donderdag 1 oktober 2015 om 12:50
Ik heb een zoon van 14 en hij is een puber volgens het boekje. Zuchten en lui zijn heeft hij tot kunst verheven. Maar eigenlijk vind ik het ook wel een superleuke fase waarin ik zie dat hij steeds meer en meer zijn eigen "ik" gaat ontwikkelen. Dat ik soms moeite heb met die eigenheid neem ik dan maar voor lief. Hij weet wat mijn grenzen zijn en blijft daar meestal netjes binnen. En doet hij een keer iets wat ik niet leuk vind spreek ik hem daar op aan. Zo blijft de sfeer goed thuis en krijgt hij de ruimte die hij nodig heeft. Met als gevolg dat hij altijd met zijn verhaal bij mij komt, leuk of minder leuk, en dat ik regelmatig een grote knuffel krijg met de mededeling dat ik zijn allerliefste moeder ben.
donderdag 1 oktober 2015 om 12:58
We hebben vanmorgen het eerste liefdes advies gesprekje gehad.
Heb er meteen maar even wat seksuele voorlichting achteraan geplakt.
"Moet jij nodig zeggen. Jij liet je met 15 zwangerprikken. "
Ik wil juist voorkomen dat hij nu iemand zwanger prikt..
Zou mijn zoon totaal nog niet als vader voor kunnen stellen. En dat hou ik graag nog even zo.
Heb er meteen maar even wat seksuele voorlichting achteraan geplakt.
"Moet jij nodig zeggen. Jij liet je met 15 zwangerprikken. "
Ik wil juist voorkomen dat hij nu iemand zwanger prikt..
Zou mijn zoon totaal nog niet als vader voor kunnen stellen. En dat hou ik graag nog even zo.
donderdag 1 oktober 2015 om 12:59
quote:Casalinga schreef op 30 september 2015 @ 23:05:
[...]
Hey, die tekst ken ik .
(Wat haar antwoord daarop is geweest weet ik niet meer, dus dat is vast heel erg vaag geweest. Ze heeft mazzel, twee straten vanaf school ligt een action en de congierge is een engel die ze in dat soort noodgevallen toestemming geeft om het schoolplein te verlaten in de pauze).Mogen ze anders het schoolplein niet af?
[...]
Hey, die tekst ken ik .
(Wat haar antwoord daarop is geweest weet ik niet meer, dus dat is vast heel erg vaag geweest. Ze heeft mazzel, twee straten vanaf school ligt een action en de congierge is een engel die ze in dat soort noodgevallen toestemming geeft om het schoolplein te verlaten in de pauze).Mogen ze anders het schoolplein niet af?
Silence is golden. Duct tape is silver.
donderdag 1 oktober 2015 om 13:47
donderdag 1 oktober 2015 om 20:53
Jongste (12) heeft ontdekt dat het ook heel leuk is om na de training nog even te blijven hangen op de sportclub. Hij moet nu dus om 20.15 thuis zijn. Maar hij moet verder fietsen dan zijn vrienden die ook om 20.15 thuis moeten zijn. Dus na rijp beraad moet hij nu 20.20 thuis zijn. Tien voor half negen, komt hij doodleuk om tien over half negen aankakken. Tja, wat zeur ik ook, het scheelt maar één letter. VOOR of OVER, één letter verschil en de volgorde van die letters is anders. Maar dat is een detail.
anoniem_251505 wijzigde dit bericht op 01-10-2015 21:34
Reden: typfouten
Reden: typfouten
% gewijzigd
donderdag 1 oktober 2015 om 21:06
quote:missmisery schreef op 01 oktober 2015 @ 12:59:
[...]
Mogen ze anders het schoolplein niet af?
Nee, pas vanaf het vierde jaar en dan nog alleen als ze minimaal 2 roostervrije uren achter elkaar hebben. Dus ofwel lesuitval, ofwel simpelweg geen les. Voor de rest dient men op school te blijven. Nou wordt er wel een oogje dichtgeknepen als er iemand naar de lidl ofzo sluipt vanwege een vergeten boterham of, met heel goed weer, een doos ijsjes, maar als ze merken dat er mensen misbruik van maken is dat weer gauw afgelopen.
Merkwaardig hoe goed pubers de grenzen kennen....
Hier vanochtend een smsje; Mag ik een neuspiercing?
Dat mag dus niet.
[...]
Mogen ze anders het schoolplein niet af?
Nee, pas vanaf het vierde jaar en dan nog alleen als ze minimaal 2 roostervrije uren achter elkaar hebben. Dus ofwel lesuitval, ofwel simpelweg geen les. Voor de rest dient men op school te blijven. Nou wordt er wel een oogje dichtgeknepen als er iemand naar de lidl ofzo sluipt vanwege een vergeten boterham of, met heel goed weer, een doos ijsjes, maar als ze merken dat er mensen misbruik van maken is dat weer gauw afgelopen.
Dat mag dus niet.
donderdag 1 oktober 2015 om 21:28
quote:fietsie schreef op 01 oktober 2015 @ 20:53:
Jongste (12) heeft ontdekt dat het ook heel leuk is om na de training nog even te blijven hangen op de sportclub. Hij moet nu dus om 20.15 thuis zijn. Maarhij mort verder fietsen dannzijn vrienden die ook om 20.15 thuis moeten zijn. Dus na rijp beraad moet hij nu 20.20 thuis zijn. Tien voor half negen, komt hij doodleuk om tien over half negen aankakken. Tja, wat zeur ik ook, het scheelt maar één letter. VOOR of OVER, één letter verschil en de volgorde van die letters is anders. Maar dat is een detail.
Optie om hem volgende keer gewoon te gaan halen (met de fiets of met de wagen)?
En hem liefst "wegplukken" onder de neus van zijn vrienden.
Hij zal het maar 1 keer flikken volgens mij .
Jongste (12) heeft ontdekt dat het ook heel leuk is om na de training nog even te blijven hangen op de sportclub. Hij moet nu dus om 20.15 thuis zijn. Maarhij mort verder fietsen dannzijn vrienden die ook om 20.15 thuis moeten zijn. Dus na rijp beraad moet hij nu 20.20 thuis zijn. Tien voor half negen, komt hij doodleuk om tien over half negen aankakken. Tja, wat zeur ik ook, het scheelt maar één letter. VOOR of OVER, één letter verschil en de volgorde van die letters is anders. Maar dat is een detail.
Hij zal het maar 1 keer flikken volgens mij .
donderdag 1 oktober 2015 om 21:32
quote:vivamam schreef op 01 oktober 2015 @ 13:47:
Hier snappen ze niet dat de spullen op de trap niet zelf omhoog lopen. Toen ik de spullen midden op de trap had gelegd stapte zoon erop en viel 2 treden naar beneden.
Toen ik boos zei je bent toch niet achterlijk, kwam hij terug en zei serieus " misschien toch wel een beetje hoor"Hier laatst 4!! treden vol met zijn zooi. En het gewoon presteren om met niets in je handen boven te komen. Eigenlijk is het gewoon onwijs knap hoe hij daar overheen/tussendoor is gekomen
Hier snappen ze niet dat de spullen op de trap niet zelf omhoog lopen. Toen ik de spullen midden op de trap had gelegd stapte zoon erop en viel 2 treden naar beneden.
Toen ik boos zei je bent toch niet achterlijk, kwam hij terug en zei serieus " misschien toch wel een beetje hoor"Hier laatst 4!! treden vol met zijn zooi. En het gewoon presteren om met niets in je handen boven te komen. Eigenlijk is het gewoon onwijs knap hoe hij daar overheen/tussendoor is gekomen
donderdag 1 oktober 2015 om 21:41
quote:Mietrot schreef op 01 oktober 2015 @ 21:28:
[...]
Hij zal het maar 1 keer flikken volgens mij .Nee, ik ga hem niet halen. Van zo'n consequentie heb ik vooral zelf last. Hij kan niet met deze vrijheid om gaan, dus komt hij volgende week meteen naar huis. Gaat dat twee keer goed, dan proberen we het nog een keer. Gaat dat niet goed dan blijft het tot einde van het jaar zo.
[...]
Hij zal het maar 1 keer flikken volgens mij .Nee, ik ga hem niet halen. Van zo'n consequentie heb ik vooral zelf last. Hij kan niet met deze vrijheid om gaan, dus komt hij volgende week meteen naar huis. Gaat dat twee keer goed, dan proberen we het nog een keer. Gaat dat niet goed dan blijft het tot einde van het jaar zo.
donderdag 1 oktober 2015 om 23:19
quote:Casalinga schreef op 01 oktober 2015 @ 21:06:
[...]
Dat mag dus niet.
Kleine school zeker?
Bij ons viel dat echt niet te controleren en als ik dit zo hoor ben ik daar blij om. Wat een belachelijk gedoe.
[...]
Dat mag dus niet.
Kleine school zeker?
Bij ons viel dat echt niet te controleren en als ik dit zo hoor ben ik daar blij om. Wat een belachelijk gedoe.
Silence is golden. Duct tape is silver.