Geld weg

24-09-2008 13:16 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb ik met een briefje van 20 euro een parkeerkaartje betaald. Ik kreeg 9 keer 2 euromunten terug. Heb ze nog nageteld, ik weet ZEKER dar het er 9 waren. Heb niks meer gekocht daarna, manlief heeft ook geen geld uit m'n portemone gehaald Vanmorgen zaten er dus nog maar 6 keer 2 euromunten in.

Mijn jongste dochter is 9, die heeft nog niet zo veel met geld en is absoluut niet stiekum. Mijn oudste is 13. Ze vroeg vanmorgen om wat geld voor iets lekkers. Ze had maandag al wat geld gehad dus ze kreeg niks, vond ik niet nodig.

Mijn gevoel zegt dat zij het geld heeft weggenomen. Ik sla daar behoorlijk van op tilt, ik heb een broer die thuis vroeger alles jatte wat los en vast zat, van mijn ouders en ook van mij, plus nog 100 problemen erbij. Ik krijg direct weer dat wantrouwige gevoel van toen terug, BAH BAH BAH!

Mijn dochter is aan het puberen maar tot nu toe zonder problemen, is af en toe wat brutalig en verteld niet alles meer, maar verder denk ik een goede band te hebben, is het een lieve meid.

Ik ben naar school gegaan, haar met jas en tas uit de klas laten halen en heb haar in een kamertje apart gesproken. Heb rustig gevraagd of zij het geld gepakt heeft. Nee, nee,nee. Ze had 2 euro en 70 cent in haar zak. Ze zei dat het haar eigen geld is. Dat betwijfel ik want dan had ze geen geld aan mij gevraagd. (doet ze normaal alleen als haar zakgeld op is, en ze krijgt eind deze week geld, weet bijna zeker dat ze geen geld meer had. Zelf denk ik dat ze schulden ermee heeft afbetaald (geleend van klasgenootjes om wat te kopen in de pauze, ze lenen konstant van elkaar.

Ze bleef zo heftig ontkennen. Ook toen ik zei dat als ze het nu opbiechte ik niet boos zou worden. Wat moet ik ermee? Aan de ene kant als ze zegt dat ze het niet heeft gedaan heeft ze het niet gedaan, maar wie dan wel?

Dat een kind een keer een euro die niet van hem is in z'n zak steekt doen ze allemaal wel eens, maar 3 keer 2 euro vind ik toch wat anders. En ik WEET eigenlijk zeker dat alleen zij het gedaan kan hebben en dan zo glashard blijven ontkennen, ik geloof dat ik dat het ergste vind. Vanavond praat m'n man nog met haar, wat zouden jullie doen?
@Marels: mooi dan begrijpen we elkaar Ik vind dat hele uit de klas halen ook buiten proporties inderdaad.....Ik kan me nog heugen dat mijn mams me een keer mijn broodjes na kwam brengen in de brugklas. Ik heb een week niet meer met haar gepraat Kon echt wel door de grond.....;-)
ik denk dat de jongste de dader is
Ik denk als je onder het eten terloops had gezegd dat je geld mist en dat je dat nooit meer wilt ervaren dat degene die schuldig is al genoeg in de piepzak zit .

Stel dat je hardstikke fout zit , denk je dat met een " sorry " / extra'tje / afgang in de klas voor jou en haar / etc. op te lossen ? Ze weet nu prima hoe je over haar denkt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Sophy schreef op 24 september 2008 @ 14:25:

@Marels: mooi dan begrijpen we elkaar Ik vind dat hele uit de klas halen ook buiten proporties inderdaad.....Ik kan me nog heugen dat mijn mams me een keer mijn broodjes na kwam brengen in de brugklas. Ik heb een week niet meer met haar gepraat Kon echt wel door de grond.....;-)Je eet als puber nog liever de hele dag níet dan dat je brood gebracht wordt!
Dat zei ik eerder al Sophy; een brooddoos brengen is al te genant voor woorden, laat staan als je moeder je komt halen om je op je donder te geven.

En die make-up voor haar kopen suggereerde ik ook al, maar daar reageert TO helaas niet op....
668, the neighbour of the Beast
quote:maansa schreef op 24 september 2008 @ 14:25:

ik denk dat de jongste de dader isIk denk haar man ; die spaart voor haar verjaardag / bezoekje wallen / nieuwe mobiel ..........
Meneer de directeur ik kom mijn dochter uit de klas halen, want ik verdenk haar ervan dat ze 6 euro uit mijn portemonnee heeft gepakt.

Meneer de directeur ik wil nog een keer naar de klas van mijn dochter te om excuses aan haar vriendinnen aan te bieden dat ik haar voor 6 euro de klas uit heb gehaald.

Nog even voor Malibu: probeer er alstjeblieft boven te gaan staan. En rustig te blijven. Iemand heeft 6 euro uit een portemonnee gehaald. Dat is wat er is gebeurd. Je weet niet wie het gedaan heeft, dat is wat je weet. En nu in alle rust samen met man een gezonde tactiek bedenken om toch de waarheid boven water te krijgen.

Wie die 6 euro ook heeft gepakt, het is niet gedaan om jou iets af te nemen, jou iets aan te doen of jou persoonlijk een loer te draaien. Er is iets aan de hand dat met jou niets te maken heeft. Ik denk dat het heel belangrijk is om dat te onthouden.

En keer je tas voor de zekerheid nog eens om.

Nogmaals succes
quote:Marels schreef op 24 september 2008 @ 14:23:

[...]

Juist, en zo ging dat bij ons dus.

En Marels was de oudste en als eerste aan het puberen, en dus "stiekem".

Broertje maakte daar handig gebruik van.

Dus ik weet hoe het voelt voor oudste.

Hier ook. Ik was beetje lastig maar wel eerlijk, maar had altijd de schijn tegen en kreeg vaak de schuld.

Jonger zusje was stiekem, heel stiekem, maar werd wel altijd geloofd.

Pas op!
Daarom ook BGB....

Mijn moeder heeft over vroeger ook 1000 keer excuses gemaakt. En natuurlijk heb ik haar dat vergeven, want ook als moeder maak je fouten.

Maar dat gevoel vergeten, dat doe je nooit meer......
Krijgt je dochter trouwens zakgeld en zo ja ; hoeveel ?
quote:Marels schreef op 24 september 2008 @ 14:14:

Ga je nog een keer iets nieuw posten ook dan Isabon, of blijft het dubbel?

En inderdaad, dat wantrouwen breekt een onzeker pubertje....Ik zat te donderjagen met de citeer en de wijzig knop
quote:misschicken schreef op 24 september 2008 @ 14:28:

[...]

Je eet als puber nog liever de hele dag níet dan dat je brood gebracht wordt!

Klopt! Mijn moeder heeft wel 1000 maal excuses gemaakt hoor! En gelukkig niet voor de klas

En achteraf vind ik het wel heel schattig eigenlijk (sssssst) .
@Wyfke: bij mij ook! Ik zit me ook ontzettend op te winden en kwaad te maken. Het gevoel dat het allemaal niet uitmaakt, omdat je toch niet geloofd wordt.

Komt vanavond manlief thuis, krijgt ie de hele toestand over zich uitgestort en dan "sorry, schatje was vergeten te zeggen dat ik even geld had gepakt voor het afscheid van Kees".

Dan kan ze wel excuses maken aan dochter, maar dat KLOTEN gevoel van niet geloofd worden, gaat daar echt niet mee weg,

Volgens mij ben ik er gewoon nooit overheen gekomen
Juist Justme.

Broertje is de jongste, nakomertje, lievelingetje.

Ik was de lastige puber.

Tel maar uit.

Zelfs broertjes driftbuien werden goed gepraat. Dan kreeg ik op mijn donder dat ik ze uitgelokt zou hebben.

Als ik iets zei wat niet goed viel, en hij smeet iets naar mijn hoofd toe, kreeg ik straf en hij niet.
Nu doet dit allemaal voor geen fuck ter zake natuurlijk, maar ik wil maar zeggen dat ik snap hoe de dochter van TO zich moet voelen.
quote:Marels schreef op 24 september 2008 @ 14:32:

Ik was de lastige puber.

Dat ben je toch nog steeds
En al zal je dochter die 6 euro wel gepakt hebben.

Het is een incident. Ze is nog maar 13, puberaal, wil grenzen verleggen en heeft daarnaast nog maar weinig levenservaring.

Ik denk dat je er meer aan hebt om duidelijk uit te leggen "waarom" je het zo erg vindt dan haar uit de klas te halen en enigszins dwingend achter de waarheid wil komen.
quote:yoyo2 schreef op 24 september 2008 @ 14:33:

[...]

Dat ben je toch nog steeds Ssssst!!
quote:Marels schreef op 24 september 2008 @ 14:32:

Juist Justme.

Broertje is de jongste, nakomertje, lievelingetje.

Ik was de lastige puber.

Tel maar uit.

Zelfs broertjes driftbuien werden goed gepraat. Dan kreeg ik op mijn donder dat ik ze uitgelokt zou hebben.

Als ik iets zei wat niet goed viel, en hij smeet iets naar mijn hoofd toe, kreeg ik straf en hij niet.

Heel herkenbaar! Dat kleine krengetje kreeg het ook altijd voor elkaar dat mijn broer en ik straf kregen voor iets dat we niet gedaan hadden. En daarna gaf ze nog zo'n misselijke smile naar ons ook, bah bah.

Is overigens helemaal goedgekomen, hoor! Heb nu een hele leuke zus, ze profiteerde gewoon van de ruimte die haar geboden werd. Mams voelt zich nu nog steeds wel eens schuldig over haar beoordelingsvermogen, maar ook dat is nergens voor nodig.

Maar wat was dat af en toe frusterend!
http://www.jmouders.nl/Ni...maarSpullenVerdwijnen.htm
De TO maakt hier de klassieke, en tevens zelfde fout die haar eigen moeder maakte...

De TO is er ZO op gebrand zich niet te laten besodemieteren, dat ze zeker weet dat het haar oudste is, waardoor ze, juist... enorm besodemieterd wordt door haar jongste dochter, want ze verkiest er net als haar eigen moeder voor om het ene kind wel... en het andere kind niet te geloven.

En de circel is weer rond
Ik vind geld uit een portemonaie halen ook van een heel andere orde dan ongevraagd make-up oid gebruiken.

Dat laatste heb ik ook een hekel aan,al was het maar omdat mijn haarlak,make-updoekjes etc dan op zijn als ik het nodig heb.

Mijn spullen gebruiken vind ik niet stiekum,eerder lastig omdat ik dan in alle vroegte naar mijn kleren of make-up moet lopen zoeken.

Ik begrijp uit het verhaal van TO dat zij dat wel als stiekum ervaart en dat dat de reden is haar oudste te verdenken.

@ TO ,En dat je oudste niet meer alles vertelt?Leer ermee leven,dat hoort er nu eenmaal bij als ze 13 zijn en heeft m.i. niks met stiekum gedrag te maken.Eerder met het losmaken van je ouders,waar het in de pubertijd o.a. om draait.
Op een gegeven moment heb ik trouwens wel eens een paar guldens gepikt, de schuld kreeg ik toch al! Kon ik er maar beter wat leuks voor doen ook
quote:lindy schreef op 24 september 2008 @ 13:57:

Ja, ik kan me er ook kwaad om maken. Net als Wyfke werd ik altijd van van alles en nog wat beschuldigd terwijl ik niks had gedaan. Waarom, ik weet het nog niet, want buiten mijn moeders eigen oordeel om stond ik nergens bekend als lastig kind, integendeel juist. Mijn maandverband werd gecontroleerd, want ik zou wel zwanger zijn (nooit sex gehad toen ik nog thuis woonde). Mijn armen moest ik laten zien want ik zou wel aan de heroine zijn. (nooit gebruikt)

Is nooit meer goed gekomen.

.ALLEMACHTIG!!!!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven