Uitgerekend eind mei / begin juni 2016

23-09-2015 17:05 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdU.D. 1e/2e/ 3e kindje Bijzonderheden Rabida33 17 mei 2e kindje (dochter van 20 maanden) hartje zien kloppen bij 6.3

22 okt echo Mijnnickname29 27 mei 2e kindje (dochter van 10 maanden hartje zien kloppen bij 6.0

int vk op 9 okt Nijntje27 28 mei 2e kindje (zoon van 1,5) 7 okt int vk + echo Gurlie-124 Eind mei 1e kindje 28 okt echo gynlivelaughlovee24 Eind mei 1e kindje Nog geen afspraak Melleke158535 1 juni 2e kindje (dochter van 3) Nog geen afspraak Panda14 21 1 juni 16 okt echo gyn schaapjes30 2 juni 2e kindje (dochter van 13 maanden) Nog geen afspraak liefde536 2 juni 4e kindje + 1 bonuskindje Nog geen afspraak kleurig38 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak superstar 927 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak Bliss9124 ong 3 juni 1e kindje 30 okt int vk + echo XkusX28 8 juni 1e kindje Nog geen afspraak nadiaxx 30 8 juni 1e kindje 27 oktoberMiss Sjans21 1e kindje Nog geen afspraak Schaapje199124 12 juni 1e kindje 20 oktober echo

Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik ontdekt zwanger te zijn! We hebben al een dochter van negen maanden. Die kwam er niet zonder slag of stoot dus op tijd begonnen voor de tweede. Als alles goed gaat, ben ik ongeveer 27 mei uitgerekend. Ik wil het nieuws dit keer heel graag zo lang mogelijk voor me houden (liefst tot ik weet wat het geslacht is). Het kost me veel moeite om niets te zeggen, ben nogal een flapuit. Hoop op dit forum anderen tegen te komen die (net) zwanger zijn zodat we er in ieder geval met elkaar over kunnen praten. Ik hoor graag jullie verhaal!

Groetjes
Hoi allemaal, het wordt steeds drukker hier! Hoogste tijd voor een tabel. Willen degenen van jullie die willen worden opgenomen de volgende gegevens doorgeven:

- leeftijd

- hoeveelste kindje het is (en geslacht en leeftijd van andere kindjes)

- verwachte uitgerekende datum

- bijzonderheden zoals afspraak bij vk en echocentrum.

Ik ga er dan morgen / dit weekend aan knutselen. Heb het best druk (helemaal met die last-minute echo) dus ik doe mijn best. Ik wil voorlopig ook alleen op het forum blijven.

MisseD, knap hoe je erin staat. Heb ik veel respect voor. En fijn dat jullie er nu echt voor gaan!

Ik heb het inmiddels aan een collega en twee vriendinnen verteld. We hebben in onze vriendengroep al veel meegemaakt mbt kinderen krijgen (langer dan gepland voor zwanger, miskramen en een vroeggeboorte waarbij de baby na twee weken overleed). Ik merk wel dat dat ons opener heeft gemaakt naar elkaar toe.
Super nickname!

Leeftijd : 35

Tweede kind

Dochter van 3

1 juni

Nog geen afspraak
Hallo dames,

Ik heb zelf 2weken geleden een mk gehad. Was eigenlijk ook in mei uitgerekend.

Ga thuis alsjeblieft niet 100x testen.. Heb je namelijk niks aan!

Ik had een zogenoemd 'windei'. Dat houd in dat het al vroeg tijdens de celdeling mis gaat. Dus nu ongeveer een 6weken geleden dat het al mis ging. Alleen de mk kwam niet vanzelf op gang. Ik dacht deze week van ik zal eens een test doen die moet nu onderhand wel minder positief zijn. (zo dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap ook zeker weet dat ik zwanger ben en niet dat hij positief aangeeft omdat er nog hcg in mijn lichaam zit) Nou niet dus. Een knal positieve test die de hele zwangerschap nog niet zo fel is geweest terwijl ik er ook 4 heb gedaan. Kan je het geld beter ergens anders voor gebruiken. Zwangere dames heel veel succes met jullie zwangerschap dat er gezonde en lieve kindjes in mei/juni mogen komen en voor de andere dames hoop ik dat het snel weer raak is.
Veel nieuwe dames weer, wat gezellig! Welkom allemaal.

@xkusx, ik doe dit keer niet mee met MvM. Heb het vorige zwangerschap wel gedaan maar dat was niet zo'n succes. In die flessen zit namelijk een soort conserveringsmiddel en ik was vorige keer vreselijk misselijk dus die lucht trok ik echt niet. Maar super goed dat mensen meedoen en ik ben ook blij dat ik het in ieder geval één keer gedaan heb..

@klaber, ik zou toch niet zeggen dat je zwanger bent als je nu gaat solliciteren. Wel als je al een stuk verder bent, maar nu nog niet hoor. Meestal houden de werkgevers ook niet zo enorm veel rekening met de werknemers dus zou ik dat lekker ook niet teveel doen. Ik doe het iig niet meer haha.

Mond houden vind ik nog niet zo moeilijk eerlijk gezegd, het komt mij echt niet goed uit om het nu al te vertellen op werk omdat de collega met wie ik het meest samenwerk nagenoeg overspannen is, dus ik vind het heel rot om haar straks te moeten vertellen dat ik zwanger ben en op termijn met verlof ga. Maar goed, ik kan nog wel even wachten met vertellen hopelijk, al ontkom ik er natuurlijk straks niet meer aan Ik moet ook zeggen dat ik het gevoel heb dat ik het al aan veel mensen verteld heb omdat ik het er hier over heb haha. In het echt weten alleen mijn man en één vriendin het.

@kleurig, herkenbaar, ik sta er blijkbaar ook om bekend dat ik altijd wel wat drink. Vorige week borrel met mijn werk, ik wist toen één dag dat ik zwanger was, en kreeg toen al de vraag waarom ik geen alcohol dronk en of ik zwanger was. Trouwens ook nog flink gedronken toen ik achteraf al zwanger was :( maar net als bij jou kwam het bij mij ook zo uit de lucht vallen dat ik er echt nog geen rekening mee hield.

@jayla, wat naar zeg van de test. Volgens mij is het inderdaad zo dat de hcg de eerste weken alleen maar stijgt toch? Dus dan zou de test steeds donkerder moeten worden, ipv lichter.. :( wat een onzekere week ga je nu tegemoet.

@mynickname, goed van de extra echo. Deden ze daar niet moeilijk over? Wel fijn dat je morgenochtend al terecht kan!!

Verder hier geen nieuws.

Voor de tabel:

Leeftijd: 30

Tweede kind

Dochter van aug 2014

2 juni

nog geen afspraak
Voor in het tabel ;

Leeftijd : 28

Uitgerekend ; 08-06-2016

Bijzonderheden : nog geen afspraken staan. Moet de ha nog bellen

@ schaapjes ik snap dat je het dan nu niet wilt doen idd.. Ik ga het denk ik wel proberen. Maar heb dan ook nog nergens ervaring mee.

Ik wil wel op fb meeschrijven maar blijft sowieso ook hier actief! Misschien sommige dagen wat minder dan andere maar dat zal iedereen wel hebben.

Volgens mij is dit zo een leuke clubje! Gezellig!
Amor Vincit Omnia
De afspraak die ik morgen heb staan is bij een particulier bureau, moet dus zelf betalen voor de echo. Heb goede ervaringen met hen tijdens de vorige zwangerschap. Goede apparatuur en de menselijke benadering die ik in het ziekenhuis wel eens miste.

Woensdag komt moeders voor moeders bij mij langs. Ik heb het de vorige keer niet gedaan, dus nu maar wel een bijdrage leveren.
Hoi allemaal,

Na ruim twee jaar proberen hadden we eigenlijk de hoop een beetje opgegeven..

En vandaag dan toch, totaal onverwachts, een positieve test!!

Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven, het lijkt allemaal zo onwerkelijk..

Ik zou graag met jullie me willen praten, mijn gegevens voor in de tabel:

Leeftijd: 24

Uitgerekend: eind mei

Eerste kindje

Nog geen afspraak
Jeej, wat gaaf! Gefeliciteerd!!
Wat gaaf LLL, gefeliciteerd!

Voor de tabel:

Leeftijd: 33

2e kindje, dochter 20 maanden

Uitgerekend: 17 mei?

Echo: 22 oktober

Bijzonderheden: hartje gezien bij vroege echo bij 6.3 weken ivm zwanger direct na vroege miskraam

Ik blijf graag hier schrijven. Misschien dat ik fb over een paar maanden wel een idee vind, maar nu nog niet. (Mag ik zeggen dat ik het best lastig vind dat er zo vaak nieuwe mensen meeschrijven en daarna direct naar Facebook willen vertrekken?)
Gefeliciteerd livelaughlovee!

Voor de tabel:

Leeftijd: 38

1e kindje

Uitgerekend: 3 juni

Echo/vk: ik ga pas bellen bij 6 weken. Heb vorige keer bij 5 wkn en 3 dan een miskraam gehad.

@ Rabida: ik snap dat je het lastig vind dat mensen direct naar Facebook vertrekken. Ik vind Facebook persoonlijk prettiger omdat ik op zo'n forum heel snel het overzicht en de details van alle personen kwijt raak. Met een gezicht en foto's erbij kan ik het beter onthouden, dan leeft het meer denk ik. Op het viva forum ben ik niet geheel nieuw hoor trouwens. Ik denk dat ik al 10 jaar op en af mee schrijf. Alleen inprincipe nooit op de zwangerschapspagina's.
Ik ben het met je eens hoor rabida liever elkaar hier een tijdje leren 'kennen' en dan misschien facebook.

Rustig aan hoor nickname, ik vind het al lang fijn dat je de tabel wil maken!

Mijn gegevens:

27 mei

2e kindje (en dus een miskraam in juli)

Zoon van 1,5

Ong 28 mei uitgerekend

7 okt intake + echo VK
Goedemorgen. Ik meld mij ook aan. Sinds vorige week zaterdag weet ik dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje. Ik ben uitgerekend op 3 juni 2016. Heel erg blij mee!

Ik heb mijn eerste afspraak met de verloskundige staan op 3 november. Dat is dus tussen de 9de en de 10de week. Helaas doen ze het bij onze praktijk ook niet eerder. Dus ik moet nog ruim een maand in spanning afwachten.

Ik merk dat ik het (zonder reden) heel spannend vind. Ik ben best heel bang voor een miskraam, of dat het kindje niet helemaal gezond is oid. Ik kan denk ik niets anders doen dan afwachten......

Veel liefs Felice
Gefeliciteerd Felice!

Volgens mij hebben we een aardig leuk clubje zo.

Wat verschilt het per verloskundige wanneer de eerste echo is! Nickname, jij gaat vandaag dus. Ik wist niet dat je ook naar een particulier echobureau kon. Op een of andere manier dacht ik dat dit alleen kon als pretecho later in de zwangerschap. In elk geval veel succes en laat je weten hoe het was ?

Ik heb het continu koud, koude rillingen. Volgens mij is dat ook wel een zwangerschapskwaal. Heeft iemand hier ook last van? Bij mij vorige zwangerschap had ik het juist altijd eerder warm. Gek hoor om die verschillen te merken. Iemand al aan het weekend begonnen vandaag? Of ook allemaal braaf naar het werk 😉.
Nickname, super goed dat je naar zo'n particuliere praktijk gaat. Ben ik vorige zwangerschap ook twee keer geweest, één keer met 9 weken (omdat ik toen dus bij de gewone echopraktijk echt pas bij 12 weken terecht kon ofzo ) en een keer met 17 weken voor het geslacht. Beide keren super goed bevallen, had idd ook het idee dat ze daar veel aardiger waren dan bij de praktijk (waar ik woon doen ze echo's dus niet bij de verloskundige maar in een apart verloskundig centrum). Het was ook helemaal niet duur, volgens mij 25 euro per echo, en ze keken echt suuuper lang. Bij die met 17 weken keek ze zo lang dat ik het op een gegeven moment wel gezien had haha.
Nieuwe dames, welkom hier!! En proficiat met jullie zwangerschap!

Nickname, spannend vandaag je echo! Hoever ben je vandaag? Stiekem zou ik ook al wel een echo willen hihi, nog twee weekjes....

Melleke, ik heb het ook vaak koud!! Slaap sinds een paar dagen 's nachts met sokken omdat ik zo'n koude voeten heb, oops!!!!

Verder eigenlijk alleen moe, en soms wat gevoelige borsten maar ook niet heel spannend, hoop stiekem dat er wel nog wat kwaaltjes komen, heb ik meer bevestiging 😊
Panda, hoe ver ben jij nu? heb je al een afspraak voor de echo staan?

Ik heb het ook veel kouder dan normaal ja. Weet nog dat ik dat vorige zwangerschap in het begin ook had. Ik geniet er nu nog maar even van want na 30 weken begon bij mij toen de grote hitte haha, nog nooit zo warm gehad als toen haha.
Hier nu 5+2, lekker mini dus 😊 en de 16e de eerste echo in het ziekenhuis. Hoever zijn jullie nu allemaal? 😊
Hier komt het van mij voor de tabel

Ik ben 24 jaar

Eerste kindje

28 oktober eerste echo bij de gyn.

Moet nog een afspraak maken bij verloskundige praktijk.

Uitgerekend eind mei. Weet de precieze datum ik nog niet.

Spannend zeg de echo nickname! Ik vind het ook erg spannend. Maar wel lang wachten nog! Misschien dat ik bij de verloskundige eerder terecht kan😁

Ik heb het ook ontzettend koud! Ben altijd wel een koukleum hoor. Maar als de houtkachel thuis aan staat s avonds dan zit ik ook nog eens onder me dekentje op de bank haha!

Nou melleke ik moet helaas nog werken tot 7 uur vanavond 😥 baal ik altijd van op vrijdag! Maar goed het is niet anders!

Wat jij zegt Panda heb ik ook wel een beetje. Ik ben savonds ook onwijs moe en me borsten voel ik ook de hele dag en me darmen kan ik ook nog wel eens lanst van hebben. Wel blij dat ik (nog) niet misselijk ben. Maar wat meer bevestiging zou fijn zijn. Ookal had ik gister bij MVM een knaltest! 😊
Jayla, hoe gaat het?

De nieuwkomers gefeliciteerd allemaal !!! Hele fijne zwangerschap toegewenst
Kom me even melden, maar vooral om even mijn ei kwijt te kunnen. Ik kan bijna jaloers zijn op de onzekerheid van sommigen of het nog wel goed zit met de zwangerschap. Mijn ergste zwangerschapssymptoom dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook had, steekt namelijk weer de kop op: depressiviteit. Herken dat van 'het normale leven' totaal niet gelukkig. Waarschijnlijk is het nu dus ook voor een groot deel hormonaal. De vorige zwangerschap duurde het 'maar' tot een week of 14/15, dus daar houd ik me maar aan vast. Alleen begon het toen later (rond een week of 8. Zie het nu totaal niet zitten, wil me zo niet voelen en de optie abortus schiet regelmatig door m'n hoofd (om maar van dit gevoel af te zijn). Ik ga het niet doen hoor, maar zit zo in de put. Weet dus wel zeker dat ik zwanger ben...

Mijn dochtertje is echt mijn lichtpuntje, zonnestraaltje, dus gelukkig is zij er. Hopelijk belast ik haar hier onbewust niet mee. Kan verder nergens van genieten, niet van het mooie weer, niet van eten, niet van series kijken op tv. Zou het liefst nu even heel hard gaan huilen, maar zit op m'n werk.
Wat gaat het hard hier zeg! Ik heb het hartstikke druk dus ben niet zo vaak op het forum nu, probeer mezelf ook zoveel mogelijk af te leiden!

Voor de tabel Bliss91, 24, eerste kindje, 30 oktober echo + intake vk

Ik ben nu als het goed is 5 weken zwanger. Misschien 1 dagje korter/langer. Ik mag als ik wil nog bellen voor een vroegere echo, bij 6,5/7 weken maar daar twijfel ik nog over.

Ik heb het idd ook vrij snel koud! Maar ben net zoals meerdere hier sowieso al best wel een koukleum

Verder ook eigenlijk alleen snel moe... en gisteravond had ik eten gemaakt wat ik de vorige keer best lekker vond maar nu vond ik het nergens naar smaken haha.. hele vlakke/bijna geen smaak zat er aan terwijl het precies hetzelfde gemaakt was als vorige keer!

Heb trouwens ook maar weinig eetlust de laatste week.. moet me er soms echt toe zetten om te eten. Verder totaal geen last van misselijkheid ofzo! Maarja misschien komt dat nog..

Oh vervelend Anoukies... nouja jaloers op onzekerheid zou ik niet zijn hoor! Dat is ook killing als je dat hebt. Net als depressiviteit waarschijnlijk.. Hopelijk voel je je gauw beter meid! Fijn dat je zoveel aan je dochtertje hebt nu! En als het nodig is gewoon ff lekker huilen (als je thuis bent), wie weet lucht dat ook op
Jeetje Anoukies, wat ontzettend vervelend! Ik kan met allemaal ongevraagde tips en advies komen (ik studeer natuurgeneeskunde en klassieke homeopathie) maar daar zit je misschien helemaal niet op te wachten. Probeer te kijken naar je vorige zwangerschap, naar die periode vanaf die 15e week. Je weet hoe het ook kan zijn en probeer daar naar uit te kijken. Verder heb ik ook ooit eens een wijze les gehad van een coach. We hebben onszelf aangeleerd om overal labels aan te hangen. Als we ons rot voelen dan is dat "slecht" en als we blij zijn dan is dat "goed". Probeer om dat niet te doen. Je lijf heeft nu even alle energie nodig om een kindje te bouwen, een kindje waarvan je heel veel (gaat) houden. Je lijf heeft blijkbaar niet genoeg energie over om jou een prettig gevoel te geven. Dat is niet goed of slecht, het is er gewoon.... Als jouw positiviteit-jes gaan naar je kindje. Veel sterkte, ik leef met je mee.
Dankjewel allebei.

@kleurig: Mijn vriend kwam toevallig een uurtje geleden met de suggestie om te kijken of we in de homeopathie iets kunnen vinden dat helpt. Dus suggesties zijn welkom hoor! (misschien pb?). Je hebt gelijk met wat je zegt over die labels, ik zie me rot voelen inderdaad als 'slecht'. Dankjewel, heb veel aan je reactie.
Hoi Anoukies, je kan mij mailen op meijuni2016@gmail.com. Dit adres had ik speciaal aangemaakt om een Facebookgroep aan te maken maar er is helaas niet zoveel animo nog.
Hallo allemaal,

Ik loop al weer helemaal achter zie ik wel! Weer een aantal nieuwe gezichten en weer heel wat verhalen. Iedereen welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap!

@ Anoukies, ik denk dat kleurig het heel mooi omschrijft. We moeten van onszelf van alles en hebben een bepaald beeld van hoe het moet zijn. Maar soms is het goed om dat beeld los te laten en gewoon even te balen. Ik weet nog wel dat na mijn miskramen ik het gevoel had dat ik nooit een gezond kind op de wereld zou kunnen zetten. Ik ergerde me toen enorm aan zwangeren die klaagden over hun kwaaltjes en al helemaal aan zwangeren die een wel heel sterke voorkeur hadden voor een geslacht. En dan ben je zelf zwanger en dan is niet alles rozengeur en maneschijn. En dan hoor je jezelf ook klagen over kwaaltjes (durfde dat alleen bij mijn man en beste vriendin te doen). Want ze zijn er nu eenmaal. En nu snap ik wel dat dat natuurlijk iets anders is dan echte depressieve gevoelens, maar in beide gevallen gaat het om het accepteren van een tijdelijke situatie waarvan je hoopte dat je er anders in zou staan.

Dus voor mij een grote stap: ik uit hierna een klacht tegen een ander dan mijn man en beste vriendin: morgen krijg ik eters. Ik heb daarvoor vlees nodig van de slager (dit verkopen ze niet bij onze supermarkt). Omdat ik even zonder auto zit, ga ik straks te voet naar de slager met de kinderwagen. Normaal gesproken super leuk, maar nu is het een tocht waarbij ik steeds mijn best moet doen om niet flauw te vallen, al helemaal nu het zonnetje een beetje schijnt. En ik ga wel, het is goed voor mijn dochter om buiten te komen, goed voor mijn conditie om te wandelen en ik heb dat vlees nodig. Maar ik baal gigantisch van het flauwval gevoel en angst. Zo, dat wat betreft de klacht. (goh, je kunt wel merken dat ik dit keer achter de pc zit ipv op mijn mobiel, deze post wordt al veel langer dan normaal).

Ik zit achter de pc vanwege die tabel. Er is blijkbaar een code voor nodig. Ik kom er zelf niet helemaal uit, mijn man is nogal handig die gaat me er later mee helpen.

Oh ja, ook nog jubelnieuws....ik heb vanochtend dus zo'n particuliere echo gehad. Dat is bij een normaal echocentrum / verloskundigenpraktijk met goed opgeleid personeel en goede apparatuur. DIt is hun manier om meer geld te verdienen. En guess what... we hebben een hartje zien kloppen! Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger dus het was twijfelachtig ofdat we hem zouden zien, maar hij was duidelijk te zien. Het hartje klopt nu nog wat langzaam, maar dat is normaal. Het moet als een dieseltje op gang komen. Daarnaast een mooie ronde dooier met voldoende ruimte en vocht. Ik besef me dat we er nog niet zijn, er kan nog val alles mis gaan, maar met mijn twee miskramen heeft het hartje nooit geklopt dus voor ons is dit een groot moment. Het leeft!

Oh ja, die echoscopiste zei dat je beter niet op een forum kunt zitten, daar wordt je alleen maar banger van dat er iets mis gaat haha. Denk dat ze een punt heeft, maar ik vind het zo gezellig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven