Hartelijk (?) welkom 3

02-10-2015 09:53 538 berichten
Hier discussiëren we verder over de vluchtelingencrisis.

Of de vluchtelingen hartelijk welkom zijn, daarover verschillen de meningen. En we zijn het zelfs niet eens over wie nu een echte vluchteling is, of wat veilige landen zijn. En de media nemen ons allemaal in de maling met hun gekleurde meningen en plaatjes.

Hier is in ieder geval iedereen welkom om mee te praten.

Deel 2 Hartelijk welkom
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 11:01:

[...]

Ze zitten daar al 4 jaar, die omstandigheden zijn niet anders dan de jaren ervoor.

Mijn voorstel is: Investeer de miljarden in de opvang daar.

Alleen Duitsland trekt tussen de 6- 8 miljard uit, daar kan je wel een verwarming van in een tent zetten, overigens zullen die er wel inzitten.

Ik plaats 'm nog even voor jou Gijs, als het misschien aan je aandacht is ontsnapt.

http://politiek.tpo.nl/20 ... ren-niet-thuis-in-europa/
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 02 oktober 2015 @ 12:55:

Interessant:

http://politiek.tpo.nl/20 ... ren-niet-thuis-in-europa/Misschien dat een dergelijk artikel van een hoogleraar aan de Radbouduniversiteit wel serieus wordt genomen.
quote:evelynsalt schreef op 02 oktober 2015 @ 11:59:

[...]

Ik zit dat ook serieus te overwegen ja. Hoe ik dat uiteindelijk vorm ga geven weet ik nog niet......

Als je niet tot de groep rare nederlanders wil horen die alleen maar klagen doe er dan wat aan.

Gewoon aankloppen bij zon centrum of bellen met vluchtelingenwerk
quote:Eindeloos schreef op 02 oktober 2015 @ 12:55:

Interessant:

http://politiek.tpo.nl/20 ... ren-niet-thuis-in-europa/Hmmm wordt hier vast weer geprobeerd om als stemmingmakerij weggezet te worden.
quote:merano schreef op 02 oktober 2015 @ 13:05:

[...]

Daar was ik al bang voor, dat je dat had ontdekt.

Het is een digitale propaganda oorlog waarin ook ik mijn digitale steentje bijdraag.

Vooral plaatjes doen het goed, dingen zijn niet zoals ze zijn maar zoals ze LIJKEN

Uiteraard moeten de FEITEN wel kloppen.

Mijn zus is ook knuffelaar en die heeft met van FB gegooid maar goed dat had omgedraaid ook kunnen gebeuren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:evelynsalt schreef op 02 oktober 2015 @ 11:50:

Vooralsnog behoren we tot 1 van de rijkste landen van de wereld en komen de vluchtelingen voornamelijk uit Syrië, hebben ze al een barre reis doorstaan in de hoop hier een beter bestaan te kunnen vinden, Kom je al uit een horrorgebied, wij geven ze het gevoel dat ze hier niet welkom zijn (en dan druk ik het nog zacht uit) en vinden we ze ook nog ondankbaar....noem me naëf maar ik vind ons Nederlanders echt raar volk en dit is zo'n moment waarop ik me echt schaam voor mijn Nederlanderschap.Hooguit 50 % komt uit Syrië, de anderen zijn daar niet van afkomstig.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 02 oktober 2015 @ 13:17:

[...]

Hooguit 50 % komt uit Syrië, de anderen zijn daar niet van afkomstig.En 1/3 geeft een valse identiteit op.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 13:13:

[...]

Het is een digitale propaganda oorlog waarin ook ik mijn digitale steentje bijdraag.

Vooral plaatjes doen het goed, dingen zijn niet zoals ze zijn maar zoals ze LIJKEN

Uiteraard moeten de FEITEN wel kloppen.

Mijn zus is ook knuffelaar en die heeft met van FB gegooid maar goed dat had omgedraaid ook kunnen gebeuren.

Kijk dat heb ik nou weer gedaan. Ik knikker de knuffelaars bij mij ook er af.

Je moet altijd zorgen dat je een slag voor blijft Gijs
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 13:18:

[...]

En 1/3 geeft een valse identiteit op.Juist.
quote:bungaa schreef op 02 oktober 2015 @ 13:12:

[...]

Hmmm wordt hier vast weer geprobeerd om als stemmingmakerij weggezet te worden.

Dat mag ik toch niet hopen Bungaa, ik vind het normale, gezonde, klare taal.

Niks mis mee.

Er wordt geen onvertogen woord gebruikt.
GroenLinks demonstreert zwijgend tegen komst Wilders naar Almere":

(Door: Joost Niemöller)

De Gutmensch gaat nooit het debat aan. De Gutmensch stelt slechts minzaam zijn of haar stelligheden en herhaalt die in een semireligieus ritueel. Door het prevelen van de eigen ‘waarheid’ gaat het op den duur vanzelf klinken als een waarheid. Zolang de tegengeluiden maar buiten beeld blijven.

Neem nu deze Joske Galiart van de GroenLinks-fractie in Almere. Ze gaat komende zaterdag een ‘stil protest’ organiseren tegen de komst van Wilders. Ze krijgt bij de lokale radio Almere alle kans om haar protest te verwoorden. Maar ze komt niet verder dan haar mantra: ‘We willen duidelijk maken dat vluchtelingen welkom zijn.’

Hier het hele artikel

http://joostniemoller.nl/ ... omst-wilders-naar-almere/
http://www.vluchtelingenw ... r-en-krijgen-alles-gratis

Ik vind ¤ 162,00 per week 2 volwassen en 2 kinderen best veel geld. En ja ik weet ze moet daar alles voor doen maar dan nog. Ik ken gezinnen die het met minder moeten doen. Kinderbijslag gaat in veel gezinnen tegenwoordig op aan hoge woonlasten en zorgkosten of onvoorziene uitgaven ipv aan kleding voor de kinderen.
Ik ben het persoonlijk wel eens met de post van Ikbenanoniem van 07:46. Het is een zeer lastige kwestie.

Mocht er hier in NL ooit de pleuris uitbreken zou ik hem ook smeren als/zodra ik het zou kunnen. En dan maar hopen dat je opgevangen kunt worden. Een onbemande drone of een al dan niet vuile bom op mijn dak, nee dank je. En als je dan al ruim 4 jaar in een kamp zit zonder perspectieven (al dan niet voor je koters) zou ik ook gaan wandelen, en als het nodig is om mijn gezin en mezelf veilig te stellen ook een heel eind.

Is de rust weder gekeerd zou ik trouwens als de sodemieter weer terug naar huis gaan, maar soit, dat is makkelijk praten.

Overigens heb ik een tijd lang een buitenlandse dame Nederlandse privé les gegeven. Ze kwam uit de Balkan en was in principe een economische vluchtelinge. Maar haar verhalen waren schrijnend en zal ik nooit vergeten. (Heb beeldmateriaal gezien, het was zeker geen zielig verhaaltje)
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!
quote:Eindeloos schreef op 02 oktober 2015 @ 13:23:

[...]

Dat mag ik toch niet hopen Bungaa, ik vind het normale, gezonde, klare taal.

Niks mis mee.

Er wordt geen onvertogen woord gebruikt.Ik hoop het ook niet. Ook voor mij duidelijk en oprecht wat deze hoogleraar schrijft.
quote:MarianneDavids schreef op 02 oktober 2015 @ 11:54:

[...]

Daar kun je van alles aan doen, vrijwilligerswerk in een AZC, vluchtelingen in huis nemen, taallessen geven.Voel jij je wel helemaal lekker?
quote:dianavankrimpen schreef op 02 oktober 2015 @ 13:32:

http://www.vluchtelingenw ... r-en-krijgen-alles-gratis

Ik vind ¤ 162,00 per week 2 volwassen en 2 kinderen best veel geld. En ja ik weet ze moet daar alles voor doen maar dan nog. Ik ken gezinnen die het met minder moeten doen. Kinderbijslag gaat in veel gezinnen tegenwoordig op aan hoge woonlasten en zorgkosten of onvoorziene uitgaven ipv aan kleding voor de kinderen.Ik wil niet misgunnend overkomen maar dat is veel meer dan wat wij per week hebben te besteden aan eten kleding en persoonlijke uitgaven.
quote:bungaa schreef op 02 oktober 2015 @ 13:42:

[...]

Ik wil niet misgunnend overkomen maar dat is veel meer dan wat wij per week hebben te besteden aan eten kleding en persoonlijke uitgaven.

Ik ken ook niet veel gezinnen die dit elke week kunnen spenderen.

En die hebben toch echt wel een redelijk salaris, maar met alle vaste lasten eraf blijft dit niet over.
quote:Eindeloos schreef op 02 oktober 2015 @ 13:44:

[...]

Ik ken ook niet veel gezinnen die dit elke week kunnen spenderen.

En die hebben toch echt wel een redelijk salaris, maar met alle vaste lasten eraf blijft dit niet over.Ik ken ze wel. Hoor er zelf trouwens niet bij. En toch gun ik de vluchtelingen een veilige haven waar mogelijk. Linkse rakker? Nope, totaal niet.
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!
quote:Eindeloos schreef op 02 oktober 2015 @ 13:19:

[...]

Kijk dat heb ik nou weer gedaan. Ik knikker de knuffelaars bij mij ook er af.

Je moet altijd zorgen dat je een slag voor blijft Gijs Nadat je er een paar eerst compleet verrot hebt gescholden. Zet dat er voor de volledigheid dan ook even bij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik gun vluchtelingen ook een veilige haven.

Maar waarom dat hier moet zijn?

De (echte) vluchtelingen willen hier eigenlijk helemaal niet zijn. Al helemaal niet heel hun verdere leven.

Zodra het kan willen ze terug. Dus beter vind ik om dat te stimuleren.
Haha, een verhaal dat stelt dat iemand geografisch ergens "thuishoort" op basis van zijn geloofsovertuiging, kan niet door een wijs man geschreven zijn, als is hij nog zovaak hoogleraar geweest.

Ik heb hem even opgezocht. Het is een m.i. christenfundamentalist op geitenwollensokken.

* Plaatje. Zie je Gijs, ik leer snel .

Dit zegt hij ook:

Er is echter Kwaad in de wereld en een kleine groep mensen vertegenwoordigt dit kwaad. Daarom moeten de landen elkaar helpen om met behulp van een vredeskorps het kwaad een halt toe te roepen en de landen op te bouwen. Mijn voorstel is om zo snel mogelijk een vreemdelingenlegioen te vormen met de honderdduizenden immigranten. Na een degelijke training zal dit leger de vrede in het Midden-Oosten herstellen en in Afrika het recht, daarna wordt dit leger een vredeskorps dat die landen zal opbouwen.

Europa moet op die manier met de landen van het Midden-Oosten en Afrika samenwerken. Een krachtig Europa, uitgebreid met Rusland en Israël, kan hiervoor haar verantwoordelijkheid opnemen.

Het belangrijkste tekort is wellicht het ontbreken van charismatische leiders die het volk inspireren.

Hoe de mensen omgaan met de Joden in hun midden, bepaalt hoe menselijk zij zijn. Wie Joden vervolgt of haat, vertegenwoordigt het absolute Kwaad. Wie Joden met respect behandelt, krijgt er enorm veel voor terug, zie bijvoorbeeld hun fenomenale bijdrage aan wetenschap en cultuur. Moesten de buurlanden samenwerken met Israël en een groot Israël vormen ( link ), dan zou het Midden-Oosten een ongekende bloeiperiode intreden. Dit wordt helaas verhinderd door kwaadwilligen.

De kansen voor Europa om een hogere fase in haar beschaving te bereiken, worden verkeken als de EU de fundamenten van Europa blijft ondermijnen. De belangrijkste oorzaak hiervan is dat de joods-christelijke bronnen van onze beschaving niet worden erkend. Een krachtig Europa zal er zorg voor dragen dat in de islamitische landen en in zwart Afrika vrede, welvaart en welzijn een kans krijgen.

Wie nog een uurtje over heeft en zich wil vermaken: Zijn boek verkoopt kennelijk niet, maar de man heeft een site:

http://www.ministrando.org/boek_europa_een_spirituele/
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:bungaa schreef op 02 oktober 2015 @ 13:57:

Ik gun vluchtelingen ook een veilige haven.

Maar waarom dat hier moet zijn?

De (echte) vluchtelingen willen hier eigenlijk helemaal niet zijn. Al helemaal niet heel hun verdere leven.

Zodra het kan willen ze terug. Dus beter vind ik om dat te stimuleren.

Opvang in de eigen regio, in het artikel kon je lezen hoe veel geld er voor uitgegeven kan worden.

Lijkt mij het àllerbeste voor deze mensen.
quote:merano schreef op 02 oktober 2015 @ 13:59:

Haha, een verhaal dat stelt dat iemand geografisch ergens "thuishoort" op basis van zijn geloofsovertuiging, kan niet door een wijs man geschreven zijn, als is hij nog zovaak hoogleraar geweest.

Ik heb hem even opgezocht. Het is een m.i. christenfundamentalist op geitenwollensokken.

[afbeelding]

* Plaatje. Zie je Gijs, ik leer snel .

Dit zegt hij ook:

Er is echter Kwaad in de wereld en een kleine groep mensen vertegenwoordigt dit kwaad. Daarom moeten de landen elkaar helpen om met behulp van een vredeskorps het kwaad een halt toe te roepen en de landen op te bouwen. Mijn voorstel is om zo snel mogelijk een vreemdelingenlegioen te vormen met de honderdduizenden immigranten. Na een degelijke training zal dit leger de vrede in het Midden-Oosten herstellen en in Afrika het recht, daarna wordt dit leger een vredeskorps dat die landen zal opbouwen.

Europa moet op die manier met de landen van het Midden-Oosten en Afrika samenwerken. Een krachtig Europa, uitgebreid met Rusland en Israël, kan hiervoor haar verantwoordelijkheid opnemen.

Het belangrijkste tekort is wellicht het ontbreken van charismatische leiders die het volk inspireren.

Hoe de mensen omgaan met de Joden in hun midden, bepaalt hoe menselijk zij zijn. Wie Joden vervolgt of haat, vertegenwoordigt het absolute Kwaad. Wie Joden met respect behandelt, krijgt er enorm veel voor terug, zie bijvoorbeeld hun fenomenale bijdrage aan wetenschap en cultuur. Moesten de buurlanden samenwerken met Israël en een groot Israël vormen ( link ), dan zou het Midden-Oosten een ongekende bloeiperiode intreden. Dit wordt helaas verhinderd door kwaadwilligen.

De kansen voor Europa om een hogere fase in haar beschaving te bereiken, worden verkeken als de EU de fundamenten van Europa blijft ondermijnen. De belangrijkste oorzaak hiervan is dat de joods-christelijke bronnen van onze beschaving niet worden erkend. Een krachtig Europa zal er zorg voor dragen dat in de islamitische landen en in zwart Afrika vrede, welvaart en welzijn een kans krijgen.

Wie nog een uurtje over heeft en zich wil vermaken: Zijn boek verkoopt kennelijk niet, maar de man heeft een site:

http://www.ministrando.org/boek_europa_ ... ituele/Mag ik even passen
Ik denk zomaar dat christenen en Joden in geval van een oorlog of ramp niet vluchten naar een islamitisch land, waarom gebeurt het omgekeerde dan wel?
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 02 oktober 2015 @ 14:08:

Ik denk zomaar dat christenen en Joden in geval van een oorlog of ramp niet vluchten naar een islamitisch land, waarom gebeurt het omgekeerde dan wel?[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-10-2015 22:55
Reden: Discriminerend
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven