Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
vrijdag 2 oktober 2015 om 20:18
Goed nieuws voor de zonhaters: het gemiddelde aantal zonuren van 1600 is al overschreden, nu 1620! En dat is voor het hele jaar.. Al zullen we natuurlijk geen drie zonloze maanden krijgen
Even weerstatistieken.nl bezocht en we staan weer op nummer 5, waarvan weet je vast wel. In september daalde dit tot 10, maar we hebben weer zonnige dagen achter onze rug gehad en er komen vast nog een aantal aan
Even weerstatistieken.nl bezocht en we staan weer op nummer 5, waarvan weet je vast wel. In september daalde dit tot 10, maar we hebben weer zonnige dagen achter onze rug gehad en er komen vast nog een aantal aan
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
vrijdag 2 oktober 2015 om 23:08
Nou, dit is toch ook heerlijk? Al snap ik wel dat mensen herfst willen, al gok ik niet dat het nog veel 20+ gaat worden. En nu eens kijken of die voorspelde horrorwinter uitkomt Misschien heel erg gevaarlijk, maar een Elfstedentocht lijkt me echt fantastisch om nog eens een keer mee te maken. De kans dat we nog één krijgen is volgens mij niet groot.
Zijn er hier ook zonhaters? Dan baal je wel de laatste tijd. Zon, zon en nog eens zon. Stralend zonnige dagen, afgewisseld met zwaar bewolkte dagen, maar elke zonnestraal telt mee.. maar aub, ga niet overbodig zeuren als het even niet bewolkt is, ikzelf zie daar het leuke niet van in. En kom dan niet met smoesjes van ''ventileren'', dat is toch echt wat anders
Zijn er hier ook zonhaters? Dan baal je wel de laatste tijd. Zon, zon en nog eens zon. Stralend zonnige dagen, afgewisseld met zwaar bewolkte dagen, maar elke zonnestraal telt mee.. maar aub, ga niet overbodig zeuren als het even niet bewolkt is, ikzelf zie daar het leuke niet van in. En kom dan niet met smoesjes van ''ventileren'', dat is toch echt wat anders
The difference between what you are and who you want to be is what you do.
zaterdag 3 oktober 2015 om 08:11
Weeral een horror winter? Ik ben nog steeds aan het wachten op de horror winter die ze 2/3 jaar geleden voorspelden ...
Ik ben geen zonhater maar ik vind elke dag zon gewoon saai weer (ja ik snap dat mensen grijs weer saai vinden) ... ik heb liever wat afwisseling eens een regendag, een winderige dag, een zonnige dag, afwisselende zon/wolken dat vind ik veel boeiender
Ik ben geen zonhater maar ik vind elke dag zon gewoon saai weer (ja ik snap dat mensen grijs weer saai vinden) ... ik heb liever wat afwisseling eens een regendag, een winderige dag, een zonnige dag, afwisselende zon/wolken dat vind ik veel boeiender

zaterdag 3 oktober 2015 om 14:48
Op sommige momenten heb ik wel een hekel aan de zon. Als die bijvoorbeeld invloed heeft op de temperatuur. Dat het met bewolking lekker fris en aangenaam is maar zodra de zon schijnt het opeens een stuk warmer is. Dan mag die zon wat mij betreft wel wegblijven. Het punt is ook dat de zon de laatste tijd iedere dag al schijnt. Er mogen van mij ook wel eens een of meerdere bewolkte dagen tussen zitten. Niet steeds alleen maar zon, of iedere dag wel iets van zon.
Momenten waarop ik de zon dan weer wel mooi vind is als hij niet zo fel schijnt, bijvoorbeeld als hij op of onder gaat. Dat hij zo'n oranje gloed geeft. Ja, ik vind fel zonlicht gewoon echt niet mooi.
Verder heb ik niets te klagen over de temperaturen, maar ze mogen nu wel een beetje zakken naar een realistische waarde die bij oktober hoort.
Momenten waarop ik de zon dan weer wel mooi vind is als hij niet zo fel schijnt, bijvoorbeeld als hij op of onder gaat. Dat hij zo'n oranje gloed geeft. Ja, ik vind fel zonlicht gewoon echt niet mooi.
Verder heb ik niets te klagen over de temperaturen, maar ze mogen nu wel een beetje zakken naar een realistische waarde die bij oktober hoort.

zaterdag 3 oktober 2015 om 15:00
zaterdag 3 oktober 2015 om 16:26
quote:Kerstvrouw schreef op 03 oktober 2015 @ 15:00:
Kijk, dit moeten we hebben:
http://www.msn.com/nl-nl/ ... weer/ar-AAf3S5p?li=AA5a7a
Voor dinsdag spreken ze voor hier van bewolkt, kans op buien en temperaturen van 22/23 graden dat zwoel aanvoelt al is dit maar voor 1 dagje bah laat maar zijn!
Kerstvrouw dat artikel klinkt als muziek in de oren het zou heel fijn zijn als dit uitkomt maar ik ben voorzichtig eerst zien en dan geloven!
Kijk, dit moeten we hebben:
http://www.msn.com/nl-nl/ ... weer/ar-AAf3S5p?li=AA5a7a
Voor dinsdag spreken ze voor hier van bewolkt, kans op buien en temperaturen van 22/23 graden dat zwoel aanvoelt al is dit maar voor 1 dagje bah laat maar zijn!
Kerstvrouw dat artikel klinkt als muziek in de oren het zou heel fijn zijn als dit uitkomt maar ik ben voorzichtig eerst zien en dan geloven!

maandag 5 oktober 2015 om 13:06
Het is nu best te doen buiten, niet zo warm
Nu is wel het nadeel dat het net te warm is voor mijn thermoleggings en warme truien. Ik draag nu nog minder dikke truien met een spijkerbroek eronder. Vreselijk zitten die altijd, maar ja, die passen wel overal bij. Spijkerbroeken voelen zo koud aan op de benen. Hebben jullie daar ook last van?

woensdag 7 oktober 2015 om 11:32
Kom hier speciaal even vertellen dat ik zo blij ben
Toen ik vanochtend met de hond ging wandelen was het nog helemaal donker, fris en rustig - zo'n heerlijke manier van wakker worden!
En 's avonds lekker de gordijnen dicht, open haard aan, kopje thee - mevrouw Van Dale is tevree!
Toen ik vanochtend met de hond ging wandelen was het nog helemaal donker, fris en rustig - zo'n heerlijke manier van wakker worden!
En 's avonds lekker de gordijnen dicht, open haard aan, kopje thee - mevrouw Van Dale is tevree!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

woensdag 7 oktober 2015 om 17:23
Ik las het ook op msn, eindelijk! Tijd voor de warme deken, de warme chocomel, evt een lekkere taart, wierook etc... mijn vriend wilde afgelopen weekend al chocoladeletters kopen want hij was bang dat ze anders op zouden zijn. Ik zei: "Wacht nog maar een paar weken, het is nu veel te warm buiten!"
En nu komt de kou, jes jes jes! En dat mag een blijver worden ook!
En nu komt de kou, jes jes jes! En dat mag een blijver worden ook!

woensdag 7 oktober 2015 om 21:00
quote:kimmeke1983 schreef op 07 oktober 2015 @ 16:19:
Herfstweer! En de volgende dagen word het steeds frisser
Inderdaad. De nachttemperaturen komen dicht bij nul. Mijn verwarming is al ettelijke weken niet meer aan geweest!
Vanaf zondag gaat het vriezen (matige/lichte vorst) in Jakoetsk, de ijsstad in Rusland. Een paar weken geleden was het dicht bij de 30 graden. Nu gaat het vriezen daar, en daarna worden de Russen geconfronteerd met een flinke kou. -50 graden is daar niet ongewoon tijdens de winter!
Herfstweer! En de volgende dagen word het steeds frisser
Inderdaad. De nachttemperaturen komen dicht bij nul. Mijn verwarming is al ettelijke weken niet meer aan geweest!
Vanaf zondag gaat het vriezen (matige/lichte vorst) in Jakoetsk, de ijsstad in Rusland. Een paar weken geleden was het dicht bij de 30 graden. Nu gaat het vriezen daar, en daarna worden de Russen geconfronteerd met een flinke kou. -50 graden is daar niet ongewoon tijdens de winter!
World of Warcraft: Legion