Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Als ik om 7:15 weg ga naar mijn werk, is het nog bijna donker. Ik moet de fietsverlichting aan doen. Als ik thuiskom van het werk is het nog licht, maar tegen 19:00 uur is het al schemerachtig.
World of Warcraft: Legion
Als we naar "realistische waarden" kijken, past de temperatuur zich goed aan aan de herfst, de laatste twee maanden. Ook al moeten we al bijna weer de winterjas uit de kast halen
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Het weer word de komende tijd heerlijk ik kijk er naar uit!

Moesten de weerkaarten in de winter er zo uitziet zoals ze vanaf zondag zijn: Een sterk hogedrukgebied gaat zich namelijk ontwikkelen boven Scandinavië. In de meteorologie noemen ze dat transportkoude en dit zou in de winter garant staan voor vrieslucht ook in onze omgeving
Heb ik ook gelezen ja, met de luchtstroming waar we te maken mee krijgen volgende week zouden we in januari al kunnen schaatsen! Iets wat we twee jaar niet echt konden doen, natuurlijk...
Ja hoor, de zon schijnt weer sinds TIJDEN () en mensen zitten weer opeens te schreeuwen, en dan heb ik nog niet over die drukke kindertjes gehad.. Oja, en natuurlijk ook van die mensen die "opeens" gras gaan maaien, de halve dag lang. Hoezo zou je dan dat soort dingen niet doen als het bewolkt is? Moest dit even kwijt, verder vind ik het bijna uitzonderlijk dat we nu al zo snel de herfst induiken qua weer. Van de 25 graden zijn we verlost en ik weet bijna zeker dat 20 graden niet meer voor gaat komen, de komende vier maanden. Even een paar maandjes geen overdreven gedoe, ook wel rustgevend.
Mijn woning houdt blijkbaar de warmte zeer goed vast, lijkt het. Buiten is het een stuk kouder, maar 's nachts is het ongeveer 20 graden in de woonkamer, en overdag ongeveer 22. En dat is al tijden zo, waardoor de verwarming uitblijft. Ik raak de thermostaatknop ook niet aan.
World of Warcraft: Legion
Hier hadden ze voor namiddag zon voorspeld maar daar is niets van in huis gekomen! Dus de hele dag grijs en kil
Mooi weertje vandaag, zeer mooi. Temperatuur ok, mist en bewolking tot laat in de middag.... geweldig! Ik was al aan het genieten van de mooie oranje kleurende bladeren en de lekkere kou. In de herfst is de wereld een paradijs.
Oh, hier het hele weekend zon

De gevoelstemperatuur is nu -1 hier, mijn humeur kan niet meer stuk! En dan straks lekker in de kou fietsen!
The difference between what you are and who you want to be is what you do.
Wat heerlijk hè?

Mijn humeur kan ook niet meer stuk. Van het weekend had vriend het koud, dus deuren dicht en kachel aan. Brrr, daar ben ik eigenlijk nog helemaal niet aan toe. Nu weer alleen thuis (werk vanuit huis) en ik zit lekker in een T-shirtje te werken, met de kachel uit en de tuindeuren open. Ik geniet!
Oké het is eigenlijk te fris voor de tijd van het jaar maar hè het kan mijn echt niet schelen puur genieten dit heerlijk weer
Jij kunt wel héél goed tegen warmte Annechina! Een T-shirtje... ik ben geneigd om een winterjas aan te doen

Ik zit helemaal in mijn nopjes, wetende dat de winter waarschijnlijk nóg kouder gaat worden voor drie maanden lang. Of dat hopen we.
The difference between what you are and who you want to be is what you do.
Ja, zo krijg je wel vertrouwen in een strenge horrorwinter. Maar rustig aan, het kan ook wel een hele zachte winter worden. Al vind ik dit toch wel héél bijzonder, vorig jaar was het nu nog 17 graden... en zelfs 17/22 graden op 1 november.. zouden we dan ook bijna van de 15 graden verlost zijn?!

Vandaag niet boven de 8 en morgen 7/8! Yes!
quote:Trancefreak27062002 schreef op 12 oktober 2015 @ 16:24:

Jij kunt wel héél goed tegen warmte Annechina! Een T-shirtje... ik ben geneigd om een winterjas aan te doen

Ik zit helemaal in mijn nopjes, wetende dat de winter waarschijnlijk nóg kouder gaat worden voor drie maanden lang. Of dat hopen we.

Tegen kou zul je bedoelen.

Ja, ik kan goed tegen kou. Vriendlief heeft soms een hemd, T-shirt, overhemd en daaroverheen nog een sweater aan. Terwijl ik dan nog gewoon in een T-shirtje loop. Hij is dan altijd verbaasd dat ik toch nog warm aanvoel.

Helaas staat daar wel tegenover dat ik slecht tegen warmte kan. Ik had er graag wat meer tussenin gezeten.
Ooooh Trancefreak, -1, geweldig! Wat een feest!

http://www.msn.com/nl-nl/ ... n-echte-winter/ar-AAfksOv

Laat dit ALSJEBLIEFT uitkomen!

Lekker frisjes nu al dagen, zalig! Ik begin al steeds meer naar de kerstshows te verlangen! Daarstraks al met mijn vriend een kerstwinkel bezocht. Ja, het begint alweer te kriebelen, morgen eten we waarschijnlijk boerenkool, jummie!
Vandaag grijs en kil amper 7 graden. Ik moet toegeven dat ik het vandaag sinds heel lang het buiten fris had en binnen de verwarming lichtjes heb opgezet maar goed het is toch zeer gezellig en heerlijk herfstweer
Volgens mij gaan we hooguit de laatste twee weken nog 15 graden krijgen, als de temperatuur dan toch weer gaat stijgen! Met deze temperaturen wordt het nodig tijd om boerenkool in te slaan (met rookworst en eventueel spekjes natuurlijk).

Morgen nog kouder!
9 graden hier en amper 4 graden in het zuiden en héél veel zon! Het lijkt bijna wel winter!
Hmmm boerenkool vindt ik heerlijk! Maar ik heb het wel koud hahaha maar de buiten sport is wel lekkerder in kou
Heeeeeeeerlijk weer vandaag! Lekker getuinierd in de kou en de bewolking. De kou mag wel blijven!
Uhm tegenwoordig zoveel artikels in de media dat er een koude winter komt hoe meer artikels er komen hoe meer ik denk dat het niets van gaat komen dus daarom: Geen speculaties meer/winterliefhebbers hoop geven en gewoon afwachten wat er komt
Precies. Ik geloof het ook pas als ik het zie. (en voel natuurlijk!)
Hier heb ik een artikel van een eerlijke weerman:

Strenge winter? Leuk om te lezen misschien, maar verder complete onzin.

Dit artikel had ik eigenlijk reeds tijdens de hittegolf van begin juli kunnen schrijven, want toen reeds kon ik er zeker van zijn dat er ergens in oktober wel weer een verhaal opduikt waaruit moet blijken dat we een strenge winter krijgen. Net zoals ik nu al weet dat ik dit artikel hier over ongeveer een jaartje weer kan kopiëren.

En ze doen inderdaad weer allemaal lekker mee, onze betere kwaliteitskranten... Lieve mensen: laat jullie alsjeblieft niets wijsmaken.

Volgens de ene profeet valt een strenge winter af te leiden uit de activiteit van de zon, volgens de andere aan het gedrag van de vos. Of aan het tijdstip waarop ganzen en zwanen in onze streken neerstrijken. Of aan het aantal molshopen. Of aan de paringsdrang van de scheefgebekte blauwe watervlinder.... als het maar een strenge winter oplevert!

Dat het aantal noten of andere boomvruchten niets te zeggen heeft over het weer dat nog moet komen weet inmiddels iedereen wel... toch? Of dat er geen enkel verband bestaat tussen het moment van de eerste nachtvorst, en de winter die daarop volgt.

Daarnaast worden zeestromingen en straalstromen door sommige 'journalisten' zelfs heel erg klunzig door elkaar geklutst om aan het eind van het stukje proza opnieuw te concluderen dat er ons een strenge winter wacht. Zelfs al zouden er signalen te ontdekken zijn die zouden kunnen wijzen op een verhoogde kans voor een geblokkeerd stromingspatroon, dan nog kan zo'n blokkade tot een langdurig anti-winterse setting leiden... met uiteindelijk misschien zelfs een record-warme winter tot gevolg.

Leuke stukjes tekst om te lezen en bij weg te dromen misschien, maar van dermate onzinnige waarde dat het eigenlijk nooit of te nooit als nieuwsfeit zou mogen worden opgevoerd in de media...

Die geschreven media hebben echter door dat dit is wat hun klanten willen blijven lezen, want na onophoudelijk 25 jaar hetzelfde verhaal te brengen blijven hun lezers er nog steeds mee weglopen: 'het wordt een strenge winter zeggen ze'. (Ooit zal het wel eens prijs zijn)

Om dan in april te concluderen 'dat ze er weer eens naast zaten, die weermannen'... terwijl ze wel alweer snakken naar de artikeltjes waarin een hete zomer wordt voorspeld. Op basis van de grootte van de eieren van de pimpelmees, of de kleur van de kam van de haan bij de buren. Of de eetwoede van de kleine zilverreiger, gekoppeld aan het aantal rode zonsondergangen. Als het maar voldoende ver gezocht is om het aannemelijk te laten klinken.

Ja, ik trek het in het belachelijke, omdat het gewoonweg belachelijk is. Aantoonbaar. Als zoiets in een krant verschijnt kan je je terecht vragen stellen bij de zin of onzin van al de rest wat er gepubliceerd wordt.

Er bestaat wetenschappelijk aantoonbaar geen enkele manier om tot een enigszins betrouwbare seizoensverwachting te komen voor het stukje planeet waarop wij leven. We kunnen alleen maar afwachten, en eind maart terugblikken op wat is geweest.

Waarom ik het me aantrek? Omdat het volgens mij eigenlijk een vorm van oplichterij is. Het zet een bepaalde bevolkingsgroep aan tot het nemen van nutteloze voorzorgen (kosten!), en het drijft de prijzen van bepaalde producten of voorzieningen steeds weer de hoogte in. Eigenlijk alleen maar omdat men er zelf aan wil verdienen middels een populair artikel... (of adverteerders te plezieren). Dat het nog verder gaat dan dit weiger ik te geloven.
Da's de media, oplichterij.
Om 12u was het hier 3,5 graden! Al 2 dagen op rij en mogelijk staat ons morgen opnieuw een datumrecord te wachten een koude record nog wel het is eens wat anders (eigenlijk niet te geloven) Maar het betekent niets voor de aankomende winter het toont alleen maar aan dat het nog kan, ook in een gemiddeld opwarmend klimaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven