Gezondheid alle pijlers

Lekkende borst

02-10-2015 20:35 28 berichten
9 Maanden geleden ben ik bevallen en ik heb nooit borstvoeding gegeven. Maar toch heb ik 9 maanden na mijn bevalling nog steeds een lekkende ( nouja zeg maar stromende) borst. Het is er ook maar 1. Ik ben hiermee al naar de huisarts geweest maar die zegt dat het vanzelf overgaat. Dat is dus nog steeds niet gebeurd en ik vind het wel erg vervelend worden. Heeft iemand dit ook gehad en hoelang duurde het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben je bij de huisarts geweest? Negen maanden na je bevalling vind ik toch wel erg lang.
Geen ervaring, maar saliethee schijnt goed te helpen.

Oh, ik lees nu pas goed: 9 MAANDEN.

Misschien even terug naar de huisarts?

Succes
Ik ben met 4 maanden na de bevalling naar de huisarts geweest, met 6 maanden en met 8 maanden. En elke keer wordt er gezegd dat het vanzelf over gaat. Het is misschien ook een beetje een luxe probleem van mij hoor, maar dat op sommige momenten de melk eruit spuit vind ik erg vervelend.
Ik geef mijn baby van negen maanden nog borstvoeding, maar dat begint nu wel terug te lopen en spuit er nooit meer uit. Misschien aan een lactatiekundige vragen als je van de huisarts geen goed antwoord krijgt?
Caro_22 dat heb ik al een keer geprobeerd maar toen ik belde kreeg ik al gelijk de opmerking " maar waarom geef je dan geen borstvoeding? Veel beter voor je kind, probeer hem eens aan te leggen etc" . Het is bij mij ook echt maar 1 borst en na de kraamweek is het alleen maar erger geworden. Waren het eerst druppels is het nu op sommige momenten echt heel erg veel.
Heb je saliethee geprobeerd? Dat werkt productieremmend.
Irritant trouwens, van die lavtatielundige.
Nee dat heb ik nooit geprobeerd, dat zal ik morgen eens gaan halen!
Wat doe je als je borst lekt? Probeer je hem dan te 'legen'? Dat zou het in stand kunnen houden.

Ik zou wel serieus genomen willen worden, want als de borst niet gestimuleerd wordt zou er echt niets uit moeten stromen. Denkt de huisarts misschien dat je je aanstelt, dat het om een paar druppels gaat? Heeft hij gezien hoe veel het is?
Het ligt eraan waar ik op een " lek moment" ben, ben ik buiten dan doe ik niets maar sta ik onder de douche dan knijp ik hem wel uit ja. De huisarts heeft idd zelf nooit gezien hoeveel het eigenlijk is. Als het gebeurd is het echt een doorweekte beha gelijk..
Melk er uit masseren stimuleert juist. Kun je beter niet meer doen. Op zich is het vrij normaal dat de melkproductie nog lang door gaat.

Lees anders eens op borstvoeding.com. Daar staat ook hoe je kunt afbouwen. (Moet je wel een beetje door het borstvoedingshalleluja heen lezen, alleen)

https://www.borstvoeding. ... /afbouwen/tips.html#maand

Aan het verhaal over kolven en afbouwen heb je natuurlijk niks, maar om te laten zien dat het normaal is dat het best lang kan duren.
Dank je wel ik ga daar nu eens een kijkje nemen!
Misschien kun je het eens filmen met je mobiel ofzo, voor de huisarts? Verder geen tips helaas.
Als het lukt, kun je het beste proberen te voorkomen dat de melk er uit komt. Bijvoorbeeld niet onder de douche er uit masseren en zoveel mogelijk een bh dragen. Wat er uit komt, wordt namelijk ook weer aangemaakt.

Hou er ook rekening mee dat de productie, hoe laag ook, na negen maanden wat stabieler is. Je zult dus minder makkelijk 'afbouwen'.

Komt het er ook uit als je een bh draagt?
Ja ook als ik een beha aan heb ook ja. Heb zelf gemerkt dat het afhangt van de stemming waarin ik ben. Is mijn zoon aan het huilen en ben ik erg opgejaagd en voel me gestressed dan gebeurd het. Als ik gewoon rustig ben dan helemaal niet.
Vraag eens lactatieremmers aan de huisarts.. Met 2 pilletjes ben je er binnen 2 dagen vanaf.
Oh, wat lastig zeg. Lijkt me echt balen. Na negen maanden wil je toch wel eens van al die zwangerschaps-naweeën af

Helaas geen tips meer, behalve misschien een andere lactatiekundige proberen? Eentje die wat minder star en belerend is, haha.

Succes.
Lactatieremmers (= medicijnen) via de huisarts.
Lactatie remmers zouden geweldig zijn, maar hoe kom ik eraan? De huisarts weigert iets voor e schrijven..
Slaat nergens op dat ha niets voorschrijft. Zijn niet schadelijk. Ik heb ze gebruikt nadat ik na het stoppen met geven van bv maar niet van mijn productie eaf kwam en daardoor weer stuwing kreeg, weken geprobeerd het weg te masseren e.d. niets hielp. Ging ermee naar de h.a. en binnen 2 min stond ik buiten met een receptje en binnen 2 dagen was ik er helemaal van af! Door maar 2 pilletjes. Kan zijn dat de h.a. niet op de hoogte is hiervan? Ik zou duidelijk vragen om lactatieremmers, volgens mij zou hij geen reden moeten hebben om te weigeren. Succes
Pas op dat je niet een borst-ontsteking oploopt, doordat er een (of meerdere) melk-kanaaltjes verstopt raken. Dat is heel pijnlijk. Misschien toch eens bij een andere huisarts polsen?
Ik heb mijzelf bij de huisarts in mijn oude woonplaats nooit " afgemeld" . Ik zou daar morgen eens heen kunnen bellen om ernaar te vragen. Mijn eigen huisarts weet er zeker wel vanaf want mijn tante heeft ze ook gekregen een aantal jaar geleden ( na een stil geboorte dat dan weer wel). Hij vind gewoon dat mijn lichaam het zelf op moet lossen.

Ook heb ik geen stuwing of pijn alleen als de melk eraan komt voel ik een speldenprikje maar dat is na een fractie van een seconde ook weer voorbij.
In de handleiding voor huisartsen staat dat ze lactatieremmers kunnen voorschrijven. Dus dan zeker je eigen huisarts passeren; zeg op en bel een ander.
Gewoon retour huisarts gaan. 9 Maanden is niet normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven