Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2015 @ 17:13:

[...]

Maar willen ze wel in Marokko blijven? Per slot van rekening is dat nog steeds een derdewereldland.

Weet ik niet, ging om de vraag of er mogelijkheden zijn in de regio.

Ja dus.

Als je het goed opzet zijn ze er veilig, je kan er onderwijs regelen etc.

Met die Duitse 6 miljard kan je in de regio 10 x zoveel doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:tonkje schreef op 03 oktober 2015 @ 17:12:

[...]

Vooral dat laatste: een paar mensen misdragen zich, en er wordt gedaan alsof alle vluchtelingen niet deugen. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er minder leuke figuren tussen zitten, vluchtelingen zijn net mensen ten slotte, en de omstandigheden zijn niet erg fijn. Lange, vermoeiende reis gehad, met z'n allen hutje mutje in een opvangcentrum, tja, dan gebeurt er weleens wat minder leuks.

Niet om net goed te praten, maar wat verwachten sommigen Nederlanders dan? Dat alle vluchtelingen engeltjes zijn die overal ja en amen op zeggen?Engeltjes bestaan niet maar een beetje waardering voor de mensen die zich inspannen om voor een veilige opvang, een bed, kleding en een fatsoenlijke maaltijd te zorgen zou wel aardig zijn.
verba volant, scripta manent.
quote:Star schreef op 03 oktober 2015 @ 17:12:

[...]

Dat zal een uitzondering zijn, die niet durft te stoppen.Omdat?
*
anoniem_193625 wijzigde dit bericht op 03-10-2015 17:24
Reden: Niet handig
% gewijzigd
quote:lisaviva schreef op 03 oktober 2015 @ 17:20:

Poef *******

Hier ben ik het helemaal mee eensMisschien niet zo handig dat iedereen deze man nu op kan zoeken?
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2015 @ 17:15:

[...]

Weet je dat zeker? De vrijwilligster in Berlijn in dat artikel gaat er zo ongeveer aan onderdoor en voelt zich in de steek gelaten door de autoriteiten.

Precies en dat is de ellende met frau Merkel

Geen beleid.

Tijdens de problemen rond Oekraïne was ze het schoothondje van Poetin, in de Griekenelandcrisis blonk ze uit in afwezigheid en liet het werk over aan Wolfgang Schäuble en de eerste de beste keer dat ze haar weer zonder begeleiding voor de televisie laten slaat ze zulke onzin uit dat Duitsland een grote bende is.

Het beste zou zijn als ze via de zijuitgang het politieke toneel verlaat en zich bezig gaat houden met zaken waar ze weinig schade aan kan richten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

[...]

Vooral dat laatste: een paar mensen misdragen zich, en er wordt gedaan alsof alle vluchtelingen niet deugen. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er minder leuke figuren tussen zitten, vluchtelingen zijn net mensen ten slotte, en de omstandigheden zijn niet erg fijn. Lange, vermoeiende reis gehad, met z'n allen hutje mutje in een opvangcentrum, tja, dan gebeurt er weleens wat minder leuks.

Niet om net goed te praten, maar wat verwachten sommigen Nederlanders dan? Dat alle vluchtelingen engeltjes zijn die overal ja en amen op zeggen?

Je zou toch op zijn minst begrip mogen verwachten voor het feit dat er zoveel mensen tegelijk binnen komen dat we qua noodopvang moeten roeien met de riemen die we hebben. En dat dat in houdt dat je inderdaad in een tentenkamp, een sporthal of een oude gevangenis terecht kunt komen. Is dat een tegenvaller? Vast wel, maar het is er schoon, droog, warm, veilig en je krijgt er eten en medische zorg.

Waarom moet al het begrip van ons uit komen?
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 17:21:

[...]

Misschien niet zo handig dat iedereen deze man nu op kan zoeken?Heb het net weggehaald, kun jij mss mijn quote verwijderen?
quote:lisaviva schreef op 03 oktober 2015 @ 17:25:

[...]

Heb het net weggehaald, kun jij mss mijn quote verwijderen?Doe ik..

[...]

Niet om net goed te praten, maar wat verwachten sommigen Nederlanders dan? Dat alle vluchtelingen engeltjes zijn die overal ja en amen op zeggen?Geen idee of het al vermeld is...

'Asielzoekers Almere randden vrouwelijke tiener aan'

Zo zijn er wel meer van dit soort 'incidenten'/minder leuke dingen. Fijn hoor. Dat gun je zo'n vrouw toch ook niet? Of ze nu Nederlandse is of niet.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
quote:Chocokitty schreef op 03 oktober 2015 @ 17:28:

[...]

Geen idee of het al vermeld is...

Zo zijn er wel meer van dit soort 'incidenten'/minder leuke dingen. Fijn hoor. Dat gun je zo'n vrouw toch ook niet? Of ze nu Nederlandse is of niet.Ja oud nieuws en door sommigen al afgedaan als onzin,niet waar,gelogen en nooit gebeurd.
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2015 @ 17:24:

[...]

Je zou toch op zijn minst begrip mogen verwachten voor het feit dat er zoveel mensen tegelijk binnen komen dat we qua noodopvang moeten roeien met de riemen die we hebben. En dat dat in houdt dat je inderdaad in een tentenkamp, een sporthal of een oude gevangenis terecht kunt komen. Is dat een tegenvaller? Vast wel, maar het is er schoon, droog, warm, veilig en je krijgt er eten en medische zorg.

Waarom moet al het begrip van ons uit komen?

Om wat ik net al zeg. Vluchtelingen zijn net mensen en er zitten dus ook vervelende types tussen.

Het begrip daarvoor hoeft van mij niet verder te gaan dan domweg begrijpen dat vluchtelingen zich ook kunnen misdragen. Geen begrip voor het wangedrag zelf. Dat moet gewoon bestraft en aangepakt worden. Dus desnoods een noodtoestand en het leger inroepen wanneer de vrijwilligers het niet meer aankunnen. En er niet je ogen voor sluiten zoals in Duitsland lijkt te gebeuren, wat ik in een andere bijdrage in dit topic las.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2015 @ 17:02:

[...]

Lees dat artikel eens wat gepost werd over Berlijn.

Dat lezende kan ik alleen maar concluderen dat Duitsland de regie kwijt is en dat Merkel een enorme ontwrichtende chaos heeft gecreërd, waar heel veel mensen, waaronder echte vluchtelingen, de dupe van zijn.Dat besef ik! Helaas zijn dat de consequenties. De ontwrichtende chaos was er al. Die is nu deels verplaatst. Dat zo'n toestroom niet vrolijk fluitend zou verlopen, was van tevoren duidelijk, maar geen reden om te besluiten niks te doen.
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 17:30:

[...]

Ja oud nieuws en door sommigen al afgedaan als onzin,niet waar,gelogen en nooit gebeurd.Ok, ga het topic eens doorlezen voor ik weer wat post. Wat een onzin dat het meteen onzin is.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.

[...]

Zo zijn er wel meer van dit soort 'incidenten'/minder leuke dingen. Fijn hoor. Dat gun je zo'n vrouw toch ook niet? Of ze nu Nederlandse is of niet.Natuurlijk gun ik dat niemand!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2015 @ 17:15:

[...]

Weet je dat zeker? De vrijwilligster in Berlijn in dat artikel gaat er zo ongeveer aan onderdoor en voelt zich in de steek gelaten door de autoriteiten.

Liubi vertelde een paar dagen geleden dat een Duitse vriendin wil stoppen met het vrijwilligerswerk in een noodopvangcentrum, maar dat er geen vrijwilligers meer te krijgen zijn omdat het zo'n chaos is en de vrijwilligers worden lastig gevallen (ik meen het betasten van vrouwen, bespuugd worden, met eten bekogeld worden, money money toegesist krijgen en een hoop agressie).

Er staan ook tig posts van mensen die die ervaring helemaal niet hebben. Zullen we die ook honderd keer weer aanhalen?

Dit heeft toch geen zin zo.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 oktober 2015 @ 17:33:

[...]

Er staan ook tig posts van mensen die die ervaring helemaal niet hebben. Zullen we die ook honderd keer weer aanhalen?

Dit heeft toch geen zin zo.dat artikel is van vandaag. is geen oud nieuws.

http://www.volkskrant.nl/ ... llkommenskultur~a4155036/

wat vind jij er dan van als je zo'n artikel leest?

oprechte vraag.

[...]

Zo zijn er wel meer van dit soort 'incidenten'/minder leuke dingen. Fijn hoor. Dat gun je zo'n vrouw toch ook niet? Of ze nu Nederlandse is of niet.Dit wil niemand maar dan ook niemand.
quote:tonkje schreef op 03 oktober 2015 @ 17:33:

[...]

Natuurlijk gun ik dat niemand!

Gelukkig. Je post ontkent de problemen niet, maar de verwoording erin is me net iets te vergevingsgezind naar de 'rotte appels'.

Maar ik zou eerst gaan lezen, zei ik.
quote:yette schreef op 03 oktober 2015 @ 17:31:

[...]

Dat besef ik! Helaas zijn dat de consequenties. De ontwrichtende chaos was er al. Die is nu deels verplaatst. Dat zo'n toestroom niet vrolijk fluitend zou verlopen, was van tevoren duidelijk, maar geen reden om te besluiten niks te doen.

ik denk dat door de mensen door te laten reizen op deze ongecontroleerde wijze

naar het geweldig gastvrije Duitsland, de hopeloze situatie zich niet verplaatst maar zich verspreidt...
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 17:30:

[...]

Ja oud nieuws en door sommigen al afgedaan als onzin,niet waar,gelogen en nooit gebeurd.Niet waar dat dat nieuws zo is afgedaan. Waarom verzin je zoiets?
Wel of geen goed idee?

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... vesten-in-kantoorcomplex/

Woningzoekenden samen met asielzoekers huisvesten in kantoorcomplex.
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2015 @ 17:43:

Wel of geen goed idee?

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... vesten-in-kantoorcomplex/

Woningzoekenden samen met asielzoekers huisvesten in kantoorcomplex.Gebeurt al maar dan in oud azc's waar studenten in wonen. Dir studenten hadden er wel zin in zag ik op tv.
http://www.faz.net/aktuel ... icht-machen-13837053.html

Opnamestop voor asielzoekers. Frankfurter Allgemeine.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 oktober 2015 @ 17:43:

[...]

Niet waar dat dat nieuws zo is afgedaan. Waarom verzin je zoiets?Er heeft letterlijk iemand geschreven (was jij dat niet?) dat het niet waar was.!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven