Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:yette schreef op 03 oktober 2015 @ 17:31:

[...]

Dat zo'n toestroom niet vrolijk fluitend zou verlopen, was van tevoren duidelijk, .

Dat het zo uit de hand zou lopen kon je ook voorspellen.

Het is in Duitsland 5 voor 12

Uit het Reformatorisch Dagblad

http://www.refdag.nl/nieu ... em_in_azc_s_niet_1_943469
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2015 @ 17:43:

Wel of geen goed idee?

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... vesten-in-kantoorcomplex/

Woningzoekenden samen met asielzoekers huisvesten in kantoorcomplex.

ja goed idee.

en eindelijk erkent men dus dat de druk wel er wel degelijk was.

Met het kabinetsbesluit dat Blok gisteren nam, komt er in potentie woonruimte beschikbaar voor duizenden vluchtelingen. Dat moet ervoor zorgen dat de druk op de sociale huurmarkt niet verder toeneemt. Het kabinet vreest namelijk dat de wachttijden voor een sociale huurwoning toeneemt als vluchtelingen toestemming krijgen om te blijven.
Sommige mensen kiezen een héél andere route:

http://www.lefigaro.fr/in ... par-le-cercle-polaire.php
verba volant, scripta manent.
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 17:49:

[...]

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... powjtp.png[/IMG]

http://www.refdag.nl/nieu ... em_in_azc_s_niet_1_943469En de vele kwartjes blijven maar zweven en zweven en zweven.
Er wordt gepraat over het heden. Lees hoe het waarschijnlijk is in Nederland in de toekomst. Deze belasting kunnen de werkende niet meer dragen...

http://www.elsevier.nl/Ne ... 623W/?masterpageid=188707
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 17:49:

[...]

[afbeelding]

http://www.refdag.nl/nieu ... em_in_azc_s_niet_1_943469

Er zijn vóór- en tegenargumenten waar het gescheiden opvang betreft, het is niet bevorderlijk voor de integratie maar als anderen hun leven niet zeker zijn, wat staat dan vóórop?

Integreren in een volstrekt andere samenleving is sowieso niet in een paar weken mogelijk, ook niet in een jaar, dus ik zie niet waarom moslims, christenen en homo's niet gescheiden kunnen worden opgevangen, uiteraard na een gedegen screening om te voorkomen dat er infiltranten tussen zitten.
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2015 @ 17:24:

[...]

Je zou toch op zijn minst begrip mogen verwachten voor het feit dat er zoveel mensen tegelijk binnen komen dat we qua noodopvang moeten roeien met de riemen die we hebben. En dat dat in houdt dat je inderdaad in een tentenkamp, een sporthal of een oude gevangenis terecht kunt komen. Is dat een tegenvaller? Vast wel, maar het is er schoon, droog, warm, veilig en je krijgt er eten en medische zorg.

Waarom moet al het begrip van ons uit komen?

Wederzijds begrip werkt nog altijd het beste.

Heb jij nooit eens ergens over geklaagd omdat je er even doorheen zat?
En nog meer ellende. Kan zo nog wel even doorgaan. Ik weet nu even niet waar ik nog enigszins ergens een positief bericht kan lezen over dit probleem....

http://www.elsevier.nl/Bu ... -in-Duitse-azcs-2696316W/
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
quote:tonkje schreef op 03 oktober 2015 @ 17:30:

[...]

Om wat ik net al zeg. Vluchtelingen zijn net mensen en er zitten dus ook vervelende types tussen.

Het begrip daarvoor hoeft van mij niet verder te gaan dan domweg begrijpen dat vluchtelingen zich ook kunnen misdragen. Geen begrip voor het wangedrag zelf. Dat moet gewoon bestraft en aangepakt worden. Dus desnoods een noodtoestand en het leger inroepen wanneer de vrijwilligers het niet meer aankunnen. En er niet je ogen voor sluiten zoals in Duitsland lijkt te gebeuren, wat ik in een andere bijdrage in dit topic las.Dit dus.
Nederlanders staan erom bekend dat ze gastvrij zijn en begrip hebben voor anderen, dat begon al bij de eerste gastarbeiders, een woord dat niet meer mag worden gebezigd. Gastvrijheid en begrip zijn echter niet van elastiek, er komt een moment dat de rek eruit gaat. Dan knapt dat elastiekje.
quote:Chocokitty schreef op 03 oktober 2015 @ 17:28:

[...]

Geen idee of het al vermeld is...

'Asielzoekers Almere randden vrouwelijke tiener aan'

Zo zijn er wel meer van dit soort 'incidenten'/minder leuke dingen. Fijn hoor. Dat gun je zo'n vrouw toch ook niet? Of ze nu Nederlandse is of niet.Maar je wilt iemand die klaagt over bijvoorbeeld het eten, toch niet gelijkstellen aan een aanrander? Het een is een misdrijf, het ander is gewoon wat het is: klagen.
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 17:58:

[...]

Wederzijds begrip werkt nog altijd het beste.

Heb jij nooit eens ergens over geklaagd omdat je er even doorheen zat?Als je niet meer gewend bent dan een onverwachte regenbui, dan is het moeilijk voor te stellen wat mensen ervaren in een oorlogsgebied. Als je daar dan ook nog eens die reis bij optelt, wordt het helemaal onvoorstelbaar. Ik denk zomaar dat het zo ver boven de pet gaat, dat er daarom maar wat geroepen wordt.
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2015 @ 18:01:

Nederlanders staan erom bekend dat ze gastvrij zijn en begrip hebben voor anderen, dat begon al bij de eerste gastarbeiders, een woord dat niet meer mag worden gebezigd. Gastvrijheid en begrip zijn echter niet van elastiek, er komt een moment dat de rek eruit gaat. Dan knapt dat elastiekje.Ja, ik kan me de rellen in de Afrikaanderwijk nog goed herinneren.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 oktober 2015 @ 17:33:

[...]

Er staan ook tig posts van mensen die die ervaring helemaal niet hebben. Zullen we die ook honderd keer weer aanhalen?

Dit heeft toch geen zin zo.Ik denk ook dat je de situatie in Duitsland niet kunt vergelijken met hier. Niet alleen is de politiek daar anders, maar er schijnen daar ook veel Albanezen binnen te komen en dat schijnen nu juist de grootste Amokmakers te zijn. (Ik zeg 'schijnen", want ik heb het ergens gelezen maar ik weet niet meer waar. Geen bronvermelding dus.)
quote:Bailey01 schreef op 03 oktober 2015 @ 17:59:

En nog meer ellende. Kan zo nog wel even doorgaan. Ik weet nu even niet waar ik nog enigszins ergens een positief bericht kan lezen over dit probleem....

http://www.elsevier.nl/Bu ... -in-Duitse-azcs-2696316W/

ik had er eentje gevonden:

2 Syrische broers die gevlucht zijn naar Brazillie

ik vond dit bericht toch wel heel positief! Geen gezeur over religie en ze zien er al goed geïntegreerd uit.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 oktober 2015 @ 17:33:

[...]

Er staan ook tig posts van mensen die die ervaring helemaal niet hebben. Zullen we die ook honderd keer weer aanhalen?

Dit heeft toch geen zin zo.

Dat artikel uit de Volkkrant is nieuw. En ik reageer op een reactie van Star. Mijn goed recht, me dunkt.

Er worden vele minder zinvolle postings geplaatst. Dat je je beter moet verzekeren tegen tandartskosten bijvoorbeeld.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 oktober 2015 @ 17:43:

[...]

Niet waar dat dat nieuws zo is afgedaan. Waarom verzin je zoiets?Ik had in het andere topic ook gelezen dat dit nieuws ontkracht was. Of dat waar is weet ik natuurlijk niet. Maar iemand schreef dat.
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 18:02:

[...]

Maar je wilt iemand die klaagt over bijvoorbeeld het eten, toch niet gelijkstellen aan een aanrander? Het een is een misdrijf, het ander is gewoon wat het is: klagen.

Klagen over het eten omdat het niet smaakt zoals bij moeder thuis?

Het zal echt niet bedorven zijn of niet halal, daar wordt sowieso rekening mee gehouden. Je kunt het in een AZC waar mensen van ik weet niet hoeveel nationaliteiten zitten (het zijn echt niet alleen mensen uit Syrië) niet iedereen naar de zin maken. Als de één rijst wil, de ander couscous of bulgur, de volgende alleen schapenvlees en geen kip of rundvlees, de daarop volgende vegetarisch wil eten maar toevallig net die paddenstoelen niet lust, heb je een keuken nodig zo groot als een half voetbalveld en een brigade waar Robert Kranenborg nog niet eens van durft te dromen.
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 18:04:

[...]

Ja, ik kan me de rellen in de Afrikaanderwijk nog goed herinneren.Dat waren dan ook de enige rellen en dat die plaatsvonden in de Afrikaanderwijk zegt al iets.
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 18:05:

[...]

Ik denk ook dat je de situatie in Duitsland niet kunt vergelijken met hier. Niet alleen is de politiek daar anders, maar er schijnen daar ook veel Albanezen binnen te komen en dat schijnen nu juist de grootste Amokmakers te zijn. (Ik zeg 'schijnen", want ik heb het ergens gelezen maar ik weet niet meer waar. Geen bronvermelding dus.)

In Duitsland begint het ook te rommelen

Zeer radicale voorstellen door de minister van Binnenlandse zaken

Ik heb het al eerder voorspeld, Duitsland gaat hard richting nieuwe verkiezingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dubbel en quotefoutje.
@vruchtgebruik,

Ben je nu hier alleen om te rellen en om het verschil tussen voor- en tegenstanders lekker duidelijk te houden.

Ik ben namelijk oprecht benieuwd wat jij dan van het artikel in de Volkskrant vind.

je negeert mijn vraag? of heb je hem niet voorbij zien komen?
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2015 @ 18:10:

[...]

Dat waren dan ook de enige rellen en dat die plaatsvonden in de Afrikaanderwijk zegt al iets.Een doodgewone volkswijk met doodgewone mensen, waar niets mis mee was, maar uiteraard niet goed genoeg voor jou. Excuse me.
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2015 @ 18:09:

[...]

Klagen over het eten omdat het niet smaakt zoals bij moeder thuis?

Het zal echt niet bedorven zijn of niet halal, daar wordt sowieso rekening mee gehouden. Je kunt het in een AZC waar mensen van ik weet niet hoeveel nationaliteiten zitten (het zijn echt niet alleen mensen uit Syrië) niet iedereen naar de zin maken. Als de één rijst wil, de ander couscous of bulgur, de volgende alleen schapenvlees en geen kip of rundvlees, de daarop volgende vegetarisch wil eten maar toevallig net die paddenstoelen niet lust, heb je een keuken nodig zo groot als een half voetbalveld en een brigade waar Robert Kranenborg nog niet eens van durft te dromen.Ik snap dat het niet kan. Maar ik snap ook dat mensen wel eens klagen terwijl er misschien strikt genomen niets te klagen valt, en dat daar allerlei verschillende oorzaken voor kunnen zijn.
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2015 @ 18:08:

[...]

Dat artikel uit de Volkkrant is nieuw. En ik reageer op een reactie van Star. Mijn goed recht, me dunkt.

Er worden vele minder zinvolle postings geplaatst. Dat je je beter moet verzekeren tegen tandartskosten bijvoorbeeld.

Dat is heel relevant hoor als je met iemand of een groep in gevecht bent.

O wacht, ik zou gaan lezen. Laat ik me maar uitloggen voor de zekerheid.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven