Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
We moeten ze dus én opvangen én de vinger rechtop in de kont houden? Alsof het allemaal al niet genoeg kost.

Ik kan heel slecht tegen ondankbaarheid.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:merano schreef op 04 oktober 2015 @ 10:18:

[...]

Een goede vergelijking zou voor een aantal van deze mensen zijn: een verblijf van een paar weken in een sauna of op een naaktcamping.

Mensen die vanuit hun geloofsovertuiging en de zeden en gewoonten in het land waar ze vandaan komen hun hoofddoek niet eens af mogen doen als er vreemden bij zijn, moeten zich in zo'n sporthal ongeveer zo exposed voelen als een preutse Nederlander op het naaktstrand.Inderdaad een goede vergelijking.
quote:gewiekst schreef op 04 oktober 2015 @ 10:32:

We moeten ze dus én opvangen én de vinger rechtop in de kont houden? Alsof het allemaal al niet genoeg kost.

Ik kan heel slecht tegen ondankbaarheid.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-10-2015 11:31
Reden: Ongepast
% gewijzigd
quote:Jeweethetniet schreef op 04 oktober 2015 @ 10:34:

[...]

Ik kan slecht tegen domheid, maar dat bestaat nu eenmaal ook in de wereld waarin we leven.Tja, daar heb jij vast buitengewoon veel mee te maken. Lijkt me lastig voor je.
quote:gewiekst schreef op 04 oktober 2015 @ 10:32:

Ik kan heel slecht tegen ondankbaarheid.Maar waarom is de ondankbaarheid van die 20 weglopers belangrijker dan de dankbaarheid van de 150 die bleven?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Jeweethetniet schreef op 04 oktober 2015 @ 10:33:

[...]

Inderdaad een goede vergelijking.

Maar goed,waar moeten deze mensen dan opgevangen worden volgens jou?

Er is simpelweg geen plaats voor zoveel mensen.
quote:rosemetijs schreef op 04 oktober 2015 @ 10:03:

[...]

Precies er is hier niet eens fatsoenlijk plek voor ze maar welkom welkom welkom hoor..

De volgorde is wat verkeerd om: eerst een boel mensen en dan allerijl niet al te fijne plekken opzetten.

Maar ik heb begrepen dat mensen nooit lang in dergelijke opvang met erg veel mensen en erg weinig privacy zitten en snel doorgaan naar wat betere opvang. Met vaak nog steeds erg veel mensen, maar wel meer privacy. Nu nog wat meer te doen voor ze, want de verveling is ook een flink probleem geloof ik. Kunnen sommigen niet aan het werk gezet worden in de opvang zelf? Dan hoeft er ook niet meer zo naarstig gezocht te worden naar vrijwilligers.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-10-2015 12:03
Reden: Op de man spelen
% gewijzigd
quote:Gatti schreef op 04 oktober 2015 @ 10:37:

[...]

Maar waarom is de ondankbaarheid van die 20 weglopers belangrijker dan de dankbaarheid van de 150 die bleven?Omdat die 20 weglopers niet aangepakt worden. Deze mensen zouden direct teruggestuurd moeten worden. Maar nee, we verzinnen zelfs excuses voor deze mensen. Dat gaat me echt veel te ver.
quote:gewiekst schreef op 04 oktober 2015 @ 10:36:

[...]

Tja, daar heb jij vast buitengewoon veel mee te maken. Lijkt me lastig voor je.Op de man spelen is verboden, dus ik staf je even.
quote:Gatti schreef op 04 oktober 2015 @ 10:37:

[...]

Maar waarom is de ondankbaarheid van die 20 weglopers belangrijker dan de dankbaarheid van de 150 die bleven?De ondankbaarheid, vechtpartijen e.d. worden allemaal erg uitvergroot. Om te rechtvaardigen dat deze migranten hier niet welkom zijn?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Jeweethetniet schreef op 04 oktober 2015 @ 10:40:

[...]m

Op de man spelen is verboden, dus ik staf je even.Dat is flauw.
quote:rosemetijs schreef op 04 oktober 2015 @ 10:38:

[...]

Er is simpelweg geen plaats voor zoveel mensen.Die plaatsen worden wel gecreëerd hoor. De pinpas van de Nederlandse belastingbetaler is ongelimiteerd.
quote:Jeweethetniet schreef op 04 oktober 2015 @ 10:40:

[...]

Op de man spelen is verboden, dus ik staf je even.Dat is bijzonder aangezien je zelf begint met insinueren dat ik dom ben.
quote:rosemetijs schreef op 04 oktober 2015 @ 10:03:

[...]

Precies er is hier niet eens fatsoenlijk plek voor ze maar welkom welkom welkom hoor..Want als we in Nederland èrgens niks aan kunnen doen dan is het de situatie in ons eigen land.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-10-2015 11:14
% gewijzigd
quote:rosemetijs schreef op 04 oktober 2015 @ 10:38:

[...]

Er is simpelweg geen plaats voor zoveel mensen.Er zijn zat betere oplossingen denkbaar en daarvoor is plek zat. Vakantieparken, bungalowtenten, hotels, leegstaande panden, enz. Het kost alleen wel geld en dat wil men niet investeren.
quote:merano schreef op 04 oktober 2015 @ 10:18:

[...]

Een goede vergelijking zou voor een aantal van deze mensen zijn: een verblijf van een paar weken in een sauna of op een naaktcamping.

Mensen die vanuit hun geloofsovertuiging en de zeden en gewoonten in het land waar ze vandaan komen hun hoofddoek niet eens af mogen doen als er vreemden bij zijn, moeten zich in zo'n sporthal ongeveer zo exposed voelen als een preutse Nederlander op het naaktstrand.Geen goede vergelijking,......

De dame in het volgende filmpje heeft geen hoofddoek. Sterker nog, ze is best trendy met haar roze lange nagels, spijkerbroek en blauw geverfde haren! Dus alles behalve een moslimvrouw zoals wij verwachten.

En ze wil een ander onderkomen. Eéntje die niet naar hout stinkt....sorry, mij breekt nu de klomp.

En dat het koud is in Nederland....jee, dan moet je een maandje wachten.

Wat is er mis met een kamer welke naar hout stinkt, alles beter dan schimmel, zweetvoeten of putlucht.

http://www.omroepgelderla ... -Geen-deur-helemaal-niets
[...]

Allemaal?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-10-2015 11:22
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
quote:Wageningen1985 schreef op 04 oktober 2015 @ 10:43:

[...]

Ik heb je gestaft wegens discriminatie.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-10-2015 11:14
% gewijzigd
quote:Jeweethetniet schreef op 04 oktober 2015 @ 10:44:

[...]

Er zijn zat betere oplossingen denkbaar en daarvoor is plek zat. Vakantieparken, bungalowtenten, hotels, leegstaande panden, enz. Het kost alleen wel geld en dat wil men niet investeren.Ach nee, er worden honderden miljoenen uitgetrokken, maar geld willen ze niet investeren. Tuurlijk joh.
Natuurlijk is dat geen feit. Wat een onzin.

ja, ze zullen allemaal geld kosten.

Ja, ik denk inderdaad dat ze bijna allemaal getraumatiseerd zullen zijn.

Nee, ze brengen niet allemaal haat mee.
quote:Jeweethetniet schreef op 04 oktober 2015 @ 10:46:

[...]

Ik heb je gestaft wegens discriminatie.Ga vooral je goddelijke gang iedereen staffen die het niet met je eens is top!
quote:Jeweethetniet schreef op 04 oktober 2015 @ 10:44:

[...]

Er zijn zat betere oplossingen denkbaar en daarvoor is plek zat. Vakantieparken, bungalowtenten, hotels, leegstaande panden, enz. Het kost alleen wel geld en dat wil men niet investeren.

Plek zat,tuurlijk ook nog voor de hele stroom die als het zo doorgaat in 2016 nog binnenstroomt?

Waar zijn leegstaande hotels dan want dat zou dan een oplossing kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven