Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:hollebollegijs schreef op 04 oktober 2015 @ 13:21:

@ Eindeloos & Pientje

Er wordt vanuit een westerse arrogantie zo degenererend gedaan over opvang in de regio.

En dan "roep toetert" frau Merkel o, sorry dokter Merkel "Kom allemaal naar hier"

Om dan vervolgens deze opvang te verzorgen

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... wd6xqe.jpg[/IMG]

[[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... vr1vqh.jpg[/IMG]

Krijg je een tent of container alleen heb je er dan 4000 km voor moeten lopen (of trein / bus)

Maar als ze klagen moeten ze terug.

Volgens jouw medestanders dan.
quote:quiaquia schreef op 04 oktober 2015 @ 13:30:

[...]

Maar als ze klagen moeten ze terug.

Volgens jouw medestanders dan.

Als ze over traag internet klagen wel maar ook ik snap dat opvang "onder de brug" geen ideale opvang is.

Je moet de bevolking in alle rust in de regio laten, en de boel daar regelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Jibba schreef op 04 oktober 2015 @ 13:28:

[...]

Volgens officiële cijfers ja. Daar komen namelijk nog heel wat ZZP-ers bij die geen drol verdienen maar weigeren een uitkering aan te pakken. Maar ja, die mensen moeten niet zeuren volgens onze minister president want die hebben daar immers zelf voor gekozen.

Huh ze verdienen geen drol maar weigeren een uitkering aan te pakken?

Tja als ze dan al dan niet tijdelijk een uitkering kunnen krijgen maar dat weigeren dan kiezen ze daar idd zelf voor..
quote:meivogel schreef op 04 oktober 2015 @ 09:28:

[...]

Het is jongeren eigen hoor, om moderne mobieltjes te willen.Mijn 2 jongeren moeten daar voor werken en sparen..
En vergeet de Niet Uitkerings Gerechtigden die een partner hebben die boven bijstandsniveau verdiend.

Officieel ben ik geen werkzoekende maar ben het wel.

Mensen met een parttime baan, meer dan 12 uur per week worden ook gezien als werkenden.
Ik ben niet in de veronderstelling dat men die mobieltjes wilt om er spelletjes op te spelen, maar dat ze ze nodig hebben om contact te onderhouden met familie waar de bommen nog bij om de oren vliegen, dus ik kan me die wens wel voorstellen.
quote:Cateautje schreef op 04 oktober 2015 @ 13:37:

Ik ben niet in de veronderstelling dat men die mobieltjes wilt om er spelletjes op te spelen, maar dat ze ze nodig hebben om contact te onderhouden met familie waar de bommen nog bij om de oren vliegen, dus ik kan me die wens wel voorstellen.ja natuurlijk. dat geldt voor iedereen die in het buitenland zit.

Ik ben niet in de veronderstelling dat men die mobieltjes wilt om er spelletjes op te spelen, maar dat ze ze nodig hebben om contact te onderhouden met familie waar de bommen nog bij om de oren vliegen, dus ik kan me die wens wel voorstellen.Ook met een wat oudere telefoon kun je nog steeds gewoon bellen..

[...]

Volgens officiële cijfers ja. Daar komen namelijk nog heel wat ZZP-ers bij die geen drol verdienen maar weigeren een uitkering aan te pakken. Maar ja, die mensen moeten niet zeuren volgens onze minister president want die hebben daar immers zelf voor gekozen.

Waarom zou een ZZP=er zonder werk geen uitkering aan pakken?

Zijn gezin moet toch blijven draaien?

Ik heb nog nooit zoiets gehoord.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:rosemetijs schreef op 04 oktober 2015 @ 13:38:

[...]

Ook met een wat oudere telefoon kun je nog steeds gewoon bellen..Maar niet skypen.

[...]

Volgens officiële cijfers ja. Daar komen namelijk nog heel wat ZZP-ers bij die geen drol verdienen maar weigeren een uitkering aan te pakken. Maar ja, die mensen moeten niet zeuren volgens onze minister president want die hebben daar immers zelf voor gekozen.het is niet nodig

https://www.rijksoverheid ... nd-voor-zelfstandigen-bbz

Ik ben niet in de veronderstelling dat men die mobieltjes wilt om er spelletjes op te spelen, maar dat ze ze nodig hebben om contact te onderhouden met familie waar de bommen nog bij om de oren vliegen, dus ik kan me die wens wel voorstellen.Met iedere telefoon kan je bellen, ook een ouder model.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Cateautje schreef op 04 oktober 2015 @ 13:39:

[...]

Maar niet skypen.bellen naar het buitenland is onbetaalbaar. en in vrijwel elke plaats is wifi, dus het is een goedkope manier om contact met elkaar te houden. Heel menselijk
quote:Eindeloos schreef op 04 oktober 2015 @ 13:41:

[...]

Iedere telefoon kan bellen, ook een ouder model.verwijt jij nu mensen dat ze een smartphone hebben? Waarom?
quote:Kwallenbal schreef op 04 oktober 2015 @ 13:37:

En vergeet de Niet Uitkerings Gerechtigden die een partner hebben die boven bijstandsniveau verdiend.

Mensen met een parttime baan, meer dan 12 uur per week worden ook gezien als werkenden.Hier snap ik echt niets van. Mensen met een parttime baan zijn toch ook gewoon werkenden?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Moeten wij dan de vluchtelingen allemaal een smartfoon geven dan?
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2015 @ 13:41:

[...]

bellen naar het buitenland is onbetaalbaar. en in vrijwel elke plaats is wifi, dus het is een goedkope manier om contact met elkaar te houden. Heel menselijkInderdaad! Daar had ik niet eens bij stilgestaan.
quote:Cateautje schreef op 04 oktober 2015 @ 13:39:

[...]

Maar niet skypen.

Gewoon bellen is niet goed genoeg?

Tja jammer dan dan is de nood om contact te houden niet zo groot.
quote:Kwallenbal schreef op 04 oktober 2015 @ 13:42:

Moeten wij dan de vluchtelingen allemaal een smartfoon geven dan?Nee,velen hebben die gewoon bij zich..
quote:Kwallenbal schreef op 04 oktober 2015 @ 13:37:

Mensen met een parttime baan, meer dan 12 uur per week worden ook gezien als werkenden.

Veiligheid;

-Niet in oorlogsgebieden wonen.

-Dak boven het hoofd.

-Bed om veilig in te slapen.

- Elke dag een bord eten

-Je weet waar je wakker wordt en je kind veilig is.

-Waar je veilig naar buiten kan gaan zonder te moeten opletten of je wel naar buiten kan.
quote:rosemetijs schreef op 04 oktober 2015 @ 13:42:

[...]

Tja jammer dan dan is de nood om contact te houden niet zo groot.Gewoon bellen is peperduur.

[...]

Ik ben 't echt vrijwel nooit met Rutten eens maar hier moet ik hem wel gelijk geven.

Als je geen drol verdient als ZZp'er waarom weiger je dan een uitkering?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Van 12 uur werken in de week kan jij niet leven. Leuk als je een partner hebt die werk heeft maar niet als je alleenstaand bent en het liefst 40 uur per week werkt. Deze mensen worden echter niet als werkzoekenden gezien terwijl ze het wel zijn.
quote:rosemetijs schreef op 04 oktober 2015 @ 13:42:

[...]

Tja jammer dan dan is de nood om contact te houden niet zo groot.contact via internet is goedkoper. Wat is het probleem? een vluchteling met een smartphone, wat betekent dat volgens jou?
quote:Kwallenbal schreef op 04 oktober 2015 @ 13:42:

Moeten wij dan de vluchtelingen allemaal een smartfoon geven dan?Van mij mogen ze mijn oude zo hebben, brengt toch geen eurocent op.Ze doen het nog wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven