Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Nog steeds spannend famke! Dan zou ik ook nog niet met clomid beginnen!
Ik zou inderdaad ook zeker willen weten hoe het zit voordat ik met clomid zou beginnen! Je wilt niet het risico lopen dat je iets moois in de weg gaat zitten met clomid!

Vind het idee van paarsig bloed wel gek, maar zou natuurlijk wel mooi zijn als het echt van een innesteling is! We duimen nog even verder voor je
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Hèhè eindelijk! Gisteren voordat ik vroeg naar bed ging, bruin-rood bloeddruppels. Ik dacht dat is nieuw bloed op komst!! Vannacht voelde ik mijn ouderwetse trekkende eierstokken gevoel wel en zojuist kon ik tijdens het plassen wel voelen dat wc-pot gluren niet nodig was. Eindelijk een doorgebroken ongesteldheid met nieuw bloed. Hoe blij kun je dan ineens zijn! Een ander mens zou zeggen wacht NOD af, maar als je dus zoals nu het geval is op 11DPO de doorgebroken ongesteldheid hebt, gaat die theorie niet op ivm clomid-kuur. Die nieuwe pil moet er ook weer in.

Alleen nog even maandagochtend checken bij assistent of ik vanaf gisteravond mag rekenen of vandaag. Want als gisteren dag 1 was, komt dag 10 (maandag) voor mij gunstig uit ivm werk. (Die week is een vrij onmogelijke week op mijn werk, om op tijd weg te kunnen)

Ik ga toch even vragen of het mogelijk is dat ik een innesteling heb gehad, maar dat deze door het te snel stoppende progestron misschien niet is blijven zitten? Ik heb nog nooit in mijn leven drie/vier dagen (weinig) oud bloed als een soort pre-menstruatie gehad. Ik voelde mij ook totaal niet ongesteld. Nu voelt mijn buik wel zo.

PS in aantekeningen van vorige ronde gekeken. Toen bij dag 11DPO ook s'avonds doorgebroken ongesteldheid. (En dag 10 DPO paar druppels oud bloed) Beide keren toevallig ook op zaterdag 😎
Hey allemaal,

Ik ben vandaag op dag 32, vandaag zou ik moeten ongesteld worden. Maar ik voel niets, nog niets te zien... (joepie!) Maar negatieve test.

Dus er is nog hoop
Elmo spannend! Nog ff afwachtten dus...

Famke kan me voorstellen dat je blij bent dat je weer aan je nieuwe kans kunt beginnen maar weet uit ervaring ook dat de teleurstelling van het mislukken van deze ronde daar ook door heen kan spelen en weer verdriet
where ever you go, go with your heart
@elmo hopen op trage hcg

@skawa. Ik had me er al op ingesteld dat het deze keer niet raak zou zijn. Eigenlijk al door het feit dat mijn progestron 2x geprikt moest worden, toen dacht ik bij mijzelf hoe groot is de kans dat ik met een ietwat korte LF zwanger raak (het kan wel, maar toch....). Toch hoop je dit keer op een langere LF, maar dat is nu eenmaal niet zo.

Nieuwe ronde, met hogere dosis, kortere cyclus hoop ik. Ik ben niet heel erg terleurgesteld....op naar volgende ronde!

Als ik nu de komende 2 rondes zwanger raak heb ik bevallingsverlof en zomervakantie aan elkaar vast en ben ik 18 weken thuis na bevalling

#wishfulthinking
Is voor mij ook zo Famke! Maar dacht dat dit misschien zou samenvallen? Gaat het bevallingsverlof dan in NA de vakantie? Kan dit?
@Famke: Jammer dat het geen zwangerschap is, maar wel fijn dat je het niet als een hele grote teleurstelling ziet omdat je het ergens al had verwacht. Hopen dat ze je LF kunnen verlengen en dan dus op naar nieuwe, betere kansen!

Spannend Elmo!! Hoop dat je laat hcg hebt...
quote:Missy_Dee0211983 schreef op 04 oktober 2015 @ 12:55:

Is voor mij ook zo Famke! Maar dacht dat dit misschien zou samenvallen? Gaat het bevallingsverlof dan in NA de vakantie? Kan dit?Nee eerst heb je bevallingsverlof en daar achteraan worden de schoolvakanties geplakt die in je zwangerschapsverlof en bevallingsverlof zijn geweest. Maar als je bijvoorbeeld 1 september moet bevallen. Heb je half juli - 1 augustus vakantie, dan 16 weken verlof, en dan nog 4 weken zomervakantie en 1 week herfstvakantie.
Hoi dames,

Ik ben nieuw hier! Het lijkt me wel leuk om wat ervaringen te kunnen delen en volgen. Ongelofelijk hoeveel vrouwen in hetzelfde schuitje zitten he!? Momenteel bezig aan eerste ronde clomid 100mg, eerste kindje. Op dag 9 echo gehad en de gyne dacht toen dat ie zou springen rond dag 11. Ik ben al een hele tijd aan het temperaturen, maar nu op dag 17 nog steeds geen verhoging. Ik ga er dus vanuit dat de follikel niet is gesprongen en dat ik weer geduld zal moeten hebben tot de volgende ronde.. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Temperaturen na clomid? (Ik moet wel zeggen dat ik niet alle berichtjes heb teruggelezen).
Hoi! Welkom! Krijg je niet nog een echo? of progesteron prikken? Anders even bellen met het zh vanwege je eigen bevindingen?! Misschien dat ze dan nog eens gaan checken. Heeft de arts niet gezegd hoe groot je follikel was? Bij mij maken ze ook altijd (=2×) een schatting wanneer mn ei springt, maar tot nu toe klopte het geen van de keren...
Wat ik hier het meest lees is dat het eitje pas vanaf dag 17 kan gaan springen, bij sommigen nog wel later, dus dag 11 lijkt me wel erg vroeg trouwens...
Dankjewel! Nee, verder geen opvolging meer. Ofwel zelf zwangerschapstest doen na 2 weken ofwel terug met Clomid starten, zei de gyne.. Omdat het pas de eerste ronde was, geloof ik. Eitje was op dag 9 16mm, wat volgens hem goed was. Hopelijk gaat de temperatuur dan toch nog de hoogte in! Ik maak mezelf gek met dat temperaturen!
hey meiden,

Ik ben net terug van vakantie. Ik heb wel regelmatig mee kunnen lezen gelukkig maar niet echt gelegenheid gehad om te reageren. Vanuit mijn strandbedje erg met jullie meegeleefd!

Zelf heb ik er nog even van genoten deze vakantie, lekker aan de wijn en tapas gezeten. Wij gaan deze week weer naar het zkh voor de resulaten van het onderzoek. Hopelijk krijgen we het groene licht voor de start met clomid. Op vakantie heeel veel mensen met jonge kindjes gezien (niet zo gek zo buiten de vakanties), echt smelten af en toe Naja hopelijk zijn wij allemaal ook binnenkort aan de beurt!
Dora88, dag 11 is ook wel vroeg! Mocht je de eerste ronde direct met 100 mg starten? De dames hier zijn (voor zover ik me kan herinneren) allemaal gestart met 50 mg. Lijkt me best lastig niet te weten of die nu wel gesprongen is. Wanneer mag je met de 2e ronde starten dan?

@there, welkom terug. Welke onderzoeken heb je gehad?
Ik heb eerst een echo gehad om de pcos vast te stellen. Naar aanleiding hiervan een afspraak in het zkh gehad. De gynaecoloog wilde meer inzicht in mijn cyclus dus moest 2x bloedprikken, ook om een aantal dingen nog uit te sluiten. Mijn man moet morgen nog even een potje afleveren en daar kijgen we ook uitslag van dinsdag. Spannende dag dus
Van de week dus meer duidelijkheid hoe verder! Dat is altijd wel fijn!
@there: Dan heb je wel een spannende week voor de boeg! Hou ons op de hoogte!

Heb je wel een fijne vakantie gehad?
@dora. Welkom! Hier altijd tot aan circa 20mm echo's. Daarna testen.

Alleen als je bloed moet prikken nadien, doen ze ook echo om te kijken wanneer hij is gesprongen. Zodat prikdag kan worden bepaald.

Misschien is je ZKH iets te snel geweest met de conclusie dat een ei van 16mm ging springen. Gestopt met groeien (groeit circa 1,5-2 mm per dag) of het was toch een cyste?
-
anoniem_6467f035b5c89 wijzigde dit bericht op 15-06-2016 01:03
Reden: -
% gewijzigd
quote:Nina- schreef op 05 oktober 2015 @ 01:51:

Hoi dames,

Ik ben nieuw op het forum en ik lees af en toe mee met jullie topic.

Mijn verhaal: anticonceptie de deur uit gedaan begin 2014. Nooit regelmatig ongesteld geweest, maar wel meestal tussen de 40 en 46 dagen. 1x een zeer vroege miskraam gehad met 5wkn (feb2015, daarna een 75 dagen cyclus). Ik dacht eerst nog dat mijn lichaam moest wennen na al die jaren aan de pil. Ik ben gaan temperaturen en geen eisprong ontdekt. Uiteindelijk in juli medische hulp gezocht. Pcos! Mijn enige kenmerk is de kralenkrans in beide eierstokken op de echo's. Dat heb ik best als heftig ervaren. Voorlopig geen natuurlijke kans op zwangerschap. Uiteindelijk ingestemd met Clomid omdat ik niet langer wil wachten (ik twijfelde door die vroege miskraam, maar de gynaecoloog zei dat ik vermoedelijk die maand wel een eisprong had, maar van slechte kwaliteit).

Laatst primolut geslikt voor 7 dagen om mijn menstruatie op te wekken en nu sinds zaterdag begonnen met clomid 50mg. Spannend!

Daar heb ik aan jullie 2 vragen over. Hopelijk willen jullie advies geven aan de hand van jullie ervaringen.

1. Ik lees dat jullie controle krijgen. Ik dus helemaal geen. Als de clomid aanslaat (en dat is volgens de gynaecoloog wanneer mijn cyclus onder de 35 dagen blijft) mag ik 6 cyclussen clomid gebruiken zonder controle. Dit vind ik vreemd, ik belde nog terug maar de assistente zei duidelijk; je hoeft alleen bloed te prikken als je cyclus langer is dan 35 dagen. Dan zal een bloedtest uitwijzen dar er inderdaad geen eisprong was en dan verhogen ze de dosis. Ik krijg dus geen echo's. Heeft iemand hier ervaring mee? Het vooronderzoek was wel heel uitgebreid en grondig (duurde bij elkaar ruim 3 maanden).

1. Hebben jullie last van bijwerkingen? Ik slaap slecht omdat ik het met vlagen zo warm heb en vooral mijn hoofd (nu dus ook pfwiew dit zullen wel de opvliegers zijn?!). Het wordt natuurlijk versterkt omdat ik zooo graag wil dat het werkt en ik geschrokken ben van de (hopelijk uitzonderlijke) verhalen over bijwerkingen die ik online las.

Hopelijk kunnen jullie een advies geven dat me enigszins gerust stelt :-) Sorry als dit al eerder is gevraagd, maar ik heb alleen af en toe wat berichtje gelezen, het zijn er zoveel!

Alvast bedankt voor het lezen ladies!

Oh ja, ik ben 30, mijn partner 33 en dit is het 1e kindje.

Hoi, bij mij is het ook een gelijkaardig verhaal als dat van jouw. Gestopt met de pil. Nooit ongesteld, naar gyn==> PCOS :(

Bij mij is er niets te zien op de echo, het enige symptoom zijn mijn hormoonwaarden...

Maar goed, ik sinds vorige week begonnen met clomid. Bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Ik krijg ook controle, moet om 11u30 voor een eerste echo... Maar maakt op zich niet zoveel uit denk'k, ,als je geen eisprong hebt, dan verhogen ze de dosis, heb je wel een eisprong, dan is het goed. Hangt vooral van de gyn af denk ik... Veel succes!
Nina, Kan me indenken dat je hier wat onzeker van wordt. Bij mij hebben ze 3 rondes (1e deed niets met 50 mg) meegekeken en 1x bloed getest na een vermoedelijke eisprong. Welke onderzoeken heb je wel gehad in die 3 maanden?

Bijwerkingen zijn verschillend. Ik heb last van opvliegers (vooral 's nachts) en haaruitval. Ook heb ik moodswings.
Hier word ik gecontroleerd totdat mijn cyclus normaal functioneert, daarna krijg ik gewoon een doos mee voor X aantal maanden clomid.

In jouw situatie moet je dus thuis temperaturen / ovulatie-testen doen en Max op 21 dagen ovuleren er vanuitgaande dat je LF dan 14 dagen is. Dan zit je dus qua NOD op dag 35.

Als je met je dosering dus niet voor de 22 dagen een eisprong hebt gehad, zou ik weer contact opnemen.

Qua bijwerkingen: stemmingswisselingen en flink down zijn. Geen last van opvliegers, wel meer haaruitval, maar daar heb ik sowieso altijd wel last van....
Welkom Nina!

Ik heb geen pcos, maar wel een lange onregelmatige cyclus. Heb nu 2 maanden clomid gebruikt. Ik heb vooral last van opvliegers (vooral 's nachts) en stemmingswisselingen. Kan dan echt van heel blij naar heel verdrietig of boos gaan in enkele seconden en zonder aanleiding. Verder denkt mijn cardioloog dat mijn benauwdheid (met wasmand de trap op kan al te veel zijn) van de clomid komt, maar ik had al een lichte hartritmestoornis dus denk dat dat eerder een zeer zeldzame bijwerking is.

Maar die bijwerkingen is vaak maar van korte duur, zo rondom de tijd dat je de pillen slikt. Als dit maakt dat ik daardoor kans op een zwangerschap/kindje heb dan heb ik het er graag voor over!

De 1e ronde kreeg ik 50mg clomid, maar kreeg een overproductie. Dus nu heb ik 25mg clomid. Daarmee krijg ik een mooie eisprong, maar door die overproductie houden ze me nog 1 maand in de gaten omdat ze zeker willen weten dat dat niet nog eens gebeurd. Ik krijg echo's. Deze maand ook progesteron geprikt om zeker te weten dat ik ook daadwerkelijk een eisprong heb gehad.

Ik ben misschien degene die je het slechtst gerust kan stellen bedenk ik me, maar ik reageer altijd op alle medicijnen heel heftig, altijd veel last van welke medicijnen dan ook.

Voor iedereen zijn de bijwerkingen anders en er zijn best wel wat vrouwen die geen controles krijgen in het zh. Als je dat wel heel graag wil, moet je het gewoon overleggen en desnoods het argument, dat een overproductie ook mogelijk is, erbij halen.

Houd ons op de hoogte van je ontwikkelingen, als je wilt!

Hoop dat je gewoon een mooie eisprong en dus een mooie kans op een zwangerschap krijgt deze ronde!
Duna, goed punt die overproductie! Dat je ook direct 100 mg hebt gekregen. Stel dat je daar heel heftig op reageert en direct 3 eitjes springen, ben je straks zwanger van een drieling!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven