Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:milna schreef op 04 oktober 2015 @ 20:16:

[...]

Ik gun mensen een mooi leven in hun eigen land naar de maatstaven van dat land.Hoewel ik vind dat ik een ander (mens/land) niet mijn normen en waarden op hoor te dringen heb ik toch wat moeite met bijvoorbeeld homoseksuelen in Rusland, meisjes in het kalifaat, jongens ook trouwens. En zo zijn er nog wat maatstaven van landen waar ik mijn medemens iets beters zou gunnen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:merano schreef op 04 oktober 2015 @ 20:46:

[...]

Er is dit jaar opeens ook geld voor de burgers. Iedereeen gaat erop vooruit. Het moge duidelijk zijn dat de uitgaven minder relatie hebben met de absolute beschikbaarheid van geld, dan met de aanwezigheid van een incentive, in dit geval de aankomende verkiezingen, om het aan bepaalde groepen uit te geven.Alwéér? Zit nog steeds te wachten op die 1000 euro per jaar die Rutte me bij de vorige verkiezingen beloofde...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 04 oktober 2015 @ 20:53:

[...]

Alwéér? Zit nog steeds te wachten op die 1000 euro per jaar die Rutte me bij de vorige verkiezingen beloofde...Dat was al weer twee verkiezingen eerder of zo .. Het is nutteloos zinnetje die 1000 euro
quote:bungaa schreef op 04 oktober 2015 @ 20:37:

[...]

Dat is natuurlijk niet eerlijk, wat als je in dezelfde straat woont? Ik heb ook jonge meisjes gesproken die zich helemaal niet op hun gemak voelden, het schijnt dat ze graag de meisjes aanstaren en sissende geluiden en opmerkinge maken.

Mijn dochter hoeft er niet dagelijks langs te fietsen, die heb ik er nog niet over gehoord. Wel laatst een voorval in de trein gebeurd wat ze eng vond. Verder gaan de mensen ook gewoon naar de binnenstad(is op loopafstand) dus ik snap de meisjes echt wel, en better safe than sorry.

Tip van mijn dochter: hoofd omhoog houden en een "arrogante" blik opzetten (zoals zij dat noemt.) Als je je desondanks niet prettig voelt: tijdens het voorbijfietsen in je mobiel praten zelfs al heb je niemand aan de lijn.

Geen AZC hier in de buurt trouwens. Gewoon een algemene afleidingstip voor alle voorkomende gevallen. Volgens haar werkt het
quote:pejeka schreef op 04 oktober 2015 @ 20:49:

[...]

Dat er een vergrijzingsgolf zat aan te komen, is al sinds ca. 1950 bekend, toen de geboortegolf na de oorlog plaatsvond. Die is dus niet zomaar uit de lucht komen vallen. De regering heeft 50 jaar de tijd gehad om daar geld voor opzij te zetten of andere voorzorgsmaatregelen te nemen. Dat is hun taak, lijkt me. Dus iedereen die nu nét doet of al die ouderen zomaar opeens van gisteren op vandaag er zijn, vind ik nogal kortzichtig.Ja dat heb ik ook altijd vreemd gevonden.
quote:-RoseRed- schreef op 04 oktober 2015 @ 20:55:

[...]

Dat was al weer twee verkiezingen eerder of zo .. Het is nutteloos zinnetje die 1000 euro

de koning krijgt in elk geval al de helft.

Heeft dat ook echt nodig
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
O ja. En hoe wordt er gedacht door de vluchteling-kritische mensen over die twee spuuglelijke Rembrandts die de regering heeft aangeschaft? Laat me raden, dat was gewoon de PvdA natuurlijk. Toch vreemd dat iedereen het er blijkbaar over eens is dat die 100 miljoen er wel vanaf kon. Ik moest mijn kaak van de grond oprapen toen ik het las en ik ben zo rood als je maar kan zijn. Ik ga wel stemmen op de Piratenpartij, denk ik.
Die schilderijen hoeven voor mij ook niet, niets ten nadele van Rembrandt maar de familie Rothschild heeft geld genoeg dus waarom die schilderijen verkopen? Laat ze lekker hangen in de slaapkamer of voor mijn part op de WC.
verba volant, scripta manent.
quote:Chiefseattle schreef op 04 oktober 2015 @ 21:00:

O ja. En hoe wordt er gedacht door de vluchteling-kritische mensen over die twee spuuglelijke Rembrandts die de regering heeft aangeschaft? Laat me raden, dat was gewoon de PvdA natuurlijk. Toch vreemd dat iedereen het er blijkbaar over eens is dat die 100 miljoen er wel vanaf kon. Ik moest mijn kaak van de grond oprapen toen ik het las en ik ben zo rood als je maar kan zijn. Ik ga wel stemmen op de Piratenpartij, denk ik. Dat bevestigt alleen maar mijn idee dat er heus wel geld is.
quote:[MarianneDavids schreef op 04 oktober 2015 @ 21:02[/message]:

Die schilderijen hoeven voor mij ook niet, niets ten nadele van Rembrandt maar de familie Rothschild heeft geld genoeg dus waarom die schilderijen verkopen? Laat ze lekker hangen in de slaapkamer of voor mijn part op de WC.

het is er maar 1. en die dingen leveren geld op.

mensen willen ze zien in het museum, ze worden uitgeleend aan musea in andere landen, tegen betaling.

en worden steeds meer geld waard.

waarom dacht je anders dat Frankrijk er ook 1 wilde?
wij slapen nooit.

O ja. En hoe wordt er gedacht door de vluchteling-kritische mensen over die twee spuuglelijke Rembrandts die de regering heeft aangeschaft?

Prima aanschaf.

Maar wat heeft dat met het migratie vraagstuk te maken?

Het is toch geen keuze of geld voor opvangkampen of een schilderij.

Ik lees dat de regering 1.4 miljard heeft uitgetrokken voor de opvang van de stroom migranten (doe het even uit mijn hoofd)

Het is en-en
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

O ja. En hoe wordt er gedacht door de vluchteling-kritische mensen over die twee spuuglelijke Rembrandts die de regering heeft aangeschaft? Laat me raden, dat was gewoon de PvdA natuurlijk. Toch vreemd dat iedereen het er blijkbaar over eens is dat die 100 miljoen er wel vanaf kon. Ik moest mijn kaak van de grond oprapen toen ik het las en ik ben zo rood als je maar kan zijn. Ik ga wel stemmen op de Piratenpartij, denk ik.

die rembrandts zijn niet spuuglelijk

en het is 80 miljoen .

Niet dat het voor mij noodzakelijk is dat ze die doeken kopen, maar het levert wel geld op.

(buitenlandse) museumbezoekers etc.

enige dat idioot is , is dat de minister zich weer onsterflijk belachelijk heeft gemaakt , door er zonder overleg doorheen te fietsen en een andere deal te sluiten.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:valentinamaria schreef op 04 oktober 2015 @ 21:08:

[...]

mensen willen ze zien in het museum, ze worden uitgeleend aan musea in andere landen, tegen betaling.

waarom dacht je anders dat Frankrijk er ook 1 wilde?Natuurlijk levert die aanschaf uiteindelijk geld op maar juist nu schiet zo'n aanschaf bij een heleboel mensen in het verkeerde keelgat, sommige dingen liggen nou eenmaal een beetje gevoelig.
verba volant, scripta manent.
quote:valentinamaria schreef op 04 oktober 2015 @ 21:08:

[...]

waarom dacht je anders dat Frankrijk er ook 1 wilde?

Was een indrukwekkend gebaar geweest van de familie om de opbrengst van één van beide schilderijen aan het goede doel van de opvang van christelijke en islamitische vluchtelingen te schenken.

Maar goed, ik weet uiteraard niet wat ze eventueel wel doen aan goede doelen, dus ik oordeel niet.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:[happy-daddy schreef op 04 oktober 2015 @ 21:12[/message]:

[...]

die rembrandts zijn niet spuuglelijk

en het is 80 miljoen .

Niet dat het voor mij noodzakelijk is dat ze die doeken kopen, maar het levert wel geld op.

(buitenlandse) museumbezoekers etc.

enige dat idioot is , is dat de minister zich weer onsterflijk belachelijk heeft gemaakt , door er zonder overleg doorheen te fietsen en een andere deal te sluiten.al die commotie genereert wel aandacht.
wij slapen nooit.
quote:merano schreef op 04 oktober 2015 @ 21:18[/message]:

[...]

Was een indrukwekkend gebaar geweest van de familie om de opbrengst van één van beide schilderijen aan het goede doel van de opvang van christelijke en islamitische vluchtelingen te schenken.

Maar goed, ik weet uiteraard niet wat ze eventueel wel doen aan goede doelen, dus ik oordeel niet.

die familie leeft op een andere planeet.

zijn al 100 jaar of meer de machtigste en rijkste mensen op aarde.
wij slapen nooit.
quote:hollebollegijs schreef op 04 oktober 2015 @ 21:09:

[...]

Prima aanschaf.

Maar wat heeft dat met het migratie vraagstuk te maken?

n

De hele dag zijn er andere onderwerpen voor bij gegaan, wat niet over de vluchtelingen ging, en alleen bij aanschaf van het schilderij komt de opmerking dat het niet over vluchtelingen gaat.

Apart, dat wel, het was meer een constatering van mijn kant.
quote:hollebollegijs schreef op 04 oktober 2015 @ 21:09:

[...]

Het is en-en

Ik weet dat jij er niet op doelt, maar ik had echt niet mooier kunnen verwoorden hoe ik denk over schrijnende gevallen bij de Nederlandse bevolking hulp geven en het vluchtelingen hulp geven.

Het is en-en
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:-RoseRed- schreef op 04 oktober 2015 @ 21:21:

[...]

De hele dag zijn er andere onderwerpen voor bij gegaan, wat niet over de vluchtelingen ging, en alleen bij aanschaf van het schilderij komt de opmerking dat het niet over vluchtelingen gaat.

Apart, dat wel, het was meer een constatering van mijn kant.

Dit gaat over een eenmalig bedrag van ¤100 miljoen die op zich wel weer te verzilveren moet zijn.

En nogmaals het is niet of-of maar en-en

Trouwens is dat natuurlijk ook een van de zaken waarom we naar de stembus gaan iedere X jaar je stemt een partij die het geld uitgeeft op een manier die bij jou past.

Tenminste daar kijk ik wel naar.

Uiteraard zijn er meer zaken die je stem. bepalen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
http://www.liveleak.com/view?i=24a_1443902294
ondertussen zijn we al een pagina normaal aan het discussieren. het kan dus wel.
quote:Linde2015 schreef op 04 oktober 2015 @ 21:41:

http://www.liveleak.com/view?i=24a_1443902294wat wil je zeggen met dit niets-zeggende filmpje?
quote:tonkje schreef op 04 oktober 2015 @ 20:49:

[...]

Spoedcursus in het terugschreeuwen van "Doe effe normaal ja! " in het Arabisch en andere vluchtelingentalen.

Maar je hebt wel gelijk, het kan best een probleem zijn. Van die opgeschoten knullen en jonge mannen die de meiden en jonge vrouwen niet met rust laten.

Ik ken: SOB son of a bitch: ebn el metanaka.

Ik sta niet in voor de gevolgen...
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2015 @ 21:44:

[...]

wat wil je zeggen met dit niets-zeggende filmpje?Ik weet wel dat hun mede-asielzoekers van dezelfde lokatie dit asociaal en niet grappig vonden. Ze hebben er ook op hun FB openlijk afstand van genomen.
http://www.telegraaf.nl/b ... lan_EU_en_Turkije___.html

In ieder geval een oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven