Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 10:48:

[...]

Kijk naar de geschiedenis. In Duitsland heerste grote onvrede. Terechte onvrede. Die onvrede werd gekanaliseerd door Hitler. Hij kon daar vele vormen voor kiezen, maar hij koos de vorm die uiteindelijk leidde tot meer dan 60 miljoen doden.

De vraag kip of ei is dan totaal irrelevant.

Niet vergelijkbaar, een jonge opkomende staat met een oorlogstrauma (WO 1) die een rekening gepresenteerd kreeg (Herstelbetalingen) in de internationale "hoek" gezet werd (Verdrag van Versailles) stukken land die geconfiskeerd waren (delen Polen) gecombineerd met armoede, hoge werkeloosheid en een politieke instabiele situatie.

Al deze componenten ontbreken in Nederland
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Gatti schreef op 07 oktober 2015 @ 10:50:

[...]

Van een goed debater verwacht ik dat hij/zij hele interviews /filmpjes laat zien en niet zo knipt en plakt tot 't bij jouw mening uitkomt.

Uitzonderingen daargelaten post ik de bron erbij, de lezers kunnen dan kijken of ze het complete verhaal lezen / bekijken.

Ik knip wat relevant is om mij standpunt te verduidelijken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 10:49:

[...]

http://www.telegraaf.nl/b ... oor_onmacht_Oranje__.html

Het is een beetje zwaar aangezet, kortom Telegraaf

Maar dat vond ik een paar weken ook van de berichtgeving op de journaals

In Nederland het "Welkomstlied" toch echt maar een handje vol en in Duitsland zal ook niet iedereen vol enthousiasme op

München hauptbahnhoff hebben staan klappen en knuffels uitdelen.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 10:56:

[...]

Niet vergelijkbaar, een jonge opkomende staat met een oorlogstrauma (WO 1) die een rekening gepresenteerd kreeg (Herstelbetalingen) in de internationale "hoek" gezet werd (Verdrag van Versailles) stukken land die geconfiskeerd waren (delen Polen) gecombineerd met armoede, hoge werkeloosheid en een politieke instabiele situatie.

Al deze componenten ontbreken in NederlandIk vergelijk Wilders dan ook niet met Hitler. Ik vraag jou alleen of het louter 'kanaliseren' van gevoelens een rechtvaardiging is voor wat Wilders doet. Kanaliseren op zich is in mijn ogen nutteloos als het op zichzelf staat. Dat Wilders zegt wat velen van ons denken is geen rechtvaardiging voor wat dan ook. Hitler zei immers ook wat velen dachten. De vraag is, welke kant ga je op met die gedachten?
quote:Gatti schreef op 07 oktober 2015 @ 10:55:

[...]

Hoewel voor de auto staan niet handig was, was de manier hoe die beveiliger haar wegtrok ook verre van chique. Dat had best wat rustiger gemogen.

De auto van de staatsecretaris werd gevandaliseerd door de menigte. Dat vergeten we er voor het gemak bij te zeggen.

De dame werd netjes weggetrokken en struikelde vervolgens zelf over haar eigen benen.
Ik begrijp niet waarom ik boos moet zijn over mensen die klagen over een bord met witte rijst, maar begrip moet hebben voor mensen die andermans eigendom vernielen.
quote:barbaracartland schreef op 07 oktober 2015 @ 11:16:

Ik begrijp niet waarom ik boos moet zijn over mensen die klagen over een bord met witte rijst, maar begrip moet hebben voor mensen die andermans eigendom vernielen.Goede opmerking.
Ik moet de media wel geloven als ze ontevreden vluchtelingen filmen, maar niet als ze zeggen dat de vluchtelingen in Duitsland met open armen worden ontvangen.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 11:24:

Ik moet de media wel geloven als ze ontevreden vluchtelingen filmen, maar niet als ze zeggen dat de vluchtelingen in Duitsland met open armen worden ontvangen.

Nee hoor een middenweg is ook prima..

Niet iedereen die voor is ontvangt vluchtelingen met open armen en zingt welkom in mijn land en ook niet iedereen die tegen is denkt dat álle vluchtelingen ontevreden zijn.
quote:jo-elise schreef op 07 oktober 2015 @ 10:41:

[...]

Ik heb persoonlijk niets gedaan en ik vermoed zo maar dat op een enkeling na hier jullie ook geen donder gedaan hebben voor die asielzoekers. Gek he, dat idee heb ik zomaar.

Begrijpend lezen kun je niet, dat is duidelijk.

En waar ik mijn inspiratie vandaan haal , houd ik voor mezelf.

Misschien kun je je dan wat begrijpelijker uitdrukken. Tot dusver heeft er niemand op je pareltje gereageerd verder en antwoord op vragen geef je ook niet.

Jammer.

Ik begrijp niet waarom ik boos moet zijn over mensen die klagen over een bord met witte rijst, maar begrip moet hebben voor mensen die andermans eigendom vernielen.Wie zegt dat je begrip moet hebben voor vernielingen dan?
Kom op mensen, dit is een vrij land. Als je vindt dat je je mening niet mag zeggen, of begrip op moet brengen voor vernielingen, doe je dat toch echt zelf. Ga nou geen anderen verantwoordelijk stellen voor je eigen zelfcensuur.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 11:12:

[...]

Ik vergelijk Wilders dan ook niet met Hitler. Ik vraag jou alleen of het louter 'kanaliseren' van gevoelens een rechtvaardiging is voor wat Wilders doet. Kanaliseren op zich is in mijn ogen nutteloos als het op zichzelf staat. Dat Wilders zegt wat velen van ons denken is geen rechtvaardiging voor wat dan ook. Hitler zei immers ook wat velen dachten. De vraag is, welke kant ga je op met die gedachten?

Wilders wil een politieke koerswijziging.

Dichte grenzen

Daar spreekt hij ook regelmatig over in de TK

http://www.hlnn.nl/politi ... ver-opvang-vluchtelingen/

Voor Wilders is dit een voorschot op verkiezingstournee 2017

Ik begrijp niet waarom ik boos moet zijn over mensen die klagen over een bord met witte rijst, maar begrip moet hebben voor mensen die andermans eigendom vernielen.

Twee verschillende zaken:

1) Ik snap dat ze in Oranje boos zijn.

2) Een auto, ook mijn belasting centen, slopen is strafbaar en Dijkhoff kan aangifte doen.

En nee ik heb geen begrip voor migranten die opgevangen worden en zeuren over het eten.
De aanpak en arrogantie van Dijkhof waren iig niet zo handig.

http://nos.nl/artikel/2061728-gemeenten ... gvlak.html
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 10:56:

[...]

Niet vergelijkbaar, een jonge opkomende staat met een oorlogstrauma (WO 1) die een rekening gepresenteerd kreeg (Herstelbetalingen) in de internationale "hoek" gezet werd (Verdrag van Versailles) stukken land die geconfiskeerd waren (delen hoge werkeloosheid en een politieke instabiele situatie.

Polen) gecombineerd met armoede,Al deze componenten ontbreken in NederlandIk lees hier anders trouwens steeds ' er is nu al geen werk, mensen komen niet rond, mensen zijn ontevreden over de afbraak van de verzorgingsstaat. En al die vrouwen met een " Hé, meizzje, psssst - trauma " ...........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bram is ook weer onder de pannen

Hij gaat zoeken naar mogelijkheden voor opvang in de regio, ik in de praktijk met een zak ¤¤¤ langs diverse landen met de boodschap dit is voor u als u zorgt dat de grenzen beter bewaakt worden.

Erdogan is ook met een miljard naar huis en vermoedelijk allerlei afspraken over wegkijken als hij de Koerden plat bombardeert met als tegenprestatie dat hij de grenzen beter bewaakt en meer regionale opvang regelt.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 12:49:

Bram is ook weer onder de pannen

[afbeelding]

Hij gaat zoeken naar mogelijkheden voor opvang in de regio, ik in de praktijk met een zak ¤¤¤ langs diverse landen met de boodschap dit is voor u als u zorgt dat de grenzen beter bewaakt worden.

Erdogan is ook met een miljard naar huis en vermoedelijk allerlei afspraken over wegkijken als hij de Koerden plat bombardeert met als tegenprestatie dat hij de grenzen beter bewaakt en meer regionale opvang regelt.Ooooow nou ja nu komt het allemaal goed.!
Als ik het goed begrijp liepen deze mensen hier al in oktober 2014 tegenaan. Toen is al aangegeven dat 1400 vluchtelingen echt te veel zijn op een inwonersaantal van 200. De hoeveelheid is ze echt door de strot geduwd. Je hebt gewoon niets te vertellen en zelfs afspraken stellen dus niets voor. (er wordt zoveel geschreven hier, weet niet of dit artikel al eerder geplaatst is)

http://www.gelderlander.nl/algemeen/bin ... -1.4582309

ORANJE (ANP) - Inwoners van Oranje willen niet meer dan 250 asielzoekers op een vakantiepark bij het Drentse dorp. Het aantal van 1400, waarover de gemeente Midden-Drenthe en het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) eerder een afspraak maakten, staat in geen verhouding tot de nog geen 200 mensen tellende dorpsgemeenschap.

Dat stelt de actiegroep Leefbaarheid Oranje en Omstreken in een door het hele dorp ondertekende petitie. De inwoners willen dat de gemeente Midden-Drenthe nieuwe afspraken maakt met het COA, nadat de afgelopen weken veel problemen in het dorp zijn geweest met vooral jonge, alleenstaande mannen die in de vakantiehuisjes verbleven.

De gemeente begrijpt de onrust onder de inwoners. Zo zouden er eigenlijk vooral Syrische gezinnen naar het vakantiepark komen. ,,Maar onder de eerste groep zaten 100 alleenstaande mannen. Die zorgden voor vervelende incidenten en overlast. Dan verlies je snel het draagvlak'', zei een woordvoerster donderdag.

'Ontstemd'

Ook burgemeester Jan Broertjes is ,,ontstemd'' over de gang van zaken. ,,Hij heeft het vertrouwen van de inwoners gevraagd en gekregen en vervolgens doet het COA wat anders'', aldus de woordvoerster. Het is nog niet bekend of de gemeente zal aandringen op minder asielzoekers. Volgens het COA is het niet zo eenvoudig om het vakantiepark slechts voor een deel te vullen. Dat zal financiële gevolgen hebben en bovendien is het aantal asielzoekers dat zich in Nederland meldt enorm, aldus een woordvoerder.
Wat vinden Marianne Thieme,Alexander en Henk Krol er nou eigenlijk allemaal van?
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 12:23:

[...]

Twee verschillende zaken:

1) Ik snap dat ze in Oranje boos zijn.

2) Een auto, ook mijn belasting centen, slopen is strafbaar en Dijkhoff kan aangifte doen.

En nee ik heb geen begrip voor migranten die opgevangen worden en zeuren over het eten.

Waar ik vooral mij aan erger is dat er zo lekker op de mensen ingespeeld wordt.

Zelfs iets kleins als dat iemand klaagt over een bordje witte rijst moet als bevestiging dienen dat ze niet deugen.

Ik denk zomaar dat er genoeg ook gewoon genoegen nemen met wat ze op het moment aangeboden krijgen.

Zie je natuurlijk niets van terug in de media, althans niet op de voorgrond.

Ik vraag mij af waar al die stemmingmakerij nou voor dient, wat lost het op?

En als het werkelijk over het krijgen van enkel een bordje witte rijst gaat, denk ik niet nou ja zeg, hij mag niet zeuren.

Ik denk eerder, gênant als dat is waar Nederland mee aan komt zetten.

Het is kennelijk maar net welk gevoel je bevestigd wil zien voor jezelf.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 12:34:

De aanpak en arrogantie van Dijkhof waren iig niet zo handig.

http://nos.nl/artikel/2061728-gemeenten ... lGemeenten die het nog aan overwegen waren om asielzoekers toe te laten in hun gemeente, krabben zich nu nog wel een keer achter hun oren.
De actie van Wilders is aanleiding voor de Amsterdamse Congolees Kiza Magendane om een meldpunt te starten voor mensen die overlast ondervinden van de PVV. “Geert Wilders en zijn PVV profileren zich als de grootste asielzoekers-bashers de afgelopen maanden”, schrijft hij op zijn weblog. “Als ex-asielzoeker neem ik mijn verantwoordelijkheid om mensen een podium te geven die last hebben van deze PVV-gekte.”

Mensen kunnen anoniem een formulier invullen als ze last hebben van PVV’ers. Magendane heeft al meer dan 1.000 klachten ontvangen, laat hij weten op Twitter.

http://www.kizamagendane. ... -cynisme-en-pvv-overlast/

https://docs.google.com/f ... x3EF9_eNTyn-Uyd8/viewform
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 11:14:

[...]

De auto van de staatsecretaris werd gevandaliseerd door de menigte. Dat vergeten we er voor het gemak bij te zeggen.

De dame werd netjes weggetrokken en struikelde vervolgens zelf over haar eigen benen.Wordt het tijd voor een bril? de vrouw is allesbehalve netjes wegtrokken.
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 07-10-2015 13:10
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
Ook online marketingadviseur Brendan Thesingh heeft het gehad met de retoriek van Wilders. Hij heeft ook een formulier aangemaakt waar mensen PVV-overlast kunnen melden.

http://www.z24.nl/bijzake ... t-wilders-meldpunt-591430

“Dit formulier is bedoeld om aan te geven wanneer u last heeft gehad van een PVV-achtig persoon of opmerking”, schrijft Thesingh. “Het kan echter ook gaan om de wijze waarop in de media of anderen met PVV(-achtigen) omgaan. Voorbeeld: media die hakenkruizen op azc-locaties kladderen “tegenstand” noemen. Suggestieve vragen in peilingen. Doen alsof racisme gewoon een mening is zoals alle andere.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven