Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Star schreef op 08 oktober 2015 @ 11:48:

[...]

Ja en als iets een racistisch kutland is, dan is het Australië wel. Ik hop dat NL nooit zo word.Nou nou...
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 11:22:

Sowieso hoeven de nieuwe asielzoekers

Op dit moment nieteens in een grote stad als A'dam aan te kloppen. Daar krijgen ze een treinkaartje naar een ander aanmeldcentrum...

Sowieso was er al jaren maar één aanmeldcentrum in Nederland: Ter Apel. Dus niet alleen "op dit moment" hoeven nieuwe asielzoekers niet in Amsterdam aan te kloppen, dat treinkaartje kreeg men vorig jaar en het jaar daarvoor óók al.

Enige verschil is dat het in Ter Apel te druk werd en men te lang moest wachten, daarom zijn er extra aanmeldcentra in het leven geroepen. Dat heeft nul komma nul met draagkracht van burgers in Amsterdam te maken en ook niets met multiculturele weetikwat.
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 oktober 2015 @ 11:54:

[...]

Dat. bedoel ik nou het wordt met de dag gekker.Tis wat, we lijden er maar onder die vluchtelingen hier, next thing en we hebben bommen op ons hoofd. Of eh nee, misschien een beetje uit proportie getrokken
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 11:55:

[...]

http://www.telegraaf.nl/b ... panden_voor_opvang__.html

kun je het zelf even lezen

Dank je.

Vraag blijft staan: En nu?
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 11:38:

tjongejonge:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Geen idee wie dit bedacht heeft - wellicht de 'emancipatietrainer' uit de Viva400 - maar in de noodopvang van Woerden staat er in de sporthal (waar dus al kleedhokken zijn) een aparte tent waar de hoogopgeleide vrouwtjes uit Syrië buiten het zicht van die hoogopgeleide mannen hun hoogopgeleide hoofddoeken afgeschermd kunnen wisselen. Want stel je toch eens voor? Lokken vrouwenhaar. Viesss man! (via WoerdenTV) Er staan geen hoogopgeleide stoelen, waarom maken ze er niet gelijk een hoogopgeleide kapsalon annex hoogopgeleide schoonheidssalon van !!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 oktober 2015 @ 11:54:

[...]

Dat. bedoel ik nou het wordt met de dag gekker.Wat is er gek aan een aparte omkleedruimte?
quote:Star schreef op 08 oktober 2015 @ 11:36:

[...]

Schandalig. Hoe durven ze buitenlanders in ons erfgoed te zetten?!?!?!Nou ja, Bernhard was ook welkom op Soestdijk.
quote:pruttel schreef op 08 oktober 2015 @ 11:59:

[...]

Dank je.

Vraag blijft staan: En nu?Nou de Markerwaard droogleggen, en daar alle Hollanders maar naar toe?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Die hoogopgeleide chirurgen vinden natuurlijk een sporthal te min .

Ja en als iets een racistisch kutland is, dan is het Australië wel. Ik hop dat NL nooit zo word.

Waarom is Australië een racistisch kutland? Omdat ze zelf bepalen wie er binnen komt en wie niet? Voor zover ik weet neemt Australië ook gewoon asielzoekers op, alleen bepalen zij zelf welke asielzoekers zij opnemen.

En indirect is het Nederlandse asielbeleid niet anders. Wij nemen nagenoeg ook alleen de asielzoekers op die hier hun aanvraag komen doen. De mensen die hier om wat reden dan ook niet naar toe kunnen komen, kunnen dus ook min of meer in de stront zakken als het aan Nederland ligt. Dat is ook een vorm selectie. Alleen heeft deze vorm van selectie tot gevolg dat duizenden mensen een levensgevaarlijke reis maken.

Australië kiest dus zelf uit wie toegelaten wordt. En deze mensen worden netjes opgehaald. Asielzoekers die zichzelf melden worden gezien als voordringers en krijgen geen asiel. Het signaal wat zij daarmee afgeven is dat een eventuele reis naar Australië tevergeefs is. Gevolg: de vluchtelingenstroom richting Australië droogt nagenoeg op. Er zijn dus slechts nog enkelen die levensgevaarlijke reis proberen te maken.

Zeg het maar. Welke vorm van selectie is beter?
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 12:01:

[...]

Nou de Markerwaard droogleggen, en daar alle Hollanders maar naar toe?

Ja, of de vluchtelingen.

Zo'n kale vlakte doet hun vast denken aan hun platgebombardeerde thuisland.

Ik snap trouwens niet, dat al die Nederlanders die het te druk vinden worden in de randstad niet al lang lekker een stukkie zijn opgeschoven naar het oosten..... Plek zat hoor.
quote:liubi schreef op 08 oktober 2015 @ 11:27:

[...]

Nou grappig. Bij ons op school mogen onderwijzend personeel en assistentes geen volledige bedekking hebben. Dus geen abaya, geen niqaab, dus niet helemaal in het zwart. Alleen een hoofddoek is toegestaan.

Even los daarvan: ik dacht dat in Nederland het dragen van een niqaab sowieso is verboden in overheids- en semi-overheidsinstellingen?

Lijkt me best lastig om daar duidelijke regels over te maken. Een Abaya is een (zwarte?) lange jurk met lange mouwen en een hooddoek op.

Maar als je hem in een kleurtje draagt dan is het nog steeds een lange jurk met een hoofddoek.

Ziet er best leuk uit. Ik zie niet in waarom je dat zou moeten verbieden.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Superhuisvrouw schreef op 08 oktober 2015 @ 12:01:

Die hoogopgeleide chirurgen vinden natuurlijk een sporthal te min .

Opruiende posting die werkelijk nergens op slaat.

Kun je even met wat beters komen?
quote:pruttel schreef op 08 oktober 2015 @ 12:00:

Wat is er gek aan een aparte omkleedruimte?Niets wat mij betreft. De reeds aanwezige kleedhokken voldoen waarschijnlijk of er zijn te weinig van. Dergelijke kleine aanpassingen vind ik niet iets waar we over zouden moeten klagen. Hier heb ik totaal geen moeite mee.

[...]

Ja en als iets een racistisch kutland is, dan is het Australië wel. Ik hop dat NL nooit zo word.

Die regering doet waar ze voor betaald wordt, handelen in het belang van de bevolking en niet TEGEN de belangen van de bevolking.

Al met al heeft nog niemand mij kunnen uitleggen wat deze migratiestroom voor positieve invloed gaat hebben op de Nederlandse samenleving.

En nee ik vind opvang in Jordanië, Turkije etc. NIET ZIELIG
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 12:01:

[...]

Nou de Markerwaard droogleggen, en daar alle Hollanders maar naar toe?

Goed plan,kunnen de mensen uit Oranje als eerste verhuizen?

Kan Oranje het eerste vluchtelingendorp worden..

Hey wie had daar ook alweer een mooi lied over geschreven,het vluchtelingendorp?

Was dat niet Harry 'het zal mij wel op een bedreigingkje of 2 komen te staan' Pater?
quote:merano schreef op 08 oktober 2015 @ 12:08:

[...]

Lijkt me best lastig om daar duidelijke regels over te maken. Een Abaya is een (zwarte?) lange jurk met lange mouwen en een hooddoek op.

Maar als je hem in een kleurtje draagt dan is het nog steeds een lange jurk met een hoofddoek.

[afbeelding]

Ziet er best leuk uit. Ik zie niet in waarom je dat zou moeten verbieden.

Ik zag twee weken terug een bruiloftstoet van mensen uit ( denk ik ) India.

Prachtige kleuren, mooie gewaden, echt zo mooi. Ben blijven staan om te kijken.

Dat maakt ons land toch mooier, een beetje kleur.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 12:09:

[...]

Niets wat mij betreft. De reeds aanwezige kleedhokken voldoen waarschijnlijk of er zijn te weinig van. Dergelijke kleine aanpassingen vind ik niet iets waar we over zouden moeten klagen. Hier heb ik totaal geen moeite mee.Zijn we het een keer eens Gewiekst
quote:Bij_Zonder schreef op 08 oktober 2015 @ 11:58:

[...]

Sowieso was er al jaren maar één aanmeldcentrum in Nederland: Ter Apel. Dus niet alleen "op dit moment" hoeven nieuwe asielzoekers niet in Amsterdam aan te kloppen, dat treinkaartje kreeg men vorig jaar en het jaar daarvoor óók al.

Enige verschil is dat het in Ter Apel te druk werd en men te lang moest wachten, daarom zijn er extra aanmeldcentra in het leven geroepen. Dat heeft nul komma nul met draagkracht van burgers in Amsterdam te maken en ook niets met multiculturele weetikwat.Nee hoor Amsterdam stuurt de mensen weg omdat de noodopvang vol zit. En vanwege veiligheidsrisico's
quote:merano schreef op 08 oktober 2015 @ 12:08:

[img]http://4.bp.blogspot.com/-ncQGy6H-LmU/T ... 7b58_M.jpg[/img]

Ziet er best leuk uit. Ik zie niet in waarom je dat zou moeten verbieden.Verbieden gaat mij ook te ver, maar ik vind het werkelijk waar zo zonde. Heel veel vrouwen hebben prachtig haar waarmee ze vol trots zouden kunnen pronken. Ik vind het buitengewoon zonde om die prachtige haren bedekken.

Prachtig. !!!!!!

Ook leuk voor de thuis achterblijvers.

''Hallo Pa en Opa, en Ma en Oma en en kinderen en Vrouw, wat vinden jullie van ons nieuwe huis. Mooi hè, de regering gaat dit helemaal voor ons verbouwen , na de verbouwing komen er meubels in, en dan mogen wij daar gratis wonen. En je krijgt elke maand nog een zak geld toe, Kleren hoeven wij niet te kopen die komen de Hollandse mensen brengen. We betaling geen belasting, Alles is gratis hier. Komen jullie ook gauw, Nog even volhouden, Mij advocaten en ik zijn er mee bezig "
quote:pruttel schreef op 08 oktober 2015 @ 12:11:

Zijn we het een keer eens Gewiekst Wie had dat gedacht.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 12:11:

[...]

Verbieden gaat mij ook te ver, maar ik vind het werkelijk waar zo zonde. Heel veel vrouwen hebben prachtig haar waarmee ze vol trots zouden kunnen pronken. Ik vind het buitengewoon zonde om die prachtige haren bedekken.

Mee eens.

En sommigen knippen hun mooie lokken af, verfen het rood en gaan in een tuinbroek lopen

Mag allemaal, eigen hoofd eerst
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 12:11:

[...]

Verbieden gaat mij ook te ver, maar ik vind het werkelijk waar zo zonde. Heel veel vrouwen hebben prachtig haar waarmee ze vol trots zouden kunnen pronken. Ik vind het buitengewoon zonde om die prachtige haren bedekken.

"Pronk niet openlijk met je sieraden en juwelen." Het haar is het sieraad van de vrouw.

Woorden van deze strekking staan in de koran, daarom moeten vrouwen, volgens mannen, hun haar bedekken.
verba volant, scripta manent.
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 12:11:

[afbeelding]

Prachtig. !!!!!!

Ook leuk voor de thuis achterblijvers.

''Hallo Pa en Opa, en Ma en Oma en en kinderen en Vrouw, wat vinden jullie van ons nieuwe huis. Mooi hè, de regering gaat dit helemaal voor ons verbouwen , na de verbouwing komen er meubels in, en dan mogen wij daar gratis wonen. En je krijgt elke maand nog een zak geld toe, Kleren hoeven wij niet te kopen die komen de Hollandse mensen brengen. We betaling geen belasting, Alles is gratis hier. Komen jullie ook gauw, Nog even volhouden, Mij advocaten en ik zijn er mee bezig "

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven