Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:gewiekst schreef op 09 oktober 2015 @ 15:47:

10.000 huizen! 10.000! Als je het snel zegt, dat klinkt het misschien weinig. Wie en hoe gaat dit uitleggen aan de mensen die al jaren op de wachtlijst.

Meneer Dijkhoff, waarom heeft zo'n hekel aan mensen die wachten op een sociale huurwoning? Waar hebben zij dit aan verdiend?

Ik ben echt verbijsterd. Ik achtte het haast niet meer mogelijk, maar mijn vertrouwen in onze regering is tot een nieuw dieptepunt gedaald. Wat een verraders.Dus dan maar niks doen. Maar dan zijn het ook verraders... T is niet gauw goed he?
quote:gewiekst schreef op 09 oktober 2015 @ 15:47:

10.000 huizen! 10.000! Als je het snel zegt, dat klinkt het misschien weinig. Wie en hoe gaat dit uitleggen aan de mensen die al jaren op de wachtlijst.

Meneer Dijkhoff, waarom heeft zo'n hekel aan mensen die wachten op een sociale huurwoning? Waar hebben zij dit aan verdiend?

Ik ben echt verbijsterd. Ik achtte het haast niet meer mogelijk, maar mijn vertrouwen in onze regering is tot een nieuw dieptepunt gedaald. Wat een verraders.

En ook 10.000 zal niet genoeg zijn.!

Maar goed volgens het welkom in mijn land comité is er geld en plaats genoeg en kunnen er nog veel en veel meer 'vluchtelingen' bij en moet eigenlijk heel Afrika hier ook opgevangen worden.
quote:pruttel schreef op 09 oktober 2015 @ 15:48:

Dus dan maar niks doen. Maar dan zijn het ook verraders... T is niet gauw goed he?Niet gauw goed? Het wordt alleen maar minder. Dit is toch geen oplossing? Dit is het probleem bij medelanders in de schoenen schuiven die naarstig op zoek zijn naar woonruimte.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:rosemetijs schreef op 09 oktober 2015 @ 15:30:

Dit vind ik wel een hilarische grap om iemand goed voor de gek te houden:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Arme Kor. Zo woon je al een jaartje of twintig lekker rustig in je meermalen verbouwde droompaleis, en zo krijg je opeens een brief van de gemeente waarin meegedeeld wordt dat er een AZC én een moskee op je onteigende Hollandse erf worden neergekwakt waar gedurende vier jaar maar liefst 325 asielzoekers worden geplaatst. En dan wordt Kor boos natuurlijk. Begrijpelijk. Rotstreek. Bah.

Nouhou het is niet eerheeheerlijk. Kor is zeker zo'n verwende randstedeling. Want wij hier in Groningen trillen weg en onze huizen storten in, maar Kor hoeft maar vier jaar zijn paleis uitzicht te delen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 09 oktober 2015 @ 15:55:

[...]

Nouhou het is niet eerheeheerlijk. Kor is zeker zo'n verwende randstedeling. Want wij hier in Groningen trillen weg en onze huizen storten in, maar Kor hoeft maar vier jaar zijn paleis uitzicht te delen.Ik denk dat Kor door een vriend gigantisch in de maling wordt genomen..
quote:gewiekst schreef op 09 oktober 2015 @ 15:52:

[...]

Niet gauw goed? Het wordt alleen maar minder. Dit is toch geen oplossing? Dit is het probleem bij medelanders in de schoenen schuiven die naarstig op zoek zijn naar woonruimte.Er is niet 1 grote oplossing ( Oh, jawel, kernbom, op alles en iedereen ) en we zullen stapje voor stapje problemen aan moet pakken. De trein rijd al terwijl het spoor nog niet af is, maar hij stopt niet, dus maar gauw een spoor aan gaan leggen. Niet een blok op de rails leggen waardoor iedereen in de trein het zelf maar uit moet zoeken.
quote:pruttel schreef op 09 oktober 2015 @ 15:57:

[...]

Er is niet 1 grote oplossing ( Oh, jawel, kernbom, op alles en iedereen ) en we zullen stapje voor stapje problemen aan moet pakken. De trein rijd al terwijl het spoor nog niet af is, maar hij stopt niet, dus maar gauw een spoor aan gaan leggen. Niet een blok op de rails leggen waardoor iedereen in de trein het zelf maar uit moet zoeken.En wat heeft een woningzoekende daar precies aan?
quote:gewiekst schreef op 09 oktober 2015 @ 16:17:

[...]

En wat heeft een woningzoekende daar precies aan?

Volgende stapje is: Nog meer woningen fixen.

En nog meer! Mooi voor de werkgelegenheid ook!

Maar ik zie het vast weer te rooskleurig in.
quote:Mopsie41 schreef op 09 oktober 2015 @ 12:54:

[...]

Helaas kan hij verder ook niet veel doen hieraan. Maar ik denk zomaar dat het vuur onder het kruitvat nu echt is aangestoken. Er hoeft maar één charismatisch mens op te staan die een Burgerbeweging in gang zet, en de rapen zijn gaar. En het is niet ondenkbaar, ook al denkt men dat het zo'n vaart niet loopt.

Klopt...............

Dat speelt nog meer in Duitsland denk ik.

Die hebben geen uitlaatklep in de vorm van Geert

Duitsland is een snelkookpan zonder overdrukventiel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pruttel schreef op 09 oktober 2015 @ 16:19:

[...]

Maar ik zie het vast weer te rooskleurig in.

Het gaat volgens mij om 10.000 woningen op een bestand van 2.6 miljoen woningen in de sociale sector.

Een klein aantal maar maakt veel gevoelens los bij de mensen op de wachtlijsten.

En geef ze eens ongelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pruttel schreef op 09 oktober 2015 @ 16:19:

Maar ik zie het vast weer te rooskleurig in.Deze stap had allang gezet moeten worden. Dat zijn we vast met elkaar eens. En ja, het is ook een mooie impuls voor de werkgelegenheid, maar het effect op de werkgelegenheid is dan ook gelijk het enige positieve aspect dat ik zie in deze hele vluchtelingenstroom.
quote:Superhuisvrouw schreef op 09 oktober 2015 @ 13:33:

Protestacties moeten er komen dit gaat zo maar door lijkt nergens meer op ze geven de huizen maar weg . Waar de eigen bevolking jaren voor ingeschreven staan , reclame borden die afgeplakt moeten worden. Cultuurshock is te groot he wie moeten zich nu weer aanpassen. Ze hebben hier schijt gekregen aan de eigen bevolking. En er staan alweer een hele groep op de griekse eilanden klaar .Over emotie gesproken doe maar rustig hoor.
quote:gewiekst schreef op 09 oktober 2015 @ 16:32:

[...]

Deze stap had allang gezet moeten worden. Dat zijn we vast met elkaar eens. En ja, het is ook een mooie impuls voor de werkgelegenheid, maar het effect op de werkgelegenheid is dan ook gelijk het enige positieve aspect dat ik zie in deze hele vluchtelingenstroom.Dat zijn we zeker eens. Maar achteraf, kijk je een koe in de kont. Het heeft geen zin om daar nu nog over te miepen. Je doet er niks meer aan. Dus beter gewoon blij zijn met alle goede stappen die nu en straks gezet worden.
quote:hollebollegijs schreef op 09 oktober 2015 @ 16:19:

[...]

Klopt...............

Duitsland is een snelkookpan zonder overdrukventiel.Duitsland,daar zijn er weer een paar in hongerstaking:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2699725W/

Migranten in Duitsland luisteren steeds minder naar autoriteiten en gaan meer hun eigen weg. Aan de komst van nieuwe migranten komt maar geen eind. Reden voor de Duitse deelstaat Beieren om zich vrijdag te beraden over 'noodmaatregelen'.
quote:Star schreef op 09 oktober 2015 @ 13:46:

[...]

Of lees even terug. Nog meer links van zowel BGB als mij.

En buiten dat om, ik weet niet waar jij woont/werkt, maar ik zie hier steeds minder grote gezinnen. Of zelfs helemaal geen kinderen. Zie jij dat niet veranderen? Bij mij in de buurt zijn het juist de hoogopgeleide Amsterdam-Zuid bakfietsgezinnen die rustig drie of vier kinderen krijgen.Ik woon in de Randstad en de grootste gezinnen hier zijn toch echt van niet-westerse allochtonen.
Net vernomen dat in de wijk waar ik woon asielzoeker gehuisvest gaan worden in een leegstaand pand.

Weet niet zo goed wat ik er van vind, die mensen moeten een plaats hebben, maar ik ben ook bang dat mijn woning in waarde gaat dalen.
quote:Star schreef op 09 oktober 2015 @ 13:46:

[...]

Of lees even terug. Nog meer links van zowel BGB als mij.

En buiten dat om, ik weet niet waar jij woont/werkt, maar ik zie hier steeds minder grote gezinnen. Of zelfs helemaal geen kinderen. Zie jij dat niet veranderen? Bij mij in de buurt zijn het juist de hoogopgeleide Amsterdam-Zuid bakfietsgezinnen die rustig drie of vier kinderen krijgen.http://www.volkskrant.nl/ ... iet-westerlingen~a523036/
quote:Pientjexxxx schreef op 09 oktober 2015 @ 17:27:

[...]

Ik woon in de Randstad en de grootste gezinnen hier zijn toch echt van niet-westerse allochtonen.Ik geloof je meteen. Wellicht hebben we een andere definitie van allochtoon? Of net een wat andere omgeving?
quote:Rhiannon1986 schreef op 09 oktober 2015 @ 17:29:

Net vernomen dat in de wijk waar ik woon asielzoeker gehuisvest gaan worden in een leegstaand pand.

Weet niet zo goed wat ik er van vind, die mensen moeten een plaats hebben, maar ik ben ook bang dat mijn woning in waarde gaat dalen.je woning is waarschijnlijk al flink in waarde gedaald. afschrijven en crisis heet dat. gekocht in de hoogtijdagen? 20%? maakt echt niet uit wie er in je straat woont
Interessant stuk:

http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... eid=188707
quote:Rhiannon1986 schreef op 09 oktober 2015 @ 17:29:

Weet niet zo goed wat ik er van vind, die mensen moeten een plaats hebben, maar ik ben ook bang dat mijn woning in waarde gaat dalen.Studie van geweest : woningwaarde daalt niet.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
En dan vooral dat laatste stuk....

Wat zijn Nederlanders toch enorme watjes!!

Maar dit is wat er dus aan alle kanten gaande is.

Gesubsidieerd op koranles

Tien jaar geleden besloot het Amsterdamse stadsdeel Oost-Watergraafsmeer een ‘multifunctionele voorziening’ te bouwen die plaats bood aan ‘activiteiten gericht op toeleiding naar werk’. Ook zouden er twee ‘migranten­organisaties’ onderdak krijgen. Door dat ‘toeleiding naar werk’ konden de stichtingskosten voor de gemeente (zo’n 4 miljoen euro) voor een deel (zo’n 1,4 miljoen euro) met Europese subsidies worden gecompenseerd.

Nadat het gebouw (De Verbinding) openging, bleek de ‘multifunctionele voorziening’ uit twee moskeeën te bestaan, een Turkse en een Marokkaanse. In de bovenzaaltjes werd onder het gesubsidieerde mom van ‘cursussen normen en waarden’ koranles gegeven. In het Turks. De moskeeën betaalden een veel te lage huur, en kregen die in het geniep ook nog gesubsidieerd.

Na vragen uit het Europees Parlement ­deed de Europese Commissie drie jaar over ­onderzoek naar de op misleiding gebaseerde Europese subsidie, maar verklaarde deze ­zomer plotseling dat er niets aan de hand is. Op raadsvragen deelde burgemeester Eberhard van der Laan op 2 oktober mee dat ook de ­gemeente geen nader onderzoek instelt.

De gemeente verkocht dit voorjaar De Ver­binding met groot verlies aan de twee moskeeën. Het Turkse deel is nu eigendom van ­Diyanet, het Turkse ministerie van Gods­dienstzaken.
Het goede nieuws is : de US stopt met het opleiden en bewapenen van terroristen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Nog meer goed nieuws.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... p-ex.dhtml

Een asielzoeker uit Eritrea is in een Nederlandse opvang gearresteerd. Hij zou zijn ex hebben vermoord in een asielzoekerscentrum in de Duitse stad Wiesbaden. Dat meldde de Duitse politie vrijdag. Het is niet bekend waar de man is opgepakt.
quote:hollebollegijs schreef op 09 oktober 2015 @ 16:19:

[...]

Klopt...............

Duitsland is een snelkookpan zonder overdrukventiel.

Klopt,en vraag me af hoelang het idd nog duurt voor de boel implodeert (als dat al niet gebeurd is):

Duitsland-negeert-verkrachtingen-en-misbruik-vrouwen-azc

http://www.elsevier.nl/Bu ... ik-vrouwen-azcs-2698286W/

En:verontrustende cijfers over geweld in opvangcentra

http://www.elsevier.nl/Bu ... 397W/?masterpageid=188707

Lijkt me dat iedereen met beetje verstand nu toch wel doorheeft,dat zaken bagatelliseren cq onder de pet houden,alleen maar de situatie verergert.Zie ook de uitspraken van migratie hoogleraar Lucassen in DvhN van 6 okt en gisteravond in interview bij Powned.
Vraag blijft,why is the rum gone?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven