0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Gelukkig maar dat Koeka ons alletwee aardig vindt .
Blij dat je het leuk vind, Morrie.

Ik was in mijn geboortestad, toen ik bedacht dat ik nog dringend iets voor Knorrie moest kopen. Maar de enige mooie speelgoedwinkel daar is veel kleiner en heeft veel minder keus dan de "allermooiste speelgoedwinkel van de wereld" bij mij in de stad. Het enige dat ik vond, dat ik leuk en geschikt vond voor een jongen, was hetzelfde dat ik anderhalve maand hiervoor ook al voor Benjamini gekocht... Dat zou echter wel heel stom overkomen, straks zouden jullie nog denken dat ik ergens een partijtje op de kop had getikt ofzo, en dat ik elke keer als er weer een baby geboren was, een exemplaar uit de voorraad trok .

Net toen ik naar buiten wilde gaan, zag ik deze dingen en vond die ook wel lief (waren niet allemaal even mooi en herkenbaar, maar de leeuw gelukkig wel). Maar later realiseerde ik me dat ik eigenlijk niet goed precies weet wat het nou is. Niet echt een rammelaar, maar eerder iets om aan de box of wagen te hangen waarschijnlijk?

Koekie heeft als baby iets soortgelijks gehad van hetzelfde merk(paardje, dus niet uit die sterrenbeeldserie, maar verder wel helemaal zelfde idee en stijl), en daar heeft hij heel veel mee gespeeld, maar ik bedenk nu pas dat het daar waarschijnlijk niet voor bedoeld was..
De kinderen zijn momenteel echt dráken. Voortdurend als ik even niet kijk, wordt er iets stouts uitgespookt of ruzie genmaakt, en als ik ingrijp, leidt dat meteen tot de meest dramatische jankpartijen, bah.
En Knorrie is ook nog Leeuw van sterrenbeeld.

Volgens mij!

Later meer inhoudelijk....
quote:Morrie schreef op 17 september 2008 @ 19:43:

En Knorrie is ook nog Leeuw van sterrenbeeld.

Volgens mij!

Later meer inhoudelijk....

Ja, hèhè, Morrie! Het ding is dan ook een een STERRENBEELDrammelaar/boxhanger . Volgens mij staat er zelfs een hele beschrijving van het specifieke sterrenbeeld van de baby op dat doosje, toch? (Is misschien wel in het Duits, aangezien van Selecta.)

Nou moe, en ik was al helemaal ingenomen met mezelf dat ik wist wat het sterrenbeeld van Knorrie was, en dat ik dus dit gepaste kado kon geven!
Huh, ik had er nog een posting achteraan gedaan. Dat je dat al gezien had, dat hij leeuw was. Dus het kwartje was wel gevallen hoor. (Maar ik geef toe, rijkelijk laat )

Maar heel eerlijk gezegd moest ik zelf vanmiddag googlen om zijn sterrenbeeld te checken, ik wist het niet (zeker)!

Die sterrenbeeld beschrijving heb ik niet van het doosje gehaald overigens. Maar misschien begreep ik toen nog niet dat dat erop stond, omdat ik eergisteren nog niet wist wat het sterrenbeeld van Knorrie was .

En net zei ik tegen Harrie: Knorrie is trouwens leeuw van sterrenbeeld en we hebben een leeuwtje gekregen. Leuk he. Zegt 'ie: 'Leeuw? Bestaat dat sterrenbeeld dan? Nooit van gehoord. Ik ken wel Vissen, Stier, Weegschaal, Schorpioen. Maar leeuw?'

Dus Koeka, het cadeau is voor ons heel goed geweest, nu weten we tenminste het sterrenbeeld van onze zoon en zullen we het noooooit meer vergeten .
Morrie, ik wist het vooral omdat het ook mijn sterrenbeeld is. Ik vond het als kind altijd het leukste sterrenbeeld, omdat het het leukste dier uit de dierenriem betrof en het gelijk viel met de warmste periode van het jaar, de hondsdagen.

zodiak- alle sterrenbeelden
Ik vind het wat moeilijk uit te leggen wat het sterrenbeeld maagd is. Zal er wel aan moeten geloven denk ik .
quote:Morrie schreef op 15 september 2008 @ 20:56:

Voor de statistieken: Schorrie is vandaag weer gekeurd door het cb en hij is 106,5 cm en weegt 18,6 kilo.Voor de statistieken: Kiloknaller 1 meter 13 en 21,2 kilo en BNJMN 65 centimer en 6,2 kilo.
Zo Lien, dat scheelt veel! 1 meter 13 en 1 meter 6!
1 meter 13 !

Koekie was een maand geleden (op zijn verjaardag) iets meer dan 105-en-een-halve cm, dus hij zal nu ook ongeveer 106 cm zijn. Maar inderdaad zeg, wat een groot verschil met KK!
Ik ben wel benieuwd hoe vaak jullie straf geven en/of met straf dreigen bij jullie jongens. Ik heb het idee dat wij dat echt veel doen, maar het kan gewoon niet anders. Zou dat wel willen veranderen eigenlijk, maar heb het idee dat Schorrie dan binnen de korste keren finaal over ons heel walst.

Ik vind het soms ook zielig voor hem, want hij is doodmoe, wil graag aandacht en krijgt dan straf omdat hij het op een verkeerde manier doet. Misschien moeten we maar eens een opvoednanny in huis nemen .
Echt straffen? Wat doe je dan? Op de gang? Wij dreigen wel vaak en dan bindt hij meestal wel weer in.

Nog even voor de statistieken: Kiloknaller was met 3 maanden 1 kilo zwaarder dan BNJMN met 3 maanden... Hij was dus echt een dikke baby .

Zielig is het pas als je geen grenzen stelt Morrie. We hadden vandaag een vriendinnetje van dochter aan de lunchtafel. Gaf op geen enkele vraag antwoord, niet zozeer omdat ze verlegen was, maar gewoon omdat ze niet wilde antwoorden en dat kennelijk thuis ook niet hoeft ("wil je nog een boterham of een cracker?" en dan bleef het stil en na verloop van tijd ging ze dan zitten staren naar hetgeen ze dan wilde.....). Verder kletste ze iedereen de oren van de kop, had allemaal enorm (sexistische) moppen. Nee, ik vond haar niet zo leuk, valt het op ?
Pfft, ik wil ook een opvoed nanny. Kiloknaller wil alles zel-luf doen, maar dan ook op zijn eigen moment. Zo kom je dus nooit beneden-aan de ontbijttafel-op-tijd-op-school-met-schoenen-aan.....
Maar wat is vaak dreigen Lien? Elke dag meerdere malen? Dat doen wij wel. En dan moeten we het iets minder dan 1 keer per dag ook uitvoeren denk ik.
O ja, wij dreigen idd met de gang.
Vaak dreigen? Eeeh...

Eigenlijk is het meer heel veel commando's geven.

ga eens etenniet achterstevoren zittenelleboog van de stoel (hij hangt altijd met 1 armpje over zijn stoel heen, alsof hij aan de bar zit niet met je handen etengebruik je lepel/mes/vorkook je sperciebonen etenniet smakkeneet eens doorwil je nog een toetje? schiet dan eens opeet eens doorook groenteschiet eens op, we zijn allemaal klaar behalve jij

En dan nog de hele riedel met aankleden (ook schoenen aan, nee je mag niet op je sokken naar buiten) en zo'n commando wordt dikwijls gevolgd door "anders moet je naar boven/naar bed/naar de gang". Eigenlijk heel ongezellig allemaal, dus we proberen het nu iets meer in de vragende vorm, maar ja, dan krijg je dus ook dikwijls NEE te horen . En dan moeten wij weer uitleggen dat het eigenlijk geen vraag was, maar een opdracht .

Overigens is hij vandaag zonder driftbui richting school vertrokken. 't Was gewoon echt gezellig aan de ontbijttafel, ook wel eens het vermelden waard .
Jaja, misschien is het wel gewoon normaal als ik dit zo lees....

Maar ik vind het zo vermoeiend dat alles alleen maar gedaan wordt als er gedreigd wordt met het een of ander. En soms blijft hij gewoon afwachten wat er gebeurt en dus moet de straf uitgevoerd worden. Nog ongezelliger.

Maar hier ging het gisteren wel weer prima, vanochtend geloof ik ook, ik heb Harrie zijn stem niet horen verheffen. Nogmaals, misschien is het normaal maar af en toe vind ik het zo sneu. Dan wordt het ook van kwaad tot erger want dan moet hij voor straf op de gang en blijft hij daar niet en moet hij weer gestraft worden omdat hij niet op de gang blijft.

Vragen doe ik ook weleens, maar meestal krijg ik of Nee, of geen reactie. En dus moet je dan weer over tot korte opdrachten idd
Wij hadden Kiloknaller op wachtlijst voor voetbal geplaatst een paar weken geleden, werd ik gisteren ineens gebeld dat hij vandaag mocht komen... Eeeh... ik dacht dat het nog wel een jaar zou duren. Ze gaan 3 weken kijken hoe het gaat en dan wordt besloten of hij "er aan toe is". Weet nog niet of ik er aan toe ben eigenlijk . Vandaag valt trouwens alweer af, want het regent te hard en trainer kon niet ofzo, volgende week eerste keer dus.
Zo Lien, dat gaat snel! Maar wel heel leuk dat jullie het gaan proberen. Harrie wilde Schorrie voor judo opgeven maar ik vind het echt nog veel te vroeg. Eerst maar zwemdiploma anders zijn we elke dag van de week zoet straks, bij wijze van spreken. Zwemles is hier twee keer per week, dan ook nog judo erbij en spelen met vriendjes, ik vind het iets te veel van het goede.
Zo, winterjassen gekocht en nu ben ik gaar. Heb duidelijk geen geduld als ik een dagje laat naar bed ben gegaan.

Morrie, wat ik me vannacht ineens afvroeg: denk je nog steeds dat Schorrie kleurenblind is? Sja... van die dingen die ineens door je hoofd kunnen spoken .
Hahaha Lien. Nee, ik denk niet meer dat hij kleurenblind is, volgens mij weet hij de kleuren prima te benoemen!

Maar leuk dat je daar aan dacht vannacht .

Schorrie kan nog net zijn winterjas aan van vorig jaar, maat 104. Maar hij komt er niet de hele winter mee door schat ik zo in. Dus misschien moet ik ook nog een jas kopen, maar ik heb daar geen zin in.

Hier scheen de zon zowaar, dus voetbaltraining had best door kunnen gaan
Schorrie is naar de kapper geweest net, hij ziet er dan altijd ineens zoveel ouder uit. Maar wel heel schattig. O, hij gooit nu het wasrek om.....
De trainer kon ook niet, dus het weer was niet doorslaggevend.

Fijn, Schorrie had dus gewoon geen zin in kleuren benoemen .
Wasrek omgooien, aanzienlijk minder schattig ineens .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven