Gezondheid alle pijlers

wat te doen aan scheeruitslag? (help)

09-10-2015 17:10 34 berichten
Oke, ik heb de benedenboel weer eens bijgewerkt... Echter heb ik nu aan de voorkant (het driehoekje) en aan de achterkant (bilgedeelte) allemaal jeukende rode bultjes. Verder gelukkig niet maar het jeukt als een gek. Weet iemand iets wat ik zo nog kan halen om erop te smeren? Iets dat helpt en hopelijk dit de volgende keer voorkomt?
quote:Rooss4.0 schreef op 09 oktober 2015 @ 19:48:

Wat is dat toch met dat sudocreme, dat heeft hier nou nog nooit tegen iets geholpen en het is nog taaie smeerbagger ook. Ik vind het wel aardig ruiken maar dat houdt het dan ook mee op.Ik snap ook nooit dat mensen er zo lyrisch over zijn heb het nooit gebruikt, had altijd bepanthen. En dochter heeft nooit luieruitslag gehad, dus daarvoor niet nodig gehad. Ik vind het zo'n vies spul.
quote:up4more schreef op 09 oktober 2015 @ 19:39:

Betadine schrub .. Werkt super!Die is al lange tijd niet leverbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 09 oktober 2015 @ 19:15:

Volgende keer: sinds ik scheer met die mesjes voor mannen (die mach huppeldepup) en cocosolie gebruik als 'scheerschuim' geen bobbeltje, jeuk, ingegroeide haar of roodheid meer gehad. Met babyolie (heb zelf Natusan getest) was het minder maar wel nog steeds uitslag. Dus ik gebruik nu cocosolie.Kokosolie, mannenscheermesjes en vaker scheren, dat werkt het beste bij mij. Voorheen scheerde ik me ook met Natusan babyolie, maar kokosolie is echt veel beter. Ook voor waterproof make-up te verwijderen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 oktober 2015 @ 20:11:

[...]

Kokosolie, mannenscheermesjes en vaker scheren, dat werkt het beste bij mij. Voorheen scheerde ik me ook met Natusan babyolie, maar kokosolie is echt veel beter. Ook voor waterproof make-up te verwijderen.

Tegenwoordig gebruik ik het voor zowat alles . Als pre-conditioner voor het haren wassen, make-up remover, nachtcrème, bodylotion in de winter...

Doe nu wel standaard een keer per week wat soda laten intrekken in de afvoer en naspoelen met kokend water. Ben anders bang dat het toch erg verstoppend werkt.
Geen enkele drogist hier had het. DA zegt het ook niet te kunnen bestellen. dus dan inderdaad maar via Bol.com

Zal morgen eens kijken voor kokosolie of bepanthen, die jeuk is echt niet leuk...
Niet tegen de haargroei richting in scheren scheelt ook (bij mij)
quote:lemoos2 schreef op 09 oktober 2015 @ 20:16:

[...]

Tegenwoordig gebruik ik het voor zowat alles . Als pre-conditioner voor het haren wassen, make-up remover, nachtcrème, bodylotion in de winter...

Doe nu wel standaard een keer per week wat soda laten intrekken in de afvoer en naspoelen met kokend water. Ben anders bang dat het toch erg verstoppend werkt.Ik ook, tandpasta, aftersun, het werkt ook als een tierelier tegen zonneallergie en andere jeuk. Ik gebruik het trouwens ook gewoon in de keuken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik gebruik zeer geconcentreerde glijmiddel/massage olie, weet het merk even niet maar iig geurloos, zwarte flacon en bij Christine le duc te koop. Direct na het scheren goed insmeren. Hierdoor leg je een olielaagje aan waardoor alle bacteriën van de huid niet kunnen gaan irriteren. Nadeel is dat je nog wel een minuutje of 10 naakt moet lopen voor het intrekken
quote:pejeka schreef op 09 oktober 2015 @ 19:43:

Niet scheren? Hooguit trimmen met tondeuse?Veruit de beste tip. Maar ja, lees het topic 'Sophie in de kreukels' eens door. En vraag je vervolgens af waarom we onze schaamstreek scheren. Wonderlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven