Gezondheid alle pijlers

wat te doen aan scheeruitslag? (help)

09-10-2015 17:10 34 berichten
Oke, ik heb de benedenboel weer eens bijgewerkt... Echter heb ik nu aan de voorkant (het driehoekje) en aan de achterkant (bilgedeelte) allemaal jeukende rode bultjes. Verder gelukkig niet maar het jeukt als een gek. Weet iemand iets wat ik zo nog kan halen om erop te smeren? Iets dat helpt en hopelijk dit de volgende keer voorkomt?
Alle reacties Link kopieren
koelen wil wel eens helpen, in ieder geval tegen de jeuk. En de truc om het niet vaak te laten jeuken is (tegenstrijdig genoeg) om het váker bij te werken. Je huid went aan scheren... En scheren met scheerolie of scheerschuim wil ook vaak helpen, maar smeer dat niet lager dan het driehoekje uiteraard, want anders krijg je er misschien een onrustige boel van daar beneden. Sterkte, het is erg vervelend!
Pfb vanish ofzo.
babypoeder schijnt te helpen..

zelf doe ik 6 ASPIRINE tabletjes verpulveren, tea tree olie (kruidvat) erdoor, en een beetje uiercreme als basis doorelkaar .Dit smeer ik erop
Inderdaad, PFB vanish. Ik zweer d'r bij.
Insmeren met zinkzalf. Gewoon de zalf die je bij babies op hun billen smeert. Het wordt trouwens wel wit, dus niet te dik smeren.

Ik scheer tegenwoordig met kokosolie (of baby-olie), dan heb ik niet eens zinkzalf nodig.
Babybillenzalf voor nu.

Zelf scheer ik niet meer, maar neem ik een tondeuse. Bij scheren ook altijd last gehad van enorme irritatie, sinds ik een tondeuse gebruik is het netjes zonder geirriteerde huid.
Heeft een gewone drogist dat? Die PFB vanish.
De dio hier heeft het. Maar kruidvat en etos volgens mij niet.
Na het scheren er deodorant opspuiten helpt ook!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
bol.com heeft het ook. Daar heb ik het gekocht.
quote:kevertje22 schreef op 09 oktober 2015 @ 17:27:

Na het scheren er deodorant opspuiten helpt ook!Au!
Ik kreeg juist altijd jeuk als de haartjes terug kwamen. Wel een nare plek om jeuk te hebben want je kunt niet zo maar krabben in het openbaar. Nu ik me om de dag scheer heb ik nergens meer last van.
quote:Miss-Colorado schreef op 09 oktober 2015 @ 17:19:

Heeft een gewone drogist dat? Die PFB vanish.Ik zou het niet op prikbultjes doen hoor, het is bijna pure alcohol. Voor nu zou ik poeieren (babypoeier of mayzena) en pbf gewoon de volgende keer meteen na het scheren gebruiken.
PFB vanish. Kun je bij de DA kopen. Als ze het niet hebben kunnen ze het bestellen. Wereldspul!
Sudocreme, werkt heel erg goed. Net als bij rode babybilletjes...
Ik rol 'm gewoon over prikbultjes heen hoor! Werkt geweldig.
Dat Vanishspul hadden ze bij Etos, maar ik weet niet of het nog zo is, ik doe eeuwen met dat ding.

De tranen springen er altijd van in mijn ogen, wat prikt dat spul! En ik krijg ook gewoon nog bultjes en pukkels, maar wel iets minder.
Voor nu: sudocreme of een andere zinkzalf.

Volgende keer: sinds ik scheer met die mesjes voor mannen (die mach huppeldepup) en cocosolie gebruik als 'scheerschuim' geen bobbeltje, jeuk, ingegroeide haar of roodheid meer gehad. Met babyolie (heb zelf Natusan getest) was het minder maar wel nog steeds uitslag. Dus ik gebruik nu cocosolie.
Na het scheren insmeren met babyolie. Had er ook last van nu niet meer helpt echt goed.
quote:lemoos2 schreef op 09 oktober 2015 @ 19:15:

Voor nu: sudocreme of een andere zinkzalf.

Volgende keer: sinds ik scheer met die mesjes voor mannen (die mach huppeldepup) en cocosolie gebruik als 'scheerschuim' geen bobbeltje, jeuk, ingegroeide haar of roodheid meer gehad. Met babyolie (heb zelf Natusan getest) was het minder maar wel nog steeds uitslag. Dus ik gebruik nu cocosolie.Ik gebruik soms mijn man zijn mesje, die scheren idd beter! Ga die toch ook maar eens voor mezelf aanschaffen.
O goeie tip, mannenmesjes. Was toch al aan nieuwe toe.
Betadine schrub .. Werkt super!
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Niet scheren? Hooguit trimmen met tondeuse?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat is dat toch met dat sudocreme, dat heeft hier nou nog nooit tegen iets geholpen en het is nog taaie smeerbagger ook. Ik vind het wel aardig ruiken maar dat houdt het dan ook mee op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven