Even voorstellen...

26-09-2008 17:28 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag geen voorsteltopic en ik vind het toch wel zo netjes om me even voor te stellen.

Ik ben SHA, 24 jaar en getrouwd met een Amerikaan op 30 september 2005.

Sindsdien woon ik in Addison Alabama USA.

Ik voel me er al helemaal thuis!

Ik heb 2 kinderen, een zoontje van 1jaar en 10 maanden oud, hij het Jehoram (Djoram) en een dochtertje van 7 maanden, Mathea (ma-they-jah) allebei uitspreken op z'n engels!

Ik was opzoek naar een leuk nederlands forum om in z'n nederlands te kletsen en ook een beetje op de hoogte te blijven van mijn eigen land.

Ik hoop dus dat het gezellig wordt

Liefs SHA
Haha, gezellig is het hier zeker! Pas wel op voor de verslavingsfactor van het Viva Forum! Las je de Viva wel eens in NL? Veel plezier daar aan de andere kant van 't water en natuurlijk welkom!
Hoi SHA, welkom hier. Ik weet dat er hier nog meer Nederlanders rondlopen die in Amerika wonen, die kom je vast wel een keer tegen.

Maar er is trouwens wel een voorsteltopic hier... Misschien leuk als je je daar ook even voorstelt?

KLIK!

Verder: have fun. Ik kom hier al sinds 2001, voor je het weet ben je al 7 jaar verder!
Hai _SHA_, ik lees hier ook mee (en schrijf af en toe) en woon zelf in de Tampa Bay area in FL. Ook getrouwd met een amerikaan . Samen hebben we een dochter van 8 maanden.
Hallo

Ja ik ken de VIVA, ik lees die vaker als ik in Nederland ben, ik kom zo ongeveer 1 keer per jaar de oceaan over.

Ik koop dan wel wat nederlandse tijdschriften en boeken enzo voor in de VS.

Ava0208 Wat leuk dat je ook getrouwd bent met een amerikaan!

En in Florida, leuk zeg! ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me er wel mooi!

Hoelang ben je getrouwd en hoelang woon je er al? en hoe heet je dochtertje?

Liefs SHA
Welkom Sha!

Er is hier ergens ook een emigratie topic. (misschien ook leuk) Ik denk op de overige pijler.
Onze dochter heet Ava, en ik woon hier permanent nu ongeveer twee jaar. We zijn ongeveer anderhalf getrouwd. Ik heb eind februari m`n permanent residentship en SSN gekregen. Wel heimwee hoor, ik ben al die tijd niet meer terug geweest, dus ik hoop in Februari met z`n drieen voor een dag of tien over te komen. Mijn familie is me hier wel komen bezoeken, maar ik zou zo graag is weer een broodje shoarma eten en is lekker bij de HEMA neuzen .

Zo ver weg woon je niet volgens Amerikaanse begrippen. Ik ben nog nooit in Alabama geweest trouwens, ik heb geen idee hoe het daar is. Het is hier nog gemiddeld 75/80 graden, niks aan.
Nee inderdaad voor amerikaanse begrippen woon je best dichtbij.

Ja dat heimwee hebben dat ken ik wel, al ben ik er nu wel veel minder mee bezig.

Ik ben in augustus nog in Nederland geweest, dat was wel fijn!

Ik ben meteen een frietje saté met een kroket gaan eten en moyanaise haha dat had ik zo gemist!

Ik ga zo ongeveer 1 keer per jaar naar Nederland en mijn ouders komen ook ongeveer 1 keer per jaar hierheen.

Bij de geboorte van Mathea zijn ze als laatste geweest en nu komen ze voor de kerstdag weer, is wel gezellig!

Hier is het nu ongeveer zo'n 70 graden, maar Florida zal wel warmer zijn nu hé!

Dinsdag als we 3 jaar getrouwd zijn wordt het 75 graden hier.

Daarna weer wat kouder, ach dat mag van mij ook wel!

Groetjes
Ah ja, Ring1981, ik heb me voorgesteld in het voorsteltopic wat je aangaf.
Haha ja, maak me gek. De mayonaise hier is toch niet zo lekker, veel te dik. Die van Kraft gaat nog wel, maar zoiets simpels als een 'patatje met' valt toch niet na te maken.

Gefeliciteerd alvast met je huwelijks jubileum! Mooie namen trouwens van jouw jongens, waar komen die vandaan? Klinkt bijna hebreeuws..?
quote:_SHA_ schreef op 26 september 2008 @ 18:25:

Ah ja, Ring1981, ik heb me voorgesteld in het voorsteltopic wat je aangaf.

Okee! Veel plezier verder op het forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven