babynamem halfbloedjes

12-10-2015 00:24 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!!!

Ik ben 23 jaar en op dit moment 27weken zwanger en we krijgen een zoon.

Wij zijn opzoek na een leuke naam hebben jullie suggesties???

Ik ben nederlandse en vriend surinaams

We willen daarom niet een standaard Nederlandse naam,maar een naam met buitenlandse invloeden.

Alvast allemaal bedankt voor het meedenken.
Bedenk dat er al lang onderzocht is dat als je je kind een "aparte"naam geeft dat solliciteren later moeilijker wordt. Een Jan of Kees wordt eerder uitgenodigd dan Leroy. Ik ben zelf ook een halfbloed en heb gewoon een Hollandse naam, niets mis mee, had het verschrikkelijk gevonden als mijn ouders me een naam hadden gegeven van de buitenlandse kant En wat is dat toch dat ouders een unieke naam willen? Gezellige namen, dat is leuk maar van die namen waar je je tong over breekt heeft iets aso.
Om die reden heeft mijn dochter een Nederlandse makkelijk uit te spreken naam gekregen.
Behalve dat ik het met bovenstaande eens ben dat je je een beetje ongelukkig uitdrukt, denk ik dat ik niet voor een standaard Surinaamse naam zou gaan, maar ook niet voor Henk of Kees. Engelse namen vind ik wel leuk voor een getint kindje.

Wat vind je van:

James

Otis

Jason

Vince

Mason
Als 'halfbloed' zijnde heb ik een onuitspreekbare naam die ik altijd moet spellen omdat de spelling anders is dan de uitspraak. En het zijn nog 10 (!) letters ook. Knettergek word ik ervan.

Echt, doe het je kind niet aan!
Ook eens mbt solliciteren. Daarom zou ik ook niet voor een Jermajesty of Shurandy gaan. Maar Teun, Ties of Harm vind ik ook niet echt passen. Maar Robin, Noah of Sam weer wel.
Mijn dochter is zwanger van een Turkse jongen en neemt geen Turkse naam ivm met later ,ook achternaam van dochter.
Ik zou mijn kind geen babynaam geven. Hij moet er tenslotte zijn hele leven mee doen!
Als mijn dochter een jongen was geweest had ik hem Clyde genoemd, erg leuke naam vind ik dat!
We willen daarom niet een standaard Nederlandse naam,maar een naam met buitenlandse invloeden.

Friedrich

... en voordat iemand zegt "dat past niet!" ... ik ken een Surinamer met die naam ... volgens mij via zijn Hernhutters-achtergrond.
Wij zijn zelf donker, en onze kinderen hebben normale namen. Simpelweg omdat ik mijn kinderen niet reeds met een achterstand voor hun toekomst op de wereld wil zetten. Er is een gezegde; 'What's in a name?'

Heel simpel, echt heel heel veel. En dat is wetenschappelijk bewezen. Een (voorbeeld van hierboven) Jermajesty, shurandy of Dylano heeft een veel kleinere kans op een goede carrier later dan kinderen met normalere niet huidskleur gebonden namen. Ze vallen bij de briefselectie vaak al af op hun naam.

Achterstandswijknaam, achterstandouders, achterstandkind et voila.....
De opies van Gemini vind ik daarentegen wel aardig.
Ik ken een Djunaydi. Gewoon een volbloed Nederlander trouwens. Buiten het feit dat ik de naam spuuglelijk vind, denk ik dat je ook een stempel hebt met zo'n naam.

Net zoals Churendy met gouden tand, die ik ken.
quote:minnimouse schreef op 12 oktober 2015 @ 08:01:

Ik ken een Djunaydi. Gewoon een volbloed Nederlander trouwens. Buiten het feit dat ik de naam spuuglelijk vind, denk ik dat je ook een stempel hebt met zo'n naam.

Net zoals Churendy met gouden tand, die ik ken.Zoiets ja.
Ik heb ook een hekel aan de term halfbloed. De namen van de kinderen van Anouk hebben vaak een overbodige "h", zoals Benjahmin enzo. Op zich wel mooie namen, als die h er maar niet in zat. Datzelfde vind ik van het eerder genoemde Jayson, een volkomen overbodige "y" zit daarin, want Jason spreek je precies hetzelfde uit.
Am Yisrael Chai!
Halfbloed is toch een normale term en als je niet struikelt over kindje, waarom dan wel over halfbloedje? Ik weet ook niet waarom een Nederlands of Nederlands-Surinaams kind een Engelse naam moet hebben. Volledig Engelse naam of naam met internationale invloed is wel verschillend. Ik denk dan eerder aan Michiel - Michael - Michel - Miguel, dus een naam die in eigen land en in diverse buitenlanden direct herkend wordt.
quote:evaq schreef op 12 oktober 2015 @ 07:49:

Friedrich

... en voordat iemand zegt "dat past niet!" ... ik ken een Surinamer met die naam ... volgens mij via zijn Hernhutters-achtergrond.ik ken zelfs een Surinaamse Adolf. Ook Hernhutter achtergrond.
Am Yisrael Chai!
Stevie
Clark

Otis

Jack

Of

Jackson
quote:tantejo schreef op 12 oktober 2015 @ 07:33:

Als 'halfbloed' zijnde heb ik een onuitspreekbare naam die ik altijd moet spellen omdat de spelling anders is dan de uitspraak. En het zijn nog 10 (!) letters ook. Knettergek word ik ervan.

Echt, doe het je kind niet aan!

Ik heb, dankzij mijn man, een zeer eenvoudige achternaam, die je precies zo schrijft als je hem uitspreekt. En die moet ik ook elke keer weer spellen. Het zijn maar vier letters, maar je wilt niet weten hoe veel kerstkaarten we straks weer krijgen met een verkeerd geschreven naam.

Maar TO, ik zou gaan voor een wat meer internationale naam, zoals Levi, Benjamin, Keanu, Florian, Dean.

Niet dat ik dat nou zo´n geweldige namen vind, maar ik vond jongensnamen sowieso erg lastig. Het is maar goed dat wij een dochter hebben .
De 'creatieve' namen hebben echt associaties. Een vrouwelijke Djanaynay werkt zelfs in mijn optiek toch echt in een black hair salon dn niet als advocate en een bij bijvoorbeeld een Churendy is het eerste wat in me opkomt; "waar hebben ze je NOU weer voor opgepakt?"

Hoe oneerlijk ook. Maar de wereld is niet eerlijk.
Alle surinamers die ik ken, hebben eigenlijk een hele 'normale' naam, die gewoon nederlands klinkt. Zoals Robert, Steven en Bryan. Dus je hoeft het niet per se een hele moeilijke naam te nemen die te buitenlands klinkt, om het even zo te noemen.
quote:Geronimo12 schreef op 12 oktober 2015 @ 07:16:

Bedenk dat er al lang onderzocht is dat als je je kind een "aparte"naam geeft dat solliciteren later moeilijker wordt. Een Jan of Kees wordt eerder uitgenodigd dan Leroy. Ik ben zelf ook een halfbloed en heb gewoon een Hollandse naam, niets mis mee, had het verschrikkelijk gevonden als mijn ouders me een naam hadden gegeven van de buitenlandse kant En wat is dat toch dat ouders een unieke naam willen? Gezellige namen, dat is leuk maar van die namen waar je je tong over breekt heeft iets aso.Eigenlijk triest toch dat het zo (blijkbaar) werkt!
Is ook triest. Maar zo werkt het wel helaas. En als je dan je kleurtje ook al 'niet mee hebt' sta je dubbel 'achter'.
quote:zwanger23 schreef op 12 oktober 2015 @ 01:26:

Het moet zeker uitspreekbaar zijn,maar je hoort zoveel de zelfde namen. Het moet speciaal,makkelijk uit te spreken zijn en uniek zijn. Moeilijke taak dus,daarom zijn alle suggesties welkom

Jayson en jayden word je anders ook letterlijk mee dood gegooid.

1 tip: houd het simpel, een d'anvelovitomillianodjelano zou later nog eens grote problemen kunnen krijgen qua solliciteren. En nee ik maak geen grapje.

Gewoon een normale naam. Ook al is het een mixbloed kindje, hij groeit wel gewoon op in Nederland.

En ik vind die zgn originele namen van tegenwoordig echt gedrochten.

Mason, Evan, james, charly, billy, bing, dex, jake, caleb, john, matt, joe, dean, sean, alec, flynn, lennon, morris, logan, winston, river, joseph, nathan en william bijvoorbeeld vind ik wel leuk!!
Ik vind Avery super mooi.

Zo heet een dokter van greys antomy ook. En dat is een super mooi "halfbloedje" snap niet helemaal wat er mis is met die term.

Ook eerder genoemd Mason Jason erg mooi.

Succes met kiezen van een mooie passende naam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven