En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gisteren sjiek gala-diner gehad:

voor: Zwarte Arborio risotto met een luchtige, blanke truffelsaus en een crème van Parmezaanse kaas.

hoofd: Met tomatensiroop gelakte zeeduivel op een carré van wortel-rettich met citrusbulgur en groene kruidenchlorofyl.

(ik wilde geen vis en heb de vega-variant genomen: een groentetaartje)

na: Chiboust van Griekse yoghurt met vanille, gevuld met ananascompote en geserveerd met passiejus.

En het allerlekkerst: bij de hapjes voorafgaand aan het diner waren er macarons van truffel! Hmmmmm!!! Echt verrukkelijk!

Vandaag maar weer gekookt: nasi met ui, knoflook, prei, champignons, paprika en oosterse wokblokjes (= vegastukjes van AH).

Morgen sushi eten met vriendinnetjes
Klinkt goed Age, vooral de nasi

Wat is griekse taart, Sunlight?
Lekker geMac-t (?) Ik had een big mac menu met 2x fritessaus en cola light. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm.
tomatensoep van tomaten, wortel, bleekselderij en kruiden en ravioli met kaas met gesmolten salieboter. Soep was wel lekker, pasta viel wat tegen.
Maccaroni hmmmmmm.
Ik eet (weer) alleen en heb al de hele dag zin in mijn lievelingskostje waar menigeen van gruwelt: spinazie, aardappelpuree en vissticks geprakt met appelmoes en mayo.

Morgen doe ik weer normaal: kip tandoori met een lekkere salade.
Zo even een paar daagjes niet zelf hoeven te koken.

Dinsdag had ik een pizza. Gister had ik heerlijke Thaise kipschotel met salade. Moet echt nog even het recept vragen want ik zou het zelf ook graag een keer maken.

Ben net pas weer thuis dus zo even kijken wat er in de vriezer ligt of dat ik nog wat boodschapjes moet doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Vriend kookt vanavond en het word: een beenhammetje uit de oven, broccoli met kaassaus en aardappelpartjes. Lekker!
revival: mijn diner lijkt een beetje op jouw lievelingskostje.

Gehakt Ovenschotel met spinazie:

Laagje gehakt met uitjes en provinciale kruiden

Dan aardappelpuree gemengd met boursin knoflook en kruiden

dan laagje spinazie.

zo verder tot alles op is,afsluiten met een flinke laag geraspte kaas. Half uurtje in de oven en smullen maar.

Vooraf: zelfgemaakte tomaten groente soep

Na: vanillevla met hagelslag.

Valt me op dat veel mensen niet 3 gangen eten? En soms met soep en brood al vol zitten?

Ons gezin "moet" soep vooraf, anders hebben ze niet gegeten, en een toetje "moet" ook altijd.
Boerenkool!
spaghetti met pompoen en feta
Everytime you make a typo, the errorists win.
Zallum!!!

Met rijstum en overheerlijke spercibonums!

JUMJUM!!!
Villahollandia, klinkt lekker die ovenschotel van jou!

Eten jullie echt élke dag soep??

Wij eten meestal één gang inderdaad, heel soms een klein voorafje. Maar als je die hoeveelheden van het hoofdgerecht vergroot, raken ze dan ook niet vol? Wat een werk zeg, iedere dag 3 gangen (nou ja, bakje vla kost niet zoveel tijd natuurlijk)
Eat as much as you can: sushi voor ¤ 22,50

Burp, zit bom-en-bomvol...

Maar het was enorm lekker!
quote:revival schreef op 25 september 2008 @ 11:52:

Ik eet (weer) alleen en heb al de hele dag zin in mijn lievelingskostje waar menigeen van gruwelt: spinazie, aardappelpuree en vissticks geprakt met appelmoes en mayo.

Morgen doe ik weer normaal: kip tandoori met een lekkere salade.

en je had mij niet even kunnen bellen?

Gisteren risotto met kipfilet en champignons/paprika/courgette, vanavond weet ik het nog niet.......
Ooohw Sun, heb wel aan je gedacht hoor, bij elke hap. Maar mijn beltegoed was op.

Vandaag ga ik boodschappen doen en moet ik nu al bedenken wat ik de komende 5 dagen wil eten... vind ik altijd zooo lastig!!
Spagetti bolognese met heel erg verschrikelijk veel krullen parmezaan - heb op de markt een kilo voor 6,50 gekocht!
revival: Ja, wij eten eigenlijk altijd soep vooraf, heel soms niet en dan zit mijn man s avonds te zoeken naar lekkere dingen. Net alsof hij niet voldaan is zonder een voorgerecht. Ieder mag ook zoveel van het hoofgerecht eten als men wil, dus men kan daar ook verzadigd door raken.

Mijn kinderen zijn dol op soep. Ik maak de soep niet altijd vers hoor, ook heel vaak een groot blik unox soep (kippen-, erwten, en tomatensoep zijn favoriet.

Hier is ook nog steeds het soep - aardappelen, vlees, groente - vla (het "ouderwetse" avondeten) veruit favoriet.
Hete bliksem met bloedworst!
Biologische Steak(eet niet altijd Biologisch),aardappeltjes,sla en boontjes.Hoop dat het gaat smaken...
Vroeger aten wij ook altijd soep vooraf. Mijn vader vond de maaltijd niet compleet zonder. Mijn moeder maakte dan denk ik 2x per week een pan verse soep en daar aten we dan elke avond een bord van. Mijn moeder eet nog steeds soep vooraf (als ik er eet iig). Zelf doe ik het nooit, want zit dan toch al een soort vol na de soep.

Vanavond eet ik alleen en heb chili con carne uit de vriezer gehaald. Erbij eet ik gekookte aardappels. Heb er niet heel veel trek in, maar heb me kunnen bedwingen om iets anders te halen.

Toe heb ik een zelfgemaakt stuk kwarktaart, die nu net staat op te stijven in de koelkast. Dat maakt de chili wel weer goed denk
ik heb vandaag gekookte mosselen gegeten,met eigen gemaakte knoflooksaus en vers gebakken kruidenbroodje.
voor morgen ben ik nu boullion aan het trekken van rundvlees,gehaktballetjes en verschillende kruiden.wordt verse tomaten-groentensoep MET sliertjes natuurlijk.pan staat op de houtkachel te pruttelen,en heel het huis ruikt zo lekker...mmmm
Ouderwetse keeltjesstamp zoals mijn oma die altijd maakte met kip.Lekker!
Wat er toevallig in huis was:

2 uien, een halve paprika, blikje kikkererwten, blik tomatenblokjes, blikje tonijn. Op smaak gebracht met zout, paprikapoeder en djintan. Daarbij couscous.

Moet ik vaker doen, smaakte prima! (En was heerlijk simpel en snel klaar bovendien.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven