Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-10-2015 20:53
Reden: ongepast
% gewijzigd
quote:Paekzwart schreef op 16 oktober 2015 @ 16:57:

[...]

Ik snap daar werkelijk niets van. Het wordt hier goedgepraat, volgens mij alleen maar in het kader er mag vooral niets slechts gezegd worden over asielzoekers,.

Nou, ik praat niks goed hoor. Ik hou ook niet van rommeltuintjes.

Maar ik vind het nogal generaliserend om te zeggen dat allochtonen en asielzoekers vieze voortuintjes hebben.

Vieze mensen hebben dat, afkomst heeft daar niks mee te maken
quote:rosemetijs schreef op 16 oktober 2015 @ 14:59:

[...]

Laat mij geen klachten straks horen hè als het straks allemaal niet wens blijkt te zijn.!

Als jij klachten hoort , heb ik het goed gedaan.

Het moest allemaal heel sober
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:feow schreef op 16 oktober 2015 @ 15:01:

[...]

Kun je dat ruiken? Of ze economische vluchtelingen zijn bedoel ik.

En begrijp ik nou goed dat het werkgelegenheid oplevert, die tijdelijke opvang? Of doe je het verbouwen als vrijwilliger?[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-10-2015 18:56
Reden: ongepast
% gewijzigd
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

[...]

Ik snap daar werkelijk niets van. Het wordt hier goedgepraat, volgens mij alleen maar in het kader er mag vooral niets slechts gezegd worden over asielzoekers, alsof het één of andere aanval is en erg nadelig voor de asielzoeker. Het is voor iedereen beter, óók voor de asielzoeker een gezonde en opgeruimde ongevaarlijke omgeving. Zelfs niet als je aangeeft nog wel begrip te hebben dat veel mensen uit een heel andere cultuur komen waar men met dat soort dingen erg anders omgaat, thuis of bij anderen.

Ik vind het een ontzettende afzwakking van de maatschappij dat je niets tegen anderen mag zeggen over schoon, gezond, netjes, normen en waarden binnen ónze maatschappij die hier duidelijk hun nut en doel hebben.

Het werkt veel beter als je de eigen identiteit kan duidelijk maken aan anderen en waarom je de dingen doet zoals je doet. Ook voor je eigen medemens.

Wat is er mis met geen vuilniszakken willen en geen vuil op zo'n grote wijze, geen meter onkruid met troep in een tuin, geen glas in een zandbak? Het heeft een doel, een nut en bewezen is dat mensen zich dan fijner voelen, het beter voor hun gezondheid is. Zelfs al is het maar schoon groen.Helemaal mee eens.
quote:duistercontinent schreef op 16 oktober 2015 @ 17:28:

[...]

Ik denk dat het komt omdat er zoveel negatiefs is over de vluchtelingen.

Ik moet zeggen dat ik ook weinig gezien heb dat me tot vreugde stemt.

Zeuren, zaniken, klagen en tot overmaat van ellende een demonstratie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wat mij zo verbaast is dat de politici zoals Pechtold zo standaard politiek correct hun praatje doen.

"Van het mag toch niet zo zijn dat iemand een tweederangs burger is". En nee, geen tweederangs burger, maar feitelijk nog helemaal geen burger. Iemand die asiel aanvraagt, en die aanvraag moet eerst bekeken worden.

Maar Pechtold gaat helemaal voorbij aan het gegeven dat de instroom vooral economische vluchtelingen betreft, die moet je niet in masse gaan verwelkomen. Dat werkt niet.

En ook wat je hier laat zien in Apeldoorn, het is toch gewoon eng dat wij massaal mensen laten migreren die vrouwen onderdrukken etc. Dàt is toch niet goed ?

En ik weet heus wel dat er tig goede, vriendelijke asielzoekers zijn. Die zijn er zeker.

Maar dat maakt het gevaar van die onderdrukkende, agressieve asielzoekers er helaas niet minder om.
quote:hollebollegijs schreef op 16 oktober 2015 @ 19:02:

[...]

Ik moet zeggen dat ik ook weinig gezien heb dat me tot vreugde stemt.

Zeuren, zaniken, klagen en tot overmaat van ellende een demonstratie.

Tja, dat gevoel heb ik hier soms ook.

Dus aanpassen in Nederland is het probleem kennelijk niet.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

http://nos.nl/artikel/2063478-gemeenten ... ekers.html

Ook in Stichtse Vecht wordt een digitale vluchtelingen-enquête gehouden door de gemeente. Daar is meteen kritiek op gekomen van GroenLinks. De lokale afdeling van die partij vindt dat de vragenlijst onderbuikgevoelens aanspreekt met "tendentieuze vragen".

Zo wordt de inwoners van Stichtse Vecht onder meer gevraagd wat zij vinden van de gevolgen voor wachtlijsten, werkgelegenheid, integratie en veiligheid.

Bovendien vindt GroenLinks dat met deze enquête de inwoners op het verkeerde been worden gezet. Het lijkt nu alsof het mogelijk is om noodopvang van vluchtelingen te weigeren, als een meerderheid van de stemmers dit zo aangeeft.

Kabinet

Inwoners noch gemeentebesturen hebben als het erop aankomt het laatste woord over asielopvang. Uiteindelijk kan het kabinet beslissen dat een gemeente ondanks bezwaren toch vluchtelingen moet opvangen.

Tja en GL
quote:rosemetijs schreef op 16 oktober 2015 @ 19:12:

http://nos.nl/artikel/2063478-gemeenten ... ekers.html

Ook in Stichtse Vecht wordt een digitale vluchtelingen-enquête gehouden door de gemeente. Daar is meteen kritiek op gekomen van GroenLinks. De lokale afdeling van die partij vindt dat de vragenlijst onderbuikgevoelens aanspreekt met "tendentieuze vragen".

Zo wordt de inwoners van Stichtse Vecht onder meer gevraagd wat zij vinden van de gevolgen voor wachtlijsten, werkgelegenheid, integratie en veiligheid.

Bovendien vindt GroenLinks dat met deze enquête de inwoners op het verkeerde been worden gezet. Het lijkt nu alsof het mogelijk is om noodopvang van vluchtelingen te weigeren, als een meerderheid van de stemmers dit zo aangeeft.

Kabinet

Inwoners noch gemeentebesturen hebben als het erop aankomt het laatste woord over asielopvang. Uiteindelijk kan het kabinet beslissen dat een gemeente ondanks bezwaren toch vluchtelingen moet opvangen.

Tja en GL Daar heeft GL toch gelijk in? Wat wilde men met de enquête bereiken, dan?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:tinydancer schreef op 16 oktober 2015 @ 19:08:

Maar dat maakt het gevaar van die onderdrukkende, agressieve asielzoekers er helaas niet minder om.Ondertussen doet de Hongaarse regering wel wat er van haar verwacht wordt:GRENSBEWAKING en wat doet Malek Rutte?

Niets, niets, niets

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:merano schreef op 16 oktober 2015 @ 19:12:

[...]

Tja, dat gevoel heb ik hier soms ook.

Dus aanpassen in Nederland is het probleem kennelijk niet.Merano, graag even je reactie op de link die ik geplaatst heb over AZC Apeldoorn.
quote:sateofmayo schreef op 16 oktober 2015 @ 19:31:

[...]

Merano, graag even je reactie op de link die ik geplaatst heb over AZC Apeldoorn.Ja merano. Even reageren nu
quote:merano schreef op 16 oktober 2015 @ 19:29:

[...]

Daar heeft GL toch gelijk in? Wat wilde men met de enquête bereiken, dan?

Wat dacht je van het draagvlak van de bewoners toetsen over de komst van zo'n opvang?

Maar idd zinloos want in de meeste plaatsen worden die opvangcentra en AZC's er toch gewoon doorheengedramd en zegt de gemeente nee dan dramt Dijkhof het wel door..

[...]

Ik snap daar werkelijk niets van. Het wordt hier goedgepraat, volgens mij alleen maar in het kader er mag vooral niets slechts gezegd worden over asielzoekers, alsof het één of andere aanval is en erg nadelig voor de asielzoeker. Het is voor iedereen beter, óók voor de asielzoeker een gezonde en opgeruimde ongevaarlijke omgeving. Zelfs niet als je aangeeft nog wel begrip te hebben dat veel mensen uit een heel andere cultuur komen waar men met dat soort dingen erg anders omgaat, thuis of bij anderen.

Ik vind het een ontzettende afzwakking van de maatschappij dat je niets tegen anderen mag zeggen over schoon, gezond, netjes, normen en waarden binnen ónze maatschappij die hier duidelijk hun nut en doel hebben.

Het werkt veel beter als je de eigen identiteit kan duidelijk maken aan anderen en waarom je de dingen doet zoals je doet. Ook voor je eigen medemens.

Wat is er mis met geen vuilniszakken willen en geen vuil op zo'n grote wijze, geen meter onkruid met troep in een tuin, geen glas in een zandbak? Het heeft een doel, een nut en bewezen is dat mensen zich dan fijner voelen, het beter voor hun gezondheid is. Zelfs al is het maar schoon groen.

Zeg het dan regen degenen die het betreft zonder dat je net doet of dat met ras of afkomst of geloof te maken heeft.

Jij blijft volhouden dat dat zo is, anderen vinden van niet.
quote:hollebollegijs schreef op 16 oktober 2015 @ 19:30:

[...]

Ondertussen doet de Hongaarse regering wel wat er van haar verwacht wordt:GRENSBEWAKING en wat doet Malek Rutte?

Niets, niets, niets

[afbeelding]

Bulgarije bewaakt de grens ook

http://www.nu.nl/bootvluchtelingen/4146 ... grens.html
quote:pruttel schreef op 16 oktober 2015 @ 17:51:

[...]

Nou, ik praat niks goed hoor. Ik hou ook niet van rommeltuintjes.

Maar ik vind het nogal generaliserend om te zeggen dat allochtonen en asielzoekers vieze voortuintjes hebben.

Vieze mensen hebben dat, afkomst heeft daar niks mee te maken

Het gaat niet eens om vies. Heb in een eerder postje uitgelegd dat veel mensen die uit een ander land komen, niet bekend zijn met het begrip "tuin" zoals we dat in Nederland wel kennen, en het daarom gebruiken als stukje grond waarop je hooguit wat rommel stalt, of waar je in elk geval niks mee doet. Waardoor het een verwaarloosde boel wordt. Waardoor het aanzicht niet verbetert. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen.

Ik word een beetje moe van mensen die overal een weerwoord op hebben dat geen hout snijdt.

Bijvoorbeeld: zeg ik dat heel veel Nederlanders in oude wijken zich niet meer thuis voelen, omdat 90% van de straatgenoten geen woord behoorlijk Nederlands spreken, dan krijg je een antwoord als "ja maar mijn buurman is een Groninger en die spreekt dialect soms en dan versta ik hem ook niet".

Spreek je over het feit dat mensen uit bepaalde landen, niet uit onwil, maar gewoon vanuit hun cultuur, op een andere manier met hun leefomgeving omgaan, dan is het "ja maar hier in de wijk woont een asofamilie, nou, die zijn ook niet fijn".

Dom genoeg snappen de mensen die dat dan stellen niet dat ze zélf buitenlanders in feite op één hoop vegen met een onaangepaste Groningse buurman en een tokkie-familie...

Maar het ergste is dat deze mensen het idee voortzetten van "multi-culti is een feestje, het is kleurrijk, het is een verrijking, en als je dat niet vindt, moet je je mond houden".

Ik heb wel eens aan een politicus gevraagd: geef me nou eens concreet aan op welke manier de massale instroom van buitenlanders mijn leven "VERRIJKT" zou hebben?

Ik wacht nog steeds op het antwoord.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:sateofmayo schreef op 16 oktober 2015 @ 19:31:

[...]

Merano, graag even je reactie op de link die ik geplaatst heb over AZC Apeldoorn.

Aan de voet!

Nou, ik heb je filmpje bekeken, hoor. Het verbaast me niet dat mensen uit een deel van de wereld waar andere gebruiken zijn, hier niet meteen als een blad aan de boom veranderen.

(Nou weet ik niet wat de vraag van de verslaggever was: Hoe zijn de gebruiken in het land waar je vandaan komt, of wat vind je zelf?)

Maar ik vertrouw erop dat een deel van de mensen zich onze gebruiken eigen gaat maken. (Dat is ook in hun voordeel. De mensen die het best in staat zijn zich aan te passen hebben de beste kans om een succesvolle emigrant te worden. Lees Hylke Speerstra die verhalen optekende over emigranten uit Friesland in de jaren vijftig maar eens. )

En een deel niet. Daar zal een tweede of derde generatie voor nodig zijn, die hier is opgegroeid. Of ze gaan alsnog terug, als dat ooit weer mogelijk wordt.

quote:pejeka schreef op 16 oktober 2015 @ 19:56:

[...]

Het gaat niet eens om vies. Heb in een eerder postje uitgelegd dat veel mensen die uit een ander land komen, niet bekend zijn met het begrip "tuin" zoals we dat in Nederland wel kennen, en het daarom gebruiken als stukje grond waarop je hooguit wat rommel stalt, of waar je in elk geval niks mee doet. Waardoor het een verwaarloosde boel wordt. Waardoor het aanzicht niet verbetert. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen.

Ik word een beetje moe van mensen die overal een weerwoord op hebben dat geen hout snijdt.

Bijvoorbeeld: zeg ik dat heel veel Nederlanders in oude wijken zich niet meer thuis voelen, omdat 90% van de straatgenoten geen woord behoorlijk Nederlands spreken, dan krijg je een antwoord als "ja maar mijn buurman is een Groninger en die spreekt dialect soms en dan versta ik hem ook niet".

Spreek je over het feit dat mensen uit bepaalde landen, niet uit onwil, maar gewoon vanuit hun cultuur, op een andere manier met hun leefomgeving omgaan, dan is het "ja maar hier in de wijk woont een asofamilie, nou, die zijn ook niet fijn".

Dom genoeg snappen de mensen die dat dan stellen niet dat ze zélf buitenlanders in feite op één hoop vegen met een onaangepaste Groningse buurman en een tokkie-familie...

Maar het ergste is dat deze mensen het idee voortzetten van "multi-culti is een feestje, het is kleurrijk, het is een verrijking, en als je dat niet vindt, moet je je mond houden".

Ik heb wel eens aan een politicus gevraagd: geef me nou eens concreet aan op welke manier de massale instroom van buitenlanders mijn leven "VERRIJKT" zou hebben?

Je hebt tig antwoorden gehad maar die vind je niet afdoende. Als jij echt zo stellig vindt wat je beschrijft is dat jouw waarheid. Als je dat echt gelooft laat je dan vooral niet uit het lood slaan.

Vind het dan ook niet zo gek dat ik jouw argumenten ook weinig hout vind slaan.

Ik voel en merk elke dag verrijking.

En al zou ik dat niet voelen, dan nog zie ik totaal niet het nut in van dat geklaag erover.

Ik heb tijdens mijn eerste stage bijv welbewust de keuze gemaakt om met een groep mensen van wie ik vond last te hebben te werken.

Mensen wegwensen werkt namelijk niet denk ik.
Daar heb je zeker een punt pejeka,al kan ik mij dan weer niet druk maken om onkruid in de tuin van de buren..

Vuilnis is een ander verhaal daar kan op den duur ook gewoon ongedierte op afkomen,maar om eerlijk te zijn zie ik dat hier in mijn wijk eigenlijk nergens.. nou ja dat afval dan..

Maar idd,je ziet dat hier op het forum ook.

Zegt er iemand iets over allochtonen dan schieten er een hoop meteen in een politiek correcte kramp en is het 'ja maar autochtonen doen dat ook hoor,blanke mannen vallen ook vrouwen lastig en blablabla
quote:vruchtgebruik schreef op 16 oktober 2015 @ 20:04:

[...]

Je hebt tig antwoorden gehad maar die vind je niet afdoende. Als jij echt zo stellig vindt wat je beschrijft is dat jouw waarheid. Als je dat echt gelooft laat je dan vooral niet uit het lood slaan.

Vind het dan ook niet zo gek dat ik jouw argumenten ook weinig hout vind slaan.

Ik voel en merk elke dag verrijking.

En al zou ik dat niet voelen, dan nog zie ik totaal niet het nut in van dat geklaag erover.

Ik heb tijdens mijn eerste stage bijv welbewust de keuze gemaakt om met een groep mensen van wie ik vond last te hebben te werken.

Mensen wegwensen werkt namelijk niet denk ik.

Nou, help me dan eens.

Jij voelt elke dag "verrijking" van de samenleving dankzij het feit dat er hier nu zoveel buitenlanders wonen.

Vertel mij dan eens wat ik in mijn dagelijks leven gemist zou hebben, welke verrijking ik misgelopen zou zijn, als die mensen niet in Nederland zouden zijn geweest.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 16 oktober 2015 @ 19:56:

[...]

Daar krijg je ook geen antwoord op.

De multiculti samenleving is mislukt.

Kijk maar is naar het progamma opsporing verzocht,daar komen bijna geen blanken meer in voor.
quote:cijfernerd schreef op 16 oktober 2015 @ 20:11:

[...]

Daar krijg je ook geen antwoord op.

De multiculti samenleving is mislukt.

Kijk maar is naar het progamma opsporing verzocht,daar komen bijna geen blanken meer in voor.Nee die zijn doorsgestoomd naar de witte boorden criminaliteit dat is florerender.
Overigens is aanpassing niet eenzijdig.

Ook wij zullen ons aanpassen aan nieuwe mensen. Langzamer, en minder dan andersom, maar toch.

Over 20 of 50 jaar is de hele samenleving verder ge-evolueerd. De verschlilen tussen de nakomelingen van oude immigranten en die van de oude autochtonen zullen dan veel kleiner zijn.

Pejeka. Pagina na pagina geven mensen argumenten op je stellingen, maar als je het daarmee niet eens bent, dan kan ik dat ook niet helpen.Ik begrijp dat je de argumentatie graag minder anekdotisch wilt, dus bij deze: dankzij een aantal maatregelen van de overheid en de emancipatie van de arbeider is de samenstelling van volkswijken veranderd. Er wonen steeds minder werkende mensen en steeds meer mensen met een slechte sociaal-economische positie. In veel gevallen hoort bij een zwakke sociaal-economische positie ook minder aandacht voor de omgeving en het interieur van de woning. Dat heeft ook met de kleine kans op opwaartse mobiliteit te maken.

Smeerlappen en smeerkezen zijn altijd smeerlappen en smeerkezen. Ik vind je vuilnis op de grond gooien nooit een verrijking. Maar ik denk dat de slordigheid/gebrekkige hygiëne van deze mensen een symptoom is van een onderliggend probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven