Minnaressenmoraal

25-09-2008 12:13 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen met wat quotes uit diverse recente topics.quote:'Ik heb niets uit te leggen, het is toch de man die verantwoordelijk is voor zijn familie.'

Zijn huwelijk is niet perfect, wij zijn beiden dolverliefd op elkaar, en we hebben al een paar keer afgesproken, maar we hebben nog niet gezoend hoor, dus er is niks aan de hand.'

'Dankzij mijn minnaar voel ik me weer op en top vrouw, en ook al weet mijn man van niets, hij heeft er wel profijt van: de sex is met mij is beter dan ooit.'

Ok. Ik kan niet oordelen over het leven van een ander. We doen allemaal ons eigen 'ding', soms gaat het goed, soms maken we fouten. Prima. No problem. Maar keer op keer komen de bovenstaande quotes terug en dan vraag ik me toch echt af: what on earth are they thinking? Geloven ze het zelf?

Ziet de minnares van een getrouwde man niet in dat zij aktief meewerkt aan de destructie van een gezin? Kan zij met een oprecht hart de ogen sluiten voor het verdriet van die kinderen? En niet te vergeten, van zijn vrouw? Hoezo is de man in kwestie alleen verantwoordelijk? Als jij bij een junk een gloednieuwe fiets koopt voor tien euro, ben jij dan niet even goed de dief?

Denkt dat verliefde meisje dat ze meer te bieden heeft dan de vrouw die jaren geinvesteerd heeft in een relatie? En dat ze dus alle recht heeft om dat stel uit elkaar te drijven? (ik zou haast zeggen: neuk nou maar gewoon een keer met hem, dan is de spanning er tenminste af )

En als klap op de vuurpijl, kun je echt uitleggen hoe jouw man ooit blijer wordt van goede sex als hij weet dat het alleen maar komt omdat de buurman er een uur geleden ook overheen is gegaan.

Ik zou er echt geen aandacht aan schenken als deze quotes niet keer op keer terugkomen hier op Viva. Wat is dat toch dat dames (en heren) dit zonder blikken en blozen opschrijven? Is dit normaal? Waar blijft jullie moraal?
Wie zegt dat jij medelijden moet hebben met mensen die kiezen voor een relatie met een gebonden persoon?

Niemand toch? Ik heb ook geen medelijden met mensen die blijven hangen aan iemand die nooit voor ze zal kiezen en bij mij is er toch heel wat meer grijs tussen het zwart en het wit te vinden dan bij jou.

Je ziet het allemaal heel goed en duidelijk. Voor jezelf. Jouw mening en jouw visie is geen wet van Meden en Perzen, het is gewoon jouw visie, meer niet.
quote:yellowlove schreef op 25 september 2008 @ 22:58:

Yellowlove, sorry dat ik laat reageer, ik ben een paar dagen weg geweest.

@reiger, ik begrijp wel wat je probeert te zeggen, en nogmaals, ik zat er niet middenin, met gevoelens erbij is alles anders. Alleen ik denk dat je op zo'n moment voor jezelf sowieso weg moet wezen, en dat vreemdgaan gewoon nooit een oplossing voor een probleem moet zijn. Maar goed, je bent weggegaan, en dat vind ik heel erg sterk van je. Ik begrijp dat mijn reacties hard zijn, maar naar mijn mening is vreemdgaan gewoon not done.

Dat ben ik helemaal met je eens hoor! Het enige wat ik probeer duidelijk te maken, is, dat als je kiest voor weggaan in plaats van vreemd te gaan, dat dat soms nog erger is voor je partner. Wat niet wegneemt dat vreemdgaan not done is, dat heb ik nu ook ingezien. Maar dat het not done is, maakt nog niet dat je partner gelukkiger wordt als je voor een andere oplossing (scheiden) kiest. Mijn ex-man is er minder gelukkig door geworden. Dat is het enige wat ik wil zeggen.

Verder denk ik niet dat je voor vreemdgaan een liefdesrelatie met een ander moet hebben. Vreemdgaan is als je iets sexueels doet met een ander. Of je daarnou verliefd op bent of niet.

Dat bedoelde ik helemaal niet, ik bedoelde dat ik geen liefdesrelatie had met mijn toenmalige man. Ik deelde alleen het huis met hem. Hij hield niet van me en had/wilde ook geen seks met me. Om 'überhaupt' vreemd te kunnen gaan met nummer 2, moet je mijns inziens een liefdesrelatie en/of seksrelatie hebben met nummer 1. Vandaar dat ik vreemdgaan tussen aanhalingstekens gezet had.

.
@Reiger, wat betreft het liefdesrelatie had ik je verkeerd begrepen, excuus. Alsnog vind ik dat je dan dat je eerst iets kunt afsluiten, voor je verder gaat, maar mijn antwoord sloeg nergens op omdat ik het anders begrepen had.

Je ziet het allemaal heel goed en duidelijk. Voor jezelf. Jouw mening en jouw visie is geen wet van Meden en Perzen, het is gewoon jouw visie, meer niet

Kijk, en daar ga ik de lijn tussen mening en feit overschrijden. Feitelijk gezien is bijna iedereen die bedonderd word daar heel erg verdrietig van. Dat is gewoon zo, wellicht op een uitzondering na die er zelf eigenlijk al geen zin meer in had. Dat is mijn feit, en mijn mening die daarbij hangt is dat je een ander niet zoveel verdriet behoort aan te doen.

Ik vind het een prima visie, en hoop ook zo behandeld te worden door anderen
Dat is mijn feit, en mijn mening die daarbij hangt is dat je een ander niet zoveel verdriet behoort aan te doen.

Mee eens.

Het is ook niet zo dat het me niet interesseerd als dat gebeurt. Dat pijn doen is precies waar ik me het meeste zorgen om maak. Ik hou van mijn man, ik wil hem niet kwetsen.

Er wordt hier veel gesproken over dat het een keuze is om vreemd te gaan. Voor mij was het helemaal niet zo'n duidelijke keus. Is het dan iets dat me overkwam? Vreemd genoeg, een beetje wel. Het is de juiste (of verkeerde) persoon tegenkomen op een moment in je leven dat je niet zo sterk in je schoenen staat.

Ik wil hiermee niet zeggen dat ik er niets aan kon doen, ik had sterker moeten zijn. En ik zou nu zeker in staat moeten zijn om ermee te stoppen.

Ik vind vreemdgaan nog steeds niet bij me passen.

Maar ik ben zeker niet op een morgen wakker geworden met de gedachte mijn man eens gezellig te gaan bedriegen.
quote:geheim1972 schreef op 29 september 2008 @ 00:39:

Maar ik ben zeker niet op een morgen wakker geworden met de gedachte mijn man eens gezellig te gaan bedriegen.Goh toch niet? Ik had dat wel, werd op een ochtend wakker en dacht kom, nu ga ik eens even fijn wat beginnen met een getrouwde man, dat lijkt me nou zo spannend en leuk laat ik dat nou eens gaan doen.
Dewit: Ik voorzie grote problemen voor ons beiden op dit topic.
quote:yellowlove schreef op 29 september 2008 @ 00:23:

@Reiger, wat betreft het liefdesrelatie had ik je verkeerd begrepen, excuus. Alsnog vind ik dat je dan dat je eerst iets kunt afsluiten, voor je verder gaat, maar mijn antwoord sloeg nergens op omdat ik het anders begrepen had.

Je ziet het allemaal heel goed en duidelijk. Voor jezelf. Jouw mening en jouw visie is geen wet van Meden en Perzen, het is gewoon jouw visie, meer niet

Kijk, en daar ga ik de lijn tussen mening en feit overschrijden. Feitelijk gezien is bijna iedereen die bedonderd word daar heel erg verdrietig van. Dat is gewoon zo, wellicht op een uitzondering na die er zelf eigenlijk al geen zin meer in had. Dat is mijn feit, en mijn mening die daarbij hangt is dat je een ander niet zoveel verdriet behoort aan te doen.

Ik vind het een prima visie, en hoop ook zo behandeld te worden door anderenDat zeg ik toch? Prima mening, prima visie, voor jezelf dus.
Weet je wat ik me nu afvraag. Hoe zoiets dan wel gaat.

Op een dag ontmoet je als vrouw een leuke man. Op dat moment is er nog geen sprake van verliefdheid, laat staan liefde. Je ontdekt al snel dat hij een vaste partner heeft, misschien zelfs kinderen. En dan...........
En dan probeer je weg te blijven. Je ontloopt hem, maar je kan je gedachten niet zo makkelijk sturen en dus denk je wel de hele dag aan hem.

En dan is er een reden waarom je hem wel moet zien. (werk, zelfde vriendenkring etc) En dan besef je je dat hij jou ook heel leuk vind. En dan probeer je nog steeds weg te blijven, maar de vonkjes worden steeds groter, en het is zo spannend, want het is nieuw en zoooo verboden. Dan krijg je de tijd van de stiekeme aanrakingen. Hij zit gewoon naast je in vol gezelschap, maar onder tafel raakt zijn knie steeds de jouwe.

En je probeert nog steeds weg te blijven, maar het vlees is zwak.

Uiteindelijk komt het moment dat hij een reden verzint om met je alleen te zijn, en je weet dat je het niet moet doen, maar je wilt het zo graag. Je neemt jezelf voor dat je gewoon de tijd wilt om even alleen met hem te zijn, om zijn aandacht even helemaal voor je alleen te hebben. Met hem te praten. Een uurtje maar, en daarna ga je braaf naar huis, zet hem uit je hoofd en gaat door met je leven.

En dan ben je daar alleen met hem, en het zijn geen vonken meer, maar vlammen. En je denkt dat 1 keer misschien niet zo erg is. Wie komt er achter?

Morgen dan maar, morgen ben je weer verstandig...
Wat ik een beetje flauw vind eigenlijk is dat het nu net lijkt alsof de mán altiojd " de move " maakt . Hoeveel vrouwen zullen niet beginnen met het spelen van vuur ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ Geheim, het komt er dan op neer dat flirten en een relatie met een vrije man niet spannend genoeg wordt gevonden? Of is het niet kunnen opbouwen van een normale relatie het probleem? Er zijn zoveel leuke vrijgezelle mannen om mee te flirten.....

@BGB, ik denk dat de vrouw meestal begint. Zoekt in dit geval een vreemd soort spanning om wat voor redenen dan ook.
@BGB en TBG:

Ik kan alleen maar schrijven over mijn eigen situatie. Mijn sv is vrijgezel, ik ben getrouwd. De totstandkoming is denk ik wel hetzelfde. En ja, in mijn geval nam hij het initiatief.

Ik denk wel dat het een gezamelijk spel is, zowel van de vrouw als van de man. Ik denk dat het meer te maken heeft met de karakters dan met de sexen wie er het hardst op aanstuurt.

En ja, de spanning ervan zal idd de grootste attractie zijn.
@ Geheim, ik kan me wel voorstellen dat iemand spanning zoekt. Wat ik zelf niet kan begrijpen is waarom iemand en dan voornamelijk vrouwen, een relatie aangaan met een man waarin geen enkel positief vooruitzicht zit.
quote:toyboygirl schreef op 29 september 2008 @ 12:55:

@BGB, ik denk dat de vrouw meestal begint. Zoekt in dit geval een vreemd soort spanning om wat voor redenen dan ook.Nou dat weet ik dus bijna zeker wel van niet. Kijk maar eens op een willekeurige dating site, hoeveel gebonden mannen je daar dus ziet. Die mannen zijn op zoek naar spanning en die zullen daar ook buiten de datingsite moeite voor doen.
Nou ja, het is niet alleen de spanning, ik was ook echt verliefd na die periode van opbouwen. Ik denk dat het zoeken naar spanning maakte dat ik er in eerste instantie wat voor open stond.

En zo'n relatie zonder vooruitzichten. Dat kan precies zijn waar je naar op zoek bent (no strings), of je hebt in je verliefdheid de hoop dat je wel samen een toekomst hebt. Of je denkt op dat moment dat je heel goed kan leven met de voorwaarden die zo'n relatie stelt.

Kunnen allemaal redenen zijn, maar als ik eerlijk ben, dan geloof ik niet dat ik dacht aan wat er later zou gaan gebeuren.

In dat prille begin nog niet. Toen dacht ik alleen nog maar aan bij hem zijn.
Isolde, ik heb het niet over datingsites. Daar kijk ik nooit op omdat daar inderdaad veel mannen op schijnen te zitten met een relatie. Volgens mij ging het daar ook niet over.

Irl zijn het, naar mijn idee, vaak wel vrouwen die beginnen met subtiele signalen. Spannende blik, leukere kleding dan normaal, lief stemmetje noem maar op.....
quote:toyboygirl schreef op 29 september 2008 @ 13:35:

@ Geheim, ik kan me wel voorstellen dat iemand spanning zoekt. Wat ik zelf niet kan begrijpen is waarom iemand en dan voornamelijk vrouwen, een relatie aangaan met een man waarin geen enkel positief vooruitzicht zit.Omdat de GM gewoon een leuke man is en het alternatief is geen relatie. Daarnaast zitten er aan een gebonden man dus ook voordelen en dan heb ik het niet alleen over die vuile sokken. Ik ben een zelfstandige vrouw, ik heb alles al, en ik zit dus niet te wachten op een man die 24 uur per dag om je heen wil zijn. Als ik al een relatie met een "gewone" man zou willen zou dit ook beperkt blijven tot een LAT-relatie. Ik ben namelijk erg gehecht aan mijn vrijheid. En je hebt dus als minnares dus ook nog de vrijheid om andere mannen te daten.
Geheim, waarom blijf je dan bij je huidige partner en ga je niet met je minnaar verder?
quote:toyboygirl schreef op 29 september 2008 @ 13:46:

Isolde, ik heb het niet over datingsites. Daar kijk ik nooit op omdat daar inderdaad veel mannen op schijnen te zitten met een relatie. Volgens mij ging het daar ook niet over.

Irl zijn het, naar mijn idee, vaak wel vrouwen die beginnen met subtiele signalen. Spannende blik, leukere kleding dan normaal, lief stemmetje noem maar op.....Dat ben ik niet met je eens. Want die mannen die op datingsites staan die zijn er in het dagelijkse leven ook op uit om een minnares te vinden. Ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die expliciet op zoek was naar een GM.
@ Isolde, ik vind dat nogal erg zwart-wit gesteld. Of deze man of niemand. Er zijn toch ook zat leuke vrijgezelle kerels die zelfstandig wonen, en nog geen relatie willen.

Kan me niet voorstellen wat er leuk is aan een getrouwde man die systematisch zijn partner beduveld.

Maar als jij dat wel leuk vind, is niet mijn probleem hoor. Ik stelde een vraag en probeer op de reacties mijn mening te geven.
quote:toyboygirl schreef op 29 september 2008 @ 13:52:

@ Isolde, ik vind dat nogal erg zwart-wit gesteld. Of deze man of niemand. Er zijn toch ook zat leuke vrijgezelle kerels die zelfstandig wonen, en nog geen relatie willen.

Kan me niet voorstellen wat er leuk is aan een getrouwde man die systematisch zijn partner beduveld.

Maar als jij dat wel leuk vind, is niet mijn probleem hoor. Ik stelde een vraag en probeer op de reacties mijn mening te geven.

Nou die mannen in mijn leeftijdscategorie zijn niet meer zo dik gezaaid hoor. Zeker geen leuke.

En dat mijn GM toevallig getrouwd is daar merk ik niet zo veel van hoor. Het is gewoon een hele leuke man. Ik ben gevallen voor zijn karakter, niet voor het feit dat hij getrouwd is.
Nee bij die mannen boven een bepaalde leeftijd valt weinig aantrekkelijks meer te vinden. Daar ben ik ook achter.

Ik wil ook niemand veroordelen, mijn vraag was hoe kom je ertoe om een relatie met iemand aan te gaan die getrouwd is. Zelf heb ik 'last' zat van kerels met een relatie. Zitten ook aantrekkelijke types bij. Heb het nooit gedaan en zal het ook nooit op deze manier doen.
quote:toyboygirl schreef op 29 september 2008 @ 14:10:

Nee bij die mannen boven een bepaalde leeftijd valt weinig aantrekkelijks meer te vinden. Daar ben ik ook achter.

Ik wil ook niemand veroordelen, mijn vraag was hoe kom je ertoe om een relatie met iemand aan te gaan die getrouwd is. Zelf heb ik 'last' zat van kerels met een relatie. Zitten ook aantrekkelijke types bij. Heb het nooit gedaan en zal het ook nooit op deze manier doen.

Misschien heb jij dan wel iets heel leuks gemist..........

En ik voel me niet veroordeeld hoor. Ik geef gewoon antwoord op je vragen als "ervaringsdeskundige".

Het leven is te kort om niet te genieten van de dingen die op je pad komen.

Maar wat ik dan niet begrijp is dat je beweert dat vrouwen vaak het initiatief nemen in deze terwijl je zelf zat last hebt van die getrouwde kerels.
quote:toyboygirl schreef op 29 september 2008 @ 13:47:

Geheim, waarom blijf je dan bij je huidige partner en ga je niet met je minnaar verder?

In de eerste paar maanden denk ik dat ik bij mijn man zou zijn weggegaan als mijn sv daar echt op aan had gestuurd. Ik was zo verliefd. Dat was voor mij reden om er een punt achter te zetten met sv. Ik wilde er alles aan doen om mijn huwelijk te verbeteren. Bij mijn man te blijven en daar ook nog gelukkig mee te zijn. Sv haalde me binnen een week over om toch door te gaan met de verhouding overigens. Maar mijn man en ik hebben wel heel veel gepraat in die tijd over wat we anders wilden in ons huwelijk, daar hebben we hard aan gewerkt, dat doen we nog steeds en er is nu echt geen haar meer op mijn hoofd die erover nadenkt om bij mijn man weg te gaan. Ik vind mijn man geweldig. Ik voel ook geen vlinders meer voor sv. Ik zie absoluut geen toekomst met hem, hij is geen relatiemateriaal. Het is eigenlijk best een hufter.

Dan zal je volgende vraag wel zijn waarom ik er nog steeds niet definitief een punt achter gezet heb....

Ik doe mijn best, ik heb het nu al 4 keer "uitgemaakt". Ik weet zelf niet zo goed waarom ik me iedere keer weer over laat halen er toch weer mee door te gaan.

Ik denk dat daar die verslaving om de hoek komt kijken waar iedere minnares of vreemdganger het over heeft.

Die verslaving is heel sterk.

Ik merk wel dat ik er steeds dichter bij kom, maar op het minnaar topic moeten ze daar zo langzamerhand wel heel hard om lachen...
Dat waren mannen die ik kende en die wel door hadden dat ik niet zo'n leuke man had. Die ik moeilijk kon verlaten vanwege zijn ziekte etc.

Ik was daar ook net iets te open over en die kerels vatten dat blijkbaar in hun eigen voordeel op. Terwijl dat niet mijn bedoeling was. Vaak zijn het van die subtiele, onbewuste gedragingen, waarvan ik later wel kan begrijpen dat mannen er zo op reageren. Probeer er nu ook op te letten.

Denk dat ik ook plezier kan hebben met vrijgezelle mannen en dan gewoon jaartje of wat jonger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven