Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Fijn Duna! Weer een kans!

Korfje welkom op het wachtbankje!

Wat een spannende weken zeg met twee dames met een wat ongewone gang van zaken.

Ik ben blij dat de dagen voorbij vliegen, al wil ik liever niet ongesteld worden. Kan ik iig weer verder. Stom dat ik daar al aan denk terwijl ik nog tot het weekend moet wachten! Nouja gewoon irritant!
He dames!

Hopelijk viel jullie maandag al bij al beter mee dan de mijne.

Telefoon van een vriendin... Ze is zwanger... Maar de manier waarop ze het ontdekten is zo raar... Ze moest onder de foto's omdat ze dacht dat ze haar voet had gebroken en vroegen haar of ze zwanger was... Nee zegt ze. En bleek dat dat wel zo was.. Ik wist niet dat ze dat met ex van een voet konden zien... Enfin misschien heb ik een stuk van haar verhaal gemist want wat is het dom om enthousiast te doen terwijl je het er lastig mee hebt.

Woe avond mogen we op babybezoek... Heb ik ook zo lang als mogelijk proberen uitstellen maar je kan er niet omheen blijven lopen.

@hier: Ik heb nog steeds geen regels, vrijdag puistjes maar nu niks meer,.. Ook van de gyn niks gekregen om deze op te wekken. Moest vanzelf komen zei ze.

Deze avond stond mijn wederhelft wel thuis met een tester, ik weet dus wat doen morgenvroeg maar ik geloof er echt niet in. Tis mijn lijf dat dweis doet.

Myque zeker overleggen met de gyn, dom dat het misliep maar denk dat het bakker gebeurt alleen zitten wij er zo met bezig dat we het zien gebeuren.

@ allen: kom aan dames, we gaan er voor.

Ik ga me seffes lekker afreageren in de kickboksles... Toch iets dat we nog kunnen blijven doen zolang we niemand meedragen
Bizar lientje dat je niets gekregen hebt om je menustruatie op te wekken. Wat is er in jou lijf dan waarom de kans nihil is om zelf zwanger te raken? Met pco's kun je ook wel natuurlijk zwanger worden t kan alleen eindeloos duren.

Ik sleep mezelf nu elke dag door tot ik kan testen. Maak mezelf helemaal gek met allerlei gedachten die ik vervolgens weer probeer stop te zetten en elke avond denk ik yes weer een dag verder. Duurt op deze manier nog fucking lang tot zondag:(
He Skawa,

Ik vind het ook bizar maar ik heb wel mijn menstruatie zo'n 10x op een jaar hoor. Afgelopen jaar toch.

Dus de gyn gaat het niet nodig gevonden hebben? Ik weet het niet...

Ze heeft ook geen echte term op men hoofd gekleefd. Gewoon dat mijn hormonen niet doen wat moet en daardoor geen eicellen springen als ze moeten of zelf niet rijpen en dat de bloeding die ik dan heb gewoon mijn lijf is dat zegt dat mijn baarmoeder eens gereinigd moest worden?

Kan ik geloven, tis echt dom, deze middag dacht ik ja morgen testen allemaal goed als vriendlief dat wil maar wat als ik nu echt eens zwanger blijk.... Paniek voor niks... (Gelukkig dan maar) maar dan... Is het dan wel ok, komt het uit met onze verbouwingen, want die zijn we gestart omdat we er vanuit gingen dat we toch nog lang bezig zouden zijn.

Wat met mijn job... (Ik studeer terwijl ook nog dus hoe los ik dat op.)

Halleluja... Ik moet effe gaan zweten.
Dat klinkt bijna luxe als je nu zwanger zou zijn Lientje. Ik heb het idee af en toe wat 'on hold' te staan.. Willen bijvoorbeeld wel een nieuwe auto, maar eigenlijk wil ik dat pas als ik zwanger ben. Kamer wat een babykamer zou worden wil ik wel aanpakken, maar ook pas als het zover is.. Waarom begin je dan al met medicatie als het nu eigenlijk niet uitkomt? Misschien wat bot, maar als je nu niet zwanger bent kan het volgende maand wel raak zijn..
Dat gevoel heb ik ook ja dat mijn leven on hold staat. Vrienden willen vakantie plannen maken voor volgend jaar sept maar ja wat is mijn situatie dan? Alles is gericht op afwachtten plaats gewoon leven. En het lukt me ook niet omdat los te laten en te gaan leven;)

Toen ik stopte met de pil was de situatie ook niet helemaal ideaal ik was ook nog een hbo studie aan t afmaken maar wij hadden wel zo gepuzzeld dat als t de eerste maand onverwachts toch raak zou zijn alles zou passen. Ik zou dan zes mnd zwanger zijn bij t krijgen van mijn diploma. Dus we hadden allebei zoiets van als t in een keer lukt is t een kado'tje. Nou dat is duidelijk niet gelukt en zelfs veel meer tijd al verstreken dan ik gehoopt had. Maar ik snap niet zo goed dat je al t medische traject in stapt terwijl je er nog niet helemaal klaar voor bent? Mijn medische traject startte in de maand dat ik afstudeerde. Je kunt zomaar de eerste keer met clomid zwanger zijn dus waarom niet eerst rustig verbouwen en afstuderen en dan beginnen? Stress is ook niet goed voor de baby.
Heel herkenbaar Skawa.. Ik heb wel bedacht dat komend voorjaar een all inclusive vakantie nog wel heel fijn lijkt. En nog prima mogelijk. Hebben afgelopen weekend voor een nieuwe bank gekeken. Toch wel wat dingetjes doen!
Hallo allemaal

Ik heb een stuk meegelezen en lijkt me toch ook heel fijn om zelf mee te praten. Ik ben nu bezig met 1e ronde clomid, vandaag CD 11 eerste echo gehad, waren een aantal follikels te zien van 10 mm, nog niks over te zeggen dus. Vind alle verhalen over vele wachten en hopen zo herkenbaar! Fijn om dit met anderen te delen, mensen om ons heen wel verteld dat we hiermee bezig zijn, moet echt m'n verhaal kwijt steeds merk ik, maar niemand begrijpt het zoals jullie! Ik ben nu jaar gestopt met de pil en nog steeds onregelmatig, pco niet zeker maar ook matig kwaliteit zaad erbij. Ik ben 26, vriend 29. Hoop dat ik mee mag praten komende tijd!
Net omdat we niet willen stilstaan.

Dat studeren loopt af in juni, dus als het nu raak zou zijn en het toch lukt als luxe dan is dat perfect, als het niet zo is dan is het voor erna, de verbouwingen zijn kamer per kamer of beter verdiep per verdiep, dus ook best leefbaar. Nu en tzal er niet op verslechten...

Weet je het is allemaal wel besproken onder ons 2 maar toch begint dat duiveltje en het engeltje toch nog te spoken in mijn hoofd...

Ik wil niet dat we alles moeten omzeilen met een wat als we toch zwanger zijn... We willen gewoon leven en liefst van al dat zwanger worden als zo normaal mogelijk beschouwen ookal komt er nu dat medische bij...

Snappen jullie.... Ik kan verschrikkelijk kwaad zijn op mezelf als ik zoals deze middag denk ah als het zo is wat dan maar is dat niet normaal dat paniek gedachten afwisselen met de positieve? Ik dacht dat wel toch? :(

Kben alvast terug van een intensieve training en dacht, nuja, die cardio kan ik alvast blijven doen met een buikje sporten is gezond... Ook met een baby... Toch?!
Sawi, welkom
@myque: wat een rot-bericht. Ik zou het zeker navragen. Ik zou denken dat je twee/drie dagen zwanger bent gewenst en dat je lichaam hcg begon aan te maken en daarna een zeer vroege miskraam, waar je niet achter was gekomen als je niet vroeg had getest.

@sawi welkom.
@lientje, dan snap ik het wat beter. Ik merk dat ik ook wat allergisch ben voor vrouwen die zwanger zijn en dan gaan zeuren dat het niet uitkomt! Dan denk ik: waarom heb je niet beter opgelet?!

@Sawi, welkom!
Voor wat betreft mijn leven on hold valt het gelukkig wel mee. Zijn net verhuisd en heb het dus druk genoeg met klussen en dingen veranderen in huis Maar we hopen daar voor het voorjaar helemaal klaar mee te zijn... dan is het nog eventjes sparen voor een nieuwe auto, maar een kleine is enorm welkom! We frutten wel even met de auto die we nu hebben en die kinderkamer is een van de eerste kamers die klaar zijn als het deze maand zo ver zou zijn 😆

@sawi: welkom! Krijg je nog wel vervolgecho's om te kijken of ze goed doorgroeien? En wordt er nog iets gedaan met het zaad van je vriend? Of is het gewoon toch eerst zo proberen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Dankjewel allemaal!

Ja ik krijg donderdag weer een echo en ze wilden tot CD 40 maximaal blijven volgen zei zij voor een eisprong. Ga alleen volgende week een week op vakantie dus had zelf bedacht dan misschien te volgen met ovulatietesten. En zaad wordt over 2 maanden nog eens gecontroleerd als dan nog steeds matig misschien inseminatie.

Wanneer kregen jullie een samenlevingstest? Want daar hebben de bij mij nog niks over gezegd of is dat nog te vroeg? Ze wilden wel ook bloed afnemen na eisprong voor progesteron vOlgens mij..
@ myque wat een klote bericht. Gaat het een beetje met je?

@ sawi welkom! Bij mij is er ook nooit over zon test gesproken. Ik heb er na een tijdje zelf naar gevraagd, toen zeiden ze: als jullie dat willen, kan het altijd nog.

Ik snap wel wat jullie bedoelen met on hold staan. Wij kijken naar een ander huis, maar of het echt al nodig is?? Wie weet hebben we nog wel 2 jaar en kunnen we goed doorsparen. En vakanties boek ik altijd ruim van te voren, maar nu kijk ik nog niet eens naar reizen. Geeft ons wel de kans om even flink te sparen haha.
Ik heb net conceive plus besteld via doktersonline! Gebruiken meer mensen pre-seed of conceive plus?
Ik gebruik pre-seed, maar tot nu toe zonder succes ;)

Wat is een samenlevingstest?
Oh dat glijmiddel is voor mij weer nieuw, heeft iemand daar positieve ervaringen mee? Alleen bij last van droogheid of sowieso?

Nou ik hoorde over samenlevingstest dat ze dan bekijken hoe de combi is van zaad en baarmoeder omgeving dus of het goed matcht zeg maar, maar weet niet zeker of dat helemaal klopt?
@Famke: Wij hebben net preseed besteld... heb ook geen idee wat het doet, maar het lijkt me wel handig. Gaat mij er vooral om dat het de boel niet tegen werkt en ze zeggen dat dat wel kan zijn met gewoon glijmiddel...

Maar hoe of wat dan het beste is, geen idee...

@Sawi: Wij gebruiken glijmiddel in het geval van droogheid... dus alleen wanneer nodig... Wij krijgen geen samenlevingstest. Heb ook gehoord dat daar heel verschillend over wordt gedacht door artsen... sommigen twijfelen aan de betrouwbaarheid van de test. Is inderdaad om te kijken of de zaadjes wel tot aan het eitje kunnen komen. Maar schijnt nogal ingewikkeld te zijn want de timing moet perfect zijn omdat het baarmoederslijm in de niet vruchtbare periode 'vijandig' is. Althans, dat is wat ik op internet er over gelezen heb...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Net terug uit ZKH, controle CD17 en nog niks te zien. Baarmoederslijmvlies was van 5.8 naar 6.3 gegaan. Maar alleen kralenkrans nog maar zichtbaar.

Lijkt er op dat ik per ronde langzamer reageer! (1e ronde CD17: 14.5/15.5mm, 2e ronde CD17:10mm en nu 3e ronde CD17: geen noemenswaardig vergroot ei) En dit terwijl ik in dosis omhoog ben gegaan!

Misschien ben ik resistent aan het worden?

Assistent had het erover dat als donderdag de controle ook negatief was, er besproken moet worden hoe nu verder. Ongesteldheid opwekken en dan 150mg? En als ik op 1 ronde 150mg niet reageer door naar de spuiten!?
sawi welkom. De samenlevingstest doen ze in mijn ziekenhuis ook niet, de test is lastig en onbetrouwbaar wat ik ervan gehoord heb en dat vijandig baarmoeder slijmvlies is zeldzaam blijkbaar.

Ik gebruik conseived plus en geen idee of t werkt maar heb deze maand pas echt een eisprong gehad daarmee dus ga t resultaat delen over een week.

Wat knudde famke. Ik heb dat ook heel veel rondes gehad zoals je weet dus weet hoe het voelt.
@ ben jij van clomid of Gonal f ook aangekomen? Ik ben nu ongeveer 2 kilo gegroeid sinds de intake van de Gyn, in april. Maar het zit op mijn opgezette bolle buik.(vasthoudend vocht?) Sommige shirtjes en broeken kan ik echt niet meer aan. Ik wil graag 4 kilo kwijt, maar dat zal wel niet lukken zolang ik aan de hormonen zit 😞
Balen Famke! Schiet niet echt op dus! :( teleurstellend steeds he? En frustrerend dat je lichaam niet meewerkt.

Ik ga denk ik conseive bestellen voor de volgende ronde. Pre-seed is wat duurder, dus dacht bestel die andere. Ik gebruik het niet voor droogheid maar gewoon om een handje te helpen. Je weet nooit..
Oh btw, ik heb bij ons ook niets gehoord over een samenlevingstest.. Nog even de folder gecheckt. Staat wel iets in over een diagnostische laproscopie. Klinkt heel eng, maar doen ze alleen als er aanleiding voor is.
Bij ons in ZKH doen ze ook geen samenlevingstesten. Is niet genoeg bewijs voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven