Hond op bank?
dinsdag 20 oktober 2015 om 10:26
dinsdag 20 oktober 2015 om 10:26
Wat vind je zelf wenselijk en waar ben je bang voor als je dit zou toelaten? Als je graag met de hond op bank zou liggen en je ergert je niet aan haren e.d. dan moet je jezelf dat plezier niet ontzeggen alleen maar omdat anderen het niet zouden doen.
Hier mag de hond niet op de bank, om veel al eerder genoemde redenen. Haren, viezigheid maar vooral omdat we er liever zelf op zitten of liggen. Hij houdt zich daar braaf aan als we er zelf bij zijn. Toch gaat hij wel eens stiekem op de bank als we boven zijn. Als ik dan naar beneden sluip en om het hoekje gluur ligt hij als koning over zijn rijk uit te kijken. Nog nooit zag een hond er trotser en gelukkiger uit. Dan schraap ik mijn keel en weet hij niet hoe snel hij er weer af moet springen.
Hier mag de hond niet op de bank, om veel al eerder genoemde redenen. Haren, viezigheid maar vooral omdat we er liever zelf op zitten of liggen. Hij houdt zich daar braaf aan als we er zelf bij zijn. Toch gaat hij wel eens stiekem op de bank als we boven zijn. Als ik dan naar beneden sluip en om het hoekje gluur ligt hij als koning over zijn rijk uit te kijken. Nog nooit zag een hond er trotser en gelukkiger uit. Dan schraap ik mijn keel en weet hij niet hoe snel hij er weer af moet springen.
dinsdag 20 oktober 2015 om 10:48
Onze chihuahua mag op de bank als we haar uitnodigen. Vindt ze heerlijk.
Maar bezoek gaat altijd voor.
En wij zelf ook.
Wil ik languit luieren zonder hond dan heeft ze pech.
Ze heeft een fijne mand.
Boven mag ze niet.
Een hele enkele keer mag ze mee omdat ik dat gezellig vind als ik me opmaak.
Maar dat is grote uitzondering.
En boven geslapen wordt er zeker niet.
Maar bezoek gaat altijd voor.
En wij zelf ook.
Wil ik languit luieren zonder hond dan heeft ze pech.
Ze heeft een fijne mand.
Boven mag ze niet.
Een hele enkele keer mag ze mee omdat ik dat gezellig vind als ik me opmaak.
Maar dat is grote uitzondering.
En boven geslapen wordt er zeker niet.
dinsdag 20 oktober 2015 om 11:07
Hier mag ze ook gewoon op de bank, wel altijd op haar eigen dekentje. Ik vind het gezellig en lekker warm. Er is genoeg ruimte voor bezoek om ergens te zitten waar je geen 'last' van haar hebt, maar eigenlijk wil ze dan altijd t liefst bij de voeten van t bezoek liggen. Het is wel een middelgrote hond (Vizsla), maar een korthaar die weinig tot niets los laat aan haren door het huis.
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
dinsdag 20 oktober 2015 om 11:13
Mijn springer spaniel mag lekker mag op de bank op zijn eigen kleedje en kruipt gezellig in bed als ik mag uitslapen en mijn vriend moet werken. Of hij bewaakt me 's nachts als ik een nacht alleen ben.
Ik vind het heerlijk knus en gezellig. Maar ik ben erg gek met dat beest. Het is echt mijn baby
Ik vind het heerlijk knus en gezellig. Maar ik ben erg gek met dat beest. Het is echt mijn baby
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
dinsdag 20 oktober 2015 om 11:14
Wij hebben een bejaarde Border Collie. Hij mag op de bank op zijn dekentje. Dit doet hij pas sinds anderhalf jaar na een operatie. Hij zocht echt ons gezelschap op dus mag hij zijn laatste jaren lekker naast ons liggen. Boven komt hij absoluut niet. Nooit gedaan ook.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
dinsdag 20 oktober 2015 om 11:30
Hier absoluut niet. Vooral voor de rangorde.
En omdat ik het ook gewoon niet wil . Al die haren op de bank, moet er niet aan denken. Bovendien is de bank meteen vol als die lobbes van ons erop ligt.
Wij hebben een asielhond en ik denk dat hij bij zijn vorige baas wel op de bank mocht (gezien de vanzelfsprekendheid waarmee hij toen hij voor het eerst binnenkwam op de bank plofte). Maar dat was heel eenvoudig af te leren en hij was snel gewend aan onze regels. Geen hond op de bank, geen hond boven, hond op zijn plek als er gegeten wordt, dat soort dingen.
En omdat ik het ook gewoon niet wil . Al die haren op de bank, moet er niet aan denken. Bovendien is de bank meteen vol als die lobbes van ons erop ligt.
Wij hebben een asielhond en ik denk dat hij bij zijn vorige baas wel op de bank mocht (gezien de vanzelfsprekendheid waarmee hij toen hij voor het eerst binnenkwam op de bank plofte). Maar dat was heel eenvoudig af te leren en hij was snel gewend aan onze regels. Geen hond op de bank, geen hond boven, hond op zijn plek als er gegeten wordt, dat soort dingen.
dinsdag 20 oktober 2015 om 11:35
Er is niets zo fijn als kroelen met de honden op de bank! Maar dat is mijn mening... bang voor krassen? Leg een kleedje neer... haren? Stofzuiger! Van haren heb je sowieso wel last. Wij gaan ook eens in de zoveel tijd met de stoomreiniger over de bank. De stank valt dus ook wel mee. Al ruik je dat vaak niet van je eigen huis/hond.
Als er bezoek is, moeten ze wel plaats maken.
Als er bezoek is, moeten ze wel plaats maken.
dinsdag 20 oktober 2015 om 11:42
Ja hoor, gezellig juist. Ik heb een hond als gezelschapsdier en hou van zijn gezelschap. Lekker tegen me aan op de bank. Dekentjes elke week wassen, hond z'n gezicht, poten en plasser af doen na het wandelen, tja viezeriken zijn het toch maar daar moet je maar gewoon tegen kunnen als je een hond hebt.
Als er bezoek is ligt het aan het bezoek of hij er bij mag liggen. Zo niet dan moet ie in z'n mand. Om ons vervolgens indringend aan te staren
Als er bezoek is ligt het aan het bezoek of hij er bij mag liggen. Zo niet dan moet ie in z'n mand. Om ons vervolgens indringend aan te staren
dinsdag 20 oktober 2015 om 11:43
Het ligt er aan. Mijn hond mocht eh moest op de bank. Lekker juist.
Maar die kreeg ook goed voedsel en stonk niet, in tegendeel ze rook juist heel lekker. Ze rook naar zon (klinkt raar weet ik)
Er zijn echter honden die door voedsel of wat dan ook niet zo fris ruiken... dan ruikt echt alles muf dus nee die zou ik niet willen. Of op een hele dikke deken op de bank, dat zou dan nog kunnen. Moet je die wel elke paar dagen wassen.
Of je geeft je hond goed voedsel
Maar die kreeg ook goed voedsel en stonk niet, in tegendeel ze rook juist heel lekker. Ze rook naar zon (klinkt raar weet ik)
Er zijn echter honden die door voedsel of wat dan ook niet zo fris ruiken... dan ruikt echt alles muf dus nee die zou ik niet willen. Of op een hele dikke deken op de bank, dat zou dan nog kunnen. Moet je die wel elke paar dagen wassen.
Of je geeft je hond goed voedsel
dinsdag 20 oktober 2015 om 11:49
quote:Stormkraft schreef op 20 oktober 2015 @ 11:42:
Ja hoor, gezellig juist. Ik heb een hond als gezelschapsdier en hou van zijn gezelschap. Lekker tegen me aan op de bank. Dekentjes elke week wassen, hond z'n gezicht, poten en plasser af doen na het wandelen, tja viezeriken zijn het toch maar daar moet je maar gewoon tegen kunnen als je een hond hebt.
Als er bezoek is ligt het aan het bezoek of hij er bij mag liggen. Zo niet dan moet ie in z'n mand. Om ons vervolgens indringend aan te staren Of al diep zuchtend met van die grote zielige ogen de kop op je knie te leggen?
Als er bezoek is ligt het aan het bezoek of hij er bij mag liggen. Zo niet dan moet ie in z'n mand. Om ons vervolgens indringend aan te staren Of al diep zuchtend met van die grote zielige ogen de kop op je knie te leggen?
dinsdag 20 oktober 2015 om 12:01
Mijn schoonouders hebben twee kleine, langharige, honden. Ze hebben een deken op de bank liggen en alleen daar mogen de honden liggen. Helaas zijn ze niet goed opgevoed (en de helft van het gezin weet ook niet hoe dit moet), waardoor ze toch altijd bij iedereen op schoot springen en overal op de bank zitten. Ze springen zelfs ongevraagd op schoot wanneer we klaar zijn met het avondeten maar wel nog aan tafel zitten en bij sommige gezinsleden mogen ze dan ook nog gewoon blijven zitten terwijl we allemaal weten dat we de honden enorm in de gaten moeten houden omdat ze anders op tafel kruipen en de borden af gaan likken.
Als ik honden had zou ik ze lekker laag laten, niet op de bank vanwege de rangorde en al helemaal niet in bed. Maar goed, ik ben dan ook heel erg allergisch en heb daar wel medicijnen voor, maar heb toch liever geen likjes in mijn nek en haren in mijn oog.
Knuffelen doe ik overigens wel met ze hoor, maar ik heb ze liever niet al te dicht in de buurt van mijn gezicht.
Als ik honden had zou ik ze lekker laag laten, niet op de bank vanwege de rangorde en al helemaal niet in bed. Maar goed, ik ben dan ook heel erg allergisch en heb daar wel medicijnen voor, maar heb toch liever geen likjes in mijn nek en haren in mijn oog.
Knuffelen doe ik overigens wel met ze hoor, maar ik heb ze liever niet al te dicht in de buurt van mijn gezicht.
dinsdag 20 oktober 2015 om 12:14
Mijn hondje mag wel op de bank maar ze geeft voorkeur aan haar mand of het vloerkleed. Ze ligt dus zelden op de bank en gaat er al helemaal niet alleen op liggen, alleen als ik erop zit. Wel verstopt ze vaak haar botjes achter de kussens van de bank haha, die hond van mij bewaart altijd eten voor noodgevallen haha.
's Nachts ligt ze op een kussen naast mijn bed maar soms springt ze midden in de nacht bij mij op bed en gaat tegen me aan liggen. Ach gezellig. Ik ben toch alleen en geen problemen met dominantie hier en het is een klein hondje die bijna niet verhaart.
's Nachts ligt ze op een kussen naast mijn bed maar soms springt ze midden in de nacht bij mij op bed en gaat tegen me aan liggen. Ach gezellig. Ik ben toch alleen en geen problemen met dominantie hier en het is een klein hondje die bijna niet verhaart.
dinsdag 20 oktober 2015 om 12:34
Onze hond ligt het liefst hele dagen op de bank te chillen en 's avonds ligt ie prinsheerlijk bij me met zijn kop op schoot. Overigens ligt ook onze kat op dezelfde bank.
Bezoek kan gebruik maken van onze relaxfauteuils die zijn nl. absoluut verboden voor onze hond en kat.
Bezoek kan gebruik maken van onze relaxfauteuils die zijn nl. absoluut verboden voor onze hond en kat.
Enjoy the little things in life
dinsdag 20 oktober 2015 om 12:41
dinsdag 20 oktober 2015 om 12:48
dinsdag 20 oktober 2015 om 12:56
Officieel niet vanwege slijtage en hygiene. In de praktijk komt het wel voor. ALs we niet thuis zijn of omdat de kinderen hun stiekem wel op de bank laten. Ze doen het nooit als ik in de kamer ben want ze weten dat het niet mag. Maar ja, als de kinderen het wel toestaan kan ik de honden niet kwalijk nemen dat ze het toch doen als ik er niet ben.
dinsdag 20 oktober 2015 om 14:23
mijn honden mogen op de bank als ik ze uitnodig en dat weten ze.. Ik heb sowieso een leren bank dus als er al iets op ligt is het makkelijk schoon te maken en je zit niet met geur etc. Ze gaan er ook alleen maar op met toestemming.. Ik vind het zelf erg gezellig. Maar met een stoffen bank zou ik het niet doen.
dinsdag 20 oktober 2015 om 14:25
quote:elflet schreef op 20 oktober 2015 @ 09:48:
Mijn hond ligt lekker met zijn eigen deken op de bank. Tenzij er visite is , dan gaat hond met zijn deken in zijn mand.
Ik vind het gezellig.
Maar.. als er problemen zijn met dominantie moet je het absoluut niet doen.Zo gaat het bij mijn ouders ook. Hond ( een grote, een Rhodesian Ridgeback) heeft zelfs een 'eigen' bank ( oudere bank, doorgezakt, maar met de deken voor de hond erop een prima plekje voor hem). En gaat de deken eraf, dan weet hond ook dat hij er niet op mag. Op de andere banken in huis komt hij niet, dus wat dat betreft geen problemen.
Mijn hond ligt lekker met zijn eigen deken op de bank. Tenzij er visite is , dan gaat hond met zijn deken in zijn mand.
Ik vind het gezellig.
Maar.. als er problemen zijn met dominantie moet je het absoluut niet doen.Zo gaat het bij mijn ouders ook. Hond ( een grote, een Rhodesian Ridgeback) heeft zelfs een 'eigen' bank ( oudere bank, doorgezakt, maar met de deken voor de hond erop een prima plekje voor hem). En gaat de deken eraf, dan weet hond ook dat hij er niet op mag. Op de andere banken in huis komt hij niet, dus wat dat betreft geen problemen.
dinsdag 20 oktober 2015 om 14:27
's nachts liggen ze in de gang, in hun mand.. Waar ze overdag ook regelmatig zelf in gaan liggen.. Met visite liggen ze sowieso niet op de bank. Overdag als ik weg ben liggen ze ook in de gang.
Nat mogen ze sowieso nergens op.. Bij regen of na zwemmen worden zie hier afgespoeld en met speciale micro vezel lappen grondig afgedroogd en totdat ze écht droog zijn mogen ze alleen maar in hun mand.. De mand is van kunststof met wasbaar kussen (waar ik meerdere van heb). Ik heb overigens grote honden..
Mijn honden mogen dus op de bank na toestemming .. Eten op tafel laten staan kan wel.. maar als ik de kamer uit loop is het weg
Nat mogen ze sowieso nergens op.. Bij regen of na zwemmen worden zie hier afgespoeld en met speciale micro vezel lappen grondig afgedroogd en totdat ze écht droog zijn mogen ze alleen maar in hun mand.. De mand is van kunststof met wasbaar kussen (waar ik meerdere van heb). Ik heb overigens grote honden..
Mijn honden mogen dus op de bank na toestemming .. Eten op tafel laten staan kan wel.. maar als ik de kamer uit loop is het weg
dinsdag 20 oktober 2015 om 14:27
Van mij mag het niet, dus overdag gebeurt het niet. Van man mag het eigenlijk ook niet, maar hij laat het stiekem wel toe als hij 's avonds op de bank ligt, dan legt hij speciaal een dekentje neer bij zijn benen en kruipt hond lekker dicht tegen hem aan. Hond heeft de grootte van een keeshond.
Ik vind het prima zo, dekentje wordt uitgeklapt en kan in de wasmachine en overdag blijft hij braaf op de grond.
Ik vind het prima zo, dekentje wordt uitgeklapt en kan in de wasmachine en overdag blijft hij braaf op de grond.