Citytrip naar...??

20-10-2015 14:37 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!

Ik ben opzoek na een leuke stad voor een city trip. Zijn er hier nog mensen die tips hebben. We houden erg van dingen zien en willen niet shoppen. De volgende steden zijn we al geweest en vallen af:

Berlijn

Londen

Rome

Barcelona

Parijs

Antwerpen

We willen 4/5 dagen gaan en het zal denk ik in de periode januari tm maart zijn.

Zat al te denken aan Milaan of Venetië, maar kun je daar wel 4 dagen vullen met bezienswaardigheden?

Alvast bedankt
Ik zou echt Bangkok overwegen. Rechtstreekse vlucht die niet te duur is (rond de 500 euro ben je er wel) hotels zijn er spot goedkoop, eten ook en meer dan voldoende te bekijken.
Shoot first, ask questions later!
Ik vond Lissabon heel leuk. Goedkoop, en genoeg te zien. Er zijn weinig toeristische attracties zoals je die in bijvoorbeeld Parijs hebt, maar je kunt er heerlijk slenteren zonder onder de voet te worden gelopen door horden toeristen.

Edit: ik zie dat ik niet de eerste ben die dit oppert . Maar ik heb er dan ook een heel leuke tijd gehad.
Lissabon en Porto inderdaad. Mooie steden, veel te zien, heerlijk eten. Maar ik ben sowieso weg van Portugal.

Madrid is ook heel leuk.
Madrid, Lissabon, Istanboel (erg mooi!), Dubrovnik (al is het klein voor 4 dagen), Sevilla, St. Petersburg
quote:redbuIIetje schreef op 20 oktober 2015 @ 16:25:

Ik zou echt Bangkok overwegen. Rechtstreekse vlucht die niet te duur is (rond de 500 euro ben je er wel) hotels zijn er spot goedkoop, eten ook en meer dan voldoende te bekijken.Ze wil 4/5 dagen weg en het is minimaal 10 uur vliegen naar Bangkok. Jij liever dan ik
quote:stippensokken schreef op 20 oktober 2015 @ 17:08:

[...]

Ze wil 4/5 dagen weg en het is minimaal 10 uur vliegen naar Bangkok. Jij liever dan ik

En je zit dan ook nog met een énorm tijdsverschil en een jetlag.

Zou ik voor 4 à 5 dagen toch echt niet op zitten wachten.
Zou er gewoon 'n vakantie van 2 weken van maken en BKK combineren met 'n heerlijk eiland
Lissabon is hartstikke leuk, maar niet in de winter. Ik zou naar Malaga gaan. Of als je echt mooi weer wil, een Canarisch eiland.

Ik kan me makkelijk een paar dagen vermaken in Venetië, maar alweer niet in de winter.
.
Als TO niet wil afwijken van de wintermaanden is het misschien beter om juist 'n winterbestemming op te zoeken (indien ze niet ver wil vliegen) Dus bijv. Lapland om het noorderlicht te zien en 'n husky safari te doen.
Thx voor de tips!! Denk dat ik al gauw naar het zuiden zal trekken. Porto, Lissabon en Valencia maar eens nader onderzoeken
Marseille schijnt een verrassende leuke stad te zijn.

Die staat iig nog op mijn verlanglijstje naast Edinburgh
Ik ben vorige maand 3 dagen in Madrid geweest, ook echt een super leuke stad met veel bezienswaardigheden. Drie dagen vond ik eigenlijk te kort denk dat je jezelf er zeker 4/5 dagen kunt vermaken.
Napels. Je kunt dan ook een dagje met de boot naar Capri en/of goedkoop met de trein (klein stukje) naar Herculaneum of Pompeï!
Ik vond Boedapest verrassend leuk!
Tel Aviv schijnt ook heel leuk te zijn. Staat bij op mijn lijstje om het mooie Israel op te zoeken.
Valencia, Porto, Istanbul
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Napels en omgeving is mij heel goed bevallen. Veel te zien en lekker eten!
Wenen en dan inderdaad in Maart, prachtig!
Ik kon me prima vier dagen vermaken in Venetie. Vooral lekker rondlopen en rustig aan doen. Milaan is vooral shops.

* Lissabon

* Praag

* Stockholm ook prima voor 4 dagen

* Budapest ook leuk voor 4 dagen

* Athene?
New York vond ik ook in de winter erg fijn (maar of de natuur nu groen is of niet, interesseert mij niet zo).

Even denken waar wij nog geweest zijn en jij niet én je 4 à 5 dagen vlot kan vullen. Ik denk dat ik dan op Madrid uitkom (maar vond ik zelf niet zo heel leuk), Wenen, Dublin (aanrader! ik ga zelf opnieuw in januari), Firenze (love it), Istanbul (fijn), Turijn (verrassend leuk en wij hebben er vlot vijf dagen kunnen vullen), Praag, Lissabon en Boedapest.

Zelf gaan we over 2 weken naar Leipzig voor 5 dagen. Maar wel met de auto dus ik denk niet dat we in de stad zullen blijven.

Hierboven las ik nog Riga. Dat vond ik wel de leukste van de 3 Baltische hoofdsteden, maar 5 dagen zou voor mij toch echt te veel van het goede zijn.

O, en anders Moskou of Sint-Petersburg? Wel meteen wat duurder....

Wat Venetië en Milaan betreft:

Venetië moet je eens ooit gezien hebben, maar niet voor 5 dagen. Veel te duur en te weinig om te zien

Milaan: ik ben er, eigenlijk per ongeluk, al 3 keer geweest en het wordt telkens leuker. Het eerste keer was ik er net als NYC als arme student en vond ik het vreselijk Maar 5 dagen is wel lang. Laatste keer zijn we ook naar Bergamo (leuk stadje), een klooster in de buurt en Isola Bella geweest dan krijg je je dagen makkelijk vol
Sevilla, Lissabon, Porto zijn allemaal erg leuk met veel te zien en doen, en lekker eten tegen een lage prijs.

Stockholm ook, wel duurder. Misschien kan je dan wel schaatsen ofzo! :-)

En mocht je in bezit zijn van rijbewijs: dan is dit een geweldige B&B bij Arcos de la Frontera, een uurtje van Sevilla. http://www.cortijobarranco.com/index.php/en/

Vooral in de winter spotgoedkoop, en ik zag dat ze een haard hebben! Onwijs aardige eigenaren (de vrouw is Brits dus je hoeft geen Spaans te spreken).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Praag

Madrid

Marrakech

Istanbul

Athene

Lissabon en/of porto

Genève

Berlijn

Stockholm

Wenen

Granada

Sevilla

Alicante

Valencia

Napels

Budapest
marrakech is prachtig en er valt heel veel te zien

Reykjavik is ook echt een top bestemming.

Porto

lissabon

praag

istanbul
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nice (en omgeving)

Marseille

Hamburg

Nog een keer Parijs, daar heb je in een keer echt niet alles gezien

Lissabon

Valencia

Stockholm

Praag
Afgelopen zomer ben ik wezen interrailen langs verschillende steden en ik vond Budapest, Praag en Florence erg leuk.

Venetië is leuk om eens gezien te hebben, maar kun je je zeker geen 4/5 dagen vermaken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven