Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:jo-elise schreef op 21 oktober 2015 @ 11:22:

[...]

Ben het er zeker niet mee eens. Hoeveel jaar is het al niet dat Wilders dit land waarschuwde voor een tsunami aan asielzoekers. Hij werd weggelachen , voor achterlijk versleten, weggehoond etc. met die vreselijk Pechtold voorop. En nu? Nu de rapen gaar zijn , heeft deze man nog het lef om de bal bij Wilders neer te leggen? Wat een gostpe, die hele brief. Heb weer even gelachen om zoveel kortzichtigheid.Als Wilders dit allemaal al zo lang aan zag komen heeft hij ook wel wat werkbare draaiboeken klaarliggen met oplossingen lijkt me? Maar nee, nooit oplossingen van Wilders. Alleen maar oneliners en anti-geluid. Misschien heeft hij gelijk gehad en misschien zijn anderen wat te positief geweest, maar dan nog zitten ze nu met zijn allen in de 2e kamer en moeten ze samen met werkbare oplossingen komen.
quote:pejeka schreef op 21 oktober 2015 @ 10:40:

[...]

Ik ben niet van Wilders, heb niks met Wilders en heb Wilders nooit nodig gehad om te zien dat het sociale vangnet wordt afgebroken, de zorg wordt uitgekleed en de voorzieningen voor ouderen tot op het bot worden afgekloven. Ik heb zelf ogen en oren. Neemt niet weg dat Wilders daar een punt heeft. Dat hij een ongenuanceerde schreeuwlelijk is, wil nog niet zeggen dat hij altijd ongelijk heeft.Eens.
quote:rosemetijs schreef op 21 oktober 2015 @ 11:31:

[...]

En wat doen de zogenaamde fatsoenspartijen behalve Wilders aanvallen?

Helemaal niets.!

Ik noem een GL,SP,PvdA etc is bijvoorbeeld een Jesse Klaver,Emile Roemer,Alexander Pechtold al eens naar zo'n inspraakavond gegaan om met de mensen die tegen nog meer opvang zijn te praten?

Zou een uitgelezen kans zijn om Wilders de wind uit de zeilen te nemen maar wat doen ze? Helemaal niets..Zij laten het over aan de personen die daar verantwoordelijk voor zijn. Het lijkt me niet verstandig als men die voor de voeten gaat lopen. Ik denk ook dat het ze niet in dank afgenomen zou worden als ze wel naar die inspraakavonden zouden gaan. De oppositie heeft er niets over te vertellen hè, dus ze hebben er ook niets te zoeken.
quote:pruttel schreef op 21 oktober 2015 @ 11:23:

[...]

Gister op het nieuws dat er 5 miljard extra in de bouw geïnvesteerd gaat worden om ook de vluchtelingen te kunnen gaan huisvesten. 5 miljard, die dus gewoon in onze economie terecht gaat komen. Dat geld is niet weg he.... Zo ook met voedsel enz.... dat geld komt gewoon weer in de economie. Het geld is niet weg.

Haha, nu opeens kan er geïnvesteerd worden. Dat hadden we natuurlijk al veel eerder moeten doen.

Ben wel benieuwd waar dat geld precies in geïnvesteerd wordt. Als het maar niet zo is dat bouwbedrijven en banken de winst opstrijken en we weer met een zooi onverkoopbare want te dure woningen blijven zitten.

Ik hoop dat er door de overheid eens in eigen beheer wordt gebouwd, of dat het geld in ieder geval naar de woningcorporaties gaat met strikte instructies om de kostprijs laag te houden.

Bv. door het bouwen met zeecontainers, en het laag houden van de grondprijzen. Je zou ook kunnen denken aan uitgifte van grond daarvoor in erfpacht en dan de eerste 30 jaar de kanon op 0 zetten. Dan blijft de gemeente eigenaar van de grond en kun je er later alsnog iets anders op zetten.

Dat bouwen met containers zou trouwens ook wel een idee zijn voor Groningen. Staal zakt tenminste niet in bij een aardbeving. Denk ik.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:rosemetijs schreef op 21 oktober 2015 @ 11:31:

[...]

En wat doen de zogenaamde fatsoenspartijen behalve Wilders aanvallen?

Helemaal niets.!

Ik noem een GL,SP,PvdA etc is bijvoorbeeld een Jesse Klaver,Emile Roemer,Alexander Pechtold al eens naar zo'n inspraakavond gegaan om met de mensen die tegen nog meer opvang zijn te praten?

Zou een uitgelezen kans zijn om Wilders de wind uit de zeilen te nemen maar wat doen ze? Helemaal niets..Zij zijn bezig opvang voor vluchtelingen te creëren. Wilders probeert dat vervolgens weer te dwarsbomen.
quote:Jennifer1972 schreef op 21 oktober 2015 @ 11:15:

[...]

En het binnenhalen van 100 duizenden mensen heeft daar volgens jou ook geen invloed op?

Er is een aparte, magische pot geld waarvan dát allemaal betaald gaat worden?

Hoe kun je die dingen níet aan elkaar koppelen? Nee, de bezuinigingen etc werden niet veroorzaakt door vluchtelingen, maar jij snapt toch ook wel dat het alleen nog maar gaat verslechteren als er opeens vele duizenden mensen per week bij komen die óók huizen, werk, uitkeringen, en zorg nodig hebben?

Plus, alle mensen in Nederland die nu al geen huis of werk hebben, flink gekort zijn in uitkering of enorm veel meer belasting etc betalen dan eerst, niet de zorg kunnen betalen die ze nodig hebben, hoe vreemd is het nou eigenlijk dat die enorm balen van het feit dat er duizenden mensen per week Nederland binnenkomen die óók al die dingen nodig (gaan) hebben, en ze vaak ook nog eens met voorrang krijgen!

En het ergste is nog: er is geen enkel beeld van hoeveel het er gaan worden. Van hoeveel het Nederland gaat kosten. De regering heeft geen visie, geen plan, maar is alleen maar aan het pappen en nathouden. Gek he, dat mensen zich hier druk over maken?

Hoe kan dat toch....ach natuurlijk, dat ligt natuurlijk allemaal aan Wilders. Als die er niet was, stond heel Nederland als één man achter de vluchtelingenopvang.Ook eens.
Hoe kan je het eens zijn met het idee dat hier 100 duizenden mensen naar toe komen. Is dat niet wat overdreven?
quote:Crimson schreef op 21 oktober 2015 @ 11:36:

[...]

Als Wilders dit allemaal al zo lang aan zag komen heeft hij ook wel wat werkbare draaiboeken klaarliggen met oplossingen lijkt me? Maar nee, nooit oplossingen van Wilders. Alleen maar oneliners en anti-geluid. Misschien heeft hij gelijk gehad en misschien zijn anderen wat te positief geweest, maar dan nog zitten ze nu met zijn allen in de 2e kamer en moeten ze samen met werkbare oplossingen komen.

En wat doet de rest van het zooitje behalve schreeuwen dat Wilders geen oplossingen heeft?

Geen moer want behalve schreeuwen dat Wilders geen oplossingen heeft komen ze zelf ook met geen enkele oplossing of idee van hoe het dan wél moet.!
quote:Crimson schreef op 21 oktober 2015 @ 11:39:

[...]

Zij zijn bezig opvang voor vluchtelingen te creëren. Wilders probeert dat vervolgens weer te dwarsbomen.

En vergeet de VVD niet hè die de opvang in het keurige Benoordenhout al maanden tegenhoudt want oeh daar woont Rutte zelf en nog een zooitje toppolitici..

Nee dat moeten we niet willen,opvang moet tussen het gepeupel maar NIMBY..
quote:Crimson schreef op 21 oktober 2015 @ 11:39:

[...]

Zij zijn bezig opvang voor vluchtelingen te creëren. Wilders probeert dat vervolgens weer te dwarsbomen.Wilders zit in de oppositie, die kan niets dwarsbomen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 21 oktober 2015 @ 11:50:

[...]

Wilders zit in de oppositie, die kan niets dwarsbomen.

Ook dat want hoeveel mensen er ook tegen zijn die opvang komt er in de meeste steden gewoon..

Nou ja niet in Benoordenhout natuurlijk..
quote:Crimson schreef op 21 oktober 2015 @ 11:19:

[...]

we halen niemand binnen. De vluchtelingen zijn er al. In Nederland. In Europa en de stroom lijkt nog niet te stoppen. Die mensen staan op straat en het wordt winter. Hoe je het nu wendt of keert, er is opvang nodig. Het helpt dan niet dat Wilders mensen oproept zich tegen AZC's te verzetten. Zelfs als je vluchtelingen direct weer uit zou willen zetten moet je weten waar ze vandaan kwamen en moet je ze dus registreren. De politiek is bezig om opvang te regelen in het land en wat Wilders doet is dat proberen te blokkeren. Wat is zijn oplossing dan? Die hoor je nooit. Wat is jouw oplossing?

De oplossing is wat Buma voorstelde, een stop invoeren op de mogelijkheid asiel aan te vragen.

Een heldere boodschap naar de migranten, u krijgt opvang in een kazerne of tent, 3 maaltijden per dag en u kunt geen asiel aanvragen.

Via sociale media gaat dit als een lopend vuurtje door Europa en slaan ze Nederland over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
De opvanglocaties worden er gewoon doorgedrukt. En ergens snap ik dat ook wel, want de mensen die er nu zijn, moeten opgevangen worden, die kun je nu niet buiten laten slapen of laten creperen. Dus omwonenden hebben daar eigenlijk gewoon geen inspraak in.

Hebben ze daarentegen een grote mond, mogen ze wat mij betreft gelijk een enkeltje terug. Dit is noodopvang, geen bed and breakfast.
quote:hollebollegijs schreef op 21 oktober 2015 @ 11:56:

[...]

De oplossing is wat Buma voorstelde, een stop invoeren op de mogelijkheid asiel aan te vragen.

Een heldere boodschap naar de migranten, u krijgt opvang in een kazerne of tent, 3 maaltijden per dag en u kunt geen asiel aanvragen.

Via sociale media gaat dit als een lopend vuurtje door Europa en slaan ze Nederland over.Lijkt mij ook een prima plan,ik zeg vandaag nog invoeren..
quote:hollebollegijs schreef op 21 oktober 2015 @ 11:50:

[...]

Wilders zit in de oppositie, die kan niets dwarsbomen.Hij heeft wel invloed op de publieke opinie en doet er alles aan om die opinie zo negatief mogelijk te laten zijn, met als gevolg dat je van die schreeuwavonden krijgt waar zijn polarisatie volop in de strijd wordt gegooid. Ik ben trots op de mensen die de verantwoordelijkheid dragen dat ze daar niet in trappen.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:02:

[...]

Hij heeft wel invloed op de publieke opinie en doet er alles aan om die opinie zo negatief mogelijk te laten zijn, met als gevolg dat je van die schreeuwavonden krijgt waar zijn polarisatie volop in de strijd wordt gegooid. Ik ben trots op de mensen die de verantwoordelijkheid dragen dat ze daar niet in trappen.

En de fatsoensrakkers doen geen moer om de publieke opinie wat positiever te maken.!

Draagvlak te creëren noemen ze dat ook wel..
quote:pejeka schreef op 21 oktober 2015 @ 11:28:

[...]

En de miljarden die naar Turkije gaan zijn ook niet "weg"? En al het geld dat betaald moet worden om al die mensen van zorg, inkomen, uitkering, straks wellicht gezinshereniging, begeleiding bij integratie en noem heel de rataplan maar op, dat is ook niet "weg"? Dat is toch allemaal geld dat anders niet uitgegeven had hoeven worden?

Dat zei ik niet

Tuurlijk kost het wel geld. Maar dat is met veel meer dingen zo. En om dan alleen het vluchtelingenprobleem eruit te pakken vind ik niet realistisch. Veel van de uitgegeven euro's blijven ook hier. Maar als je perse alleen maar wil weten dat de vluchtelingen alleen maar geld kosten... Tja.

Opvang in de regio ( met andere woorden: zoek het maar uit, als wij er maar niets van zien ) kost zeker geld wat je zeker niet meer terug ziet.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:02:

[...]

Hij heeft wel invloed op de publieke opinie en doet er alles aan om die opinie zo negatief mogelijk te laten zijn, met als gevolg dat je van die schreeuwavonden krijgt waar zijn polarisatie volop in de strijd wordt gegooid. Ik ben trots op de mensen die de verantwoordelijkheid dragen dat ze daar niet in trappen.

Mensen hebben Wilders helemaal niet nodig om hun mening te vormen. Daar zorgen de vluchtelingen zelf wel voor.

Als je dit vluchtelingenkamp in Slovenië ziet, de asielzoekers die zelf het kamp in brand zetten, dan is het niet zo gek dat mensen vraagtekens zetten bij de "goede bedoelingen" van veel "vluchtelingen".

http://www.geenstijl.nl/

Daarbij komt er ook nog eens geen eind aan de stroom die hier naar toe komt:

http://www.geenstijl.nl/m ... oedemorgen_en_werkse.html
quote:rosemetijs schreef op 21 oktober 2015 @ 12:10:

[...]

En de fatsoensrakkers doen geen moer om de publieke opinie wat positiever te maken.!

Draagvlak te creëren noemen ze dat ook wel..

Dit is ook polariseren wat je doet, je zet twee groepen tegenover elkaar.

Die vluchtelingen worden niet binnengehaald, ze komen zelf en zijn niet te stoppen. Ik zag net op het journaal dat een grote groep vluchtelingen een ijskoude rivier is overgestoken om een land binnen te komen. Ze zijn eenvoudigweg niet te stoppen en als ze naar Nederland komen dan zijn wij zo fatsoenlijk om ze op te vangen en ik vind dat een morele plicht. Je kan die mensen niet aan hun lot overlaten.

Ik weet niet wie je met fatsoensrakkers bedoeld, maar de oppositie doet er goed aan niemand voor de voeten te lopen en de mensen die de verantwoordelijkheid hebben, hun werk te laten doen.
quote:Pientjexxxx schreef op 21 oktober 2015 @ 12:12:

[...]

Mensen hebben Wilders helemaal niet nodig om hun mening te vormen. Daar zorgen de vluchtelingen zelf wel voor.

Als je dit vluchtelingenkamp in Slovenië ziet, de asielzoekers die zelf het kamp in brand zetten, dan is het niet zo gek dat mensen vraagtekens zetten bij de "goede bedoelingen" van veel "vluchtelingen".

http://www.geenstijl.nl/

Daarbij komt er ook nog eens geen eind aan de stroom die hier naar toe komt:

http://www.geenstijl.nl/m ... oedemorgen_en_werkse.htmlIdd,mensen die ook nog eens wat anders kijken dan het NOS nieuws,Pauw en andere kranten lezen dan het NRC die hebben daar Wilders helemaal niet voor nodig.
Uit onderzoek in Denemarken is gebleken dat bijna de helft van de moslims daar voor invoering van de sharia is. Dan mag je je als burger toch wel afvragen wat er allemaal is binnengekomen? Op mensen die er een dergelijke mening op na houden, zo afwijkend van ons westerse gedachtegoed, zit toch niemand hier te wachten?
quote:pruttel schreef op 21 oktober 2015 @ 12:11:

[...]

Dat zei ik niet

Tuurlijk kost het wel geld. Maar dat is met veel meer dingen zo. En om dan alleen het vluchtelingenprobleem eruit te pakken vind ik niet realistisch. Veel van de uitgegeven euro's blijven ook hier. Maar als je perse alleen maar wil weten dat de vluchtelingen alleen maar geld kosten... Tja.

Opvang in de regio ( met andere woorden: zoek het maar uit, als wij er maar niets van zien ) kost zeker geld wat je zeker niet meer terug ziet.Als ik het goed heb, dan komt dat geld uit de pot voor de ontwikkelingshulp. Er gaat dus minder naar het buitenland.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:14:

[...]

Dit is ook polariseren wat je doet, je zet twee groepen tegenover elkaar.

Die vluchtelingen worden niet binnengehaald, ze komen zelf en zijn niet te stoppen. Ik zag net op het journaal dat een grote groep vluchtelingen een ijskoude rivier is overgestoken om een land binnen te komen. Ze zijn eenvoudigweg niet te stoppen en als ze naar Nederland komen dan zijn wij zo fatsoenlijk om ze op te vangen en ik vind dat een morele plicht. Je kan die mensen niet aan hun lot overlaten.

Ik weet niet wie je met fatsoensrakkers bedoeld, maar de oppositie doet er goed aan niemand voor de voeten te lopen en de mensen die de verantwoordelijkheid hebben, hun werk te laten doen.
quote:rosemetijs schreef op 21 oktober 2015 @ 12:17:

[...]

Inderdaad, blindheid troef. Dat is waar die facepalm voor staat.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 12:18:

[...]

Inderdaad, blindheid troef. Dat is waar die facepalm voor staat.

Het is dat je het zelf zegt.

Dag cateau fijne dag verder..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven