Napraattopic deel 39
maandag 19 oktober 2015 om 12:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 21 oktober 2015 om 16:28
quote:Star schreef op 21 oktober 2015 @ 09:18:
[...]
Dat is voor een peuter wel het ultieme genot natuurlijk.
Terug naar Nederland dan een optie of maakt het jullie niet zoveel uit?
Buitenland-projecten zijn in ieder geval leuk. Wij willen ook nog steeds, al dan niet tijdelijk, maar waar blijft nog altijd de grote vraag.
Haha, ultieme genot! Maar dat is wel echt de spijker op zijn kop.
We gaan waar er werk is, maar hopelijk wordt dat de volgende keer een iets georganiseerder land dan waar we nu wonen. Of is de situatie gewoon wat beter, met werkgevers die ook echt wat voor je regelen.
[...]
Dat is voor een peuter wel het ultieme genot natuurlijk.
Terug naar Nederland dan een optie of maakt het jullie niet zoveel uit?
Buitenland-projecten zijn in ieder geval leuk. Wij willen ook nog steeds, al dan niet tijdelijk, maar waar blijft nog altijd de grote vraag.
Haha, ultieme genot! Maar dat is wel echt de spijker op zijn kop.
We gaan waar er werk is, maar hopelijk wordt dat de volgende keer een iets georganiseerder land dan waar we nu wonen. Of is de situatie gewoon wat beter, met werkgevers die ook echt wat voor je regelen.
IMHO
woensdag 21 oktober 2015 om 16:55
quote:Solomio schreef op 21 oktober 2015 @ 09:44:
Mijn aanwezigheid werd thuis niet meer op prijs gesteld, dus ik ging op mezelf wonen toen ik daar duidelijk nog niet aan toe was. Dat kleurt uiteraard mijn beeld hierover.
Dat is inderdaad wel vervelend, hoe oud was je toen? Ik snap je reactie nu ook beter. Ik zie het als mijn taak en doel, mijn kinderen op te voeden tot zelfstandige volwassenen, die dan op enig moment zelfstandig zullen gaan wonen. Als richtlijn heb ik daar 25 voor genomen, om me heen zie vooral jongeren die ergens tussen de 22 en 24 het huis verlaten dus komt die 25 aardig in de buurt denk ik.
Met de huidige plannen voor de studiefinanciering zoeken we voor de jongens denk ik een opleding in de buurt, kunnen ze nog lekker goedkoop thuis blijven wonen en met een minimale of helemaal zonder schuld afstuderen.
Mijn aanwezigheid werd thuis niet meer op prijs gesteld, dus ik ging op mezelf wonen toen ik daar duidelijk nog niet aan toe was. Dat kleurt uiteraard mijn beeld hierover.
Dat is inderdaad wel vervelend, hoe oud was je toen? Ik snap je reactie nu ook beter. Ik zie het als mijn taak en doel, mijn kinderen op te voeden tot zelfstandige volwassenen, die dan op enig moment zelfstandig zullen gaan wonen. Als richtlijn heb ik daar 25 voor genomen, om me heen zie vooral jongeren die ergens tussen de 22 en 24 het huis verlaten dus komt die 25 aardig in de buurt denk ik.
Met de huidige plannen voor de studiefinanciering zoeken we voor de jongens denk ik een opleding in de buurt, kunnen ze nog lekker goedkoop thuis blijven wonen en met een minimale of helemaal zonder schuld afstuderen.
woensdag 21 oktober 2015 om 17:42
Mijn ouders gingen uit elkaar toen ik 14 was en ik bleef met mijn broer bij mijn vader wonen. Op mijn 16e vond mijn vader dat ik weg moest en ben ik bij mijn moeder gaan wonen. En op mijn 19e vond mijn moeder dat ik het huis uit moest.
Nu ik mijn eigen pubers zie worstelen met hun autisme en daardoor toch andere puberteit, begrijp ik wel waarom mijn ouders vonden dat ik uit huis moest. Het verschil is alleen dat ik voor mijn kinderen een plek zoek waar de nodige begeleiding is en die was er in mijn tijd niet.
Ik ben er inmiddels redelijk overheen, maar door deze discussie realiseerde ik me wel dat het meespeelt in hoe ik kijk naar het uit huis gaan van mijn kinderen.
Nu ik mijn eigen pubers zie worstelen met hun autisme en daardoor toch andere puberteit, begrijp ik wel waarom mijn ouders vonden dat ik uit huis moest. Het verschil is alleen dat ik voor mijn kinderen een plek zoek waar de nodige begeleiding is en die was er in mijn tijd niet.
Ik ben er inmiddels redelijk overheen, maar door deze discussie realiseerde ik me wel dat het meespeelt in hoe ik kijk naar het uit huis gaan van mijn kinderen.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 21 oktober 2015 om 18:52
Goed geheugen krijg je van chocola! Klopt, mijn RL was afgelopen jaar heftig. Schoonmoeder is overleden aan kanker en vermits man enig kind is, we 200 km van elkaar vandaan wonen maar wel erg close zijn bestond het afgelopen jaar uit werken, reizen, zorgen en verdriet. Het is nu 5 weken geleden, maar het gereis houdt voorlopig niet op: schoonvader heeft ons nodig.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 21 oktober 2015 om 18:54
woensdag 21 oktober 2015 om 18:57
quote:Oudblond schreef op 21 oktober 2015 @ 18:54:
En moet je weten dat ik al heel lang meelas maar pas een account aanmaakte voor Lamaatje. Toen zij net overleden was kregen wij het nieuws 'longkanker'. Toeval bestaat echt niet.Ik schreef ook mee in dat topic. Is nu alweer een dik jaar geleden hè.
En moet je weten dat ik al heel lang meelas maar pas een account aanmaakte voor Lamaatje. Toen zij net overleden was kregen wij het nieuws 'longkanker'. Toeval bestaat echt niet.Ik schreef ook mee in dat topic. Is nu alweer een dik jaar geleden hè.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 21 oktober 2015 om 18:59
Het is niet letterlijk 'zorgen', schoonmoeder was maar 62, schoonvader 68 en gelukkig gezond. Maar de lieve man raakt helemaal in paniek van alle documenten e.d. voor de afhandeling van de erfopvolging. En natuurlijk is er ontzettend veel verdriet. Het is gewoon moeilijk dat we zo ver wonen. Ik zou zo graag op mijn fiets stappen om hem een knuffel te geven als ik hem met gebroken stem aan de telefoon heb.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 21 oktober 2015 om 19:02
quote:Oudblond schreef op 21 oktober 2015 @ 18:15:
@solo:
Solo nu je je nieuwe feits hebt, zit ik toch een beetje de wachten op de nieuwe fietsava! Oh wacht nee, dat wordt te verwarrend met Fietsie!Ik hou gewoon mijn scooter-ava, zodat als ik een nieuwe scooter heb (staat nog op mijn verlanglijstje) mijn ava weer helemaal passend is.
@solo:
Solo nu je je nieuwe feits hebt, zit ik toch een beetje de wachten op de nieuwe fietsava! Oh wacht nee, dat wordt te verwarrend met Fietsie!Ik hou gewoon mijn scooter-ava, zodat als ik een nieuwe scooter heb (staat nog op mijn verlanglijstje) mijn ava weer helemaal passend is.
woensdag 21 oktober 2015 om 19:03
quote:Oudblond schreef op 21 oktober 2015 @ 18:52:
Goed geheugen krijg je van chocola! Klopt, mijn RL was afgelopen jaar heftig. Schoonmoeder is overleden aan kanker en vermits man enig kind is, we 200 km van elkaar vandaan wonen maar wel erg close zijn bestond het afgelopen jaar uit werken, reizen, zorgen en verdriet. Het is nu 5 weken geleden, maar het gereis houdt voorlopig niet op: schoonvader heeft ons nodig.Dat is zwaar, zeker op zo'n afstand. Gecondoleerd en sterkte.
Goed geheugen krijg je van chocola! Klopt, mijn RL was afgelopen jaar heftig. Schoonmoeder is overleden aan kanker en vermits man enig kind is, we 200 km van elkaar vandaan wonen maar wel erg close zijn bestond het afgelopen jaar uit werken, reizen, zorgen en verdriet. Het is nu 5 weken geleden, maar het gereis houdt voorlopig niet op: schoonvader heeft ons nodig.Dat is zwaar, zeker op zo'n afstand. Gecondoleerd en sterkte.
woensdag 21 oktober 2015 om 19:08
woensdag 21 oktober 2015 om 19:09
Van mogen ze heel lang bij ons wonen en liever niet te vroeg op zichzelf maar dat kwam ook omdat ik vroeg ben weggevlucht.
Met bijna niks. Mijn kinderen zal ik dus zeer welkom laten voelen tot ze ver in de 20 zijn. Dan ga ik ze wel pushen ja als ze niet gewoon zelf al op avontuur zijn gegaan.
Elk kind en elke ouder is daarin anders.
Ook scheelt het nogal of er nog gestudeerd word en waar en wie dat moet betalen of of er werk genoeg en woon ruimte genoeg is enz. Vind dat roepen dat je kinderen met een bepaalde leeftijdwel weg moeten zijn altijd een beetje kortzichtig overkomen.
Met bijna niks. Mijn kinderen zal ik dus zeer welkom laten voelen tot ze ver in de 20 zijn. Dan ga ik ze wel pushen ja als ze niet gewoon zelf al op avontuur zijn gegaan.
Elk kind en elke ouder is daarin anders.
Ook scheelt het nogal of er nog gestudeerd word en waar en wie dat moet betalen of of er werk genoeg en woon ruimte genoeg is enz. Vind dat roepen dat je kinderen met een bepaalde leeftijdwel weg moeten zijn altijd een beetje kortzichtig overkomen.
woensdag 21 oktober 2015 om 19:18
quote:Oudblond schreef op 21 oktober 2015 @ 19:16:
Solo en Roosje
Dank jullie voor die lieve woorden. Resultaat: zit ik weer even te snotteren en ik ging gewoon forummen Irritant hè, als ze hier lief gaan zitten doen.
Solo en Roosje
Dank jullie voor die lieve woorden. Resultaat: zit ik weer even te snotteren en ik ging gewoon forummen Irritant hè, als ze hier lief gaan zitten doen.