Napraattopic deel 39

19-10-2015 12:14 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Solomio schreef op 20 oktober 2015 @ 21:51:

[...]

Really? Daar moet vast ook een smiley achter.
quote:LittleRedRidingHood schreef op 20 oktober 2015 @ 22:06:

[...]

Daar moet vast ook een smiley achter.Die staat er.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 20 oktober 2015 @ 22:08:

[...]

Die staat er.

Ja

Bij jou

Niet bij fiets. (Smileys genoeg nu)
Wat is daar gek aan dat je verwacht dat je kroost dan onderhand wel eens op zichzelf kan gaan wonen? Ik vind 25 nog vrij laat eerlijk gezegd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja als er een topic is over mijn vriend van 25 woont nog thuis dan roepen een heleboel mensen dat het tijd is dat hij het huis uit gaat.
I like being a mess. It's who I am.
quote:Nouschi schreef op 20 oktober 2015 @ 22:20:

Wat is daar gek aan dat je verwacht dat je kroost dan onderhand wel eens op zichzelf kan gaan wonen? Ik vind 25 nog vrij laat eerlijk gezegd.

Ow, het zal wel weer volstrekt normaal zijn, maar ik herken zo weinig in dat soort verwachtingen.

Ik ga er vanuit dat kinderen op een bepaald moment zelfstandig willen wonen, maar of dat met 18 is, of met 25, of met 30, dat zal me dan weer jeuken.
Mijn dochter en zoon hebben allebei beloofd minimaal tot hun 30e bij mij te blijven wonen. En daarna trek ik bij hun in.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 20 oktober 2015 @ 22:26:

Mijn dochter en zoon hebben allebei beloofd minimaal tot hun 30e bij mij te blijven wonen. En daarna trek ik bij hun in.Ah schattig, die zijn vast nog niet zo oud
I like being a mess. It's who I am.
quote:fietsie schreef op 20 oktober 2015 @ 21:08:

[...]

Er had natuurlijk nog effe een smiley bij gemoeten.

Maar we hebben de kinderen wel verteld dat we verwachten dat ze rond hun 25e het huis hier verlaten. En natuurlijk zetten we ze niet op straat, maar we willen ook geen Italiaanse toestanden.

Ik vind 25 nog laat

Nu woon ik waarschijnlijk in een omgeving waar het heel goed te doen is op tijd uit huis te gaan. Jongerenwoningen genoeg (mag je op reageren tot 23 jaar en je behoud je opgebouwde inschrijfjaren) en die zijn vaak met 2/3 jaar ingeschreven staan wel beschikbaar.

Met een jaar of 5/6 inschrijftijd zijn eengezinswoningen ook binnen handbereik. Ik verwacht dus eigenlijk wel, dat als kind niet gaat studeren en op kamers gaat, hij toch echt wel voor zijn 23e in een jongerenwoning beland op zijn minst.
We hebben ze niet aan tafel geroepen om het mee te delen hoor, maar als het in de praat te pas komt dan spreken we zulke dingen wel uit. Kinderen waren als kleuters ooit verbaast dat ik bij oma had gewoond, toen kwam dus ter sprake dat zij nu bij ons woonden maar dat ze ooit ook zelf een huis zouden hebben. Toen vroeg dochter mij waarom ik niet meer bij oma wilde wonen en legde ik uit dat zij dat ook ooit niet meer zou willen. En wij uiteindelijk ook niet.

Toen kwam de vraag hoe oud je dan bent als je niet meer bij je moeder wil/kan wonen. En nu komt bijvoorbeeld dat inschrijven bij de woningbouw voorbij. Dochter ziet dat nog niet als noodzakelijk, want ze wil nog niet uit huis. En dat vind ik ook echt nog niet erg, maar ze moet wel inschrijfjaren gaan opbouwen, want op het moment dat je dat wel wil, is dat niet zomaar geregeld.
Leuk topic over die noord-Afrikaanse meneer die een tweede vrouw kind wil. Of is daar al over nagepraat?
quote:AllyMcBeal schreef op 20 oktober 2015 @ 22:32:

[...]

Ah schattig, die zijn vast nog niet zo oud Zoon 4 en dochter 7. En zoon gaat met mij trouwen dus mijn oude dag is ook al geregeld.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Honeymoonquiz schreef op 20 oktober 2015 @ 22:35:

Leuk topic over die noord-Afrikaanse meneer die een tweede vrouw kind wil. Of is daar al over nagepraat?Ja vind ik ook een zeer vermakelijk topic!
quote:Solomio schreef op 20 oktober 2015 @ 22:26:

[...]

Ow, het zal wel weer volstrekt normaal zijn, maar ik herken zo weinig in dat soort verwachtingen.

Ik ga er vanuit dat kinderen op een bepaald moment zelfstandig willen wonen, maar of dat met 18 is, of met 25, of met 30, dat zal me dan weer jeuken.

Tja, ligt ook helemaal aan hoe je kind ervoor staat op dat moment. Inkomen of niet, relatie of niet, gezondheid etc. Of je nog leuk als gezin samen woont of dat je meer Hotel Mama bent geworden.

Zoon van mijn vriendin heeft leuke baan, leuke relatie, relatie heeft eigen flat. Zoon woont ongeveer parttime samen, maar als het uitkomt woont hij weer een paar dagen thuis. Vreet de koelkast leeg, vult de wasmand etc en vertrekt weer. Zoiets sluipt erin, maar dan is het dus niet meer leuk.
FG, het goede nieuws is dat je er nu ook opgebouwde duimtijd bij hebt! Verder toch jammer.

Ik ben vandaag naar mijn uitwonende kind gereden. Het gaat goed met haar, ze is zelfstandig, groot en gelukkig en leert heel veel. Maar boehoehoehoe (fucking autocorrect wil hier behoeftebevrediging van maken!) ze komt nooooit meer terug....

En dat is goed enzo, maar boehoehoehoe. Dus.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 20 oktober 2015 @ 22:54:

FG, het goede nieuws is dat je er nu ook opgebouwde duimtijd bij hebt! Verder toch jammer.

Ik ben vandaag naar mijn uitwonende kind gereden. Het gaat goed met haar, ze is zelfstandig, groot en gelukkig en leert heel veel. Maar boehoehoehoe (fucking autocorrect wil hier behoeftebevrediging van maken!) ze komt nooooit meer terug....

En dat is goed enzo, maar boehoehoehoe. Dus.

Hoe oud is je uitwonende kind?

Moeilijk hoor.
Oh ik neem aan dat mijn kind ook echt wel een keer uit huis gaat hoor. Als zij en/of ik dat een goed plan vinden, de omstandigheden ernaar zijn en zo. Maar wanneer? Dat zullen we wel merken. Ze heeft geen aflopende termijn van inwoning, als het welletjes geweest is dan verander ik gewoon de sloten.
Bah Fg. Volgende keer beter. Ik duim stug door en ik slacht nog maar eens een maagd. Maar toegeven, dat zou ik anders ook doen.
Ah gos, Feow, dat lijkt me wel heftig. En mooi hoor, maar wel pittig.
Ik zit in een existentiële crisis en worstel met mijn eigen sterfelijkheid, en mijn man is onderweg naar de macdonalds omdat hij het eten vanavond liet aanbranden en ik net uit mijn werk kom. Dus.
Met het oog op die existentiële crisis is macdonalds een soort exposure therapie waarbij ik mijn eigen einde onder ogen breng en zelfs bespoedig. Heel therapeutisch.
En ik moet over 8 uur alweer op mijn werk zijn.

Dus.

5 op een rij?

Niemand houdt van me!
quote:Solomio schreef op 20 oktober 2015 @ 22:57:

[...]

Hoe oud is je uitwonende kind?

Moeilijk hoor.

Kind is 19.

En ik ben beretrots op haar en blij dat ze het zo goed doet hoor. Qua thuiswonende is ze 'af'. Ik hoef en kan haar niks meer leren.

Maar had destijds wel moeten doorzetten dat ze met bloed en in drievoud d'r verklaring 'ik blijf altijd bij jou wonen mama, desnoods naast je' had ingeleverd. Dan kon ik nu lekker klagen dat ik knettergek word van dat kind op mijn lip.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Sid-returns schreef op 20 oktober 2015 @ 23:11:

Ik zit in een existentiële crisis en worstel met mijn eigen sterfelijkheid, en mijn man is onderweg naar de macdonalds omdat hij het eten vanavond liet aanbranden en ik net uit mijn werk kom. Dus.Oh lekker! Wat heb je besteld?
quote:Sid-returns schreef op 20 oktober 2015 @ 23:13:

En ik moet over 8 uur alweer op mijn werk zijn.

Dus.

5 op een rij?

Niemand houdt van me!
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven