Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 oktober 2015 @ 20:35:

[...]

Tolerant = iedereen mag geloven en leven zo hij dat wil, alles binnen de grenzen van de wet. Je kan geen tolerantie preken en tegelijkertijd beweren dat je niet zit te wachten op moslims

Het moment dat mensen niet tolerant zijn tegen bepaalde bevolkingsgroepen, houdt de tolerantie voor hun intolerantie op.

Dit geldt zowel voor Nederlanders als vluchtelingen. Helaas is de tolerantie vanwege religieuze en culturele redenen bij Moslims vaak minder hoog dan bij veel andere groepen. Daarom is er niks vreemds aan dat degenen die het slachtoffer zijn geweest van die intolerantie niet blij zijn als er meer mensen binnenkomen waarvan de kans groter is dat die niet tolerant zijn ten opzichte van hen.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 20:42:

[...]

AOW voor een alleenstaande is 1059 en voor een echtpaar 1336. Als daar ook nog een pensioentje bij zit en toeslagen, dan zit je er prima bij.Lang niet iedereen heeft een pensioentje en soms gaat het maar om 10 euro per maand. Dat kun je prima erbij zitten volgens jou, maar je moet echt elk dubbeltje omdraaien. Je hebt blijkbaar geen idee wat de huur tegenwoordig is voor een serviceflat voor senioren. Daar kan je met zo'n inkomen niet eens naar toe.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 20:42:

[...]

AOW voor een alleenstaande is 1059 en voor een echtpaar 1336. Als daar ook nog een pensioentje bij zit en toeslagen, dan zit je er prima bij.Als er een pensioentje er bij zit lang niet iedereen heeft pensioen, havenarbeiders die de pensioen die ze hadden opgebouwd niet krijgen door wanbeleid, een oom van mijn lief kan ook fluiten naar zijn pensioen door wanbeleid.
Zo fijn he om te generaliseren. Echt... nadenken is voor sommigen niet verder dan een neus lang is... hun neus.

Niet iedereen heeft aanvulling op hun AOW maar dat mag natuurlijk geen naam hebben...
quote:Defietsboer schreef op 21 oktober 2015 @ 20:44:

[...]

Het moment dat mensen niet tolerant zijn tegen bepaalde bevolkingsgroepen, houdt de tolerantie voor hun intolerantie op.

Dit geldt zowel voor Nederlanders als vluchtelingen. Helaas is de tolerantie vanwege religieuze en culturele redenen bij Moslims vaak minder hoog dan bij veel andere groepen. Daarom is er niks vreemds aan dat degenen die het slachtoffer zijn geweest van die intolerantie niet blij zijn als er meer mensen binnenkomen waarvan de kans groter is dat die niet tolerant zijn ten opzichte van hen.vreemde definitie van tolerantie.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 oktober 2015 @ 20:48:

[...]

vreemde definitie van tolerantie.vreemde manier van discuseren.
quote:Pientjexxxx schreef op 21 oktober 2015 @ 20:42:

[...]

Dat zullen dan waarschijnlijk degenen zijn met een ruim pensioen en niet degenen die de hele dag dezelfde luier om moeten houden, omdat het budget te krap is voor een nieuwe.....Barmhartigheid heeft niets met geld te maken.
quote:Pientjexxxx schreef op 21 oktober 2015 @ 20:44:

[...]

Lang niet iedereen heeft een pensioentje en soms gaat het maar om 10 euro per maand. Dat kun je prima erbij zitten volgens jou, maar je moet echt elk dubbeltje omdraaien. Je hebt blijkbaar geen idee wat de huur tegenwoordig is voor een serviceflat voor senioren. Daar kan je met zo'n inkomen niet eens naar toe.zeker, maar dat is maar een deeltje van de ouderen. Velen hebben naast hun AOW, pensioen ook nog een fikse spaarrekening, vanwege gesubsidieerde koopwoningen die drie vier, vijf keer over de kop gingen
Veel ouderen hadden geen geld om te kopen en hadden een huurwoningen.

Generaliseer eens niet zo want dat is niet "een deeltje"

[...]

Lang niet iedereen heeft een pensioentje en soms gaat het maar om 10 euro per maand. Dat kun je prima erbij zitten volgens jou, maar je moet echt elk dubbeltje omdraaien. Je hebt blijkbaar geen idee wat de huur tegenwoordig is voor een serviceflat voor senioren. Daar kan je met zo'n inkomen niet eens naar toe.Met een pensioentje van ¤ 10 per maand kunnen sommige mensen net fluiten naar toeslagen of kwijtscheldingen.
verba volant, scripta manent.
Marianne, Pientje bedoeld ook dat 10 euro voor geen meter op schiet.
quote:Kwallenbal schreef op 21 oktober 2015 @ 19:42:

Aangezien het topic erg snel gaat en ik nauwelijks accuraat kan reageren wil ik wel aangeven dat ik de reacties van vooral Pejaka en Pientje erg waardeer, ik kan daar volledig achter staan.

Erg goed zoals zij dit weten te verwoorden want helaas ben ik daar erg slecht in.Ik ben het helemaal met Kwallenbal eens.
Mensen met een ruim pensioen hebben daar zelf ruim aan bijgedragen, mogen ze daar dan ook nog een beetje plezier aan beleven, of moeten ze dat maar afstaan?

[...]

Lang niet iedereen heeft een pensioentje en soms gaat het maar om 10 euro per maand. Dat kun je prima erbij zitten volgens jou, maar je moet echt elk dubbeltje omdraaien. Je hebt blijkbaar geen idee wat de huur tegenwoordig is voor een serviceflat voor senioren. Daar kan je met zo'n inkomen niet eens naar toe.Ik heb in mijn omgeving twee bejaardenhuizen en voor beide is een wachtlijst. Ook nog een 55+ serviceflat, waar ook een wachtlijst voor is en voor de rest wonen mensen nog thuis. Er wordt in mijn wijk goed voor ouderen gezorgd, ongeacht het inkomen en naar wat ik heb begrepen kan je met enkel AOW met toeslagen in een sociale huurwoning prima leven.
quote:MarianneDavids schreef op 21 oktober 2015 @ 20:52:

[...]

Met een pensioentje van ¤ 10 per maand kunnen sommige mensen net fluiten naar toeslagen of kwijtscheldingen.

met twee ruim 37.000 per jaar

alleenstaand 27.000 per jaar

Ruim boven het minimum dus

wat hebben de ouderen eigenlijk met het topic te maken?
quote:MarianneDavids schreef op 21 oktober 2015 @ 20:55:

Mensen met een ruim pensioen hebben daar zelf ruim aan bijgedragen, mogen ze daar dan ook nog een beetje plezier aan beleven, of moeten ze dat maar afstaan?afstaan? Waar gaat dit over?
quote:Kwallenbal schreef op 21 oktober 2015 @ 20:54:

Marianne, Pientje bedoeld ook dat 10 euro voor geen meter op schiet.Weet ik, het gaat allemaal nogal snel, ik ben net terug van een korte vakantie waarin ik het niet allemaal heb bijgehouden, soms door een slechte verbinding maar meestal omdat ik andere dingen te doen had.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 oktober 2015 @ 20:56:

[...]

afstaan? Waar gaat dit over?Over afstaan.
Mijn moeder zou willen dat ze 27000 per jaar krijgt, met haar pensioen (zij heeft altijd gewerkt toen het (weer) mocht) maar goed daar gaat het topic niet over.
Maar goed, dit is een vluchtelingentopic, geen ouderentopic, dus over tot de orde van de dag.
quote:MarianneDavids schreef op 21 oktober 2015 @ 20:57:

[...]

Over afstaan.gewoon zo een opmerking? of is er een voorstel om pensioenen te verlagen om vluchtelingen in de watten te leggen?
quote:Kwallenbal schreef op 21 oktober 2015 @ 20:47:

Zo fijn he om te generaliseren. Echt... nadenken is voor sommigen niet verder dan een neus lang is... hun neus.

Niet iedereen heeft aanvulling op hun AOW maar dat mag natuurlijk geen naam hebben...

Ik zou graag zien dat de AOW genoeg is voor een fatsoenlijk bestaan. Wat mij betreft geen vetpot, maar ook geen schrale schraappot.

Daarnaast wil ik ook graag fatsoenlijke opvang voor de mensenstromen die nu naar de EU komen (of er al zijn). Een vlotte en eerlijke toelatingsprocedure. Investeringen in uitzetbeleid. Warme opvang voor de mensen die (al dan niet tijdelijk) mogen blijven.

Op wie moet ik stemmen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik las net dat Pejaka een 24 uur ban heeft. Jammer want we missen goede bijdrages en dat op de man spelen vond ik, persoonlijk, niet kloppen.
quote:Kwallenbal schreef op 21 oktober 2015 @ 20:58:

Mijn moeder zou willen dat ze 27000 per jaar krijgt, met haar pensioen (zij heeft altijd gewerkt toen het (weer) mocht) maar goed daar gaat het topic niet over.inderdaad het ging om de suggestie dat ouderen bij een 10 euro pensioen hun rechten op toeslagen zouden verliezen, dat is dus onwaar.
Vraag je dat aan mij Woef.

Beslis daar zelf over maar denk realistisch en niet naïef. Wij kunnen niet iedereen opnemen zonder dat het ten koste gaat van onze eigen ouderen, kinderen, zwakken in ONZE samenleving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven