Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Nou mensen, als je een moord op je geweten hebt, moet je gewoon even asiel aanvragen hier in NL.

Belachelijk hoe de screening hier is.

http://www.elsevier.nl/Ne ... W/?intcmp=related-content
quote:Ikbenanoniem schreef op 22 oktober 2015 @ 08:21:

[...]

Nee, dat is niet anders. Dat is net zo erg als asielzoekers die vrouwen aanranden , buschauffeuses intimideren en vechtpartijen beginnen.

Deze schreeuwers worden in de media net zo breed uitgemeten als de zaken waar asielzoekers bij zijn betrokken zijn. De pers speelt ook een fantastische rol in de polarisatie van het debat.Zelfs een smiley helpt niet.
Ik ben het eens met Crique.
quote:Ikbenanoniem schreef op 22 oktober 2015 @ 10:04:

[...]

Daarom zei ik net ook al dat de pers een grote en hele discutabele rol speelt in de hele discussie rondom de asielcrisis.

Enerzijds komen alle voorvallen die te maken hebben met asielzoekers in de pers. En aan de andere kant krijgen Nederlanders met enorm grote monden alle gelegenheid om los te gaan. De pers smult van beide kanten want nieuws is voor hen gewoon nieuws en genereert omzet. Nuance is aan de pers niet besteed want nuance is saai en verkoopt niet.Sensatie tv gewoon.
We leven in een maatschappij waarin beeldvorming alles kan maken en breken en waar nieuws en beelden 24/7 beschikbaar zijn. De pers schotelt ons hun versie van de werkelijkheid voor.

De ene krant focust op boze jonge mannen die voor een hek staan te schreeuwen, de andere krant zoekt huilende kinderen om te fotograferen. 2 stukjes van een waarheid die wij hap-snap voorgeschoteld krijgen.

En zo krijgen we ook die gekken te zien die gore liedjes zingen omdat er een vrouw wel een genuanceerde mening uitspreekt.

Haar reactie heb ik nog niet gehoord. Wel dat tuig dat het piemellied staat te zingen (die van mij, by the way, allemaal een enkeltje Verweggistan mogen krijgen).
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2015 11:06
Reden: Off-topic/stemmingmakerij
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2015 11:07
Reden: Off-topic/stemmingmakerij
% gewijzigd
quote:[...]Stemmingmakerij! Islamitische partijen redden het hier niet, het is geprobeerd. De moslims hebben geen interesse.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2015 11:08
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
quote:[...] niet te geloven..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2015 11:11
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Pientje kan jij lezen? Fijn dat je denkt een ingang gevonden te hebben om de Islam en moslims maar weer eens in een kwaad daglicht te stellen. De twee berichten hebben namelijk niets te maken met vluchtelingen wel met haatzaaierij.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 10:23:

[...]

Stemmingmakerij! Islamitische partijen redden het hier niet, het is geprobeerd. De moslims hebben geen interesse.Stemmingmakerij dan zeker van die malloot in het filmpje. Dat islamitische partijen het niet redden, is alleen te danken aan het feit dat moslims onderling behoorlijk verdeeld zijn. Turken willen niets van Marokkanen weten, soennieten niets van sjiieten enz. Wel is het zo dat er veel moslims zo denken als de man in het filmpje. Dat vind ik een slechte zaak voor Nederland.
quote:Pientjexxxx schreef op 22 oktober 2015 @ 10:28:

[...]

Stemmingmakerij dan zeker van die malloot in het filmpje. Dat islamitische partijen het niet redden, is alleen te danken aan het feit dat moslims onderling behoorlijk verdeeld zijn. Turken willen niets van Marokkanen weten, soennieten niets van sjiieten enz. Wel is het zo dat er veel moslims zo denken als de man in het filmpje. Dat vind ik een slechte zaak voor Nederland.En weer ben je aan het verdraaien. Jij doet aan stemmingmakerij en dit filmpje hoort op dit topic ook helemaal niet thuis. Je bent offtopic!!!
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 10:27:

Pientje kan jij lezen? Fijn dat je denkt een ingang gevonden te hebben om de Islam en moslims maar weer eens in een kwaad daglicht te stellen. De twee berichten hebben namelijk niets te maken met vluchtelingen wel met haatzaaierij.

Het gaat mij erom dat de groepen vluchtelingen die hier komen vrijwel allemaal moslim zijn. Dat vind ik toch wel problematisch. Dat heeft niets met haatzaaierij te maken, maar alles met de problemen die we nu al met veel moslims hebben. Niet-westerse allochtonen en dat zijn vooral moslims doen het gewoon slecht in Nederland en voeren allerlei niet bepaald positieve lijstjes aan.

Daarnaast vind ik de oprichting van nog meer islamitische scholen een heel slechte zaak. Het bevordert niet de toch al heel moeizame integratie en vaak worden leerlingen op deze scholen denkbeelden bijgebracht die haaks op onze normen en waarden staan.

Dat mag jij als moslima allemaal geen probleem vinden, maar ik als niet-moslim wel!
quote:Pientjexxxx schreef op 22 oktober 2015 @ 10:28:

[...]

Stemmingmakerij dan zeker van die malloot in het filmpje. Dat islamitische partijen het niet redden, is alleen te danken aan het feit dat moslims onderling behoorlijk verdeeld zijn. Turken willen niets van Marokkanen weten, soennieten niets van sjiieten enz. Wel is het zo dat er veel moslims zo denken als de man in het filmpje. Dat vind ik een slechte zaak voor Nederland.Wel apart dat je de gedachtengoed van veel moslims denkt te kennen. Vertel met hoeveel ben je er momenteel in gesprek. Ik zie je namelijk niets anders doen dan de moslims zwart maken. Je vindt het vooral slecht voor jezelf. En islamitische Turken gaan prima om met islamitische Marokkanen. Net zoals islamitische Iritreaanen goed met Oezbeekse moslims omgaan. En Nederlandse bekeerlingen goed met Surinaamse bekeerlingen. De banden zijn echt en ook hecht.
http://nos.nl/artikel/206 ... -niet-naar-nederland.html

Ontmoediging is al aan de gang.

Mooi, hier in Nederland is het inderdaad geen paradijs.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 10:32:

[...]

En weer ben je aan het verdraaien. Jij doet aan stemmingmakerij en dit filmpje hoort op dit topic ook helemaal niet thuis. Je bent offtopic!!!Ik ben helemaal niet offtopic. Naast allerlei problemen op het gebied van huisvesting en financiën brengen de vluchtelingen ook veel problemen mee op het gebied van cultuur en geloof. Nu al is er sprake in Nederland van groepen die langs elkaar heen leven, groepen die totaal niet integreren en groepen die door hun geloof normen en waarden hebben die haaks op de onze staan. We hebben die problemen die er nu al jaren zijn nog niet eens kunnen oplossen. Wat denk je dat er gebeurt als we nog eens vele duizenden mensen hier binnen halen met allemaal dezelfde problemen zoals genoemd en dat gaat jaar na jaar door? Het heeft dus alles met dit topic te maken.
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 10:33:

[...]

Wel apart dat je de gedachtengoed van veel moslims denkt te kennen. Vertel met hoeveel ben je er momenteel in gesprek. Ik zie je namelijk niets anders doen dan de moslims zwart maken. Je vindt het vooral slecht voor jezelf. En islamitische Turken gaan prima om met islamitische Marokkanen. Net zoals islamitische Iritreaanen goed met Oezbeekse moslims omgaan. En Nederlandse bekeerlingen goed met Surinaamse bekeerlingen. De banden zijn echt en ook hecht.

Vandaar dat er hier aparte Turkse en Marokkaanse moskeeën zijn.....

http://politiek.tpo.nl/20 ... pig-alleen-lokaal-kansen/
http://app.nos.nl/datavis ... elingen-routes/index.html

Triest dat al die islamitische landen gewoon leeglopen.

Toch maar in de achtertuin van Rutte...
Ik vind dit gewoon een bedreiging voor onze Nederlandse maatschappij:

http://www.elsevier.nl/Bu ... talisme-steunen-1716213W/

Ik wil dat homo's gewoon hand in hand over straat kunnen lopen, dat meisjes een korte rok kunnen dragen en dat ik als westerse vrouw in eigen land gerespecteerd wordt. We worden door de import van heel veel mensen uit culturen die meer dan honderd jaar achter lopen op de onze ver teruggeworpen in de tijd. Dat vind ik een heel slechte zaak.
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 10:27:

Sorry maar hoezo haatzaaierij?

Ik vind het heel duidelijk wel met elkaar te maken, integratie en geloof. Dat maken de links van Pientje heel duidelijk.
quote:Pientjexxxx schreef op 22 oktober 2015 @ 10:33:

[...]

Het gaat mij erom dat de groepen vluchtelingen die hier komen vrijwel allemaal moslim zijn. Dat vind ik toch wel problematisch. Dat heeft niets met haatzaaierij te maken, maar alles met de problemen die we nu al met veel moslims hebben. Niet-westerse allochtonen en dat zijn vooral moslims doen het gewoon slecht in Nederland en voeren allerlei niet bepaald positieve lijstjes aan.

Daarnaast vind ik de oprichting van nog meer islamitische scholen een heel slechte zaak. Het bevordert niet de toch al heel moeizame integratie en vaak worden leerlingen op deze scholen denkbeelden bijgebracht die haaks op onze normen en waarden staan.

Dat mag jij als moslima allemaal geen probleem vinden, maar ik als niet-moslim wel!in nederland heeft elke afgesplitste christen ook zijn eigen kerk en school. religie en etniciteit is niet het probleem. gedrag en cultuur kan een probleem zijn. Dat geldt voor iedere groep. ook hooligans met brandbommen
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 10:42:

[...]

Sorry maar hoezo haatzaaierij?

Ik vind het heel duidelijk wel met elkaar te maken, integratie en geloof. Dat maken de links van Pientje heel duidelijk.Omdat het totaal niets bijdraagt en geen enkele oplossing bied voor welk probleem dan ook. Het enige wat Pientje hiermee wil bereiken is negativiteit verspreiden. Door dit draadje en andere draadjes heen is zij constant bezig de moslims negatief naar voren te brengen. En echt dat heeft alles te maken met haar persoonlijke haat naar de moslims en de Islam toe en helemaal niets met het algemeen belang.
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 10:33:

http://nos.nl/artikel/206 ... -niet-naar-nederland.html

Ontmoediging is al aan de gang.

Mooi, hier in Nederland is het inderdaad geen paradijs.

"discussion about the money and about the houses"

Dat is dus de reden waarom de populariteit van Nederland ineens zo drastisch is gedaald bij "vluchtelingen". Met dit gegeven is het voor politiek Nederland toch eenvoudig om de instroom van "vluchtelingen" te verminderen, zodat het voor Nederland beter behapbaar is en er daardoor meer draagvlak komt? Opvang versoberen dus. Dat lijkt me niets meer dan een redelijke concessie richting tegenstanders.

De reden dat steeds meer tegenstanders fanatieker worden komt vooral doordat er vanuit het ruimhartige asielbeleid geen concessies worden gedaan. Zo ook in Steenbergen. Er wordt een bijeenkomst gehouden waarin zowel voor als tegenstanders zich uit kunnen spreken. Dat is in principe heel mooi en constructief. Maar het krijgt een nare bijsmaak als uiteindelijk steeds niets met de argumenten van tegenstanders wordt gedaan, behalve dan dat ze "gehoord" worden.
quote:Crique schreef op 22 oktober 2015 @ 09:16:

[...]

De stemmingmakers en de schelders over het algemeen wel hoor.

De mensen waarmee je een normaal gesprek kunt voeren, op basis van informatie in plaats van onderbuikgevoelens, willen over het algemeen echt niet met die club geassocieerd worden.

Er is niets mis met een discussie over waar de grens van onze gastvrijheid moet liggen, dat is logisch onder de omstandigheden.

Er is wel iets mis als dat ontaardt in geschreeuw, leugens of (verbaal) geweld dat voortkomt uit angst, vooroordelen, gebrek aan objectieve informatie of egoïsme.

Dat baart me meer zorgen dan de toestroom van vluchtelingen.Eens
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 oktober 2015 @ 10:50:

[...]

in nederland heeft elke afgesplitste christen ook zijn eigen kerk en school. religie en etniciteit is niet het probleem. gedrag en cultuur kan een probleem zijn. Dat geldt voor iedere groep. ook hooligans met brandbommen

Ik zeg niet dat etniciteit een probleem is, maar religie wel. Dat is zo ondertussen toch wel gebleken in Nederland. De emancipatie van christenen is vele malen verder dan die van moslims. Er is geen katholieke school meer in Nederland waar geen atheïsten, moslims of protestanten op zitten. De kerken lopen nog steeds leeg en een katholiek mag in de 21e zonder problemen met een protestant trouwen. Niemand hoeft dan meer bekeerd te worden.

Gedrag en cultuur hebben heel vaak te maken met religie. Als een religie ongelijkheid van man en vrouw predikt en een afkeer van ongelovigen, dan heeft dat gevolgen voor het gedrag. Je kunt dat dus niet los van elkaar zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven